Rada

Reklamace na internetu

21. 1. 2014

Dotaz diváka: Objednal jsem si na internetu autobaterii, bohužel špatný typ, takže jsem odstoupil od smlouvy a požadoval výměnu nebo vrácení peněz. Jiný typ ale nemají a peníze mi stále neposílají. Jaká mám práva?

Tady se jedná o klasické právo spotřebitele odstoupit od smlouvy uzavřené prostřednictvím internetu. Ze zákona má každý spotřebitel bez dalšího, bez jakéhokoliv odůvodnění odstoupit do 14 dnů od doby kdy mu bylo zboží doručeno, nebo kdy si ho převezme, od smlouvy. Dělá se to zjednodušeně tak, že se prodejci pošle odstoupení od smlouvy, stačí určitě e-mailem, plus se mu vrátí koupené zboží a prodejce má ze zákona 30denní lhůtu na to, aby spotřebiteli automaticky vrátil peníze, které od něj přijal. Pokud prodejce této povinnosti nedostojí, samozřejmě, bezdůvodně se obohatil a já mám právo, pokud opakovně na mé výzvy, které bych určitě doporučoval, v nějakých pravidelných intervalech zasílal, nereaguje, mám právo obrátit se na soud a vymáhat tento nárok soudní cestou.

Autor reportáže: Jan Šafránek

Přejít na obsah dílu

Vyhledávání v archivu reportáží