Rada

SIM karta

9. 4. 2013

Dotaz diváka: Koupil jsem SIM kartu, chtěl jsem ji ale časem darovat sestře, takže jsem ji nerozbalil a neaktivoval. Po 9 měsících jsme ale zjistili, že už není funkční. Musel jsem ji zahodit.

U předplacených SIM karet je třeba samozřejmě vždy sledovat lhůtu, ve které je třeba SIM kartu aktivovat. Ta lhůta podle všeobecných obchodních podmínek, které se na mě jako člověka, který si zakoupil SIM kartu, samozřejmě vztahují. Je standardně kratší než 12 měsíců, někdy může být dokonce i výrazně kratší, pokud jsou takové podmínky například ve speciální akci, kde jsem SIM kartu koupil. Od aktivace SIM karty je třeba samozřejmě odlišovat reklamační dobu. Ta je standardně pro spotřebitele 2 roky. Nicméně, pokud nestihnu ve stanovené lhůtě aktivovat SIM kartu, samozřejmě ani reklamační doba mi neběží. Ta běží teprve v okamžiku, pokud se mi SIM kartu podaří aktivovat, nebo pokud ji vůbec aktivovat budu.

Autor reportáže: Jan Šafránek

Přejít na obsah dílu

Vyhledávání v archivu reportáží