Rada

Zrušení smlouvy

2. 11. 2016

Dotaz diváka: Maminka uzavřela smlouvu s podomním prodejcem energie. Chtěla jsem smlouvu zrušit a přejít jinam, ale ve smlouvě není jednoznačně napsáno, kdy končí. Komunikace s dodavatelem velmi vázne a už nevím, na koho se mám obrátit.

V případě, že mám nějakého dodavatele elektrické energie, jsou to tzv. smlouvy uzavírané adhezním způsobem a ty smlouvy musí mít jednu podstatnou náležitost. Já jako spotřebitel musím mít jednoznačně informaci o tom, kdy byla smlouva uzavřena, na jak dlouhou dobu a hlavně podmínky, za jakých ji můžu vypovědět. Tedy neexistuje situace, že by nějaký dodavatel mě dostal do stavu, že já nevím za jakých podmínek, kdy a jak mohu smlouvy vypovědět. Tzn. ve všeobecných podmínkách a v tom mém potvrzení konkrétní smlouvy musí být uvedeno, kdy jsem ji uzavřel, jestli je to na dobu určitou, neurčitou, po jak dlouhé době se to obnovuje. Pokud by nebyly nějaké náležitosti splněny, tak se dá říct, že se jedná o neplatnou smlouvu. Je teda dobré se obrátit, v případě že budu chtít vypovídat smlouvu, na svého dodavatele a zeptat se ho přesně, konkrétně na informaci, kdy mohu smlouvu a za jakých podmínek ukončit. Pokud bych se nedoptal, nebo nezjistil tyhle informace, tak je vhodné se obrátit na ERÚ, který má dohled nad dodavateli a ten je schopen mi v takovéto situaci pomoci. Ale primární je obrátit se na svého dodavatele.

Autor reportáže: Pavel Říčka

Přejít na obsah dílu

Vyhledávání v archivu reportáží