Co dělat v Denveru, když člověk nežije
Kriminální podsvětí nemá velké pochopení pro ukončení spolupráce – buď jste šest stop pod zemí anebo vás považují za pěšáka v záloze. Po letech klidu a příkladného života tak i Jimmyho dostihne přátelská žádost o poslední službičku pro místního mafiánského bosse. Jde o zdánlivě jednoduchý úkol, ale přesto je na místě opatrnost. Jimmy, kterému na ulici neřeknou jinak než Svatej, se tak rozhodne spoléhat na svou starou partu podvodníčků, zlodějů a rváčů. Za deštivého večera ovšem stačí jediná chyba, a zatímco voda odnáší první kapky nevinné krve, pětici gaunerů pomalu dochází, že i oni brzy skončí ve strouze. Každý z nich je ocejchovaný jako „mrtvý muž“ a nikdo se jich ze strachu před vendetou ani nedotkne. Čeká je smrt, milosrdně rychlá nebo trýznivá a pomalá, doma nebo daleko odsud, ale žádné jiné vykoupení neexistuje.
Drama z amerického podsvětí je oproti povědomým filmovým kulisám jako ulice New Yorku či Los Angeles nezvykle zasazené do coloradské metropole. Snímek byl pro režiséra Garyho Fledera i scenáristu Scotta Rosenberga celovečerním debutem a bývá často srovnáván s kultovními filmy Quentina Tarantina, které stejně jako Co dělat v Denveru, když člověk nežije (1995) vznikly v produkční stáji Miramaxu. Výrazné je zejména početné hvězdné obsazení, kdy si protagonistu zahrál Andy Garcia, tou dobou již proslavený z kmotrovské trilogie, jeho kumpány ztvárnili Christopher Lloyd nebo Treat Williams a role obávaného mafiánského bosse se ujal Christopher Walken. V menší roli démonického zabijáka pana Pšt se mihne také Steve Buscemi. Jakožto pocta žánru noir soutěžil film na festivalu kriminálních filmů ve francouzském Cognacu, odkud si odnesl Zvláštní cenu poroty a Cenu kritiky.