Kolik výkladů dějin může mít náš stát? Nechtějí učitelé učit soudobé dějiny? A co všechno se u nás o hodinách dějepisu už také učilo?

Nedávné upozornění ve zprávě BIS, že výuka dějepisu na našich školách stále podléhá sovětskému výkladu dějin, vyvolalo značnou nevoli zejména u samotných učitelů. Ale také informace vedla k diskusi, jak to u nás s výukou dějepisu na školách skutečně je. Zda se ještě pořád málo učí nejnovější dějiny? Jestli o hodinách dějepisu nejsou žáci příliš zavaleni faktografickými údaji? Jestli i dnes dějepis dokáže vyprávět nějaký jednotný národní příběh? Lze naučit naše dějiny děti cizinců? Lze napsat společné učebnice se sousedními státy? A jak to bylo s výukou dějepisu v minulosti? Vždyť některé předchozí generace se skutečně učily historii jen podle přeložených sovětských učebnic, či se biflovaly, co všechno ublížilo Třetí říši, nebo dokonce byly doby, kdy samotné osnovy stanovily, že výuka dějepisu má učit žáky k nenávisti.

Stopáž52 minut
Rok výroby 2019
 P ST HD