Záznam ze třetího závodu MM ČR v rallye
00:00:20 -Úrodný Jihomoravský kraj přivítal opět po roce
00:00:23 naší soutěžáckou rodinu,
00:00:25 protože na programu byla Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče.
00:00:29 Václav Pech anebo Jan Kopecký?
00:00:31 Tato otázka byla před startem logicky nejvíc skloňovaná,
00:00:35 ale zapomínat se nesmělo ani na další borce
00:00:38 z nejužší české špičky.
00:00:40 Například na Pavla Valouška anebo na Romana Odložilíka,
00:00:44 kteří byli připraveni poprat se o místa na stupních vítězů.
00:00:48 Tak se pojďme společně podívat,
00:00:51 jak třetí soutěž velkého českého mistráku dopadla.
00:00:57 Mezi českou špičku se už nějaký ten pátek
00:01:01 řadí také Miroslav Jakeš a ani on v Hustopečích nechyběl.
00:01:05 Pilot Citroënu DS3 R5 měl před startem soutěže
00:01:08 trochu obavy z počasí.
00:01:13 -Na té šotolině to bude divočina tak i tak, s tímhle krátkým autem.
00:01:17 Už z loňska to známe, ale spíš na suchu.
00:01:19 Bojím se, kdyby to zmoklo, my jedeme jiné gumy teď
00:01:22 a na mokru tomu ještě nevěřím, takže doufám, že bude sucho.
00:01:26 -Až v závěru předchozí soutěže přišel vlastní chybou
00:01:29 o vítězství Václav Pech, i s ním jsme před startem hovořili.
00:01:33 -Byla honička vybrat správné pneumatiky,
00:01:36 ale myslím si, že všichni jedeme na Slickách.
00:01:39 Tak uvidíme, jak to počasí se vyvrbí.
00:01:41 -Kdyby tady spadla voda na té šotolinové části,
00:01:44 co by z toho bylo?
-Šotolina by to asi pojmula,
00:01:47 ale zažili jsme, že ty úseky, kde je hodně prachu z vinic,
00:01:50 se z toho stane strašný bahýnko a ta Slicka to moc nepobírá.
00:01:54 Takže z toho mám největší obavu.
00:01:56 -Závěr Krumlova přebolel?
-Ještě ne.
00:01:58 -Jan Kopecký vybojoval jen pár dní před touto soutěží cenný bronz
00:02:02 na Sardinii a nás zajímalo,
00:02:04 jak se mu povedlo přeorientovat se zpět na specifické české podmínky.
00:02:08 -Podařilo se nám to snad dobře, protože hned v úterý po návratu
00:02:14 jsme testovali vývojový test na podvozek.
00:02:16 A ve středu jsme jeli krátký test tady v Hustopečích.
00:02:20 Takže na ten asfalt jsme se adaptovali velice rychle.
00:02:23 Na tuhle soutěž jsme se těšili, protože je svým způsobem výjimečná,
00:02:27 jede se tady mezi vinicemi, je tady i šotolina,
00:02:30 takže se na to moc těšíme.
00:02:32 -Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem měli startovní číslo 1,
00:02:36 a tak to byli oni, kdo zahájil 11. ročník hustopečské rally.
00:02:39 Ta měla letos celkem 10 rychlostních zkoušek
00:02:42 ve dvou dnech
00:02:44 a ty dohromady představovaly 150 ostrých měřených kilometrů.
00:02:48 V pátek se začínalo až v podvečer a jely se celkem 4 RZ.
00:02:52 Po dvou z nich se do elitní desítky propracoval
00:02:55 zkušený Josef Semerád,
00:02:57 závodící jako obvykle s Jakubem Kotálem
00:03:00 a s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX.
00:03:03 Semerádovi zároveň patřilo 2. místo ve třídě 3
00:03:06 a v tomto hodnocení byl rychlejší než on
00:03:09 jenom pilot tohoto Subaru Impreza STI, Václav Kopáček.
00:03:15 Kopáček s Rendlovou tedy vedli svou třídu
00:03:18 a absolutně byli na 9. příčce.
00:03:24 Především rozjet se před belgickou Ypres rally
00:03:28 přijeli do Hustopečí Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem,
00:03:32 kteří už doma prakticky nezávodí a jedou jen mistrovství Evropy.
00:03:36 -Probrzdi 50, na šoto hodí levá jedna.
00:03:39 70 levá dva, do pravé jedna.
00:03:41 Do levé přes. Brzda! 50 pravá, tři, čtyři plus.
00:03:48 Tarabus za volantem Fabie S2000 dlouho neseděl,
00:03:51 a tak zvolil opatrnější tempo,
00:03:53 což ho řadilo až na 8. příčku průběžného pořadí.
00:03:57 Až 7. místo patřilo po první sekci největším favoritům,
00:04:01 tedy Janu Kopeckému a Pavlu Dreslerovi.
00:04:04 Posádku tovární Škody Fabia R5 totiž potkala
00:04:07 ve druhé rychlostní zkoušce nemalá nepříjemnost
00:04:10 v podobě defektu zadní pneumatiky.
00:04:15 A tady je důkaz toho,
00:04:18 proč Kopecký už na začátku soutěže poměrně hodně ztratil.
00:04:24 Nás ve stopce samozřejmě nejvíc zajímalo,
00:04:27 jak velký kus RZ musel pilot škodovky na prázdném kole jet.
00:04:32 -Jedeme asi 8 km myslím.
00:04:35 Takže počítám, jelikož té šotoliny je tady opravdu hodně,
00:04:39 jsou tam kameny, tak někde se to asi seklo,
00:04:42 vůbec nevím kde, najednou to bylo prázdný
00:04:45 a 8 kiláků jsme jeli na defekt, nedá se nic dělat.
00:04:48 -6. místo, to byl průběžný výsledek
00:04:51 Jana Jelínka a Petra Machů, kteří se Škodou Fabia S2000
00:04:55 zajeli na úvod dva sedmé nejrychlejší časy.
00:04:58 Jelínek ztrácel jen 8 vteřin na Martina Vlčka,
00:05:01 tedy dalšího pilota Fabie S2000.
00:05:04 Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou vstoupili do soutěže obstojně
00:05:08 a uzavírali první pětku průběžného pořadí.
00:05:11 A odkud že se vzalo tolik trávy na předním nárazníku?
00:05:15 -To vůbec netuším, strašně moc se tady katuje,
00:05:19 jede se úplně mimo cestu,
00:05:21 takže tam, kde chybí katovací zábrana, tam se toho využívá.
00:05:25 Takže vůbec netuším, já jsem rád, že ho mám.
00:05:28 -Dva čtvrté časy a stejný post i v průběžném pořadí,
00:05:32 takový byl vstup do soutěže v podání Romana Odložilíka.
00:05:36 -50, levá jedna, 40, horizont mírně vlevo.
00:05:41 30, pravá tři kat, do levé dva.
00:05:46 A 20, pozor, pozor nadjeď, levá pět, ostrá za beton.
00:05:53 -Viděli jste, jak zrádné a velice kluzké
00:05:56 zdejší šotolinové úseky jsou, ale Odložilík s Turečkem
00:05:59 se s tím vypořádali zkraje velmi dobře.
00:06:03 -Moc se mi líbí dneska ty RZ, první RZ super,
00:06:06 ale teď nechápu proč, ale začal se nám přehřívat motor.
00:06:10 Mám z toho hrůzu, nevím teď.
00:06:12 -Roman Odložilík byl tedy čtvrtý,
00:06:15 ale na bronzový post ztrácel jen pouhé 4 vteřiny
00:06:18 a soupeř, který tímto náskokem disponoval, byl Miroslav Jakeš.
00:06:22 A jak posádka Jakeš - Novák vstoupila do soutěže
00:06:26 z jejího pohledu?
00:06:28 -Zezačátku opatrně, ta první RZ začínala v lese
00:06:32 a na těch pirelkách v tom vlhku jsem se moc necítil,
00:06:35 takže jsem jel opatrně.
00:06:37 Navíc jsem trefil v první zatáčce tyčku,
00:06:40 takže první RZ opatrně, teď jsem to trochu zkusil zatáhnut.
00:06:44 Ale uvidíme, závod je dlouhý.
00:06:46 -Na rozdíl od předchozích dvou soutěží kalendáře,
00:06:49 tady v Hustopečích úvod závodu nijak neprováhal Pavel Valoušek.
00:06:54 O mistru republiky z roku 2010 je známo,
00:06:57 že mívá mnohem lepší druhé etapy, ale to tady tentokrát neplatilo.
00:07:07 Pavel Valoušek s Veronikou Havelkovou prostě letěli
00:07:10 a pohled na jízdu této Škody Fabia S2000 hodně připomínal
00:07:14 už 5 let staré vzpomínky na Valouškův mistrovský rok.
00:07:18 -Chytli jsme perfektní tempo, auto teď šlape,
00:07:24 benzín strašně pomohl, teď co jedeme.
00:07:27 Verča perfektně čte, dobrý rytmus máme, to je základ.
00:07:31 Krásně se nám jede, krásně.
00:07:33 -Valoušek se už po druhé RZ dostal na 2. místo
00:07:36 a navíc byl jen 9 vteřin za vedoucím pilotem,
00:07:39 a tím byl vítěz obou rychlostních zkoušek, Václav Pech s Mini S2000.
00:07:44 -Levá plus, málo.
00:07:50 Váže horizont půl po pravu.
00:07:53 -Václav Pech a Petr Uhel tedy nemohli mít lepší vstup do soutěže
00:07:58 a znovu ukázali,
00:08:00 že budou sahat po vítězství v každé rally v letošní sezóně.
00:08:05 -Strašně to klouže, jednička se jela opravdu hodně rychle.
00:08:09 Uvidíme co teď.
00:08:11 Nevím, kde to Honza dělal, takže uvidíme dál.
00:08:14 -Druhá sekce páteční etapy se jela už za tmy
00:08:17 a bohužel už v první RZ havarovali Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou.
00:08:22 -Pravá pět mínus, neřezat.
00:08:24 50, levá. PÍP, PÍP.
00:08:27 -Co to bylo? Co to PÍP bylo?
00:08:29 -Naštěstí se nikomu nic zlého nestalo.
00:08:32 Na 6. místě se i nadále nacházeli Jan Jelínek a Petr Machů.
00:08:36 Na 5. příčku klesl Roman Odložilík,
00:08:40 který však byl především rád, že se jeho Fiesta R5 umoudřila.
00:08:46 O jeden post si pohoršili také
00:08:49 Miroslav Jakeš s Jaroslavem Novákem,
00:08:51 kterým tedy po první etapě patřilo místo čtvrté.
00:08:55 Jakeš prohrál jen o 9 desetin vteřiny minisouboj o bronz
00:08:59 a body za etapu a prohrál ho s Janem Kopeckým.
00:09:03 Ten poslední RZ dne vyhrál a poskočil na 3. příčku.
00:09:06 2. místo dokázal uhájit Pavel Valoušek,
00:09:09 jehož nasazení bylo opravdu velké.
00:09:14 -Pravá osm, bacha.
00:09:16 A 60 levá šest, utáhne, rozbalí, dlouhá.
00:09:21 60 horizont levá čtyři, do pravé tři a 150.
00:09:27 -Bez drobných zaváhání se to ale v noci neobešlo.
00:09:30 -Tobě se v tom poli nějak líbí.
00:09:35 Dlouhý horizont půl.
00:09:37 -Parádní páteční vystoupení Václava Pecha pokračovalo
00:09:41 i ve třetí rychlostní zkoušce,
00:09:43 kterou posádka Mini taktéž vyhrála.
00:09:45 -Váže levá jedna, probrzdi do pravé šest,
00:09:48 utáhne mínus. Do levé tři plus.
00:09:50 Váže levá tři, na horizont probrzdi,
00:09:53 do pravé sedm mínus rozbalí písek.
00:09:57 Do pravé jedna ven. Váže pravá tři na horizont.
00:10:02 -V poslední RZ sice Pech ztratil 7 vteřin
00:10:04 na vítězného Kopeckého,
00:10:07 ale i přesto byl mezi těmito dvěma borci rozdíl více než 42 vteřin.
00:10:11 A co se s tím podle Jana Kopeckého dalo dělat?
00:10:16 -Dá se dělat všechno, ale pokud Vašek neudělá chybu,
00:10:19 tak je asi nereálné ho stáhnout.
00:10:21 On je opravdu profesionál a má špičkově naladěné auto.
00:10:25 Ale samozřejmě budeme se snažit, zkusíme na něj vyvinout nějaký tlak
00:10:30 a uvidíme, jak to dopadne.
00:10:32 -Václav Pech si vypracoval velice slušný náskok
00:10:35 a se svým pátečním výkonem byl zákonitě spokojený.
00:10:38 -Jsme ve vedení, ale je to o kousek,
00:10:43 Valda nám dýchá na záda, jede se opravdu hodně rychle,
00:10:46 RZ jsou těžké, nevyzpytatelné, hodně to klouže.
00:10:49 To máme rádi, ale dneska toho klouzání bylo opravdu hodně.
00:10:53 A v tom nasazeném tempu je procento chyby strašně blízko.
00:10:56 -On vám Honza dal trošku nadechnout tím defektem,
00:10:59 co měl. A teď v té poslední vložce jste dostal sedm,
00:11:02 tak jak to je na těch RZ, jak vaše tempo?
00:11:05 -Ještě na trojce jsme jeli normálně naplno,
00:11:07 vyhráli jsme o necelé tři vteřiny, takže jsme říkali, dobrý,
00:11:11 už abychom to nepodělali do konce.
00:11:13 A teď jsme malinko zvolnili, ta rychlostka byla dlouhá,
00:11:16 takže jsme dostali sedm, ale v tomhle souboji s Honzou,
00:11:19 dobré, těch 7 nás tolik nemrzí. A teď čekáme na to, co Valda.
00:11:23 -A jak viděl druhou půlku první etapy P. Valoušek?
00:11:28 -Co se týče teď těch druhých dvou průjezdů,
00:11:31 tak jsme stáli asi 20 až 25 minut na RZ.
00:11:34 Malinko jsem se nechal tím asi rozhodit, nevím.
00:11:37 Udělal jsem tam tři chyby na té rychlostce,
00:11:40 dvoje nedobrzdění, jednou jsme vyletěli do pole.
00:11:43 Ale i tak to nebylo špatné.
00:11:46 Na čtvrté RZ jsme zase skočili do pole,
00:11:48 tak za 10 vteřin při nedobrzdění na takovém těžkém horizontu.
00:11:53 Takže nasazení bylo super.
00:11:55 I přesto, že jsme ztratili 10 vteřin,
00:11:57 tak jsme měli relativně dobrý čas.
00:12:00 Jeli jsme nasazení, chtěli jsme se svézt,
00:12:02 tak se pokusíme na to navázat, na ty první dva průjezdy, zíra.
00:12:06 -11. ročník hustopečské rally měl zajímavý vývoj
00:12:10 už od prvních kilometrů
00:12:12 a velkou roli v tom sehrál znovu defekt pneumatiky
00:12:15 na voze Jana Kopeckého.
00:12:17 Svým způsobem se tedy opakovala situace
00:12:20 z předchozí Rally Český Krumlov.
00:12:22 A také v Hustopečích jely o body posádky historických aut.
00:12:26 Ty čekal závod jen v sobotu
00:12:28 a my už sledujeme celkově 4. posádku,
00:12:31 tvořenou legendárním Karlem Jirátkem
00:12:33 a Imrichem Ferenzem.
00:12:35 Jirátko se stal legendou coby spolujezdec,
00:12:38 ale v historicích pilotuje BMW 2002 tii.
00:12:41 Tohle už je ale Martin Kučera, závodící s mnohem mladším BMW,
00:12:44 v tomto případě s modelem 318 is.
00:12:46 Kučera se Silvií Hlavičkovou vybojovali bronz
00:12:49 a na stříbrný stupínek v historicích vystoupali
00:12:52 Lumír Vyorálek a Radek Olejník, posádky této Lady VFTS.
00:12:56 Tady už ale sledujeme krásnou Alfu Romeo 1750 GTAm
00:12:59 posádky Petr Hustý a Václav Tesař.
00:13:02 Tato dvojice dokázala poprvé v českém mistráku historických aut
00:13:06 vystoupat na nejvyšší stupínek,
00:13:08 a oslavit tak premiérové vítězství.
00:13:13 To byli tedy historici, ale my se vraťme do žhavé současnosti.
00:13:17 Čeká nás totiž rozhovor s Tomášem Kuncem,
00:13:20 předsedou svazu Rally ČR.
00:13:22 Jak se tedy vyvíjí letošní a na změny bohatá sezóna
00:13:26 z jeho pohledu?
00:13:29 -Já jsem velmi rád, jak nám sezóna teďka probíhá.
00:13:32 Jsem rád, že ty změny, které byly poněkud razantní,
00:13:36 že se podařily uvést v život, a myslím si, že donesly své ovoce
00:13:39 v počtu startujících, který je velkým potěšením
00:13:42 a pro mnohé je velkým překvapením.
00:13:44 A jsem rád, že se nám podařilo tento standard nastavit
00:13:47 jak na podnik rallysprintu, tak na podnik velkého mistrovství.
00:13:51 Takže za mě zatím spokojenost.
00:13:53 Jsem velmi rád, že se vrátil tovární tým zpět na české kolbiště
00:13:57 a že to koření těch soubojů s Vaškem Pechem
00:14:00 je opravdu ozdobou teď toho velkého šampionátu.
00:14:04 A to pole, které je teď široké,
00:14:06 tak určitě každý si tam najde toho svého favorita
00:14:10 a každý si najde ten souboj, který stojí za to sledovat.
00:14:14 Ještě bych pochválil diváky za to, jak spolupracují s pořadateli,
00:14:18 jak dbají těch pokynů bezpečnostních.
00:14:21 A myslím si na to, kolik jich chodí
00:14:23 a kolik jich znovu se vrátilo na trati rychlostních zkoušek,
00:14:26 tak jsem rád za to jejich chování
00:14:29 a za to, že nám pomáhají spolupořádat ty rally tak,
00:14:32 aby byly takové, jaké jsou.
00:14:34 -Faktem je, že počet startujících se letos opravdu zvýšil,
00:14:38 a to se týká také posádek s tzv. dvoukolkami.
00:14:41 Jen tady v Hustopečích dokončilo soutěž 32 dvojic
00:14:45 s auty s pohonem jedné nápravy.
00:14:47 Nezařadil se však mezi ně Jan Lunga,
00:14:50 pilot tohoto Renaultu Clio R3.
00:14:53 Lunga s Koubkem byli přitom na pěkném 3. místě
00:14:56 v rámci všech dvoukolek,
00:14:58 než ale přišla následující chyba ve druhé etapě.
00:15:01 -80.
00:15:06 PÍP
00:15:09 -První soutěž bez výrazných chyb a hlavně bez karambolů
00:15:12 dokončil mladý Tomáš Pospíšilík s Peugeotem 208 R2
00:15:16 a hned z toho bylo pěkné 4. místo ve dvoukolkách
00:15:19 a v rámci třídy 6 to bylo stříbro.
00:15:21 Tohle už je ale Renault Clio RS R3T Patrika Rujbra,
00:15:24 který společně s Ondřejem Krajčou vybojoval také stříbro,
00:15:28 ale ve třídě 5.
00:15:30 V konfrontaci všech dvoukolek byl Rujbr třetí
00:15:33 a ještě o víc než o minutu rychlejší byl Václav Dunovský,
00:15:37 pilot této R2 od Peugeotu.
00:15:39 Dunovský s Glösslem jasně vyhráli svou třídu
00:15:42 a mezi všemi posádkami dvoukolek
00:15:44 nestačili jen na jednu jedinou dvojici.
00:15:46 Tu tvořili Ondřej Bisaha s Petrem Pížou,
00:15:49 kteří zároveň obsadili 12. místo v absolutním pořadí.
00:15:52 První desítku uzavřeli v Hustopečích
00:15:55 Jaroslav Pešl s Romanem Peškem s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX,
00:15:59 a to pro ně zároveň znamenalo bronz ve třídě 3.
00:16:02 O příčku lepší byli se stejným vozem
00:16:04 Martin Březík a Marek Omelka, stříbrná posádka produkčních aut,
00:16:08 a tohle už je ta zlatá.
00:16:10 Václav Kopáček s Barborou Rendlovou
00:16:12 měli s vozem Subaru našlápnuto na vítězství
00:16:15 v obou předchozích závodech, ale ani jednou cíl neviděli.
00:16:19 Tady se to ale změnilo a Kopáček svůj vůz i spolujezdkyni
00:16:22 dovezl do cíle coby vítěz produkčních aut
00:16:25 a zároveň osmý muž absolutního pořadí.
00:16:28 Spatřit cílovou rampu naopak nebylo souzeno
00:16:31 dvojici Miroslav Jakeš a Jaroslav Novák.
00:16:33 Jejich Citroën DS3 R5 totiž začal opět zlobit
00:16:36 a vyvrcholilo to prasklou poloosou a následným odstoupením.
00:16:44 -Ostrá do levé 8 ostré.
00:16:50 -PÍP Co s tím je?
00:16:52 -100.
00:16:55 -Nejde ručka.
-Ne?
00:16:59 -Brzda a na téčku pravá 7 ostrá, bacha, ať ji sjedem.
00:17:04 -V sobotu se jelo celkem 6 RZ a po třech z nich
00:17:07 se už na 5. místo posunuli Jan Jelínek s Petrem Machů,
00:17:11 tedy posádka této Škody Fabia S2000.
00:17:16 Jelínek nedělal žádné chyby, a to se mu vyplácelo.
00:17:23 Jako o život však v sobotu letěl znovu Pavel Valoušek.
00:17:26 Jenže i tak musel své vydobyté 2. místo opustit
00:17:30 a na vině byla tentokrát technika, konkrétně spojka.
00:17:33 -Do pravé 9,
00:17:36 150 right.
00:17:37 A bude soft brzda levá.
00:17:39 Do pravé 9. Potáhne za gumu do levé 2 na most.
00:17:52 -Na pomoc tak Valouškovi a Havelkové museli přijít i diváci
00:17:57 a ztráta posádky této Fabie povážlivě narostla.
00:18:02 Pavel Valoušek tak opustil provizorní podium
00:18:06 a na něj se naopak probojoval Roman Odložilík
00:18:09 s Fordem Fiesta R5.
00:18:13 -120.
00:18:15 Pravá 2, 300.
00:18:20 -No, ty vole! Dobre, dobre, dobre.
00:18:23 -Brzda před horizontem, 30 pravá 5, pozor.
00:18:27 -Odložilík s Turečkem jeli ve vysokém tempu
00:18:30 a posunuli se na 3. příčku.
00:18:33 To vše tři zkoušky před cílem soutěže.
00:18:36 Pořadí se tedy měnilo, a to také na čele.
00:18:40 Václav Pech vyrážel v sobotu na trať jako první
00:18:43 a chvilku předtím, než vyjel, si nechal nastavit
00:18:47 své Mini na mokro, to znamená, že jak podvozek,
00:18:50 tak hlavně pneumatiky byly přichystány na vydatný déšť.
00:18:53 Jenomže, jak vidíte, tratě RZ zůstaly zcela suché.
00:18:59 Trefit se do správné volby pneumatik není nikdy snadné
00:19:03 a k Pechovi se navíc dostala informace,
00:19:06 že voda zaručeně spadne,
00:19:08 takže prostě a jednoduše vsadil všechno na tuto kartu.
00:19:11 Výsledkem toho bylo, že z náskoku 42 vteřin
00:19:15 se po pouhých třech RZ stala ztráta více než 23 vteřin.
00:19:19 Václav Pech tak v první sobotní sekci
00:19:21 ztratil na svého největšího rivala, Jana Kopeckého,
00:19:25 víc než jednu minutu.
00:19:26 Kopecký s Dreslerem navíc všechny tři dopolední zkoušky vyhráli
00:19:31 a šli s Fabií R5 jasně do čela.
00:19:33 Po této sekci zamířily všechny posádky ke svým mechanikům
00:19:37 do servisní zóny a je jasné,
00:19:39 že v týmu Václava Pecha dobrá nálada nepanovala.
00:19:42 Zkušený plzeňský závodník byl logicky velice zklamaný
00:19:45 a nebylo mu příliš do řeči.
00:19:48 Měkká směs špatně zvolených pneumatik víceméně celá zmizela
00:19:52 a vlastně to byl i takový malý zázrak,
00:19:54 že posádka Pech - Uhel tuto sekci vůbec dokončila.
00:19:57 A jak k tomu celému došlo?
00:19:59 -Byla to moje volba, moje volba podvozku i pneumatik.
00:20:03 Ale informace od meteorologa byly jasné,
00:20:09 že přijde intenzivní déšť třičtvrtěhodinový
00:20:12 a nebude to jenom pár kapek,
00:20:14 ale opravdu to bude o odvádění vody a bude pršet hodně.
00:20:17 Takže jsem dal mokrou variantu pneumatik.
00:20:20 Bohužel nepřišla ani kapka a ty gumy jsme sjeli na dráty
00:20:23 a nešlo na tom v podstatě ani dojet tu poslední rychlostku.
00:20:27 -To byl asi docela očistec v těchto gumách jet na suchém.
00:20:31 -Byl. Hlavně s tou vidinou toho ztraceného závodu.
00:20:35 -Rally je napínavým sportem
00:20:37 a rozhodnutého tady není nikdy nic,
00:20:40 a to si samozřejmě uvědomoval
00:20:42 další velezkušený borec, Jan Kopecký.
00:20:44 -Je to tady jak na houpačce. Dneska tady hrozili s deštěm
00:20:50 a my jsme nepodlehli tolik panice asi jako Venca.
00:20:53 Protože Venca vypadá, že obul opravdu měkkou směs
00:20:56 a my jsme udělali kombinaci měkké, tvrdé a vyšlo nám to dobře.
00:21:00 -Jak se vám jelo na těch třech vložkách?
00:21:03 -Tak my jsme se dohodli, že zkusíme zatáhnout, co to půjde.
00:21:07 A mně se jelo dobře.
00:21:08 Když člověk jede opravdu v tom maximálním nasazení,
00:21:12 tak si to nejvíc užívá.
00:21:13 -Teď jste si udělal takovou vatičku,
00:21:16 takový polštářek pěkný, náskoku. Jde s tím nějak pracovat
00:21:20 nebo ze zkušenosti z předchozích závodů pojedete dál naplno?
00:21:24 -Pojedeme dál rychle. Těch 20 vteřin nic neznamená.
00:21:27 My jsme dneska ráno měli 40 před touhle sekcí,
00:21:30 takže může se cokoliv změnit,
00:21:32 ale budeme se snažit naši pozici udržet.
00:21:34 -Jan Kopecký šel tedy do čela, a jak už víme,
00:21:37 na 3. příčku se probojoval Roman Odložilík.
00:21:40 Ten jel svůj letošní zdaleka nejlepší závod.
00:21:45 -Já si to strašně užívám. Moc se mi to líbí,
00:21:48 opět musím vzpomenout neuvěřitelně utáhlé retardéry.
00:21:52 Myslím, že to už se přehání, hlavně včera v divácích,
00:21:55 to se nedá pomalu projet,
00:21:57 takže třeba Honza Dohnal jak to tam projíždí, nechápu.
00:22:00 Takže to je jediná výtka, jinak jsou závody fakt super.
00:22:03 -Pozici na stupních vítězů musel nedobrovolně opustit Valoušek,
00:22:07 v jehož týmu se velice usilovně pracovalo na výměně spojky.
00:22:11 Nejen na tuto výměnu má tým podle pravidel jen 30 minut,
00:22:14 a to samozřejmě není mnoho.
00:22:18 -Od začátku to taky dneska šlo dobře.
00:22:20 My jsme se trefili do pneumatik, což bylo super.
00:22:23 Ale bohužel v cíli už předposlední rychlostky
00:22:26 nám začala unášet spojka, tudíž nerozepínala.
00:22:29 A na startu té poslední rychlostky když jsem zařadil jedničku,
00:22:33 tak to auto zdechlo, protože spojka neustále unášela.
00:22:36 Takže byl to takový handicap,
00:22:38 navíc jsme udělali takové malé polohodiny
00:22:41 i z důvodu té spojky, protože jsem furt na to dával pozor.
00:22:44 A zůstali jsme stát proti takové lavečce
00:22:47 a prostě nemohli jsme díky té spojce zařadit zpátečku.
00:22:50 Takže jsme pořád volali na lidi, ať nás potlačí o půl metru dozadu.
00:22:54 A než to pochopili, tak prostě ztratili jsme spoustu času.
00:22:58 Ale věřím, že to kluci teďka dali dohromady.
00:23:00 Tak uvidíme, jestli pojedeme dál.
00:23:03 -Mechanici Pavla Valouška odvedli výbornou práci
00:23:06 a nakonec se to obešlo i bez časové penalizace.
00:23:09 Na konečném 7. místě dokončili hustopečskou rally
00:23:12 Tomáš Kurka s Adamem Škubníkem,
00:23:14 kteří závodí stejně jako Pech s Uhlem s vozem Mini S2000.
00:23:18 Kurka se tak s tímto autem poprvé prosadil do první desítky
00:23:23 a je vidět, že si na něj začíná čím dál víc zvykat.
00:23:28 Tato Škoda Octavia WRC už pamatuje leccos
00:23:30 a jejím zatím posledním výsledkem je 6. příčka v této rally.
00:23:34 Postarali se o to Věroslav Cvrček a Ondřej Šálek,
00:23:38 kteří v celkovém hodnocení skončili
00:23:40 necelou půlminutu před Kurkou a Škubníkem.
00:23:43 Nic na tom pak nezměnila ani tato drobná chybička.
00:23:50 Post v první pětce absolutního pořadí si už s velkým přehledem
00:23:54 pohlídali Jan Jelínek s Petrem Machů.
00:23:57 I když bez krizovky se to neobešlo.
00:23:59 -100. Pravá 3 neřeš.
00:24:02 -150.
-Ty PÍP! To je špatně.
00:24:07 Výborně. Levá 4 váže, pravá 3 neřeš.
00:24:13 150 horizont po pravu.
00:24:16 -Tady vidíte krizový moment ještě jednou,
00:24:19 ale Jan Jelínek nijak nezpanikařil a vše zvládl.
00:24:22 Nic už se potom nezměnilo ani na 4. místě,
00:24:25 které v Hustopečích obsadili Pavel Valoušek s Veronikou Havelkovou.
00:24:34 -250. Levá 4 rozbalí a skáče.
00:24:37 300, bude horizont pravá 2, rovně do levé 300.
00:24:43 -Pavel Valoušek sice nenavázal na dvě třetí příčky
00:24:46 z úvodu sezóny,
00:24:48 nicméně zde na jihu Moravy předvedl skvělou jízdu,
00:24:52 která rozhodně bavila všechny přítomné diváky.
00:24:59 Jezdecký styl Pavla Valouška je velice atraktivní,
00:25:03 a to se tady na uklouzaných RZ o to víc projevilo.
00:25:11 A nebýt technického problému zkraje druhé etapy,
00:25:15 mohl Valoušek opět atakovat pozici na stupních vítězů.
00:25:19 Nejen se svým vlastním výkonem
00:25:21 byl pak tento pilot krátce po cíli spokojený.
00:25:24 -Snažili jsme se, snažili jsme se jet v tempu
00:25:28 a ověřit si, že auto je v pořádku.
00:25:31 Je v kondici, kluci to opravili, díky moc.
00:25:34 Prostě odvedli skvělou práci,
00:25:36 jsem rád, že jsme to vůbec mohli dojet.
00:25:38 Prostě bomba závod až na nějaké ty problémy.
00:25:42 Jsem hrozně rád, jsem hrozně rád. Dík Vlastovi Majerčákovi
00:25:45 za včerejšek, že nás pustil, a celému týmu, pecka.
00:25:48 -Dosud nejlepší výkon v letošní sezóně podali bezpochyby
00:25:52 Roman Odložilík a Martin Tureček, tedy posádka Fordu Fiesta R5.
00:25:56 -20 levá 2 minuska ven.
00:25:58 30 brzda levá 5 mocka.
00:26:02 120 vlásenkou.
00:26:06 Brzda.
00:26:07 -Odložilík si v závěru dokonce mohl dovolit trošku zvolnit,
00:26:11 a to ve snaze neudělat žádnou zbytečnou chybu.
00:26:15 Výsledkem toho bylo 3. místo v cíli.
00:26:17 -My jsme velice spokojení.
00:26:19 ty poslední dvě RZ jsem trošinku vypustil, abych neudělal chybku,
00:26:26 ale super závod.
00:26:28 -Až na jeden jediný moment
00:26:30 odjeli super závod také Václav Pech s Petrem Uhlem,
00:26:34 kteří se však museli znovu spokojit až s 2. příčkou.
00:26:39 Pech už v závěrečné sekci nenašel recept na to,
00:26:43 jak se vrátit zpět na vedoucí post
00:26:45 a podruhé za sebou tak skončil jako stříbrný.
00:26:50 -Na 120, horizont na horizont, brzda, brzda.
00:26:54 80 po levu, pravá 10 minus a šaška.
00:26:57 Pravá 10 minus a šaška.
00:27:00 Rozbalí pravou.
00:27:04 Váže pravá 3 minus do levý 7, mínus tyč, rozbalí ven pravou.
00:27:08 150, brzda.
00:27:12 -V cíli po poslední RZ
00:27:14 už předchozí zklamání sedminásobného mistra ČR
00:27:17 přece jen trošku polevilo.
00:27:19 Špatná volba pneumatik znamenala propad jen o jedno místo,
00:27:23 a přitom stačilo málo a Pech soutěž vůbec nemusel dokončit.
00:27:27 -Jsme v cíli, prostě je to rally, s tím se musíme smířit.
00:27:33 Prostě hraje hrozně faktorů,
00:27:35 dneska zafungoval soupeřům líp meteorolog, nám ne.
00:27:39 Ale na druhou stranu jsme to prostě probojovali.
00:27:42 Mohli jsme taky zůstat stát
00:27:44 tady před druhou vložkou prostě bez gum.
00:27:47 Dojeli jsme na drátech, takže dobrý.
00:27:49 Jestli se nám povede udržet 2. místo, tak budeme spokojení.
00:27:53 -Tři starty v domácím mistrovství a tři vítězství,
00:27:56 tak výbornou bilanci má zatím
00:27:58 tovární posádka Jan Kopecký a Pavel Dresler.
00:28:01 Této sehrané dvojce
00:28:03 se sice znovu nevyhnuly potíže s podivnými defekty pneumatik,
00:28:07 ale i přes to se posádka Škody Fabia R5 dokázala přenést
00:28:11 a opět tak vybojovala cenný triumf.
00:28:15 Domácímu mistráku tak Jan Kopecký
00:28:18 po polovině sezóny bezpečně vládne.
00:28:21 -Vypadá to tak, dá se to tak říct.
00:28:25 Po smolném začátku s těmi defekty, které jsme měli,
00:28:29 tak se ta karta obrátila v naši stranu.
00:28:31 Venca asi dneska špatně obul, my jsme se naopak do toho trefili
00:28:36 a dnešek jsme si opravdu parádně užili.
00:28:38 -Rychlost Jana Kopeckého a Václava Pecha
00:28:41 byla i tentokrát velmi podobná
00:28:43 a český mistrák je tím pádem letos nesmírně zajímavý.
00:28:47 Triumfy v jednotlivých soutěžích však zatím sbírají
00:28:50 jenom Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem,
00:28:53 a jsou to právě oni,
00:28:55 kdo patří ke zdaleka největším favoritům na titul.
00:28:58 Obhajoba titulu v podání Václava Pecha
00:29:01 se v tuto chvíli nezdá příliš pravděpodobná,
00:29:04 nicméně dobojováno ještě není.
00:29:06 A to jsou tři nejlepší posádky na stupních vítězů.
00:29:09 Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče
00:29:12 tedy máme za sebou
00:29:14 a znovu jsme byli svědky skvělého sportu.
00:29:17 O něj se nepostaraly jen první dvě posádky,
00:29:20 ale i také spousta dalších dvojic.
00:29:22 A je více než pravděpodobné, že to samé se bude odehrávat
00:29:26 i v následujícím podniku kalendáře.
00:29:28 Tím bude už za tři týdny slavná Rally Bohemia.
00:29:32 Pro tuto chvíli je to však
00:29:34 z českého rallyového mistrovství všechno.
00:29:36 Díky za pozornost a brzy na shledanou.
00:29:43 Skryté titulky: Alena Kardová, Česká televize 2015
Záznam ze třetího závodu MM ČR v rallye
Mapa stránek | RSS | Nahoru f
© Česká televize 1996–2021 | English | 3