Souhrn toho nejpodstatnějšího ve světě filmových pláten
00:00:15 Dobrý den! Za necelý měsíc začíná
00:00:19 Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary.
00:00:21 V rámci slavnostního zahájení přehlídky
00:00:24 bude uvedena světová premiéra koprodukčního filmu Anthropoid.
00:00:27 Naším hostem je producent tohoto film David Ondříček.
00:00:30 V Praze probíhá třetí ročník Kameramanských dnů.
00:00:33 Cílem je oslovit i běžné diváky
00:00:36 a představit jim film z pohledu kameramana.
00:00:39 Ohlédneme se za Mezinárodním festivalem filmů
00:00:42 pro děti a mládež ve Zlíně.
00:00:45 Cenu za přínos dětské kinematografii
00:00:47 tam převzala herečka Dagmar Havlová.
00:00:50 A ještě jednou Karlovarský festival.
00:00:52 Vlk z Královských Vinohrad zesnulého režiséra Jana Němce
00:00:55 a Učitelka Jana Hřebejka,
00:00:58 to jsou dva české filmy, které se utkají v hlavní soutěži
00:01:01 na mezinárodním festivalu v Karlových Varech.
00:01:03 V soutěžních sekcích se objeví celkem pět českých snímků,
00:01:07 tři z nich vznikly v koprodukci České televize.
00:01:11 Budeme tam mít některé filmy z Benátek,
00:01:14 budeme tam mít některé filmy z Berlína,
00:01:17 ale hlavně bych zdůraznila,
00:01:19 že tam budeme mít i některé filmy z Cannes.
00:01:22 Samozřejmě hlavně ty, které už mají české distributory,
00:01:25 například velice zajímavý film Bruno Dumonta,
00:01:28 který se jmenuje zvláštně Ma Loute,
00:01:31 což ale není nic jiného
00:01:34 než jméno jedné z ústředních postav.
00:01:37 Trošku doufáme, ale to není ještě jisté,
00:01:41 že tam bude i Jarmuschův Paterson,
00:01:43 který byl mým preferovaným filmem v Cannes.
00:01:51 Světovou premiéru v hlavní soutěži 51. ročníku karlovarského festivalu
00:01:57 si odbude poslední film nedávno zemřelé legendy
00:02:00 československé kinematografie, Jana Němce,
00:02:03 který se jmenuje Vlk z Královských Vinohrad.
00:02:07 Nemůžu nemyslet na první emoci,
00:02:10 kterou jsme měli poté, co jsme film viděli,
00:02:13 poté co nám byl v ještě nehotové verzi nabídnut,
00:02:15 a my jsme byli tím filmem nadšeni, dojati, rozesmátí.
00:02:18 Je to opravdu komplexní útvar.
00:02:21 Je natočen podle vlastních povídek Jana Němce,
00:02:23 které vyšly před několika lety
00:02:26 v jeho knize Nepodávej ruku číšníkovi.
00:02:29 Jsou to tři povídky zfilmované a věnují se 30 letům v jeho životě,
00:02:32 takže na ploše 65 minut máte 30 let
00:02:34 tak výrazné autorské osobnosti,
00:02:37 jako byl Jan Němec, který šel vždycky rovně,
00:02:39 nedíval se doprava doleva. Razil vždycky nové trendy.
00:02:43 Dobrý den, sedněte si.
00:02:47 Jmenuji se Mária Drazdechová a jsem vaše nová třídní učitelka.
00:02:51 Vedle něj bude představen film Učitelka,
00:02:54 což je nový film Jana Hřebejka,
00:02:58 tvůrce, jehož filmy rádi uvádíme v karlovarské soutěži,
00:03:01 který byl natočen v produkci Slovenské republiky a Česka.
00:03:03 Aby bylo jasno, můj syn už u vás
00:03:06 nebude mýt nádobí a klepat koberce.
00:03:09 Vždyť ho nikdo nenutí. Myslela jsem si, že o tom víte.
00:03:12 Poté co se projekt rodil několik let,
00:03:16 bylo rozhodnuto přijmout nabídku ze strany Slovenské republiky
00:03:20 a natočit film převážně nebo celý na Slovensku.
00:03:25 A s tím souvisí i herecké obsazení slovenské a částečně české.
00:03:31 A musím říct, že kombinace málo známých hereckých tváří
00:03:37 ze Slovenska, především dětských, a Jana Hřebejka jako režiséra,
00:03:41 který je proslulý mimo jiné tím, že je skvělým režisérem herců,
00:03:45 je nevídaná a myslím, že se bude velice líbit divákům.
00:03:49 Ježíšikriste, co tady děláte?
00:03:52 Nebojte se. čekala jsem na vás a usnula jsem.
00:03:56 V soutěžní sekci Na východ od Západu
00:03:59 uvedeme mezinárodní premiéru filmu Polednice Jiřího Sádka.
00:04:02 A jsme velmi zvědaví na to, jak zahraniční diváci budou reagovat
00:04:07 na toto psychologické drama s prvky hororu,
00:04:09 protože samozřejmě na rozdíl od nás
00:04:12 nemají ani vágní povědomí o předloze,
00:04:14 slavné baladě Karla Jaromíra Erbena.
00:04:17 Řekla jsem ti, že půjdeš do pokoje!
00:04:20 Ne, já nikam nechci, nemůžu!
00:04:22 Pokud jde o soutěž dokumentárních filmů,
00:04:25 tak tam stejně jako v hlavní soutěži
00:04:27 máme dva zástupce, oba vynikající.
00:04:30 Jedním z nich je nový film Míry Janka,
00:04:33 slavného kameramana a filmaře českého původu,
00:04:35 který se jmenuje Normálně autistický film,
00:04:38 a jak už název napovídá, věnuje se tomuto fenoménu,
00:04:41 vůbec jeho vnímání ve společnosti.
00:04:43 Druhým dokumentem soutěžním v sekci dokumentů
00:04:46 je snímek režisérského dua
00:04:48 Rozálie Kohoutové a Tomáše Bojara FC Roma,
00:04:51 který je příběhem bizarního malého fotbalového týmu v Děčíně,
00:04:55 jehož název uvádí titul filmu,
00:04:58 který je složen převážně z hráčů romského etnika.
00:05:02 Film se velmi zajímavým způsobem vyjadřuje k naší realitě,
00:05:07 jak většinová společnost vnímá etniku, jako jsou Romové.
00:05:14 To je další důležitý film programu.
00:05:28 Kriminální thriller Vzkaz v láhvi
00:05:31 koprodukce Dánsko, Německo, Švédsko, Norsko.
00:05:34 Po osmi letech strávených v Severním moři
00:05:37 doputuje tajemný vzkaz v láhvi až do kriminálního Oddělení Q,
00:05:40 které se specializuje na staré nevyřešené případy.
00:05:42 Detektiv Carl M?rck a jeho asistent Assad
00:05:45 jsou vtaženi do temného případu vraždícího psychopata,
00:05:48 sektářské víry a unesených dvojic sourozenců,
00:05:51 jejichž zmizení nikdo nehlásil.
00:05:53 Třetí díl krimisérie podle bestsellerů Adler-Olsena
00:05:56 a tradice severských detektivek.
00:06:02 Americká akční komedie Správní chlapi.
00:06:05 Soukromý detektiv Holland March a nájemný ranař Jackson Healy
00:06:08 spojují své síly a podílejí se na vyšetřování pohřešované dívky
00:06:12 a zdánlivě nesouvisejícího úmrtí jedné pornohvězdy.
00:06:20 Americká akční sci-fi Želvy Ninja 2.
00:06:23 Želví nepřítel číslo 1, krutý Asiat přezdívaný Trhač,
00:06:26 právě utekl z vězení, kde měl čas na to, aby vymyslel plán,
00:06:29 kterým by se zelenými mutanty srovnal skóre.
00:06:32 Kvůli jeho realizaci se spojí
00:06:35 se šíleným vědcem Baxterem Stockmanem,
00:06:37 který vyvinul speciální mutagen schopný změnit člověka na zvíře.
00:06:40 A to se do zástupu nepřátel ještě přidá
00:06:43 zástupce naštvané mimozemské civilizace Krang.
00:06:49 Dánské drama Komuna.
00:06:51 Thomas Vinterberg zasadil svůj nejnovější snímek
00:06:54 do poloviny 70. let, do prostředí akademického společenství
00:06:57 na předměstí Kodaně.
00:06:59 Hrdiny filmu jsou Erik, Anna a jejich dcera Freja,
00:07:02 kteří začnou uskutečňovat svůj sen o autentické komuně
00:07:05 plné vzájemnosti a radovánek.
00:07:07 Idea láskyplného a rodinného společenství
00:07:10 pod střechou Erikova domu se ale začne rozpadat,
00:07:13 když se do domu přistěhuje jeho milenka.
00:07:16 Otázka tedy zní: Přežije ideál střet s realitou?
00:07:22 Belgické komediální drama Paradise Trips.
00:07:24 Mario je řidič dálkového autobusu.
00:07:27 Zachmuřený, nevrlý, znuděný svým životem, manželstvím i prací.
00:07:31 Mario celý život vozil autobusem důchodce k moři do Chorvatska
00:07:34 a teď se sám chystá do důchodu.
00:07:37 Jako poslední kšeft přijme speciální zakázku.
00:07:40 Do kempu k moři totiž místo spořádaných občanů veze
00:07:43 partičku hlasité mládeže směřující na hudební festival.
00:07:50 Rodinná fantasy Dcera čarodějky
00:07:52 koprodukce Dánsko, Norsko, Česko, Island, Švédsko.
00:07:55 Dina po matce zdědila nadpřirozené schopnosti:
00:07:58 umí se podívat člověku přímo do duše
00:08:01 a vyvolat v něm pocity studu za jeho činy.
00:08:04 Když je její matka neprávem obviněna z hrůzných vražd,
00:08:06 Dina se rozhodne odhalit pravdu,
00:08:09 kvůli čemuž se ocitá uprostřed nebezpečného boje o moc
00:08:12 a v ohrožení vlastního života.
00:08:14 Americký horor Noc oživlých mrtvol.
00:08:17 I po 40 letech zůstává Romerův celovečerní debut
00:08:20 milníkem hororového žánru,
00:08:22 filmem, který dokáže šokovat a vyděsit i ty nejotrlejší diváky.
00:08:25 Černobílý snímek natočený s neznámými herci
00:08:28 působí jako dokument sledující osudy sedmi lidí,
00:08:31 kteří najdou útočiště před živými mrtvými na opuštěné farmě.
00:08:35 Noc živých mrtvých započala novou éru filmového hororu
00:08:38 a stala se jedním z nejpřelomovějších filmů.
00:08:47 Česká rodinná komedie Děda.
00:08:49 K valašskému dědovi přijíždějí na prázdniny vnoučci z Prahy.
00:08:52 Zaneprázdnění rodiče vysílají děti v dobrém úmyslu
00:08:55 změnit jejich virtuální svět internetu, mobilů a tabletů.
00:08:59 Na valašské vesnici totiž vše funguje trošku jinak.
00:09:06 Retro, kriminální, detektivní komedie.
00:09:09 Ve čtyřech slovech nejlépe vystižená podstata
00:09:12 nového snímku Správní chlapi. Premiéra byla v Londýně.
00:09:29 Sedmdesátá léta a LA. Soukromý detektiv March
00:09:32 spolupracuje s nájemným ranařem na neobvyklém případu.
00:09:35 Stopy je zavedou do pornografického podsvětí
00:09:39 a stanou se svědky kolotoče vražd, korupce a mafiánských intrik.
00:09:42 V hlavních rolích Ryan Gosling a Russell Crowe.
00:10:35 Režisér a scenárista Shane Black má za sebou takové filmy
00:10:38 jako Smrtonosná zbraň, Poslední skaut nebo Iron Man 3.
00:10:42 Šance zahrát si v jeho filmu
00:10:44 byla pro 35letého Goslinga určitou poctou.
00:10:56 Skoro 15 000 zahraničních diváků
00:10:59 zatím hodnotí film na IMDB necelými 8 body z 10.
00:11:03 Správní chlapi jsou v českých kinech od 2. června.
00:11:07 Ohlédněme se ještě
00:11:09 za Mezinárodním festivalem filmů pro děti a mládež ve Zlíně.
00:11:12 Cenu Zlatý střevíček za přínos dětské kinematografii
00:11:15 tam převzala herečka Dagmar Havlová.
00:11:18 Paní Havlová, co pro vás znamená ocenění na zlínském festivalu?
00:11:21 Je to pro mě velká pocta a velká potěcha.
00:11:24 Jaký máte k festivalu vztah? Byla jste už tady někdy?
00:11:28 Byla jsem tu dvakrát, jednou jako manželka prezidenta
00:11:31 a podruhé už jako herečka
00:11:34 a vždycky mě město přivítalo úžasnou atmosférou.
00:11:38 Já mám vůbec Moravu velmi ráda,
00:11:40 takže je to tady takové domácké, strašně příjemné.
00:11:46 Jakou váhu přikládáte své filmové a televizní práci pro děti?
00:11:51 Já jsem natočila asi 100 pohádek televizních i filmových
00:11:58 a práce pro děti je nesmírně krásná, ale také složitá,
00:12:02 protože dítě jako divák je vnímavé,
00:12:05 dává najevo svou libost a nelibost,
00:12:08 co se mu líbí a co se mu nelíbí, a dává to bezprostředně najevo.
00:12:12 Takže když jsem třeba hrála v Divadle Jiřího Wolkera
00:12:15 a nelíbilo se jim to,
00:12:18 tak po nás stříleli z praku různé předměty
00:12:22 nebo naopak tleskali, smáli se, šli s tím dějem.
00:12:28 Když jsem hrála filmy pro děti,
00:12:33 tak děti nejdřív poznávají herce,
00:12:36 protože děti řeknou, jé, vy jste ta princezna!
00:12:42 Takže je to radost, hrát pro děti.
00:12:45 Taky si tím vypěstovávám budoucího diváka.
00:12:49 Některé vaše filmové nebo televizní role
00:12:51 připomíná i letošní festival.
00:12:54 Máte nějakou konkrétní vzpomínku na některou z nich?
00:12:59 Asi bych vzpomněla film Jak se točí rozmarýny,
00:13:04 to jsem měla malou dceru, která byla přítomna na natáčení,
00:13:07 a existuje krásná fotka, která mě vždycky rozněžní,
00:13:11 jak jsem v kostýmu a na place
00:13:14 a dávám jí napít vody z flaštičky,
00:13:20 takže byla opravdu ještě moc malá.
00:13:23 Potom bych vzpomněla Chobotničky,
00:13:28 které mají velký úspěch a vždycky se znovu promítají.
00:13:35 A potom bych ráda zavzpomínala na to, že jsem natočila,
00:13:39 to se málo ví, natočila jsem dvě kazety.
00:13:47 První byli Broučci, to jsem mluvila všechny postavičky,
00:13:51 a druhá byla O pejskovi a kočičce,
00:13:54 to už jsem hrála jenom kočičku a pejska Tomáš Töpfer.
00:13:58 Existuje to na CD.
00:14:00 Pokud se nemýlím,
00:14:02 tak poprvé jste před kamerou stála jako Holka z porcelánu.
00:14:05 -Jak na to vzpomínáte?
-Strašně ráda.
00:14:08 Spolupráce s režisérem Jurajem Herzem byla naprosto úžasná,
00:14:12 a jsem ráda, že jsem svůj první film natočila
00:14:15 právě s tímto úchvatným profesionálem.
00:14:18 Budu na to vzpomínat celý život.
00:14:23 Co Dagmar Havlová jako divačka?
00:14:26 Co jste třeba jako dítě měla ráda?
00:14:29 Nebo později už v roli mateřské
00:14:32 jaké dětské filmy jste znovu prožívala
00:14:35 třeba se svým potomkem?
00:14:38 Já si vzpomínám na večerníčky, to "Dobrý večer, Dobrou noc",
00:14:41 a ono to běží pořád.
00:14:44 teď to běží taky tak se na to dívám s vnučkami.
00:14:49 Pak jsem měla ráda pohádky,
00:14:52 a to už vlastně dnešní děti klasické pohádky,
00:14:57 jako Karkulka, Popelka, tak se na to nekoukají,
00:15:01 už pořád takové ty bojové věci.
00:15:06 Ale já se jim snažím ty pohádky znovu přiblížit aspoň četbou.
00:15:11 Pracujete aktuálně teď na něčem pro děti?
00:15:14 Aktuálně ne. Dostala jsem pár nabídek,
00:15:20 ale musela jsem je z časových důvodů zrušit,
00:15:23 protože právě teď studuji roli Kostelničky v Její pastorkyni
00:15:26 ve svém domovském Divadle na Vinohradech,
00:15:28 srdečně vás zvu,
00:15:31 a když nějaká hezká nabídka přijde,
00:15:34 tak se toho vůbec nezříkám, právě naopak.
00:15:37 Jste šarmantní dáma, to nemůže nikdo zpochybnit.
00:15:40 Co kdyby vám nějaký filmový režisér nabídl roli v pohádce,
00:15:43 kde byste třeba měla hrát ježibabu?
00:15:49 Tak bych hrála ježibabu.
00:15:52 To by záleželo na osobnosti režiséra, na scénáři,
00:15:55 a kdyby to bylo obojí mnou akceptovatelné,
00:15:59 tak bych to velmi ráda hrála, proč ne?
00:16:03 Velmi vám děkuji za rozhovor, gratuluji k ocenění
00:16:06 a přeji vám, ale vlastně i nám divákům
00:16:08 hodně krásných příležitostí pro Dagmar Havlovou.
00:16:11 Děkuji taky a mějte se hezky, na shledanou.
00:16:14 V Praze probíhá 3. ročník Kameramanských dní.
00:16:17 Stejně jako v předchozích letech se snaží oslovit
00:16:20 nejen profesionály a filmové studenty,
00:16:22 ale hlavně běžné diváky a snaží se jim představit film
00:16:25 z nového pohledu, z pohledu kameramana.
00:16:32 Kameramanské dny jsme založili v roce 2014
00:16:38 s takovou vizí, snahou vytvořit si platformu pro to,
00:16:41 abychom mohli minimálně jednou ročně pozvat do Prahy
00:16:45 aktivní světové kameramany,
00:16:48 kteří se podílejí na filmech, které buď soutěží o Oscary,
00:16:52 nebo jsou na velkých světových festivalech.
00:16:55 Letos jsme pozvali dva kameramany.
00:16:58 Jedním je Holanďan Tom Erisman, jeho poslední dva filmy byly,
00:17:03 jeden byl v hlavní soutěži v Cannes,
00:17:06 druhý byl v hlavní soutěži v Locarnu
00:17:10 a ty filmy jsou zároveň v distribuci,
00:17:13 jeden se jmenuje Schneider vs. Bax,
00:17:15 druhý se jmenuje Borgman.
00:17:18 Poetika těch filmů je neobvykle podobná
00:17:20 tomu nejlepšímu z českého filmového odkazu.
00:17:23 Jsou to taková zvláštní metaforická díla,
00:17:26 připomínající Juráčka nebo Jana Němce.
00:17:29 Kamera v obou těch filmech je velice stylizovaná.
00:17:31 Každé okénko toho filmu
00:17:34 může znamenat přednášku na hodinu a půl.
00:17:39 Kameramanka, kterou jsme pozvali,
00:17:42 se jmenuje Irena Lubtchanski.
00:17:46 Je jednou ze tří opor francouzské kamery.
00:17:49 Zajímavé je, že je to žena kameramanka.
00:17:52 Současná francouzská kameramanská škola
00:17:55 je velice specifická tím,
00:17:57 že tam jsou tři aktivní ženy kameramanky skvělé.
00:18:01 Irena Lubtchanski zvítězila
00:18:04 na festivalu kameramanském v Ostravě minulý rok
00:18:08 s filmem Tři vzpomínky.
00:18:12 Ale zároveň co je na ní zajímavé, je to,
00:18:15 že ona pracuje s velkou řadou autorů
00:18:18 a její vizuální styl je u každého filmu odlišný.
00:18:22 Její lekce u ní spočívá v tom,
00:18:26 jakým způsobem se může kameraman napojovat
00:18:30 na poetiky velice odlišných filmařů.
00:18:36 Hlavním publikem Kameramanských dnů
00:18:39 jsou mladí kameramani,
00:18:41 hlavní jádro publika tvoří studenti FAMU,
00:18:45 ale ne vždy, jsou to zároveň i studenti Písku
00:18:48 nebo dalších filmových škol, těch je teď několik,
00:18:52 kteří stejně nejčastěji buď bydlí, nebo pracují zde v Praze.
00:19:00 My jsme zaregistrovali poptávku
00:19:03 právě těchto mladých lidí, profesionálů, po tom,
00:19:06 aby mohli sdílet svoje starosti z placu, z natáčení s někým,
00:19:13 kdo je z jiné kultury, ale často řeší velice podobné problémy.
00:19:18 A ve chvíli, kdy je ochoten se o to podělit,
00:19:21 což velice často je,
00:19:24 protože je tak daleko profesně i geograficky od nich,
00:19:28 že je velice otevřený říkat velká tajemství,
00:19:31 takové kouzelnické triky.
00:19:49 Za necelý měsíc začíná
00:19:52 Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary.
00:19:54 V rámci slavnostního zahájení přehlídky
00:19:57 bude uvedena světová premiéra koprodukčního filmu Anthropoid.
00:19:59 Snímek nazvaný podle stejnojmenné operace
00:20:02 vedoucí k atentátu na Reinharda Heydricha
00:20:05 natočil podle vlastního scénáře britský režisér Sean Ellis.
00:20:07 Naším hostem je producent tohoto film David Ondříček.
00:20:10 Jaký byl příběh vzniku tohoto filmu?
00:20:13 Jak britského režiséra a scenáristu napadlo
00:20:15 zpracovat tento příběh?
00:20:18 To byl velice komplikovaný příběh,
00:20:20 já ho zkusím říct jednoduše.
00:20:23 Když jsme v roce 2012 byli nominováni
00:20:25 za Českou republiku na Oscara s filmem Ve stínu,
00:20:28 tak jsme udělali s Kryštofem Muchou,
00:20:31 producentem snímku Ve stínu a spolu jsme dělali i Anthropoid,
00:20:35 tak jsme jeli po cestě v Americe, propagovali jsme ten film,
00:20:38 snažili jsme se strašně moc,
00:20:41 a i když ten film nakonec nebyl nominován,
00:20:44 i když nás hollywoodská média hodně tipovala,
00:20:48 a byli jsme zklamaní,
00:20:51 protože opravdu jsme čekali, že by to mohlo dopadnout,
00:20:54 tak ten film vidělo hodně lidí. A mezi nimi ho viděl Bart Walker,
00:20:58 což je agent z ICM, agent Jimyho Jarmusche, Sofie Coppoly,
00:21:02 a tomu se ten film strašně líbil.
00:21:05 A ten zastupuje Seana Ellise, dal nás dohromady,
00:21:08 Sean Ellis přijel před dvěma lety na karlovarský festival,
00:21:11 kde jsem ho celou dobu provázel,
00:21:13 a tam jsme se začali bavit o filmu Anthropoid.
00:21:16 Bart Walker samozřejmě věděl,
00:21:19 že on ten film má připravený, proto nás dal dohromady,
00:21:23 a ještě bych řekl, že Táňa Dethlefsen, naše PR,
00:21:27 nás seznámila s Bartem Walkerem, což byla velice důležitá věc,
00:21:30 a takhle postupně se to dávalo dohromady
00:21:34 a Sean Ellis nás pak oslovil, jestli ten film chceme produkovat.
00:21:37 A pro něj ta motivace?
00:21:39 Bavili jste se o tom, kde on získal příběh našich parašutistů?
00:21:43 To bylo z našeho pohledu, jak to vzniklo.
00:21:47 Z jeho pohledu to bylo tak,
00:21:50 že on před devíti lety dělal reklamu v Praze,
00:21:52 procházel se po Praze, šel Resslovou ulicí,
00:21:55 viděl tam baziliku Cyrila a Metoděje,
00:21:58 a viděl tam prostřílené okno, začal se o to zajímat,
00:22:01 začal si o tom číst, a zaujalo ho to natolik,
00:22:04 že se rozhodl napsat scénář a natočit film.
00:22:06 Musím říct, že z mého pohledu to bylo extrémně zajímavé,
00:22:09 protože já jsem měl ten nápad taky,
00:22:12 došlo tam k určité synchronicitě,
00:22:15 akorát že já jsem ten nápad měl v podstatě jako on,
00:22:18 přijel jsem s tím nápadem do Ameriky
00:22:21 a snažil jsem se tam obcházet lidi,
00:22:24 že bychom udělali film o atentátu na Heydricha,
00:22:27 a oni tenkrát velice často říkali, to tady nebude nikoho zajímat,
00:22:30 my máme svých hrdinů dost,
00:22:33 takže já jsem nebyl schopen to prosadit,
00:22:35 ale ve chvíli, kdy to byl anglický režisér,
00:22:38 tak to bylo mnohem jednodušší.
00:22:41 Už loni na karlovarském festivalu
00:22:43 se vzedmula vlna silných očekávání,
00:22:46 protože jednu z hlavních rolí hraje Jamie Dornan.
00:22:48 Jaký on je herec? Zvládl to bez výhrad? Jana Kubiše hraje.
00:22:51 Já opravdu nesmím předjímat.
00:22:54 Ale jsi také režisér a producent...
00:22:59 Budu upřímný. Podle mého názoru mě strašně překvapil,
00:23:02 protože Cillian Murphy hraje Gabčíka,
00:23:05 a to opravdu bude světoznámá hvězda
00:23:08 a je už velice známý ze seriálu Peaky Blinders
00:23:12 a z Nolanových filmů a od něho se strašně moc očekávalo.
00:23:16 A Jamie tam byl až jako druhý v pořadí, mi to tak přišlo.
00:23:20 Sice superstar, co se týče určitého sexuálního idolu,
00:23:28 ale pro umělce to nebylo očekávání.
00:23:31 A musím říct zcela upřímně, že mě strašně moc překvapil.
00:23:35 Jeho podání Kubiše bylo pro mě šokující v pozitivním smyslu.
00:23:40 Pro tebe jako producenta jaké bylo natáčení?
00:23:44 Dočetla jsem se, že zima 1941 se natáčela v létě 2015 v Brdech.
00:23:48 Proč? Byl to pro tebe třeba jiný způsob natáčení?
00:23:51 Všechno muselo být rychlé, bez přestávek?
00:23:55 My jsme měli možnost nakouknout do Hollywoodu, jak se to tam dělá.
00:24:02 Samozřejmě jsme úplní začátečníci v tomhle.
00:24:05 Tam bylo zajímavé, když ten film se dával dohromady,
00:24:08 tak my s Kryštofem Muchou jsme strašně věřili,
00:24:11 že ten film vznikne,
00:24:14 ale zároveň jsme pořád měli, že to je spíš skrytá kamera,
00:24:17 že nás někdo sleduje, že nic takového nebude.
00:24:21 Ale stalo se to, že ve čtvrtek ten film nebyl zafinancovaný,
00:24:25 ale v pondělí už byl. Američani jsou šíleně rychlí v tomhle,
00:24:28 tak říkali, teď to musíme natočit,
00:24:31 musíme být rychlejší, než to natočí někdo jiný,
00:24:34 což se vlastně taky trošku stalo, a začali točit zimu v létě.
00:24:38 Já jsem si říkal, to nemůžou udělat,
00:24:40 ale na tom filmu to není poznat.
00:24:43 Filmů o atentátu na Heydricha u nás v Česku byla natočena řada.
00:24:46 Já vím, že už máte prodej do americké kinodistribuce,
00:24:50 takže spíš vás zajímá celosvětový pohled,
00:24:53 ale tady v Česku, dokázal bys charakterizovat,
00:24:57 v čem bude ten film jedinečný?
00:24:59 Jedinečný je v tom, že to natáčí anglický režisér,
00:25:02 že to je pohled na české hrdiny.
00:25:05 Pro mě je to nesmírně cenné, já si toho hrozně moc vážím.
00:25:08 Někteří lidé mi položili otázku,
00:25:11 proč jsme ukradli české story a prodali ho Američanům.
00:25:15 Mě by vůbec takovéhle přemýšlení nenapadlo.
00:25:19 Já jsem od začátku byl hrdý na to, že se někdo zajímá o naši historii
00:25:23 a že to chce ukázat ve světovém jazyce číslo jedna
00:25:26 všem lidem na celém světě.
00:25:29 Myslím, že tím film bude jiný. Film je extrémně autentický.
00:25:32 Sean Ellis je nekonvenční režisér,
00:25:35 kterého si štáb bezpodmínečně zamiloval.
00:25:39 On je velice lidový, když to řeknu takhle.
00:25:42 Já neříkám, že on ten film natočil, říkám, že ho zastřelil,
00:25:46 protože on si vzal kameru na rameno
00:25:49 a celou dobu prožil s parašutisty,
00:25:52 celý film jde s těmi parašutisty, a měl vojenské oblečení
00:25:56 a já jsem měl vždycky pocit,
00:25:59 že jdu do války, když jsme chodili na plac.
00:26:01 Byl prostě úžasný.
00:26:04 Myslím si, že v jeho pojetí v autentickém pojetí, bude jiný.
00:26:07 I v jeho obdivu k tomu tématu a zaujetí on je neuvěřitelný.
00:26:11 Slavnostní premiéra snímku Anthropoid
00:26:14 na karlovarském festivalu první den.
00:26:17 Já mám silná očekávání, doufám, že budu nadšená.
00:26:21 Silná očekávání jsou vždycky problém,
00:26:23 ale já doufám, že vás nezklameme.
00:26:26 -Díky moc, hezký den.
-Taky děkuju.
00:26:29 Přátelé, to je vše, na shledanou za týden.
00:26:34 Skryté titulky Blažena Stráníková Česká televize 2016
Souhrn toho nejpodstatnějšího ve světě filmových pláten
Mapa stránek | RSS | Nahoru f
© Česká televize 1996–2021 | English | 12