Reportáž ze závodu mistrovství ČR a evropského šampionátu historických vozidel v jízdě do vrchu
00:00:05Poslední srpnový víkend se konal
00:00:07další podnik závodů automobilů
00:00:09do vrchu.
00:00:10Organizátorům Ústecké 21 byla
00:00:12v letošním roce schválen
00:00:14Mezinárodní automobilovou federací
00:00:16možnost pořádat
00:00:17ME historických automobilů.
00:00:19V rámci hodnocení se tady jelo také
00:00:21mistrovství Slovenska,
00:00:22ČR a zóna střední Evropy
00:00:24jak soudobých vozů,
00:00:26tak historických vozů a také
00:00:27Česká trofej.
00:00:28Jsem rád,
00:00:29že se pořadatelům podařilo obnovit
00:00:31tu tradici a podařilo se sem dostat
00:00:33evropský podnik.
00:00:34Mohu naznačit,
00:00:35že v příštích letech to bude
00:00:37pokračovat a rádi bychom,
00:00:38aby úroveň závodů byla vyšší
00:00:40a vyšší.
00:00:40Já jsem chtěl všem divákům ukázat
00:00:42trofej,
00:00:43která byla vyrobena pro tento
00:00:45ročník nově.
00:00:46Je to netradiční,
00:00:47protože to je kovová trofej,
00:00:48která velice věrně zobrazuje
00:00:50charakter trati.
00:00:51Včetně té rozhledny apod.
00:00:53Aby diváci měli představu co budou
00:00:54vítězové dostávat
00:00:56po dnešním závodě.
00:01:01Jsme velice spokojení.
00:01:03Podařilo se nám dostat
00:01:05sem ME historických vozů.
00:01:11Jsou tady Poláci, Maďaři, Slovinci,
00:01:13špička naše česká.
00:01:20Co se týče té trati,
00:01:21tak ještě jsme udělali spoustu
00:01:24nových bezpečnostních opatření.
00:01:26Podařilo se nám zařadit zvětšení
00:01:28kapacity parkoviště na 130 aut.
00:01:40Ústecká 21 je 3660 m dlouhá trať,
00:01:44která má 21 zatáček.
00:01:46Představí nám to jeden
00:01:47z dlouholetých pilotů
00:01:49českého mistrovství.
00:01:50Já jsem Jaromír Malý.
00:01:52Chlapci mi říkají familiérně
00:01:54malý Jardo.
00:01:56Já vás svezu po Ústecké 21,
00:01:58kde už jsem jel asi tak třicetkrát
00:02:02za těch 40 let co závodím.
00:02:04Já vás svezu,
00:02:05abyste viděli jak to vypadá.
00:02:23Takže se rozjedeme.
00:02:25Samozřejmě na jedničku.
00:02:27Hned dvojku a poslat to do levé
00:02:30zatáčky a do trojky.
00:02:32Teď máme dvojitou pravou,
00:02:33která Ústí na dlouhou rovinu,
00:02:36což vlastně nejdelší rovina
00:02:37na tomto závodě.
00:02:38Je to vlastně nejdůležitější
00:02:40tento výjezd.
00:02:41Čtyřka, pětka.
00:02:42Teď se rozjedeme a to je jediný
00:02:44úsek,
00:02:45kde má závodník tři nebo čtyři
00:02:46vteřiny na to být v klidu
00:02:48a soustředěný.
00:02:49Tady brzdíme do levé zatáčky
00:02:51na dvojku.
00:02:52Kde v podstatě navazuje rychlá
00:02:55pasáž,
00:02:55která končí zase doleva
00:02:57až do čtyřky.
00:02:58Tady pozor, aby se to nesklouzlo.
00:03:01Dvojku a zatlačíme
00:03:03do levého vracáku.
00:03:05A potom znovu do trojky.
00:03:07Někdy do čtyřky.
00:03:08Podle toho,
00:03:09kdo má jakou převodovku.
00:03:11A doprava a krátká rovina.
00:03:14Opět řadíme čtyřku.
00:03:16Ostré brzdy, čtyřka,
00:03:18dvojka do pravého vracáku.
00:03:23Rychlá levá,
00:03:24která už se dá trochu podržet.
00:03:27Čtyřku,
00:03:28pětku a jedeme nahoru
00:03:29ke křižovatce.
00:03:31Tyto zatáčky,
00:03:32tak tady se jede velkou rychlostí.
00:03:35Pozor.
00:03:36Tady někdo končí
00:03:37na autobusové zastávce.
00:03:42Je to velice akční.
00:03:43Znovu trojku.
00:03:45Blížíme se do pravého vracáku.
00:03:47Zase do dvojky.
00:03:49Projedeme vracák.
00:03:52A zpět do dvojky.
00:03:53Tady prostě není na co čekat.
00:03:56Dáme dvojku, projedeme,
00:03:59trojku aby auto bylo v klidu.
00:04:02Tady to je velice zajímavé.
00:04:03Čtyřku a dlouhá pravá.
00:04:05Tady to prostě musíme podržet,
00:04:07abychom neztratili rychlost.
00:04:09Ještě nás čeká rovinka.
00:04:12Ostré brzdy, trochu trojka.
00:04:14Zatlačíme a rozjíždíme se.
00:04:17Čtyřku a někdy také pětku.
00:04:21A tady pravý vingl do dvojky.
00:04:25Pozor, už se blížíme k cíli.
00:04:27Tři, čtyři a pět a držíme to.
00:04:31Tady to je velice zajímavé.
00:04:33Zpátky čtyřku a už jedeme
00:04:35do cílové zatáčky.
00:04:37Tu jedeme na dvojku.
00:04:39Dáme dvojku, zatočíme,
00:04:40dáme zpátky trojku a jsme v cíli.
00:04:42Je to nádherné.
00:04:50V rámci ME historických automobilů
00:04:52byl tím nejlepším v kategorii
00:04:54K1 Vladimír Konicar.
00:05:01Auto fungovala báječně.
00:05:03Tu trať miluji.
00:05:06Za jakýchkoliv podmínek je tady
00:05:07krásné svezení.
00:05:10Já bych samozřejmě vždy mohl
00:05:12fungovat lépe.
00:05:13Člověk nemůže být nikdy spokojený.
00:05:15Ale tentokrát se mi zadařily
00:05:16obě druhé jízdy.
00:05:17Včera i dnes.
00:05:18Jsem spokojený a nic lepšího jsem
00:05:20se nemohl přát.
00:05:23Na druhé příčce byl Rakušan Labner.
00:05:31Třetí místo v kategorii K1 obsadil
00:05:33italský jezdec Paliareli.
00:05:42Nemohli jsme vynechat
00:05:43ani nejúspěšnějšího jezdce
00:05:45se sportovními vozy všech
00:05:46dob pana Adámka.
00:05:48Na co nejraději vzpomínáte
00:05:50a na jaké vaše historické úspěchy?
00:05:53Bylo jich za té mé éry dost.
00:05:57Bylo příjemné v roce 75 tady udělat
00:06:00traťový rekord a vyhrát absolutně.
00:06:04Nebo třeba Štemberku držet tři roky
00:06:08absolutní rekord.
00:06:11Žádný Čech ten rekord nikdy neměl.
00:06:15Co máte raději,
00:06:16raději okruhy nebo vrcholy?
00:06:19Ten okruh je taková královna.
00:06:22Ale vrchy jsou zajímavé a jsou
00:06:23to sprinterské závody.
00:06:26Má to něco do sebe.
00:06:31Vám už je 79 let.
00:06:34Hrozně to uteklo.
00:06:36Neuvědomuji si,
00:06:37že ty roky jsou takto daleko.
00:06:40Je to tak.
00:06:43V kategorii K2 ovládl Jaroslav
00:06:45Mikeš se svojí Škoda 130.
00:06:48Ústecká 21 je pro škodovku
00:06:50jako ušitá.
00:06:52Jsem naprosto spokojený.
00:06:54Trochu mě pozlobil podvozek,
00:06:56který mám namontovaný druhý závod.
00:06:58Takže se mi zvedalo zadní kolo.
00:07:00A tím vlastně ztrácelo ten grip.
00:07:04Včera jsem se málem přetočil
00:07:05v cílové zatáčce.
00:07:06Ale jinak už jsem
00:07:08si to dnes pohlídal.
00:07:09Musel jsem jet na jistotu.
00:07:11Miroslav Adámek startoval v Ústí
00:07:13nad Orlicí poprvé v roce 1972.
00:07:16Letos ve svém úctyhodném věku
00:07:18získal s vozem NS druhé místo
00:07:21v kategorii K2.
00:07:26Třetí místo získala jediná žena
00:07:28v českém týmu historiků Michala
00:07:29Vondráková se Škoda 120,
00:07:32která se v závodním poli
00:07:34rozhodně neztratila.
00:07:37Další legenda českých kopců Josef
00:07:39Michl řešil technické problémy
00:07:41své Škoda 130 RS.
00:07:43Proto získal v kategorii K2 pouze
00:07:45čtvrtou příčku.
00:07:50Velice rychlý Jiří Kubíček získal
00:07:52se svou Škoda 130 RS nejen první
00:07:54místo v kategorii H3,
00:07:55ale byl také pátý v celkovém pořadí
00:07:57ME historiků.
00:08:04Samozřejmě to je náročná trať.
00:08:06Ale technika fungovala
00:08:07bez problémů.
00:08:09Takže celý víkend se podařil.
00:08:11Maximální spokojenost.
00:08:12Druhou příčku vybojoval
00:08:15Jindřich Indra.
00:08:16Škoda 110.
00:08:19Technicky se s tratí
00:08:20poprala výborně.
00:08:27Moc hezké závody.
00:08:28Jsme rádi,
00:08:29že se sem závody vrátily po pěti
00:08:31nebo šesti letech.
00:08:32Přijeli jsme rádi.
00:08:33Trať je krásná a počasí
00:08:35poměrně závodní.
00:08:36Takže se nám to moc líbilo.
00:08:37Jak to fungovalo celý víkend?
00:08:41Neměl jsem žádný problém.
00:08:43Jezdil jsem rámci svých možností
00:08:44podle umístění, jak jezdíme vždy.
00:08:47Víceméně tak vypadá.
00:08:48Bronzový stupeň obsadil slovenský
00:08:52jezdec Tomáš Beník se zajímavým
00:08:54vozem Lancia.
00:08:59Polák Marian Žabka představil
00:09:02krásné Porsche 928.
00:09:10Ital Bonucci se se stal
00:09:11absolutním vítězem.
00:09:24Český reprezentant Milan Stejskal
00:09:28vybojoval v kategorii K4 třetí
00:09:30příčku a narušil tak hegemonii
00:09:32italských pilotů
00:09:33na stupních vítězů.
00:09:37Je to moje srdeční záležitost.
00:09:39Jsme tady nedaleko z Lanškrouna.
00:09:41Oba dva dny se mi to velice povedlo
00:09:44a pěkně jsem si zajezdila
00:09:45počasí vydrželo.
00:09:46Auto fungovalo a já jsem
00:09:48maximálně spokojený.
00:09:50Michal Sedláček se svým Fiatem
00:09:52zaostal za Stejskalem zhruba
00:09:54o vteřinu a půl bral čtvrté místo.
00:09:58Máme to za sebou.
00:10:00Auto mělo trochu komplikace
00:10:02s převodovkou.
00:10:04Zlobí nás druhý stupeň.
00:10:05Vypadává nám.
00:10:06Takže trochu technické problémy.
00:10:09Ale jinak trať výborná.
00:10:11Výborně připravené závody.
00:10:14Podmínky nádherné.
00:10:15Trochu při tréninku mokro,
00:10:16ale jinak dobré.
00:10:18Slovák Miroslav Čiliak zvítězil
00:10:20se svým vozem v kategorii
00:10:23k pět a byl mezi historiky
00:10:24třetí celkově.
00:10:26Jediným Čechem na stupních vítězů
00:10:27v kategorii k pět se stal Petr
00:10:29Koukal se ziskem druhého místa.
00:10:34Technika fungovala perfektně.
00:10:36Jsem spokojený s tratí.
00:10:38Už jsem tady byl té 20 pětkrát.
00:10:40Letos po 26.
00:10:43Je to technická trať,
00:10:44takže pro naše pomalejší vozy
00:10:46to je ideální.
00:10:47Že můžeme ty silnější vozy dohnat.
00:10:50Jinak víkend úplně perfektní.
00:10:51Technika fungovala.
00:10:53Výsledky nadmíru spokojenost.
00:10:56Miroslava Čiliaka a Petra tykala
00:10:58doplnila na stupních vítězů
00:10:59v kategorii k pět impulzivní
00:11:01Ginna Koloto.
00:11:06Těsně pod stupni vítězů skončil
00:11:09slovenský reprezentant
00:11:11František Met.
00:11:12Já jsem spokojený.
00:11:28Trať je velice technická
00:11:30pro nás to bylo stěžejní.
00:11:32Protože jsme havarovali
00:11:33ve Slovinsku a dávali jsme
00:11:35formuli dohromady.
00:11:36A povedlo se.
00:11:37Body vezeme, takže alespoň to.
00:11:40Teď ale z jiného soudku.
00:11:41Vy sám jste organizátorem závodů.
00:11:43Jaké to je organizátor závodů,
00:11:45který potom sám sedne za volant
00:11:47závodního vozidla?
00:11:49To je právě ta zkušenost.
00:11:51Už také od těch kluků vím,
00:11:53jak se cítí oni,
00:11:54když jsou na závodech a my pořádáme
00:11:56závody a oni přijíždějí k nám.
00:11:59Takže to je opravdu náročné obou
00:12:00dvou stran.
00:12:01Není to pouze o pořadatelích.
00:12:03Ale také o jezdcích atd.
00:12:05Ten stres je prostě všude.
00:12:07Ať jsou to jezdci, nebo pořadatele.
00:12:14Někteří závodníci se se svými
00:12:16historickými automobily účastnili
00:12:18pouze českého
00:12:19a slovenského mistrovství.
00:12:21Ani na ně nesmíme zapomenout.
00:12:23Jedním z nich byl Robert Brož,
00:12:25který byl čtvrtý v rámci hodnocení
00:12:27kategorie tři.
00:12:30Jsem zčásti spokojený.
00:12:31Včera třetí místo,
00:12:33dnes spokojený nejsem.
00:12:34Protože jsem dojel až čtvrtý.
00:12:36Jinak trať je úplně nádherná
00:12:38organizace výborná.
00:12:39Celkově jsme spokojení.
00:12:43Také Radek Mňuk se účastnil
00:12:44českého mistrovství.
00:12:46A po neděli mu v kategorii
00:12:47tři patřilo páté místo.
00:12:52Jsem hodně spokojený.
00:12:54Vyřešili jsme technickou,
00:12:57kterou jsme měli.
00:13:01A vlastně celý závod jsem
00:13:03si zkoušel různě jak nejlépe trať
00:13:06projet atd.
00:13:09Je to hodně o té technice.
00:13:12Miloš Zmeškal chtěl obhájit titul
00:13:14mistra ČSR,
00:13:16ale technika byla proti.
00:13:19Včera jsme měli problém
00:13:20s elektrikou,
00:13:21takže do dvou hodin jsme
00:13:22vozidlo spravovali.
00:13:24Závadu jsme odstranili.
00:13:27Takže první trénink všechno
00:13:29fungovalo jak má.
00:13:30Paráda.
00:13:31První závodní jízda, vezmu za to,
00:13:33kdo polovinu tratě a v polovině
00:13:35trati praskla klika v motoru.
00:13:39Nahoře jsme se na to dívali a nemá
00:13:40cenu pokračovat.
00:13:42Takže zdravím diváky.
00:13:46Královna evropských kopců.
00:13:49Tak se přezdívá Gabriele Sajlerové,
00:13:52které jako první žena vyhrála
00:13:55šampionát ME.
00:13:57Jak se to podařilo?
00:13:59Je to úplně neuvěřitelné.
00:14:00Já tomu doteď nemohu uvěřit.
00:14:02Podařilo se mi ovládnout závod
00:14:04ME a vyhrála jsem skupinu
00:14:07N v kategorii E1.
00:14:14V pátek jsme přijeli a pršelo.
00:14:16Očekávali jsme,
00:14:17že celý víkend bude pršet,
00:14:19což já moc nemusím.
00:14:20Takže jsem ani nedával asi žádné
00:14:23velké cíle.
00:14:24Trénink se nám podařilo odjet
00:14:27na suchu a ty jsem vyhrála.
00:14:29Tak jsem si říkal, že to je dobré.
00:14:30Tak jsem se zvedla a dokázala jsem,
00:14:32že jedu rychle.
00:14:34Čekala jsem,
00:14:35že v neděli začne pršet.
00:14:37To se nakonec nestalo ani v první
00:14:38ani ve druhé jízdě.
00:14:40V první jízdě jsem byla vteřinu
00:14:43za manželem,
00:14:44který jel výborně a byl první.
00:14:48Ve druhé závodní jízdě
00:14:50se mi podařilo zrychlit
00:14:51a překonat Filipa.
00:14:52Nakonec vyhrát.
00:14:54Teď už se budeme věnovat soudobým
00:14:56vozům v rámci hodnocení
00:14:58českého mistrovství.
00:14:59Filip Sajler prožívá
00:15:00úspěšnou sezonu.
00:15:04Dařilo se.
00:15:05Hlavně soutěžíme s Martinem
00:15:06Jermanem v divizi.
00:15:07Tam se jede o titul mistra.
00:15:09Potřeboval bych to dotlačit ahoj,
00:15:11protože on udělal chybu
00:15:12a ta chybami nahrála
00:15:13do zbytku seriálu.
00:15:15Takže teď se budu snažit vyjet
00:15:17nahoru a doufám,
00:15:18že se v Prachaticích nestane nějaká
00:15:20technická závada.
00:15:21Můj cíl je být pouze nahoře v cíli.
00:15:23Filip Sajler ovládlo skupinu
00:15:25N po oba dva dny a zvítězil také
00:15:27v divizi jedna.
00:15:28Tím zdramatizoval boj o prvenství
00:15:30v této divizi.
00:15:33Gabriela Sajlerová,
00:15:34které tato technická trať příliš
00:15:36nevyhovuje ve skupině získala
00:15:39pro sebe druhé místo.
00:15:42David Dědek byl opět velice rychlý.
00:15:45Přestože měl v průběhu závodního
00:15:46víkendu kontakt se svodidly,
00:15:48zvítězil ve skupině A.
00:15:53Auto už po té ráně bylo spravené.
00:15:55Už ve Švýcarsku fungovalo dobře.
00:15:59Řekl bych,
00:16:00že už jsem autu sobě začal věřit,
00:16:04takže doufám,
00:16:05že zbytek sezony budu podávat
00:16:08pěkné výkony.
00:16:12Jan Hofrajtr obsadil druhé místo
00:16:14ve skupině A.
00:16:19Zkušený Jan Trnka dovedl svoji
00:16:20Škodu Felicii na třetí příčce
00:16:23ve skupině A.
00:16:25Jsem spokojený.
00:16:27Udýchaný jsem byl nahoru,
00:16:28ale trať je pěkná
00:16:30a hezky připravená.
00:16:32Rychlá a po ránu to bylo
00:16:34takové vlhčí.
00:16:35Potom se to jelo opatrněji.
00:16:38Ale potom ta poslední jízda,
00:16:40tak ta byla opravdu na suchu
00:16:42a to bylo pěkné.
00:16:46Ve skupině GT jel opět Kmínek
00:16:47s Nissan m.
00:16:57Na rozdíl od Martina jsem
00:16:58neudělal chybu.
00:17:00Ale to se stává a s tím náhonem
00:17:02na zadní člověk udělá hodiny
00:17:05ani neví jak.
00:17:09Chci pokud možno zopakovat tu samou
00:17:12rychlost, nebo ten samý výsledek.
00:17:13A pokud možno ještě zrychlit
00:17:15a neudělat hodiny.
00:17:16V nedělní druhé závodní jízdě
00:17:18Zdeněk Kmínek zrychlil a překvapivě
00:17:20zvítězil ve své skupině.
00:17:25Martinu Jermanovi se po havárii
00:17:27ve Švýcarsku podařilo opravit jeho
00:17:29Lamborghini Gallardo.
00:17:32Tato trať je pro mě složitá.
00:17:34Je to okruhové auto.
00:17:37Je to bez trakce.
00:17:39Teď jsem byl dlouhý na brzdy
00:17:40a dostal jsem hodiny.
00:17:42To už asi páté v tomto roce.
00:17:48Teď už je rozhodnuto,
00:17:49takže to vyjedu jen tak v klidu.
00:17:52Kvůli hodinám v první nedělní jízdě
00:17:54se Martin Jerman připravil nejen
00:17:56o vítězství ve skupině GT,
00:17:57ale také v divizi jedna.
00:18:02Jaroslav Mraček se přihlásil také
00:18:04do Česka mistrovství.
00:18:07Líbí se nám česká 21.
00:18:11Jsme tady poprvé.
00:18:13Technická trať nás úplně omámila.
00:18:16Nádherná trať,
00:18:17na které jsem ještě nikdy nejel.
00:18:20Auto je soutěžní a technické.
00:18:22Takže funguje perfektně.
00:18:24Zkoušeli jsme geometrii podvozku.
00:18:27Charakter zatáček je kratší
00:18:29a pomalejší.
00:18:30Než jsme u prvoligové triky
00:18:32a funguje to perfektně.
00:18:33Už včera v tréninku.
00:18:35S pekelně rychlou Škoda Fabia
00:18:37zvítězil Jaroslav Švrček ve skupině
00:18:39E1 a celkově byl pátý.
00:18:42Drahoslava Šubrta provázely během
00:18:44závodu technické problémy.
00:18:51Já se v první řadě musím dnes
00:18:53omluvit všem fanouškům
00:18:54a příznivcům.
00:18:55Za ten můj jezdecký projev.
00:18:57S drobnou technickou závadou musím
00:18:59dovézt auto do cíle kvůli bodům.
00:19:01Měl jsem pár dny odjetých závodů
00:19:03a body začínaly chybět.
00:19:05Takže to průvod.
00:19:08Jinak perfektní nálada.
00:19:10Vy se smějete, já také.
00:19:12Krásné počasí, krásný kopec.
00:19:15Není co dodat.
00:19:16Přestože Mitsubishi Lancer
00:19:19Drahoslava Schuberta nebylo
00:19:20ve stoprocentní kondici,
00:19:22získal ve skupině
00:19:23E1 stříbrnou příčku.
00:19:28Lubomír Loubal a jeho Golf.
00:19:35Organizace je perfektní.
00:19:39Víkend se vydařil.
00:19:40Trochu nám zapršelo,
00:19:41ale počasí vyšla hezké.
00:19:44Auto bych ohodnotil perfektní.
00:19:46Po dlouhé době konečně funguje.
00:19:48Ale já v první řadě bojuje
00:19:50s technikou hlavně sám se sebou.
00:19:52Přestože Lubomír Loubal nebyl
00:19:54spokojen především se svojí prací
00:19:56za volantem,
00:19:57obsadil nakonec v nabité skupině
00:19:59E1 bronzový stupínek.
00:20:02Na ústecké trati se představil také
00:20:04Jan Mach s Octavia.
00:20:10Trať je tady hodně technická.
00:20:11Je to legendární trať.
00:20:13Já jsem se sem těšil.
00:20:14Auto je dost těžká tuto trať.
00:20:19Snažíme se,
00:20:20já se s ním tady seznamuji.
00:20:22Je to zábavnější a zábavnější.
00:20:24Takže super.
00:20:25Jan Mach byl před váhový handicap
00:20:27svého vozu a technickou náročnost
00:20:29tratě opět velice rychlý.
00:20:31Získal ve skupině
00:20:32E1 čtvrtou příčku.
00:20:34Na trati Ústecké 21 se objevil také
00:20:36dalo by se říci smolař posledních
00:20:39pár let.
00:20:40Jiří Los.
00:20:41V předchozích sezonách jsme
00:20:42se potýkali hodně s problémy
00:20:44s technikou.
00:20:46Doufám,
00:20:47že už se nám to podařilo všechno
00:20:49vychytat a už se budeme pouze vozit
00:20:51a užívat si jízdu.
00:20:53Kde byly problémy?
00:20:54Na podvozku, motoru,
00:20:55nebo to bylo komplexně?
00:20:58Úplně všechno co mohl, tak lehlo.
00:21:00Snad už dobré.
00:21:02Všechno jsme vyměnili
00:21:03už nejméně dvakrát.
00:21:04Když to povolilo,
00:21:05tak jsme to zesílily.
00:21:07Kdybyste mohl divákům přiblížit
00:21:09speciál, se kterým jezdíte.
00:21:11Mitsubishi Lancer.
00:21:16Sekvenční převodovka.
00:21:19700 koní, 1070 kilo váha.
00:21:23Speciální elektronika.
00:21:25Podvozek, brzdy, všechno speciální.
00:21:28Marek Rybníček si přijel do Ústí
00:21:30pro pátý titul v pořadí.
00:21:36Popáté.
00:21:37Je to pro mě docela úspěch
00:21:39být pětkrát za sebou mistra
00:21:40republiky v divizi cestovních vozů.
00:21:42Jsem za to samozřejmě hrozně rád.
00:21:44Chtěl bych poděkovat rodině,
00:21:46sponzorům, týmu.
00:21:48Všem kdo mě k tomu pomohli.
00:21:50Nemám k tomu co dodat.
00:21:52Jsem spokojený.
00:21:56Takže to do toho dát vše?
00:21:59Pojedu rychle,
00:22:00ale máme zájemce o auto.
00:22:05Tak bych to samozřejmě chtěl
00:22:06jet v rámci bezpečnosti,
00:22:08aby se nic nestalo.
00:22:09Ale pojede rychle.
00:22:10Přestože Marek Rybníček v sobotu
00:22:12obhájil další titul,
00:22:14jak neděli vyhrál skupinu ESH.
00:22:23Po delší době jel také Jiří
00:22:25Los se svým Mitsubishi Lancer
00:22:27Evo devět.
00:22:36Nejčastější účastník
00:22:37Ústecké 21 Jaromír Malý
00:22:40Dařilo se tak,
00:22:41že jsem zajel za tento víkend
00:22:45nejlepší svůj čas.
00:22:46Protože jsem se překonal oproti
00:22:48včerejšímu svému nejlepšímu času
00:22:49o 1,6 vteřiny.
00:22:51To je docela dost,
00:22:52že jsem jel se stejným autem
00:22:54na stejných pneumatikách.
00:22:55Jsem spokojený.
00:22:56Přes ztrátu druhého rychlostního
00:22:58stupně v převodovce Jaromír Malý
00:22:59zúročil dokonalou znalost tratě
00:23:01a dravou jízdou vybojoval třetí
00:23:03místo ve skupině.
00:23:07Michal Svozil přivezl do Ústí
00:23:08své krásné BMW.
00:23:10Funguje výborně a máme tam spoustu
00:23:12nových prvků a máme tam více
00:23:14než 60 % managementu.
00:23:19Pomalu se s tím sžíváme.
00:23:20Ty časy jsou exkluzivní.
00:23:22Sám jsem překvapený.
00:23:23Myslím si, že dnes na výbornou.
00:23:25Michal Svozil se celou neděli
00:23:27potýkal s technickými problémy
00:23:28svého BMW.
00:23:30A nemohl tak podat
00:23:31stoprocentní výkon.
00:23:32Přesto nakonec ve skupině E2SH
00:23:34získal pěknou čtvrtou příčku.
00:23:42Nemohl chybět ani Jiří
00:23:44Tajmer starší.
00:23:50Letos jsme měli celou sezonu
00:23:51problémy s elektronikou.
00:23:54Tak jsme se v podstatě také včera
00:23:56trochu trápili.
00:23:57Zdá se,
00:23:58že se nám to podařilo odstranit.
00:24:00Dnes to fungovalo.
00:24:01Takže jsem spokojený.
00:24:06Jiří Tajmer starší obsadil páté
00:24:08místo ve své skupině.
00:24:11Na letošní ústeckou 21 dorazil také
00:24:14loňský pokořil českého traťového
00:24:16rekordu Miloš Beneš.
00:24:18Český traťový rekord je z vaší
00:24:20strany pokořen.
00:24:21Ale máme tady ještě rekord
00:24:23zahraniční,
00:24:24který drží Španěl Vilarinho.
00:24:26Je možné tento čas pokořit?
00:24:28Určitě.
00:24:30Pokud nezačne pršet,
00:24:31tak by ty podmínky
00:24:32pro to byly příhodné.
00:24:36Na trati je ještě místy vlhko.
00:24:38Ale myslím si,
00:24:39že než přijdeme na řadu,
00:24:41tak to uschne.
00:24:42Ta šance byla také loni,
00:24:43ale nebyly ty správné pneumatiky.
00:24:46Ten čas je už nějaký rok starý.
00:24:50Myslím si, že to není nereálné.
00:24:53Miloš Beneš přepsal historii
00:24:55ústecké trati třikrát.
00:24:56V sobotu zajel rekord poprvé
00:24:58a v neděli si to zopakoval dvakrát.
00:25:02Nastavil tak nový čas a stal
00:25:04se absolutním vítězem.
00:25:07Nejrychlejším jezdcem s formulí
00:25:09byl Martin Vondrák.
00:25:12Ztratí Ústecké 21 jsem spokojený.
00:25:15Je to pro nás téměř domácí trať.
00:25:16Pořadatelé tady zajistili nádherný
00:25:19asfalt, perfektní zabezpečení.
00:25:21Počasí nás mělo rádo.
00:25:23Nemám jedinou výtku.
00:25:25Vaším jezdeckým kvalitám?
00:25:27Včera to bylo rychlejší hlavně
00:25:30z toho důvodu,
00:25:31že jedeme starší pneumatiky.
00:25:32Nové šetříme na ME.
00:25:36Dojíždíme starší pneumatiky
00:25:38a snažíme se držet čtvrté
00:25:39místo absolutně.
00:25:40Martin Vondrák udržel čtvrté místo
00:25:44a ve skupině E2SS získal
00:25:46čtvrtou příčku.
00:25:52Na trati se objevil také
00:25:54David Komárek.
00:25:55Zatím ještě se svojí normou.
00:25:59Jak jsem říkal předtím.
00:26:01Nic moc nejde.
00:26:04Pouze bych chtěl tu sezónu
00:26:06rozuměl končit.
00:26:07Určitě pojedu všechny zbývající
00:26:09závody mistrovství republiky.
00:26:12Jsme tady prostě,
00:26:14abychom si užili pěkný víkend.
00:26:15Co před druhou závodní?
00:26:17Jak sedí tato technická trať?
00:26:20Technická trať není až takový výkon
00:26:22motoru,
00:26:23který má výkonnější než ostatní.
00:26:26Ale zase máme těžší auto,
00:26:28takže to je pro nás větší dřina.
00:26:33Zábava to rozhodně není
00:26:34po stránce fyzické.
00:26:36Ale trať je to nádherná krásná
00:26:38asfalt úplně úžasný.
00:26:39Máme to tu rádi.
00:26:41David Komárek potvrdil svoji
00:26:43rychlost ziskem druhého místa
00:26:45celkově a vítězstvím
00:26:46ve skupině E2SC.
00:26:49Změna značky pneumatik ovlivnila
00:26:51jízdu Dušana Nevěřila.
00:26:57Z první závodní jízdou
00:26:58moc spokojený nejsem.
00:26:59Protože jsme vyměnili gumy.
00:27:01Přešli jsme na novou značku Avon.
00:27:06Byla to trochu bitva na trati.
00:27:11Zatím bitva.
00:27:13Přes avizované problémy se změnou
00:27:15pneumatiky byl nevěřil rychlý
00:27:19a vybojoval druhé místo
00:27:20ve své skupině,
00:27:21ke kterému přidala také třetí
00:27:23místo celkově.
00:27:30Po pauze se na Ústecké 21 objevil
00:27:33také Jiří Špalek.
00:27:38Placka funguje dobře.
00:27:40Měl jsem asi měsíc odmlku
00:27:42kvůli práci.
00:27:43Teď je pro mě po dlouhé době
00:27:45zase ježdění.
00:27:46Trochu si na to zvykám.
00:27:48Včera jsme dělali úpravy
00:27:49na brzdách.
00:27:50Myslím si, že časy jdou dolů.
00:27:52Takže to je určitě dobré.
00:27:54Přestože se Jiří Špalek vybral
00:27:56pro svůj návrat tuto technicky
00:27:57velice náročnou trať,
00:27:59zvládl vše na výbornou.
00:28:00Obsadil ve skupině
00:28:01E2 SC třetí příčku.
00:28:06Ve startovní listině
00:28:07Ústecké 21 se objevil také Otakar
00:28:12Krámský junior.
00:28:13Toto je v současné době jediný vůz,
00:28:15který je schopný jet.
00:28:17Všechny ostatní vozy jsou
00:28:18buď nepojízdné nebo bez motoru.
00:28:22Snažím se je dávat dohromady
00:28:24a uvidíme na co bude čas a peníze.
00:28:26Svezl jsem se loni asi třikrát
00:28:29dva km nahoru.
00:28:31Ale letos jedu první závod.
00:28:34Seděl jsem
00:28:35v tom asi dvakrát 10 minut
00:28:36na okruhu.
00:28:37Předtím než jsem jel sem.
00:28:40Máte v plánu v té historii ve vašem
00:28:43rodině, v té historii závodní,
00:28:46pokračovat na závodech do vrchu?
00:28:48V dnešní době to je o hrozně
00:28:50velkých penězích.
00:28:55Nemám na to ani tolik času.
00:28:59A potom co se stalo,
00:29:00tak dost těžko jsem přesvědčil
00:29:02manželku,
00:29:03aby mě pustila na tyto závody.
00:29:05Natož abych začal závodit opravdu.
00:29:14V absolutním pořadí České trofeje
00:29:16byl nejlepším opět Aleš Mlejnek.
00:29:20Druhé místo absolutně vybojoval
00:29:21Jaroslav Surovka a třetí
00:29:25byl Novický a čtvrtý Bergr.
00:29:36Jezdec pořadí byl Radek Krakovič.
00:29:40Šestý Zdeněk Chodova?
00:29:45Sedmá pozice patřila
00:29:47Zdeňku Kračmarovi.
00:29:50Osmý byl Josef Hlavinka.
00:29:53Celkově deváté místo v české trofej
00:29:55získal Josef Dohnálek.
00:29:59Desítku nejlepších jezdců České
00:30:00trofeje uzavírá Nela Grundová.
Reportáž ze závodu mistrovství ČR a evropského šampionátu historických vozidel v jízdě do vrchu
Mapa stránek | RSS | Nahoru f
© Česká televize 1996–2019 | English | 9