Rada

Znalecký posudek

16. 3. 2009

Dotaz diváka: Reklamovala jsem neúspěšně výrobek u prodejce. Nechala jsem si vypracovat znalecký posudek. Verdikt byl jasný, chyba je na straně výrobce. Prodejce ale odmítá reklamaci řešit, mám se prý obrátit na výrobce.

Reklamace se vždy uplatňuje u prodávajícího, tedy u toho, s kým má spotřebitel uzavřenou kupní smlouvu. Smluvní vztah mezi prodávajícím a výrobcem není v tomto případě pro spotřebitele relevantní. V daném případě, pokud již divačka investovala peníze do soudního posudku, bych doporučoval, aby dále ve sporu pokračovala. Jsou zde dvě cesty, buď mimosoudní řešení spotřebitelských sporů prostřednictvím kontaktních míst, které provozuje Hospodářská komora a spotřebitelské organizace, bližší informace lze získat na webových stránkách našeho ministerstva. Anebo je to soudní cesta, která sice může být zdlouhavá, ale protože již investovala do znaleckého posudku, tak ty peníze by byly investovány marně, tak doporučuji, aby případně využila i tuto cestu.

Autor reportáže: Karel Machotka

Přejít na obsah dílu

Vyhledávání v archivu reportáží