Senzace – atrakce – panoptikum! Miroslav Táborský uvádí filmy, které jste už dlouho neviděli

Litujeme, ale pořad není v iVysílání dostupný
Video není k dispozici

Už dvakrát jsme v našem cyklu uvedli pořad, v němž jsme vám představili různé zvláštnosti, kuriozity a speciality, které vznikly v české animované tvorbě během více než šedesáti let její existence. Například v titulním filmu jeho spoluautor Lubomír Beneš, známý tvůrce Kuťáků (Pat a Mat), překreslil zvuk na jednotlivé obrázky a pak je nasnímal do zvukové kopie. Souběžně s ním experimentoval obdobně v Kanadě Norman MacLaren.

Senzace – Atrakce – Panoptikum (1964) – 9’28’’
Režie, výtvarník: Vladimnír Lehký
Hudba: Štěpán Koníček
O „výtečnících“, kteří vešli do historie, protože z naivity, bláznovství nebo sobectví, bránili pokroku.

Takový je film (1990) – 5’28’’
Režie: Květoslav Hečko
Výtvarník: Matej Krén
Metodou pixilace, tedy překreslováním siluet živých herců, vznikl ve Studiu Bratři v triku antiiluzivní příběh.

Smolíček (1973) – 13’38’’
Scénář, režie: Břetislav Pojar, Jiří Brdečka
Jediná pohádka J. Brdečky pro děti. Koprodukční film Studia Jiřího Trnky pro italskou společnost Corona Cinematografica.

Dcera faraona (1980) – 8’40’’
Scénář, režie: Stanislav Remeš, Edgar Dutka
Dcera faraona egyptské Staré říše Džedkaré Isésiho – Chekeretnebtej, jejíž hrobku objevili v sedmdesátých letech XX. stoleí naši egyptologové, vedení prof. Vernerem. Naši animátoři vytvořili repliku hrobky a v animovaném filmu princezna poskytla interview reportérovi Jiřímu Bartoškovi.

Každá Emma má lásku (1988) – 8’23’’
Výtvarnice: Emma Srncová
Režie: Martin Hoffmeister
Poetický, kombinovaný medailon „nedělní“, někdy i všednodenní výtvarnice.

Stopáž53 minut
Rok výroby 1975
 P ST 4:3
ŽánrDokument