Co nám to přidali do snídaně, sabotáž v nahrávacím studiu, odhalení záškoláka. Australský cyklus
00:00:23 Česká televize uvádí
00:00:25 VĚDA JE DETEKTIVKA
00:00:30 Dnes uvidíte: Kdo zničil vítěznou trofej?
00:00:34 Může otisk rtů pomoci chytit záhadného pachatele?
00:00:39 Co se může dostat do snídaně.
00:00:42 Naši forenzní detektivové vystopují viníka.
00:00:47 Sabotáž v nahrávacím studiu. Pomůže zvuk kroků chytit pachatele?
00:00:56 A chodí snad někdo za školu? Lepkavý materiál všechno prozradí.
00:01:02 Chodit za školu?
00:01:04 Nedokážu si vůbec představit, že by to někdo mohl udělat?
00:01:07 Ty ano?
00:01:08 Bude lepší, když na tuhle otázku neodpovím,
00:01:11 protože by na mě pak mohlo padnout podezření.
00:01:13 Co to má znamenat?
00:01:15 Že kdybych byla shledána vinnou, mohla bych mít potíže.
00:01:18 Myslíš jako třeba ten tajemný sabotér v nahrávacím studiu?
00:01:21 Přesně tak.
00:01:25 Anette a já se staneme slavnými popovými hvězdami...
00:01:29 Natočili jsme takovou rozpustilou písničku...
00:01:33 Anette má moc pěkný hlas...
00:01:37 A to je rap. Pěkné... To je vokální stopa...
00:01:42 Už to vidím. Vystoupení v New Yorku, L. A., v Paříži.
00:01:49 Musíme dotočit doprovod a udělat finální mix.
00:01:56 Proč jsou ty dveře otevřené? Tam přece nikdo nesmí.
00:02:02 Doufám, že se nic neztratilo...
00:02:08 Zdá se, že je všechno v pořádku... Ne! Ukradli záznamové zařízení.
00:02:15 Přišli jsme o všechno kromě nahrávky Anettina zpěvu.
00:02:19 Kdo to mohl ukrást?
00:02:26 Žádné stopy po násilném vniknutí, takže to udělal někdo odtud.
00:02:33 A jen tři lidé mají klíče.
00:02:37 Joanna - uklízečka, tu pořád slídí.
00:02:40 Recepční Lisa si myslí, že je lepší zpěvačka.
00:02:45 A Travis - vedoucí zpěvák z konkurenční skupiny.
00:02:49 Byl by rád, kdyby nám to nevyšlo...
00:02:52 Jeden z nich se sem musel tajně proplížit
00:02:55 během našeho posledního nahrávání. Ano!
00:02:58 Pojďme zkontrolovat ostatní mikrofony.
00:03:02 První úspěšně fungující mikrofon byl vynalezen v roce 1877.
00:03:08 Elektrický signál procházel uhlíkovými zrnky,
00:03:11 která vibrovala a modulovala ho.
00:03:14 Uhlíkové mikrofony byly nejprve používány v telefonech.
00:03:19 Tenhle mikrofon byl zapojený, když jsme nahrávali Anettin zpěv.
00:03:23 Nezachytil nějaké zvuky během té loupeže?
00:03:29 Půjdeme si poslechnout právě ten mikrofon...
00:03:36 Ne. Slyším jen hučení nahrávacího zařízení...
00:03:41 To je beznadějné...
00:03:47 Už vím! Pokud by se nám podařilo odstranit ten bzučivý hluk,
00:03:52 mohli bychom zachytit ostatní zvuky...
00:03:55 Tohle je trik, který mi prozradil zvukař.
00:03:59 Nejdřív nahrajeme hluk nahrávacího zařízení v místnosti.
00:04:04 Pak to přehrajeme. A v tom je ten vtip.
00:04:08 Uděláme to tak, že ty bzučivé zvuky se vzájemně vyruší
00:04:12 a zůstane jen to, co je slyšet v pozadí...
00:04:16 Hotovo. Teď zmáčknu znovu přehrávání...
00:04:22 Páni! Zvuk kroků!
00:04:28 Pokud se nám podaří najít shodu mezi tímto zvukem a zvukem,
00:04:32 který vydávají boty podezřelého,
00:04:34 zjistíme, kdo má tu krádež na svědomí.
00:04:39 Víte, že zvuky, které vytváří náš hlas,
00:04:42 jsou stejně jedinečné jako naše otisky prstů?
00:04:46 Tvar našeho těla totiž ovlivňuje výsledek práce hlasivek.
00:04:52 Takže pokud má zločinec špičatou čelist, bude mít vyšší hlas.
00:04:56 Má-li vysokou postavu, bude jeho hlas hlubší.
00:04:59 Pokud mají detektivové záznam hlasu podezřelého,
00:05:03 je to velmi významné vodítko při jeho identifikaci...
00:05:08 Neuvěřitelné. Netušil jsem,
00:05:11 že zvuk by mohl být tak důležitý při řešení zločinů.
00:05:14 Mě by zas nenapadlo, že se dá vyřešit případ pomocí zvuků,
00:05:17 které dělají boty. A já boty prostě zbožňuju!
00:05:20 Jak to myslíš?
00:05:21 No tak, Steve! Podívej se na tohle!
00:05:24 Ano. Páni! Růžová imitace hadí kůže, viď?
00:05:27 Podrž to prkénko. Poslechni si, jaké dělají zvuky.
00:05:31 -Klik klak, klik klak.
-Ano, dobře.
00:05:33 Tyhle budou znít jinak. Spíš jako mlasknutí.
00:05:37 Shae, tohle je vážně divné.
00:05:39 A červené: tik tak, tik tak, tik tak.
00:05:41 -Dobře. Kolik bot máš?
-Moc ne.
00:05:43 A kolik jich máš tady?
00:05:45 Už jen tyhle obyčejné. Skvělé na víkendy. Tak, tak.
00:05:48 Shae, prosím tě, dej už ty boty pryč.
00:05:51 Jed a Anette přece musí řešit opravdu vážný zločin.
00:05:53 Promiň!
00:05:55 Právě jsme se chystali udělat konečný mix.
00:05:58 Jenže někdo ukradl záznam doprovodných stop.
00:06:02 A my se teď pokusíme najít toho, kdo to byl, ze zvuků bot...
00:06:09 "Půjčili" jsme si boty našich podezřelých.
00:06:15 Máme Joaniny - to je uklízečka, Lisiny, což je recepční
00:06:20 a Travisovy - to je zpěvák konkurenční skupiny...
00:06:24 Nejdřív vyzkoušíme Lisiny vysoké podpatky...
00:06:33 Hodně klapou. Vůbec se to nepodobá zvuku ze záznamu.
00:06:38 Takže Lisa vypadává z našeho seznamu rádoby zpěváků...
00:06:42 Teď uklizeččiny tenisky...
00:06:46 No, dělají sice hluk, ale ten zvuk je daleko měkčí
00:06:51 než tvrdé zvuky, které máme nahrané.
00:06:54 Joanu taky škrtáme...
00:06:59 Už zbývají jen Travisovy. Ano! Zvuk jeho bot přesně souhlasí!
00:07:07 Takže Travis je ten zloděj!
00:07:12 Travis tak žárlil na Jedův a Anettin zaručený hit,
00:07:17 že se snížil ke krádeži. Ale odhalili ho,
00:07:20 protože jeho kroky byly slyšet na záznamu
00:07:23 po odstranění šumu z nahrávacího zařízení.
00:07:26 Zvukoví technici mohou pomocí destrukční interference
00:07:30 vlny navzájem vyrušit,
00:07:32 takže nežádoucí hluky mohou být odstraněny.
00:07:37 Právě jsem dostal skvělý nápad. Máme úplně nový zvukový efekt,
00:07:42 který pošle náš hit na nejvyšší místa žebříčků popularity.
00:07:47 Představ si, že by sis nahrála svůj vlastní hit.
00:07:50 To by bylo skvělé!
00:07:52 Vydělal bys spousty peněz, mohl koupit daleko víc bot
00:07:55 a už nikdy bys nemusel do školy.
00:07:57 Shae, to je hrozné, co říkáš! Já školu miloval.
00:07:59 No, všichni ji nemilují. Podívejte se na tohle.
00:08:04 To je ale den!
00:08:06 Zkoušení z matiky - to byl drasťák!
00:08:09 A India-Blue byla nemocná a ušla tomu...
00:08:13 To vypadalo jako ona. No...
00:08:17 Byla to ona? Musel to být někdo jiný.
00:08:22 India-Blue vypadala dnes ráno úplně děsně.
00:08:25 Určitě dnes nikam nešla... Počkat! Nové kolo Indie-Blue.
00:08:32 Zdá se, že ho tu někdo zaparkoval ve spěchu.
00:08:35 Jinak stojí kola vždycky támhle. To je divné.
00:08:42 Jestli to byla India-Blue, určitě spěchala.
00:08:47 Pojď, Brandone. Podíváme se, jestli ji nenachytáme...
00:08:55 Vypadá opravdu nemocně. Jak se cítíš?
00:09:01 Zjevně ne moc dobře. Ale má na sobě žluté tričko.
00:09:06 Ta holka na kole měla červené. Podivné!
00:09:10 To chce další vyšetřování.
00:09:16 První kolo na světě nemělo pedály.
00:09:19 Jezdci seděli na sedátku a odstrkovali se nohama.
00:09:23 Velocipedy vznikaly mezi lety 1813 - 1817
00:09:28 a byly celé ze dřeva.
00:09:32 Brandone, nasadit gumové rukavice. Jdeme prozkoumat kolo Indie-Blue.
00:09:40 Snad najdeme nějaké vodítko. Vidíš něco?
00:09:44 Aha! Co je tohle? Černý lepkavý sajrajt.
00:09:49 A je na celých pneumatikách. Podej mi pinzetu. Odeberu vzorek.
00:10:03 Smrdí to jako ten materiál, co dávají na silnice.
00:10:08 -Je to jako asfalt.
-To je ono!
00:10:11 Silničáři tím dnes ráno vyplňovali díry před naším domem.
00:10:16 Podíváme se na to zblízka... Jen vyběhnu před dům.
00:10:25 Ano. Přesně tohle jsem chtěl. A je to ještě měkké.
00:10:30 Jo. Smrdí to jako asfalt. Určitě jsme něčemu na stopě.
00:10:37 -Hele, čichni si k tomu.
-Je to asfalt.
00:10:39 Ale dost by mě zajímalo, proč páchne právě takhle.
00:10:42 No, je z uhlí nebo ze surové ropy. A je to naprosto úžasný materiál.
00:10:47 A jestlipak víš,
00:10:49 že staří Egypťané používali ropný dehet k mumifikaci faraónů?
00:10:53 -Ne!
-Protože působil jako dezinfekce.
00:10:56 Zamezuje růstu bakterií, takže těla se nerozkládala.
00:10:59 To je trochu drsné. Ale dehet asi nepomůže Indii-Blue.
00:11:02 Snaží se všechny oklamat. Předstírá, že je nemocná.
00:11:06 Nebo opravdu je?
00:11:08 India-Blue měla být dnes zkoušená z matematiky.
00:11:11 Ale zůstala doma, protože je nemocná.
00:11:13 Brandon a já se snažíme zjistit, jestli je opravdu nemocná,
00:11:17 nebo to jen předstírá...
00:11:23 Mám vzorek ze silnice.
00:11:27 Nejdřív se podíváme na vzorek z kola Indie-Blue.
00:11:31 Ano, vypadá naprosto čerstvě. Lehce vlhký a lepkavý.
00:11:36 Teď ten vzorek ze silnice.
00:11:38 Jo, přesně jak jsem si myslel. Vypadá naprosto stejně.
00:11:46 Vidíš tenhle malý kamínek?
00:11:48 Podívej se, jestli najdeš podobný ve vzorku z pneumatiky.
00:11:54 Jo. Není pochyb. Tyto dva vzorky pocházejí ze stejného místa.
00:12:01 Je to velký případ podvodu a klamání.
00:12:04 Na tom kole opravdu jela India-Blue!
00:12:11 India-Blue předstírala nemoc a vykradla se potom z pokoje,
00:12:15 aby mohla jezdit na novém kole. Snažila se zakrýt svůj zločin tím,
00:12:20 že si převlékla tričko a předstírala nemoc.
00:12:24 Ale byla odhalena, protože se jí na pneumatiky přilepil asfalt.
00:12:29 Forenzní specialisté také hledají kousky štěrku,
00:12:33 prach nebo dehet, které ulpí ve vzorku pneumatiky,
00:12:36 mohou pomoci dokázat, že se vozidlo nacházelo na místě činu.
00:12:42 India-Blue dostala zákaz jezdit na kole na dva týdny.
00:12:46 To je cena, kterou zaplatí za ulejvání ze školy.
00:12:50 Ale neboj se, Indie-Blue, my to tvé nové kolo provětráme!
00:12:59 Oukej, běžci! Na značky!
00:13:02 Tohle je první disciplína našich Miniatletických her:
00:13:06 sprint na 50 metrů.
00:13:09 Připravte se...
00:13:15 Co je to s Laurou-Mae? To by mě zajímalo.
00:13:19 Ale ať je to cokoliv, není šťastná...
00:13:26 Naše trofej byla znesvěcena ohavným velkým otiskem rtů!
00:13:32 Fuj! Kdo to mohl udělat?
00:13:35 Není to Laura-Mae. Je z toho příliš otrávená.
00:13:38 Mohl to být jen někdo z našich sportovců:
00:13:42 Paige, China, Jack nebo Austen.
00:13:47 Ale kdo z nich je ten, kdo tajně líbal náš pohár?
00:13:51 Lauro-Mae, čeká nás detektivní práce.
00:13:56 Odhalit osobu, která zohyzdila trofej.
00:13:59 A já jsem právě vymyslel fantastický způsob, jak to udělat.
00:14:03 Tyhle Miniatletické hry budou teď daleko zajímavější.
00:14:09 Lidé se líbají ústy, protože naše rty mají spoustu nervů.
00:14:14 Jsou 200krát citlivější než konečky prstů.
00:14:18 A při každém polibku se zapojí 29 obličejových svalů.
00:14:25 Pojďte sem! Uděláme si tyhle hry trošku bláznivější.
00:14:31 Rozhodli jsme se uspořádat nový závod. Poběží se v kostýmech.
00:14:36 A je tu ještě jeden fígl!
00:14:38 Musíte běžet s kartičkou v puse a s rukama za zády.
00:14:43 Běžte a sežeňte si co nejbláznivější kostýmy...
00:14:53 Závodníci vypadají dost legračně. Ale naši podezřelí nevědí,
00:14:58 že je to prohnaný způsob, jak získat jejich otisky rtů.
00:15:06 Pojďme odstartovat nový závod.
00:15:09 Na značky! Připravte se! A neztraťte ty kartičky!
00:15:17 A tady už se blíží do cílové rovinky.
00:15:20 Kdyby věděli, jak vypadají legračně.
00:15:25 Ale o to nejde.
00:15:27 Tady ovšem přibíhá Austen. Dostal se do čela.
00:15:30 Myslím, že ho už nepředhoní. A, ano! Austen vítězí!
00:15:37 Teď si vezmeme jejich kartičky.
00:15:40 A brzy budeme moci porovnat tyhle otisky rtů s těmi na poháru.
00:15:50 Někdy mohou být otisky rtů klíčem k vyřešení zločinu.
00:15:54 Může je zanechat zločinec nebo neznámá oběť.
00:15:57 Vyšetřovatel nejprve na místě činu fotografuje důkazy,
00:16:01 potom opatrně zasype otisk rtů bílým práškem.
00:16:06 Když bude mít štěstí a objeví zřetelný otisk,
00:16:10 sejme ho s povrchu lepící páskou. Tu pak přilepí na černou čtvrtku.
00:16:16 V laboratoři ho pak zkoumá pod speciálními světly.
00:16:20 Ukáže se detailní struktura rtů, která je jako otisky prstů.
00:16:26 Jedinečný tvar pomáhá určit, komu otisk patří.
00:16:33 To je skvělé! Nikdy jsem si neuvědomila,
00:16:36 že otisky rtů jsou jako otisky prstů.
00:16:39 Co kdybych ti sejmula otisk rtů?
00:16:41 To se budu muset namalovat rtěnkou?!
00:16:42 Ano. Ale neboj! Je zářivě červená, takže ti bude slušet.
00:16:46 Nehýbej se. Ó, krásné! Tak smyslné rty!
00:16:49 Děkuju. A pořádně je obtisknu na tenhle papír.
00:16:53 Udělej pořádně velký otisk. Tak. Našpul rty. Paráda!
00:16:57 -Tak si to prověř.
-Tak nejdřív tvar.
00:17:00 Vidíš, že jsou nahoře do srdíčka, ale směrem dolů se vyboulují.
00:17:04 Vyboulují?! To ti mnohokrát děkuji. Prohlédni si ty linie.
00:17:07 Ano, vytvářejí určitý vzorek. Takové otisky rtů
00:17:11 mohou být důležitým důkazem při vyšetřování zločinu.
00:17:14 Což je přesně to, v co Brad a Laura-Mae doufají
00:17:17 při svém hledání "líbacího" zločince.
00:17:20 Někdo udělal ohavný velký otisk rtů na našem atletickém poháru.
00:17:24 Ale uspořádali jsme bláznivý závod,
00:17:27 a máme teď otisky rtů našich podezřelých.
00:17:35 Máme otisky.
00:17:38 Ale nejdřív se pěkně zblízka podíváme na otisk rtů na poháru.
00:17:46 Vypadá to jako svislé čáry po celém otisku.
00:17:50 Tak nejdřív China.
00:17:52 Ne. Její linie se kříží. Neshoduje se.
00:17:58 A co Paige? Její otisk se také neshoduje.
00:18:03 Tak vyškrtneme Chinu a Paige ze seznamu podezřelých.
00:18:08 Tak co Jack? Zajímavé. Jednolitý flek. Žádné linie.
00:18:16 Takže Jack také vypadl ze seznamu podezřelých.
00:18:20 Zbývá tedy Austen. Podíváme se... Aha! Svislé čáry! Shoduje se!
00:18:29 Otisk je stejný jako na poháru. Tajuplný "líbač" je... Austen!
00:18:38 Neobvyklý zločin s jednoduchým vysvětlením.
00:18:43 Před velkým závodem se Austen potřeboval napít,
00:18:47 aby spláchl energetickou čokoládovou tyčinku.
00:18:50 Neměl hrneček, tak si vzal, co bylo po ruce.
00:18:53 Ale nechal na poháru velký čokoládový otisk rtů.
00:18:56 Stejně jako otisky prstů jsou i otisky rtů jedinečné,
00:18:59 takže forenzní vědci hledají předměty s otisky rtů,
00:19:03 které by jim pomohly usvědčit pachatele.
00:19:08 A nyní předávání cen!
00:19:10 Místo převzetí trofeje za vítězství v závodu,
00:19:14 odnese si domů velký otisk rtů.
00:19:20 Chudák Austen vypadal trochu překvapeně,
00:19:23 když dostal svou cenu!
00:19:25 Myslím, že tohle nečekal.
00:19:27 A myslím, že Bonnie a Brandon budou taky překvapeni,
00:19:30 až uvidí, co mají ve své cereální snídani.
00:19:35 Páni! Umírám hlady!
00:19:39 Mňam. Maminka nám tu připravila naše oblíbené cereálie.
00:19:43 Tumáš, Brandone.
00:19:46 Trochu mi nech. Počkej! Co se to stalo s těmi vločkami?
00:19:52 Vypadá to jako nějaká pavučina.
00:19:55 Ať tě ani nenapadne to jíst, Brandone!
00:19:58 Tohle je velký případ kontaminace potravin.
00:20:04 Víčko je v pořádku. Takže někdo musel nechat tu dózu otevřenou.
00:20:09 A něco se dostalo dovnitř. Ale co?
00:20:14 Možná jeden z těch drobných molů, které jsou snad všude.
00:20:17 Nebo šváb? To jsou naši první podezřelí.
00:20:23 Jé! Pavouk. Podezřelý číslo tři.
00:20:30 Pojď, Brandone, do výzkumné laboratoře.
00:20:34 Podíváme se na naše podezřelé.
00:20:38 Nejdřív moli. Jo, rozhodně mají rádi zrní a cereálie,
00:20:43 zejména potravinový mol.
00:20:47 Švábi. Sežerou prakticky cokoliv.
00:20:52 A teď pavouci.
00:20:54 Ano, v domácnostech existuje spousta pavouků
00:20:57 a spřádají si sítě kdekoliv. Takže to mohl být kdokoliv z nich.
00:21:02 Vezmi si lupu, Brandone.
00:21:05 Podíváme se na tu zkázu vloček zblízka.
00:21:11 Brouci Goliášové jsou největším druhem hmyzu na světě.
00:21:15 Mohou vyrůst až do velikosti 12 centimetrů.
00:21:19 Žijí v afrických pralesích. Živí se mízou stromů a ovocem.
00:21:27 Pojďme se na ty zamořené vločky podívat zblízka.
00:21:31 Tahle pavučina je podivná.
00:21:34 Ale není tu ani stopa po nějakých broucích,
00:21:38 ani živých ani mrtvých.
00:21:40 Podíváme se zespoda na dno. Ne, nic tady dole neleze.
00:21:48 Takže ta pavučina je klíčem k řešení zločinu.
00:21:52 A ještě jsem neslyšela o švábí pavučině.
00:21:55 Takže si myslím, že švába můžeme škrtnout.
00:21:59 Zůstali nám tedy dva podezřelí: pavouk a mol.
00:22:04 Musíme se blíže podívat na tu pavučinu.
00:22:08 Tak si ty vláknité vločky dáme pod mikroskop.
00:22:14 Určitě jsou ty vločky v pořádku?
00:22:16 Docela mě vystrašilo, co Bonnie a Brandon našli v těch svých.
00:22:20 Vločkám se nic nestane,
00:22:22 pokud je budete uchovávat v nádobě s víčkem.
00:22:24 A já jich sním tolik, že ani nemají čas se zkazit.
00:22:27 Neměl bych to měl přece jen nejdřív zkontrolovat?
00:22:30 Zdá se mi, že je to v pořádku.
00:22:32 Nic v tom neplave, žádné pavučiny ani hmyz.
00:22:35 Můžeš pokračovat. Tak ať ti chutná!
00:22:38 Ale zpátky k Bonnie a Brandonovi.
00:22:40 Podíváme se, jestli se jim podaří najít pachatele.
00:22:44 Měli jsme vločky k snídani zamořené nějakým druhem hmyzu.
00:22:49 Tak jsme hledali tvora, který za to může.
00:22:51 Vyloučili jsme švába.
00:22:54 A teď musíme prověřit mola a pavouka.
00:23:00 Podíváme se na vzorek vloček pěkně zblízka.
00:23:04 Vidíš něco zajímavého, Brandone?
00:23:10 Co se děje? Co jsi viděl? Něco se hýbe?
00:23:16 Panebože!
00:23:18 To nevypadá jako žádný pavouk, kterého jsem kdy viděla.
00:23:22 Je to spíš jako červ.
00:23:24 Asi budeme muset vyškrtnout i pavouka ze seznamu.
00:23:28 Ale tenhle tvor nevypadá ani jako mol.
00:23:32 Co to, proboha, může být?
00:23:35 Na internetu si najdeme nějaké další informace o molech...
00:23:43 Zavíječi mouční, známí jako potravinoví moli
00:23:46 produkují hedvábí, které ulpívá na potravinách.
00:23:49 Malé kokony pak visí poblíž zdroje potravy.
00:23:54 To, co jsme viděli pod mikroskopem, bylo určitě ono.
00:23:57 Tím škůdcem byl nepochybně potravinový mol.
00:24:05 Potravinový mol se běžně v potravinách objevuje.
00:24:09 Poznatky o hmyzu používá při řešení zločinů věda,
00:24:12 která se jmenuje forenzní entomologie.
00:24:17 Určením druhu hmyzu
00:24:19 mohou vědci stanovit kdy a jak byly potraviny napadeny,
00:24:22 a dokonce i to, jestli byly nelegálně dovezeny z jiné země.
00:24:29 Po veškeré té detektivní práci
00:24:31 jsme samozřejmě dostali pořádný hlad.
00:24:34 Ale vločky jsme dnes z jídelníčku škrtli.
00:24:37 Takže přišla na řadu slanina a vajíčka.
00:24:41 Pěkné. Já jsem dojedla vločky
00:24:43 a jsem připravena dát si slaninu s vejci.
00:24:46 Je mi líto, ale na to už nemáme čas.
00:24:48 Naše pátrání pro dnešek končí.
00:24:50 To je škoda!
00:24:51 -Ahoj!-Ahoj!
00:25:05 Titulky: Marie Luzarová Česká televize 2010
Kdo to pošpinil cennou školní trofej? A ještě k tomu otiskem pusy? Nikdo se nechce přiznat? Však už si s tím naši detektivové hravě poradí. Stejně hravě se jim podaří odhalit záškoláka, a to prostřednictvím jeho vlastního jízdního kola. Chytré, že? Dozvíme se také, jak se podle zvukového záznamu kroků dá vypátrat pachatel nějakého činu – v našem případě závistivec, který chtěl sprostě stopit nahrávku budoucích popových hvězd!