Souhrn toho nejpodstatnějšího ve světě filmových pláten
00:00:16 Dobrý den, přijměte pozvání do světa filmu.
00:00:19 Řeč bude třeba o tom,
00:00:21 že padla poslední klapka filmové pohádky Anděl Páně 2.
00:00:24 Jak natáčení probíhalo tentokrát?
00:00:27 Probereme s režisérem Jiřím Strachem. Bude naším hostem.
00:00:30 Do nominací na Cenu Pavla Kouteckého
00:00:33 se letos dostalo pět celovečerních dokumentárních filmů.
00:00:36 Porota nově ocení i jeden z pěti nominovaných kraťasů.
00:00:39 Víc za chvíli.
00:00:41 Digitálně restaurovaný film Baron Prášil
00:00:44 zahájí 27. května Filmový festival pro děti a mládež ve Zlíně.
00:00:48 Film prochází obnovou díky projektu Čistíme svět fantazie,
00:00:52 partnerů Nadace české bijáky,
00:00:54 Muzeum Karla Zemana a Česká televize
00:00:57 ve spolupráci s Universal Production Partners.
00:01:00 Našimi hosty jsou Petr Šikoš,
00:01:03 spoluzakladatel Nadace české bijáky,
00:01:06 a Ondřej Beránek, producent
00:01:08 a spoluzakladatel Muzea Karla Zemana.
00:01:10 Kolikátý restaurovaný film Karla Zemana už to je?
00:01:13 Je to druhý film po Vynálezu zkázy,
00:01:16 který měl premiéru minulý rok na festivalu v Karlových Varech.
00:01:19 Je to Baron Prášil a je to druhý film.
00:01:23 Jaký je pro vás klíč k výběru, které filmy se budou restaurovat?
00:01:26 My jsme vybrali v rámci projektu Čistíme svět fantazie,
00:01:32 který děláme díky spolupráci
00:01:34 s Nadací české bijáky a s Českou televizí,
00:01:37 tři filmy Karla Zemana,
00:01:40 a to jsou tři jeho nejúspěšnější filmy,
00:01:43 které vytvořil na počátku své filmové kariéry
00:01:45 a nejvíce oslovily svět, takže to byl asi ten hlavní klíč.
00:01:49 A potom jsme šli cestou od černobílého k barvenému.
00:01:51 Ale pokud se nemýlím, Baron Prášil je barevný film,
00:01:54 ale natočený na černobílý materiál. Bylo tomu tak?
00:01:57 Je to tak, protože Karel Zeman,
00:01:59 který dokázal neskutečně kombinovat filmové postupy,
00:02:03 tak přišel s postupem, že to natočil černobíle,
00:02:06 což mu pomáhalo při vytváření některých triků,
00:02:09 kde využíval kontrastu černé,
00:02:12 a potom až následně film dobarvoval,
00:02:15 jako když malíř dodělává obraz.
00:02:17 Když zůstanu ještě u čísel, kolikátý je to film restaurovaný
00:02:21 pod hlavičkou Nadace české bijáky
00:02:24 a partnerů, které jsem jmenovala?
00:02:26 Je to náš šestý film.
00:02:29 Jak u vás funguje vybírání, které filmy projdou a které ne?
00:02:32 My jsme byli determinováni výběrem ministerstva kultury,
00:02:35 které navrhlo 200 filmů jako české klenoty
00:02:40 nebo pokladnice českých filmů,
00:02:42 a z nich jsme vybrali ty nejzajímavější.
00:02:45 Posloupnost je ale na vás, který z těch 200 film?
00:02:48 -Máte nějaký poradní orgán?
-Poradní orgáne nemáme.
00:02:50 Spíš jde o to, že se snažíme dělat filmy autorů,
00:02:53 kteří jsou naživu a můžou nám k tomu filmu říct
00:02:56 svoje zkušenosti a poznatky.
00:02:58 Chceme komunikovat s autory těch filmů.
00:03:01 Když jste restaurovali kopii filmu Karla Zemana,
00:03:04 tak jste třeba mluvili s jeho dcerou?
00:03:07 Určitě. Paní Zemanová nám k tomu řekla spoustu poznatků.
00:03:10 Já si myslím, že bez ní by to ani nešlo dělat.
00:03:12 Je náročnější nebo nevím, jestli náročnější, ale jak se liší práce
00:03:15 na restaurování kopií filmů Karla Zemana?
00:03:18 Tedy animované filmy, černobílé,
00:03:21 v tomto případě černobílý, ale posléze nabarvený,
00:03:23 versus třeba hrané filmy ze 70. let?
00:03:26 Já si myslím, že filmové materiály jsou všechny stejné,
00:03:29 akorát každý film má svoje specifika ve vztahu k animacím,
00:03:32 že třeba u filmu Karla Zemana některé animace byly vidět,
00:03:35 jak byly skutečně dělány, v tom nejvyšším rozlišení,
00:03:38 ale to jsme nechtěli upravovat, to k tomu filmu patří,
00:03:41 takže si myslím, že ke každému filmu přistupujeme úplně stejně.
00:03:44 Obecně nevím, který z vás by mi to uměl popsat,
00:03:47 jaké jsou kroky, jak se postupuje v restaurování filmu?
00:03:50 Jak to začíná a jak to končí?
00:03:52 -Končí to dobře.
-Doufám, že to vždy skončí dobře.
00:03:55 Prvotní je vybrat referenční kopie,
00:03:58 to znamená skutečně ten film, jak byl natočen,
00:04:00 vybrat negativ a k tomu vybrat jinou kopii
00:04:03 kvůli barevnostem toho filmu. Pak se provádí skenování filmu,
00:04:06 skutečně se film naskenuje políčko po políčku,
00:04:09 většinou se naskenuje víc materiálu,
00:04:12 to znamená z více kopií se naskenuje,
00:04:15 když chybějí některé scény nebo jsou poškozené,
00:04:17 a pak už je to v podstatě ruční práce,
00:04:20 kde políčko po políčku se ručně čistí, aby film vypadal dobře.
00:04:23 Ohledně té barevnosti,
00:04:25 teď nemyslím k těmto filmům, ale obecně, bývají výhrady,
00:04:28 že ty filmy jsou třeba potom příliš syté.
00:04:31 Jak to bylo třeba u snímků Karla Zemana?
00:04:34 Jak bylo těžké vybalancovat, viděla jsem záběry před a po,
00:04:37 aby to nebylo třeba příliš?
00:04:40 Myslím, že nejdůležitější je najít referenční kopii
00:04:43 a potom se snažit při počítačovém digitálním barvení
00:04:46 tomu co nejvíc přiblížit,
00:04:49 protože nemůžeme se úplně spoléhat na paměť každého,
00:04:53 a pokud tvůrci už nežijí,
00:04:55 tak nejlepší je vzít si za vzor ten filmový materiál.
00:04:59 Což se nám povedlo a myslím, že jsme se drželi toho věrně.
00:05:03 Jaký je osud filmu, když už ho máte restaurovaný,
00:05:07 to znamená, když potom vychází na DVD kopiích,
00:05:10 tam už vychází nová edice takto upravených filmů?
00:05:14 My právě ten film restaurujeme kvůli tomu,
00:05:17 aby se mohl vrátit v nový život, myšleno zpátky do kin,
00:05:21 ale nejen do kin,
00:05:24 vydáváme i blu-ray ve velkém rozlišení, DVD,
00:05:27 a dostáváme ho i na internet,
00:05:30 kde je možné ho stahovat po celém světě.
00:05:33 Obecně jaký zájem je o filmy Karla Zemana právě ve světě?
00:05:36 Zajímá mě to s ohledem na českou animaci,
00:05:39 zda ta škola ještě pořád má zvuk, byť už je třetí generace,
00:05:43 nebo to třeba trošku utichá.
00:05:46 Zájem je stále velký.
00:05:49 Mezi filmovými odborníky je to jedno z nejdůležitějších jmen
00:05:52 světové kinematografie v tomto oboru.
00:05:56 A u nových generací právě díky tomu,
00:05:59 že o ten film je velký zájem na světových festivalech,
00:06:02 Vynález zkázy prošel 14 světovými festivaly v minulém roce,
00:06:05 a tam ho vidí nové generace, noví diváci,
00:06:09 a vlastně jejich reakce je,
00:06:11 že jsou nadšeni, že objevili takovýto svět,
00:06:16 a najednou začnou objevovat znova filmy Karla Zemana.
00:06:19 Kromě Barona Prášila máte na svém kontě další velký film.
00:06:22 Na letošním 51. Mezinárodním filmovém festivalu
00:06:25 v Karlových Varech bude mít obnovenou premiéru
00:06:28 film Intimní osvětlení, také černobílý, Ivana Passera,
00:06:31 tak možná nějaký komentář k této práci.
00:06:36 Já si myslím, že to jsou všechno obrovské filmy.
00:06:39 Pan Passer natočil v České republice pouze jeden film,
00:06:42 a myslím, že potom dokázal celému světu, že je to velký režisér.
00:06:45 Je ochoten přijet a spolupracovat s námi na tom filmu,
00:06:48 tak pro nás je to určitě krásná práce,
00:06:51 a to je ta cesta, kterou jako nadace chceme jít.
00:06:54 Ale ještě bych chtěl doplnit Ondřeje Beránka.
00:06:56 Celosvětově se ztratila spousta filmů.
00:06:59 Vím, že někteří nejmenovaní tvrdí,
00:07:02 že film je nekonečný, že film vydrží všechno,
00:07:04 ale to není až tak úplně pravda.
00:07:07 A v podstatě digitalizací a digitálním restaurováním
00:07:10 převedeme ten film do digitální podoby,
00:07:12 a tím mu prodloužíme životnost.
00:07:15 Takže to je pro nás to poslání, proč jsme to začali dělat.
00:07:18 Baron Prášil bude slavnostně uveden na festivalu ve Zlíně,
00:07:20 nicméně už v Praze máte jakousi předpremiéru.
00:07:23 Kdy a proč? Myslím, že v kině Lucerna.
00:07:26 Je to v kině Lucerna a je to dané tím, že máme spoustu dárců,
00:07:29 kteří nám přispívají finančními dary na náš transparentní účet,
00:07:32 a to jsme jim chtěli dát takovou odměnu,
00:07:36 protože přece jenom do Zlína je to kus cesty,
00:07:38 a chtěli jsme je potěšit,
00:07:40 takže mají právo vidět ten film jako první.
00:07:43 Tím dárce se může stát kdokoli, protože formou SMS příspěvku
00:07:46 ve tvaru DMS bijaky na číslo 87 777
00:07:50 se mohou posílat příspěvky. Jak to funguje?
00:07:53 Už na to lidi slyší? Posílají takto drobné příspěvky?
00:07:57 Myslím, že posílají. Dostali jsme 2 700 DMS k dnešnímu datu.
00:08:00 Ale tam je to složité. V konkurenci nemocných dětí,
00:08:04 onkologických onemocnění, světových katastrof
00:08:07 samozřejmě film je až na nějakém dalším místě,
00:08:10 ale jsem rád, že nám posílají DMS.
00:08:13 A teď ještě ke karlovarskému festivalu.
00:08:16 Jaká sláva to bude tam? Pan Passer přijede.
00:08:19 Kde bude uveden ten film? Víte už, jestli ve Velkém sále?
00:08:21 Ve Velkém sále bude uveden v sobotu ve dvě hodiny.
00:08:25 V sobotu, to znamená 2. července.
00:08:27 Tak super, to se budu těšit.
00:08:30 A ještě se zeptám, co nového v Muzeu Karla Zemana.
00:08:34 Muzeum chystá program na léto, což budou dětské letní tábory
00:08:40 a workshopy animace a projekce filmů,
00:08:43 takže se tam určitě bude konat plno věcí.
00:08:46 -Děkuju, že jste si udělali čas a ať se vám daří.-Děkujeme.
00:09:03 Francouzské komediální drama Cena slávy.
00:09:06 Eddymu je čtyřicet a právě ho propustili z vězení.
00:09:09 Jeho kamarád Osman bydlí v karavanu
00:09:11 a nemá žádné peníze, kterými by zabezpečil rodinu.
00:09:14 Když Eddy v televizi uvidí reportáž
00:09:16 o smrti Charlieho Chaplina, dostane brilantní nápad,
00:09:19 jak vyřešit neradostné vyhlídky všech zúčastněných.
00:09:22 A sice unést Chaplinovu rakev.
00:09:39 Americká komedie Svátek matek.
00:09:42 Do Dne matek zbývá už jen několik dnů
00:09:44 a několik rodin se musí vyrovnat s tím,
00:09:47 jak tento velký den letos stráví.
00:09:49 Ať už s novou nebo ztracenou láskou nebo taky úplně bez ní.
00:10:06 Americká dobrodružná fantasy X-Men: Apokalypsa.
00:10:09 Od počátku civilizace byl uctíván jako bůh.
00:10:12 Apocalypse, nejsilnější z mutantů marvelovského světa X-Menů,
00:10:16 načerpal sílu ostatních mutantů
00:10:18 a stal se nesmrtelným a neporazitelným.
00:10:21 Probudil se po tisíci letech
00:10:23 a je rozčarován ze světa, který nachází.
00:10:26 A tak rekrutuje tým mutantů s cílem očistit lidstvo
00:10:28 a nastolit nový světový řád.
00:10:39 Musíme prosadit následníka zpátky na trůn.
00:10:42 -Nechci hrát kakabuse.
-A co chceš, vlezdoprdelko?
00:10:45 Komedie Návštěvníci 3: Revoluce
00:10:48 koprodukce Francie, Belgie, Česko.
00:10:51 Středověký rytíř a jeho sluha jsou chyceni v labyrintu času,
00:10:54 který je vyplivne do vzrušující doby dějinných změn a převratů,
00:10:57 do doby Velké francouzské revoluce.
00:11:00 To je opravdu nádhera!
00:11:03 Několikanásobná držitelka Oscara Meryl Streepová
00:11:06 představila na premiéře v Londýně nový film Božská Florence.
00:11:10 Zahrála si v něm titulní roli bohaté ženy,
00:11:12 jejímž životním snem je zpívat.
00:11:15 Chybí jí však jedna důležitá věc: talent.
00:11:39 Neuvěřitelný příběh Florence Foster Jenkinsové
00:11:42 vždycky lidi fascinoval. Nejdřív o něm vznikla kniha,
00:11:45 pak divadelní hra a nakonec i film.
00:11:48 Shodou okolností dokonce dva.
00:11:50 Minulý rok měl premiéru francouzský snímek Margaret.
00:11:53 Tento rok přichází do kin další,
00:11:55 který režíroval Brit Stephen Frears.
00:12:31 Florence Foster Jenkinsová pocházela z velmi bohaté rodiny
00:12:34 a odmala si přála stát se zpěvačkou.
00:12:37 Když se v dospělosti rozhodla, že uspořádá obrovský koncert
00:12:40 v proslulé newyorské koncertní síni Carnegie Hall,
00:12:44 nikdo jí to neuměl rozmluvit.
00:12:46 Meryl Streepová na rozdíl od ní ale zpívat umí.
00:12:49 Operní zpěv sice nakonec nevystudovala,
00:12:52 ale už ve filmech Mamma mia nebo Čarovný les dokázala,
00:12:55 že tuto uměleckou disciplínu ovládá víc než dobře.
00:13:13 Režisér Stephen Frears,
00:13:16 který natočil filmy Královna nebo Filomena,
00:13:18 si dal záležet i na obsazení vedlejších rolí.
00:13:21 Meryl Streepové sekunduje v roli manažera a přítele Hugh Grant.
00:13:25 V nezvyklé poloze se představí i herec Simon Helberg.
00:13:48 Česká premiéra bude na konci srpna.
00:13:55 Do nominací na Cenu Pavla Kouteckého
00:13:58 se dostalo pět celovečerních dokumentárních filmů.
00:14:01 A nově porota ocení
00:14:03 i jeden z pěti nominovaných krátkých snímků.
00:14:06 Organizátoři promítnou veřejnosti všechny nominované filmy
00:14:09 od 31. května do 8. června v Praze
00:14:11 a pak v Plzni, Lánech, Broumově a Třebíči.
00:14:14 Slavnostní vyhlášení vítěze proběhne 9. června.
00:14:23 Letos máme 10. ročník Ceny Pavla Kouteckého.
00:14:28 Porota byla přísná, ale zajímavé je to, že je vidět,
00:14:31 že dokumentární filmy vznikají v různých koprodukcích,
00:14:35 že jsou tam třeba zahraniční režiséři
00:14:38 nebo koproducenti k českým producentům.
00:14:44 Letos je nominováno 5 celovečerních dokumentárních filmů,
00:14:50 a protože máme 10. ročník, tak jsme udělali takovou změnu
00:14:54 a udělali jsme kategorii i krátkých filmů,
00:14:57 protože je docela těžké,
00:15:00 aby krátké filmy konkurovaly těm dlouhým.
00:15:05 V tom kufru je veškerý náš majetek.
00:15:07 Tam je 3+1 v igelitkách.
00:15:10 Do nominovaných dlouhých filmů
00:15:15 se dostalo Mallory Heleny Třeštíkové,
00:15:18 V paprscích slunce, což je právě zahraniční režisér,
00:15:21 taky zahraniční režisér je u filmu Koudelka fotí Svatou zemi.
00:15:26 Posledních z těch pěti filmů je Nebezpečný svět Rajko Dolečka.
00:15:29 Hodně těch krátkých filmů je z FAMU,
00:15:32 protože studenti se musí nějak naučit postavit ten film,
00:15:38 a je to samozřejmě jednodušší v krátkém tvaru než v celé hodině.
00:15:48 Je to cena Pavla Kouteckého
00:15:53 a on vždycky dbal na to, aby filmová forma dokumentu
00:15:56 nějak taky souzněla s tím tématem,
00:15:59 aby film sdělil divákovi spoustu věcí obrazem, nejen verbálně,
00:16:06 takže se tom hodnotí hodně filmová řeč.
00:16:19 Smyslem ceny je upozornit na filmy znovu.
00:16:24 Dokumenty to mají daleko těžší než hrané filmy, nemají takové PR.
00:16:28 Cena Pavla Kouteckého má smysl i v tom,
00:16:30 že připomíná Pavlovy filmy.
00:16:33 A letos, protože to je 10. výročí,
00:16:36 tak jsme vybrali jeho film Drahý mistře
00:16:38 o architektu Plečnikovi.
00:16:41 Touto projekcí začínáme na Pražském hradě.
00:16:56 Anděl Petronel a čert Uriáš
00:16:59 prožijí na filmovém plátně další dobrodružství.
00:17:01 Natáčení pokračování úspěšné pohádky Anděl Páně
00:17:04 začalo v lednu a teď tvůrci hlásí: Dotočeno!
00:17:07 A proto má chvilku času i režisér Jiří Strach
00:17:10 a přišel si se mnou popovídat. Děkuji za to.
00:17:13 Dobrý den.
00:17:15 Jaké bylo to natáčení? Co můžeš prozradit?
00:17:18 Vím, že když jste natáčeli Anděl Páně první film,
00:17:20 tak sis luskl prsty a měl jsi sníh, kdy jsi potřeboval.
00:17:23 Jak to bylo tentorkát?
00:17:26 Tentokrát to bylo také,
00:17:28 že jsem si luskl a měl jsem opět sníh.
00:17:31 Prostě neuvěřitelné. Pánbůh nade mnou drží ochrannou ruku,
00:17:34 když točím anděla Páně. Další zázraky se mi tady děly,
00:17:37 obzvlášť v zimě, kterou pamatujeme,
00:17:39 jaká letos byla, vlastně nebyla,
00:17:42 krachovali všichni majitelé vleků a sjezdovek a lyžařských areálů
00:17:45 a mně Pánbůh na ten jeden den natáčecí, co jsem potřeboval,
00:17:48 zasněžil Šumavu prostě neuvěřitelným způsobem.
00:17:51 Na to se musíte přijít podívat do kina.
00:17:54 A jinak jaké to bylo? Pro mě ten návrat po 11 letech,
00:17:57 kdybych to měl k něčemu přirovnat...
00:18:00 To je, jako kdybys byla 11 let v Austrálii
00:18:03 a po těch 11 letech se vrátila domů.
00:18:05 Pro mě to byl návrat domů.
00:18:08 Je tam zase ta nebeská brána, je tam zase pec, je tam ta postel,
00:18:12 jsou tam ti dva matlové nebeští, Pánbůh v nebi,
00:18:15 prostě já jsem si zažíval jedno velké dej? vu při tom natáčení.
00:18:19 Mě to šokuje, 11 let to je?
00:18:21 Jak ten film mám ráda, jak ho vidím poměrně často,
00:18:24 minimálně pokaždé o Vánocích, tak je to 11 let?
00:18:27 Je to skutečně neuvěřitelných 11 let,
00:18:29 protože jsme to točili na přelomu let 2004 a 2005, tu zimu.
00:18:36 Já jsem nechtěl natočit nějakou rychlokvašnou dvojku.
00:18:39 Proto to trvalo tak dlouho, protože jsme ladili scénář
00:18:43 a vůbec jsme ladili nápad a jestli do toho jít nebo ne.
00:18:47 Ivan Trojan byl hodně proti.
00:18:50 Říkal, už jsme staří, nechme to být, nechme to ležet.
00:18:53 Já už se k tomu Petronilovi možná ani vracet nechci,
00:18:56 až ho přesvědčil skvělý scénář Marka Epsteina.
00:18:59 Ale komu jsem dnes řekla, že přijdeš,
00:19:02 tak říkali, jé, bude Anděl Páně 2,
00:19:05 tak to máš hodně v České televizi fanoušků, kteří se na to těší.
00:19:08 Upřímně řečeno, kam přijdu já
00:19:10 a řeknu, chci dělat Anděla Páně 2,
00:19:13 jé, my se hrozně těšíme.
00:19:15 Nebo když jsme točili a vlezli jsme v kostýmech
00:19:18 někam do hospody ohřát se nebo tak,
00:19:21 tak všichni když viděli Anděla s čertem,
00:19:24 tak říkali, my se těšíme.
00:19:26 Co bys mohl prozradit k příběhu Anděl Páně 2?
00:19:28 Do jakého času, do jakého místa se Petronil a Uriáš vracejí?
00:19:31 Tentokrát máme jiný příběh pozemský.
00:19:34 Nevracíme se k příběhu Dorotky, správce, hraběte.
00:19:37 Marek Epstein postavil nový pozemský příběh.
00:19:40 A je to postaveno v jednoduché, triviální zápletce,
00:19:44 že těmto dvěma matlům omylem utrhnou
00:19:47 rajské jablko ze stromu poznání.
00:19:49 A ono jak na potvoru jim spadne na Zem.
00:19:52 Samozřejmě kdyby se někdo ze smrtelníků zakousl do jablka,
00:19:55 tak by věděl v tu chvíli, co ví Pánbůh,
00:19:58 takže Pánbůh se naštve a pošle zásahovou jednotku,
00:20:01 nebeské komando, z nebe na Zem, aby to jablko našli.
00:20:05 A ta dobrodružství nebo ten příběh pozemský,
00:20:08 který pak skrze malou Aničku Čtvrtníčkovou
00:20:11 a její maminku, Vicu Kerekes, zažijí, ten prozrazovat nechci,
00:20:15 nicméně věřím, že bude vtipný
00:20:21 a že bude v závěru i dojemný.
00:20:25 Všemohoucí v podání Jiřího Bartošky se tedy vrací.
00:20:29 Jak jsme říkali, hlavní filmová dvojice také,
00:20:32 Jiří Dvořák a Ivan Trojan.
00:20:35 Kteří další herci přibudou?
00:20:38 Všichni, které známe z jedničky, se objeví?
00:20:41 Nám se trošku rozrostlo nebe.
00:20:44 Takže přibude svatá Lucie Bílá, svatý Martin Huba,
00:20:50 svatý Matěj Hádek a ještě pár dalších,
00:20:53 přibude třeba archanděl Michael,
00:20:56 toho se ujal Michal Horáček, slavný to textař,
00:21:00 a do pozemského příběhu
00:21:02 kromě Vici Kerekes a Aničky Čtvrtníčkové
00:21:06 přibude ještě Vojta Dyk s Bolkem Polívkou.
00:21:11 Kde všude jste natáčeli Anděla Páně 2?
00:21:14 Natáčeli jsme v Ledči na hradě
00:21:17 a potom já jsem si vymyslel Český Krumlov,
00:21:21 že se do schikanederovské atmosféry mikulášského příběhu,
00:21:24 kterou jsme chtěli vytvořit,
00:21:27 že by se mi ten Krumlov hrozně hodil.
00:21:30 Jeli jsme do toho města,
00:21:32 přiznám se, že jsem se bál to říct producentkám nahlas,
00:21:35 protože co si budeme povídat,
00:21:37 Krumlov, exponové turistické město,
00:21:40 já jsem si říkal, ti budou nafoukaní,
00:21:43 tam nebudeme mít šanci to zaplatit.
00:21:46 Přijeli jsme tam a přijetí města třeba,
00:21:49 pana starosty, což je lidsky nesmírně krásný člověk,
00:21:52 tak bylo skutečně velkolepé a velkorysé,
00:21:55 takže pro mě natáčet v Českém Krumlově bylo skutečně za odměnu.
00:21:59 Vstřícnost města i lidí byla fantastická.
00:22:02 My čeští filmaři se Krumlova bojíme,
00:22:06 protože máme pocit, že na něj nemáme finance.
00:22:10 Tak jsem rád, že se Český Krumlov po dlouhé době v české pohádce
00:22:14 nebo vůbec v českém filmu objeví.
00:22:16 A myslím, že se tam objeví krásně.
00:22:19 Jak jsi tam vybíral? Zámek?
00:22:22 Nebo netradiční úhel pohledu na Český Krumlov?
00:22:25 Tentokrát se zámku vyhýbáme, spíš jsme v menších uličkách,
00:22:28 kolem Parkánu, Na Ostrově a tak dále,
00:22:31 takže není to s tou zámeckou krumlovskou velkolepostí,
00:22:35 ale jsou to schikanederovské, až bych řekl malostranské uličky,
00:22:39 ten šerosvit mikulášského večera.
00:22:45 Co tě teď čeká s dokončováním filmu Anděl Páně 2?
00:22:49 Teď jsi ve střižně. V jaké fázi?
00:22:52 Ve střižně jsme v podstatě před koncem,
00:22:55 protože mezi natáčením nebe jsme měli dvouměsíční odstávku,
00:22:59 kdy jsme čekali na volný ateliér v České televizi.
00:23:04 Tady je třeba podotknout,
00:23:06 že Česká televize významně Andělovi Páně 2 pomohla.
00:23:10 Její koprodukční vklad je skutečně velkorysý
00:23:13 a patří se za něj České televizi poděkovat.
00:23:16 Takže jsme měli dvouměsíční odstávku.
00:23:20 Mezitím Honza Matlach už si to skládal dohromady k sobě,
00:23:24 takže teď už pracujeme na feinschnittu,
00:23:27 takže myslím, že v průběhu června budeme mít finální střih.
00:23:30 A pak se to posunu klukům do postprodukce,
00:23:33 aby dodělali nebeská oblaka kolem a pár triků, které tam jsou.
00:23:38 Měnilo se něco, že teď jsi věděl,
00:23:40 že to bude jednoznačně film pro kina?
00:23:43 To znamená, že 1. prosince Anděl Páně 2 bude v kinech?
00:23:46 To znamená, že rovnou jsi věděl, že to je film pro velké plátno?
00:23:50 Ano, já jsem si v podstatě vnitřně řekl,
00:23:53 že kdyby mě někdo chtěl vmanipulovat do toho,
00:23:56 aby to byl pouze teleivzní film, tak bych do toho asi nešel.
00:23:59 Anděl Páně 1 byl v kinech, dnes už říkejme jednička,
00:24:02 tak dvojka si myslím, že si velké plátno taky zaslouží.
00:24:06 Takže od začátku jsme o tom uvažovali jako o věci do kin.
00:24:10 A tady je třeba podotknout, 1. prosince máme premiéru,
00:24:14 a jestli si někdo myslí,
00:24:16 že na Vánoce uvidí v televizi, tak ne.
00:24:19 Tady si s televizním vysíláním lidé počkají.
00:24:23 Takže jestli budou chtít Anděla Páně 2 vidět,
00:24:26 budou muset zvednout všechny kosti v těle a dovést je do kin.
00:24:31 To rozhodně. Tuhle fázi máš rád, kdy máš dotočeno,
00:24:36 budeš mít dostříháno a už se jenom těšíš na dodělávky?
00:24:40 Nebo v ten moment režisér má pocit, že už nemá co dělat?
00:24:45 Přiznám se, že já netočím film do kin dennodenně
00:24:51 nebo každý rok jeden nebo dva jako někteří kolegové.
00:24:54 Od vrásek z lásky uplynulo pět let.
00:24:56 Já říkám, když se točí film, když se točí kino,
00:25:00 tak tam do kina má jít filmař jako do kostela,
00:25:03 s takovým nějakým soustředěním,
00:25:06 takže já ten film ani v postprodukci
00:25:09 nepustím ze zřetele a budu si ho dohlídávat
00:25:12 i v kontextu toho, že si uvědomuju,
00:25:16 jaká na nás po té, pánbůh zaplať, po úspěšné jedničce,
00:25:19 jaká na nás bude kladena odpovědnost a nároky,
00:25:23 že nás budou s jedničkou srovnávat,
00:25:27 takže tady režisérovo soustředění je absolutní.
00:25:32 Jakkoli mám velmi ráda léto a těším se na léto,
00:25:35 tak teď jsi mě nalákal, už se těším na 1. prosince,
00:25:38 na pohádku Anděl Páně 2.
00:25:40 Ať při tobě stojí všichni svatí, rohatí, ať se daří.
00:25:43 Já mám nebe v zádech, tak děkuju.
00:25:46 Měj se hezky, děkuju.
00:25:48 Za týden na shledanou, přátelé.
00:25:53 Skryté titulky Blažena Stráníková Česká televize 2016
Souhrn toho nejpodstatnějšího ve světě filmových pláten
Mapa stránek | RSS | Nahoru f
© Česká televize 1996–2021 | English | 12