iVysílání

stránky pořadu
Premiéra:
19. 10. 2016
21:05 na ČT sport

1 2 3 4 5

2 hlasy
3591
zhlédnutí

MS v rallycrossu 2016

Německo

Souhrn

48 min | další Sport »

upozorňovat

do playlistu

Přehrávač videa

Načítám přehrávač...

MS v rallycrossu 2016 Německo

  • 00:00:19 Dobrý den a buďte vítáni
    u jedenácté souhrnné reportáže
  • 00:00:23 z mistrovství světa
    v rallykrosu,
  • 00:00:27 které pokračovalo
    na německém Esteringu.
  • 00:00:30 Předposlední podnik
    světového šampionátu
  • 00:00:34 se konal na druhé nejstarší trati
    v celém seriálu,
  • 00:00:38 která se nachází nedaleko
    Hamburgu ve městě Buxtehude.
  • 00:00:47 Jedná se o velice rychlou trať.
  • 00:00:50 Sledujeme největší favority
    na letošní titul mistra světa,
  • 00:00:53 kteří byli v podstatě
    už jen tři před tímto podnikem.
  • 00:00:59 Jednalo se
    o Johana Kristofferssona,
  • 00:01:02 Mattiase Ekströma,
    ten vedl průběžné pořadí,
  • 00:01:05 a Pettera Solberga z Norska.
  • 00:01:10 Mattias Ekström je pilotem Audi,
  • 00:01:13 který letos narušil dosavadní
    hegemonii Pettera Solberga,
  • 00:01:16 kterému se hrubě nevyvedl
    závod v Rize v Lotyšsku,
  • 00:01:20 kde se poprvé v jeho
    rallykrosové kariéře
  • 00:01:24 neprobojoval do semifinále,
  • 00:01:26 a tím přišel o reálnou možnost
    stát se mistrem,
  • 00:01:30 i když teoretická šance
    tady ještě byla.
  • 00:01:33 Tady je dobře vidět,
    že ve zbytku šampionátu
  • 00:01:36 zbývá odjet už jen jeden podnik,
    v Argentině,
  • 00:01:40 protože ten německý
    budeme právě teď sledovat.
  • 00:01:45 Mattias Ekström podnikl
    rozhodující krok k tomu,
  • 00:01:49 stát se poprvé v kariéře
    mistrem světa.
  • 00:01:53 Zatímco Petteru Solbergovi
    se to opravdu hrubě nevydařilo.
  • 00:01:57 Bylo to v desátém podniku
    kalendáře,
  • 00:02:00 tedy v Rize v Lotyšsku,
  • 00:02:03 kde byl Petter Solberg
    jednou dokonce vyloučen.
  • 00:02:06 Bylo to za tento moment
    s Mattiasem Ekströmem.
  • 00:02:12 -Víte, ten světový šampionát...
  • 00:02:17 -Jako že je to pryč?
    -Ano.
  • 00:02:21 -Petter Solberg, kterému
    se opravdu hrubě nedařilo,
  • 00:02:25 nezískal ani jeden
    mistrovský bod.
  • 00:02:28 A protože se ve světovém
    rallykrosu nic neškrtá,
  • 00:02:31 tak to znamená
    velkou bodovou ztrátu.
  • 00:02:34 Bylo to za tuto strkanici
    s Mattiasem Ekströmem.
  • 00:02:37 Byla to hodně sporná
    diskvalifikace,
  • 00:02:40 ale takový už je život,
  • 00:02:42 je to tento šťouchanec,
    tak se s tím musel smířit.
  • 00:02:46 -Cítím se skvěle.
  • 00:02:51 Co můžete říct...
    Začalo to parádně
  • 00:02:54 a pak jsme se potkali
    s Ekströmem.
  • 00:02:58 Myslím, že to udělal dobře,
  • 00:03:01 a myslím, že dobře
    jsem to udělal i já.
  • 00:03:04 -Já jsem se pokusil
    o předjížděcí manévr,
  • 00:03:08 byli jsme spolu bok na bok.
    Potkali jsme se v zatáčce,
  • 00:03:11 a to je jasné,
    že tam hrály roli emoce.
  • 00:03:20 I z mé strany. Nejdříve pozitivní
    a pak se to ve mně začalo vařit.
  • 00:03:24 Na brzdách udělal Petter
    neobvyklý pohyb,
  • 00:03:27 nikdy jsem to neviděl,
    že by tam šel tak pozdě.
  • 00:03:31 Trefil mi nárazník
    a dostal mě do smyku.
  • 00:03:34 Ani jsem se na něj nezlobil,
    to se stává,
  • 00:03:37 může se to stát každému,
  • 00:03:39 ale pak mě trefil do dveří,
    a to už mě trošku šokovalo.
  • 00:03:50 -Byl jsem v místnosti
    a pak přišel Ekström z mítinku
  • 00:03:53 a říkal mi, že se mu nelíbilo,
    jak jsem ho předjel.
  • 00:03:56 A já mu řekl, že se mi ani předjetí
    od něj moc nelíbilo.
  • 00:04:00 Jury mě nejdřív varovala,
    ale pak to změnili.
  • 00:04:04 A nakonec mi dali
    černou vlajku.
  • 00:04:06 -Následná penalizace
    je myslím jasná.
  • 00:04:09 Když to udělali ostatní,
    dostali za to stejné tresty,
  • 00:04:12 takže si myslím, že je to
    dobrá práce od rozhodčích.
  • 00:04:16 -Nikdy jsem nedostal
    černou vlajku.
  • 00:04:20 Řídím férově. A o tom to je.
  • 00:04:24 Pokud takhle rozhodují sudí
    pokaždé,
  • 00:04:27 není to úplně problém.
  • 00:04:30 Ale mrzí mě, že bojujeme o titul,
    a pak se to rozhodne takhle.
  • 00:04:38 -Je celkem logické,
  • 00:04:41 že emoce v tomto sportu
    hrají obrovskou roli.
  • 00:04:44 Petter Solberg to tentokrát
    úplně nezvládl.
  • 00:04:48 Naopak Mattias Ekström
    z toho vyšel velice pozitivně.
  • 00:04:51 Tady jsou ještě momenty
    z předchozího závodu,
  • 00:04:55 kde poprvé ve své
    rallykrosové kariéře
  • 00:04:58 zvítězil Francouz
    Sébastien Loeb.
  • 00:05:06 -Cítím se dobře. Jsem rád,
    že jsem vyhrál závod.
  • 00:05:10 Byl to dobrý pocit, myslím,
    že jsme zlepšili náš výkon.
  • 00:05:13 Začínám si zvykat
    na tenhle sport.
  • 00:05:20 Navíc mám dobrý pocit z auta,
    které jsme pěkně nastavili,
  • 00:05:24 takže jsem dokázal bojovat
    s těmi nejlepšími.
  • 00:05:29 Tak tomu zatím nebylo
    každý závod.
  • 00:05:33 Na konci jsme konečně vyhráli
    semifinále a finále.
  • 00:05:37 A to bylo skvělé.
  • 00:05:41 -Po deseti odjetých závodech
  • 00:05:44 i nadále vedl ve světovém
    šampionátu Mattias Ekström,
  • 00:05:47 který však hodně navýšil
    svůj náskok
  • 00:05:50 na už druhého
    Johana Kristofferssona,
  • 00:05:53 protože černá vlajka
    pro Pettera Solberga
  • 00:05:56 znamenala kromě jiného
    propad na 3. místo,
  • 00:05:59 a to nebylo nic dobrého.
  • 00:06:03 -Je dobré být vepředu,
  • 00:06:06 ale v balíku se v rallykrosu
    zase můžete lépe bránit.
  • 00:06:10 Zvláště v letošním šampionátu
    je hodně kluků rychlých.
  • 00:06:13 A oni jedou na vítězství.
  • 00:06:17 Mezi jezdci jsou malé rozdíly
    podle toho, jaký mají víkend.
  • 00:06:21 A tak musíte tlačit,
    abyste bodovali.
  • 00:06:26 -Stát se může cokoli.
  • 00:06:29 Musíme se soustředit na nás,
    abychom sebrali co nejvíc bodů.
  • 00:06:32 Je třeba udržet to tempo.
  • 00:06:35 Minulý rok jsme zde já i Mattias
    hodně bodovali.
  • 00:06:38 Teď je mezi námi mezera
    18 bodů.
  • 00:06:41 Musíme se soustředit na sebe
    a odvést to nejlepší.
  • 00:06:45 -Takto vypadalo pořadí týmů
    po deseti odjetých závodech.
  • 00:06:49 Vedl i nadále tým
    Mattiase Ekströma,
  • 00:06:52 ale pouhých 8 bodů na něj
    ztrácel tým Peugeot-Hansen,
  • 00:06:55 za který závodí Sébastien Loeb
    a Timmy Hansen.
  • 00:06:59 O velký kus zpátky byl třetí
    Volkswagen RX Sweden.
  • 00:07:02 Pojďme se podívat, jak vypadá
    trať v Buxtehude v Německu.
  • 00:07:07 Je to nejkratší trať
    v celém seriálu.
  • 00:07:11 Měří necelý kilometr.
  • 00:07:14 Asfalt zde tvoří většinu, 60 %,
    šotolina 40 %.
  • 00:07:18 Jedná se zároveň
    o nesmírně rychlou trať.
  • 00:07:23 Tak se pojďme podívat,
    jak vypadaly kvalifikace.
  • 00:07:26 sledujeme tu první.
  • 00:07:30 Celkem se v tomto závodě
    představilo 25 závodníků,
  • 00:07:36 do závodu jich nakonec
    zasáhlo jen 24,
  • 00:07:41 takže hodně silná konkurence,
    jak už to v Německu bývá.
  • 00:07:46 Pokud z první zatáčky vyjedou
    borci na nejdelší rovinu,
  • 00:07:51 tak zde dosahují opravdu
    vysokých rychlostí,
  • 00:07:55 je to jedna z nejrychlejších
    tratí v celém seriálu.
  • 00:07:59 Tato zatáčka, první pravá ostrá,
    je opravdu hodně klíčová.
  • 00:08:03 První kvalifikaci,
    první v letošní sezoně,
  • 00:08:06 dokázal vyhrát Lotyš
    Janis Baumanis,
  • 00:08:11 který zajel o 27 tisícin
    rychlejší čas
  • 00:08:15 než Fin Toomas Heikkinen,
    což je pilot Audi.
  • 00:08:21 Co se týče jezdců týmu
    Peugeot-Hansen,
  • 00:08:25 tak nejlepší byl Timmy Hansen,
    ten dosáhl na šestou příčku.
  • 00:08:29 Tady sledujeme jednu z jízd,
  • 00:08:32 ve které se představil
    Mattias Ekström.
  • 00:08:39 Společně s ním zde závodil
    Johan Kristoffersson.
  • 00:08:43 Nakonec se oba Švédi vešli
    do první pětky.
  • 00:08:46 Tady máme Janise Baumanise,
    který se zaskvěl nejlepším časem.
  • 00:08:55 Připsal si 50 pomocných bodů.
  • 00:08:58 Sledujeme druhou sobotní
    kvalifikaci.
  • 00:09:03 S černočerveným Citroënem
    velmi tvrdě bojuje Petter Solberg
  • 00:09:08 s mladým Kevinem Erikssonem.
  • 00:09:15 Kevin Eriksson nakonec
    v této kvalifikační rozjížďce
  • 00:09:18 dosáhl 37 bodů, což je 7. místo.
  • 00:09:26 Petter Solberg, který tuto jízdu
    dokázal vyhrát,
  • 00:09:30 byl nakonec třetí nejrychlejší.
  • 00:09:35 Mattias Ekström
    i Toomas Heikkinen
  • 00:09:38 se postavili do další rozjížďky
    hned vedle sebe.
  • 00:09:41 A byl to právě Mattias Ekström,
  • 00:09:44 kde byl z celého startovního pole
    nejrychlejší.
  • 00:10:01 -Nejsem jezdec,
    který by relaxoval.
  • 00:10:04 A znám své soupeře,
    Pettera, Andrease a další.
  • 00:10:08 Je to velký boj,
    byl to dobrý první den.
  • 00:10:11 Ale v rallykrosu se věci
    dokážou změnit velice rychle.
  • 00:10:17 -Když nejste první, ztratíte
    v prvním kole hodně času,
  • 00:10:20 ale kromě toho
    je to docela dobré.
  • 00:10:23 A neděle, to je můj den.
    Takže uvidíme.
  • 00:10:30 -Po sobotě, tedy po dvou
    odjetých kvalifikacích,
  • 00:10:34 vedl Mattias Ekström s 92 body
    před Janisem Baumanisem,
  • 00:10:38 což bylo milé překvapení,
    Davy Jeanney byl třetí.
  • 00:10:41 Postupovou dvanáctku uzavíral
    Američan Ken Block.
  • 00:10:46 Na 10. místě,
    respektive jedenáctém,
  • 00:10:50 byla bratrská dvojice Hansenů,
    Timmy a Kevin.
  • 00:10:53 Kevin je novopečeným
    mistrem Evropy
  • 00:10:56 a tady v Německu už jel
    světový šampionát.
  • 00:11:10 Ještě jednou přehled
    průběžného pořadí
  • 00:11:13 po polovině kvalifikací,
    které se jedou čtyři.
  • 00:11:17 Hlavní favorité nechyběli v první
    dvanáctce, která je klíčová.
  • 00:11:22 Komu se ale nedařilo, to byl
    například Rus Timur Timerzjanov.
  • 00:11:27 S ním je to nahoru a dolů,
    tentokrát to bylo směrem dolů.
  • 00:11:30 Timur Timerzyanov se nakonec,
    teď už je možné to prozradit,
  • 00:11:35 ani nepodíval
    do semifinálových bojů,
  • 00:11:39 a to bylo samozřejmě pro jezdce
    rakouského týmu velké zklamání.
  • 00:11:48 Také Američan Tanner Foust
    se představil v Buxtehude,
  • 00:11:51 pilot žlutočerného
    Volkswagenu Polo,
  • 00:11:54 ale neměl kliku.
  • 00:11:57 Letos nejel moc závodů,
    představil se teprve podruhé.
  • 00:12:01 A i když vyhrál svou rozjížďku,
  • 00:12:05 tak to nakonec stačilo
    až na devátý nejrychlejší čas.
  • 00:12:09 Nakonec ani on
    nezamířil do semifinále.
  • 00:12:14 V rozjížďkách se děly
    zajímavé věci.
  • 00:12:17 Toto už jsou záběry
    z nedělního dne,
  • 00:12:20 který byl oproti sobotě
    mnohem hezčí,
  • 00:12:24 i když ráno bylo ještě mokro.
  • 00:12:26 Se Seatem Ibiza se představil
    kromě Reného Münicha
  • 00:12:30 také Tommy Rustad, což je
    další pilot mistrovství Evropy.
  • 00:12:39 René Münich, německý závodník
    a zároveň majitel tohoto týmu,
  • 00:12:42 se nijak zásadně nezaskvěl,
    musíme opět říci,
  • 00:12:46 protože jezdecky na světovou
    elitu příliš nestačí.
  • 00:12:52 V další rozjížďce
    se do čela dostal Timmy Hansen.
  • 00:13:00 Ale ani tato jízda
    nebyla nejrychlejší.
  • 00:13:03 Přestože Timmy Hansen
    tuto rozjížďku,
  • 00:13:07 tak byl klasifikován
    až na 8.místě.
  • 00:13:11 Tady sledujeme záběry z vozu
    Johana Kristofferssona,
  • 00:13:15 který neměl lepší start
    než jeho soupeři,
  • 00:13:19 konkrétně Kevin Hansen,
    teprve 18letý pilot,
  • 00:13:23 a také Andreas Bakkerud,
    další mladík ve startovním poli.
  • 00:13:27 Mládí jde v tomto sportu
    hodně dopředu.
  • 00:13:31 Staří kozáci se mají co ohánět,
    aby udrželi své pozice.
  • 00:13:35 Teď se podíváme na další
    rozjížďku třetí kvalifikace.
  • 00:13:41 Jednalo se o šestou jízdu,
  • 00:13:44 v níž se představili Ekström,
    Jeanney, Solberg, Baumanis,
  • 00:13:47 Loeb, velice rychlá pětice.
  • 00:13:50 Teprve teď si můžeme
    pořádně ukázat německou trať.
  • 00:13:55 Zatím to byl rychlý sestřih,
    teď trať uvidíme v celé kráse.
  • 00:14:00 Sébastien Loeb
    měl nejlepší start,
  • 00:14:04 ale byl hodně široký
    v první, klíčové zatáčce.
  • 00:14:07 Dostal se před něj
    Petter Solberg.
  • 00:14:12 Mattias Ekström tam měl drobnou
    kolizi s jedním ze soupeřů.
  • 00:14:17 Petter Solberg tedy vedl
    před Sébastienem Loebem.
  • 00:14:21 Třetí byl Mattias Ekström,
  • 00:14:25 na 4. místě jel Janis Baumanis,
    až pátý byl Davy Jeanney.
  • 00:14:30 Po první zatáčce následuje
    ta dlouhatánská rovina,
  • 00:14:34 kde auta dosahují
    vysoké rychlosti.
  • 00:14:37 Pak je to takové cik cak, levá,
    pravá a návrat zpátky k cíli,
  • 00:14:42 kde je joker lap, který je
    v Německu hodně zvláštní.
  • 00:14:47 Jezdci si ho nechávají
    až na poslední chvíli,
  • 00:14:50 většinou do posledního kola,
  • 00:14:53 protože pak mají o kousíček blíž
    k cílové fotobuňce.
  • 00:14:57 Sledujeme záběry z vozu Audi
    Mattiase Ekströma,
  • 00:15:01 který jel na třetí příčce,
  • 00:15:04 ztrácel necelé 2 vteřinky
    na vedoucího Pettera Solberga.
  • 00:15:08 Ale Mattias Ekström musel
    k tomuto závodu přistupovat
  • 00:15:11 hodně obezřetně.
    V podstatě šlo o jediné.
  • 00:15:15 Pokud by Mattias Ekström
    získal náskok 30 bodů
  • 00:15:19 na své nejbližší
    pronásledovatele,
  • 00:15:23 mohl slavit titul mistra světa
    už tady v Německu
  • 00:15:26 a nemusel by čekat
    do závěrečného podniku,
  • 00:15:30 který se jede až za 37 dní
    v daleké Argentině.
  • 00:15:37 Tady máme pozice spotterů,
  • 00:15:39 kteří jsou v neustálé komunikaci
    a kontaktu s jednotlivými jezdci.
  • 00:15:45 Radí jim, kdy mají zajet
    do joker lapu.
  • 00:15:50 mají samozřejmě o něco lepší
    přehled o dění na trati.
  • 00:15:53 Jezdec je soustředěný
    na svou vlastní jízdu.
  • 00:15:56 Sledujeme Pettera Solberga.
  • 00:15:59 V neděli ráno to na trati
    v Buxtehode hodně klouzalo.
  • 00:16:03 Nájezd do posledního kola.
  • 00:16:11 Bylo celkem očekávatelné,
  • 00:16:14 že tuto jízdu vyhraje
    Petter Solberg.
  • 00:16:18 Petter Solberg jel zároveň
    nejrychleji ze startovního pole.
  • 00:16:25 Jezdci museli být obezřetní
    na uklouzaném povrchu,
  • 00:16:29 na který se samozřejmě vytahá
    šotolina, i na asfaltovou část,
  • 00:16:32 a pokud je mokro nebo vlhko,
    tak to nesmírně klouže,
  • 00:16:35 a pak je problém s adhezí
    těchto nesmírně silných aut.
  • 00:16:39 Tady je důkaz toho,
    co jsem říkal před chvílí,
  • 00:16:42 většin pilotů si nechává joker lap
    až na poslední možnou chvíli,
  • 00:16:47 na poslední kolo, kromě Jeanneyho
    to tak udělali ostatní čtyři.
  • 00:16:51 Petter Solberg,
    nejrychlejší čas ze všech,
  • 00:16:55 Sébastien Loeb
    druhý nejrychlejší
  • 00:16:58 a Mattias Ekström
    se zařadil na 4. místo,
  • 00:17:01 byť dojel v této jízdě třetí,
  • 00:17:05 protože ještě rychlejší než on
    byl 18letý Kevin Hansen,
  • 00:17:08 který měl obrovskou chuť
    do závodění.
  • 00:17:11 Aby také ne, vždyť jasně ovládl
    letošní evropský šampionát
  • 00:17:15 a zřejmě za odměnu dostal šanci
    startovat i v tom světovém.
  • 00:17:18 Po třech kvalifikacích
    stále vedl Mattias Ekström
  • 00:17:22 a druhou příčku si stále držel
    Janis Baumanis.
  • 00:17:25 Na 3. místě byl Petter Solberg
  • 00:17:28 a nic se neměnilo ani na hranici
    postupové dvanáctky.
  • 00:17:38 I do Buxtehude zamířila
    spousta fanoušků,
  • 00:17:42 kteří mohli sledovat souboje
    nejen v královské divizi SuperCars,
  • 00:17:50 ale závodilo se také
    v divizi TouringCars,
  • 00:17:53 tedy vozy s poháněnou
    zadní nápravou,
  • 00:17:56 ale také šestnáctistovky,
    kde jsme měli své zastoupení.
  • 00:17:59 Možná právě teď je
    vhodná chvíle říci,
  • 00:18:02 že nejlepší z našich byl nakonec
    ve finále pátý Josef Šusta,
  • 00:18:05 který měl i trošku smůlu
    ve finále,
  • 00:18:08 dostal hodně ran a přišel
    o zavěšení levého předního kola,
  • 00:18:12 takže finále bohužel nedopadlo
    podle jeho představ,
  • 00:18:15 ale dostal se mezi nejlepší,
    což nás samozřejmě velmi těší.
  • 00:18:19 Nakonec nejlepší z našich v celém
    seriálu mistrovství Evropy
  • 00:18:22 je Ondřej Smetana, který skončil
    na moc pěkném 6. místě.
  • 00:18:26 Ale zpět do divize SuperCars.
  • 00:18:29 V kvalifikaci číslo 4 znovu
    dominoval Petter Solberg.
  • 00:18:35 Zde je Toomas Heikkinen,
    který dokázal vyhrát svou jízdu,
  • 00:18:39 ale stačilo mu to
    až na pátý nejrychlejší čas.
  • 00:18:43 Předtím jsme mohli vidět drobný
    karambol Tommyho Rustada,
  • 00:18:47 který dostal šanci
    od Reného Münicha
  • 00:18:51 startovat v jeho týmu
    s vozem Seat,
  • 00:18:55 pravidelný účastník
    mistrovství Evropy.
  • 00:18:58 To je klasická první zatáčka
    v Buxtehude,
  • 00:19:02 mnoho a mnoho kontaktů a další
    trápení Timura Timerzyanova.
  • 00:19:07 Antonem Barklundem
    byl nahnán do bariéry,
  • 00:19:10 tím ztratil další čas.
  • 00:19:14 Timur Timerzyanov v jedenáctém
    podniku mistrovství světa neuspěl.
  • 00:19:18 Pojďme se podívat
    na další rozjížďku.
  • 00:19:21 Pátý závod čtvrté kvalifikace
    a Davy Jeanney, Janis Baumanis,
  • 00:19:26 Tanner Foust, Timmy Hansen
    a Andreas Bakkerud.
  • 00:19:30 Američan Tanner Foust
    má určitě hodně rád rallykros,
  • 00:19:34 v minulých letech se mu věnoval
    mnohem častěji.
  • 00:19:37 Letos je to spíše sporadické.
  • 00:19:42 Přestože Andreas Bakkerud
    neměl nejlepší start,
  • 00:19:46 tak v první zatáčce si se svým
    robustním Fordem Focus
  • 00:19:49 udělal místo,
    byl na vnitřní stopě
  • 00:19:52 a dostal se do vedení
    v této jízdě.
  • 00:19:55 Ale jak je vidět z tohoto záběru,
  • 00:19:58 došlo k poškození zavěšení
    pravého zadního kola
  • 00:20:03 a jeho Ford Focus začal jet
    tak trošku mimo osu.
  • 00:20:08 Ale právě v této jízdě
    Andreas Bakkerud dokázal,
  • 00:20:11 že má nesmírně šikovné ruce,
  • 00:20:14 protože i s tímto jednoznačným,
    handicapem vévodil této rozjížče.
  • 00:20:23 Tým Hoonigan Racing Division,
    za kterou Andreas Bakkerud závodí,
  • 00:20:29 zřejmě bude muset na těchto
    komponentech trošku zapracovat,
  • 00:20:33 protože se zdá,
    že mají s rameny problém.
  • 00:20:38 Andreas Bakkerud
    na to ale vůbec nedbal,
  • 00:20:41 stále jel na vedoucí pozici.
  • 00:20:51 Slyšeli jsme
    z ruchových mikrofonů,
  • 00:20:55 i lokální komentátor dokázal
    ocenit Bakkerudovo tempo,
  • 00:20:58 přestože byl hodně omezen
    vylomeným zadním kolem.
  • 00:21:04 Zde je souboj Davyho Jeanneyho
    a Tannera Fousta.
  • 00:21:12 Nakonec byl Davy Jeanney
    v této jízdě klasifikován
  • 00:21:17 až na 16. místě, Tanner Foust
    byl až devatenáctý,
  • 00:21:23 takže jen doklad toho,
  • 00:21:26 že pokud vypadnete
    z pravidelného boje
  • 00:21:31 mistrovství světa v rallykrosu,
    tak vám konkurence hodně ujede.
  • 00:21:38 Stále Andreas Bakkerud na čele,
  • 00:21:41 Timmy Hansen projel joker lapem
  • 00:21:44 a tady se vnitřkem hezky dostal
    pod Janise Baumanise.
  • 00:21:48 Přestože měl svůj vůz
    Peugeot 208 velmi otrhaný,
  • 00:21:52 jel Timmy Hansen
    v posledním kole na 3. místě.
  • 00:22:00 Pro vítězství, alespoň to dílčí,
    mířil Andreas Bakkerud.
  • 00:22:04 A podívejte se, přece jen
    ho to vyváželo mimo trať,
  • 00:22:08 ale měl i trošku štěstí,
  • 00:22:11 protože poté, co zavadil
    pravým předním kolem,
  • 00:22:15 vylétl na vnějšek a bariéra
    ho zase vrátila zpátky.
  • 00:22:19 Bylo z toho těsné vítězství
    v této rozjížďce.
  • 00:22:26 A nakonec to dopadlo takto,
  • 00:22:29 že Bakkerudův Ford Focus
    skončil v kačírku.
  • 00:22:33 Bylo celkem logické,
  • 00:22:35 že s takto poškozeným autem
    nemohl zajet excelentní čas.
  • 00:22:39 Tak to i bylo, protože Bakkerud
    byl klasifikován na 11. místě.
  • 00:22:45 To byl tedy pátý závod
    čtvrté kvalifikace.
  • 00:22:51 Zde vidíme, kam se jednotliví borci
    zařadili.
  • 00:22:56 Andreas Bakkerud
    byl v tuto chvíli šestý,
  • 00:22:59 ale to ještě nebylo
    úplně dozávoděno.
  • 00:23:02 Ve čtvrté kvalifikaci ještě byla
    na programu další rozjížďka.
  • 00:23:07 Tato jízda byla opravdu hodně
    pomalá ve srovnání s ostatními.
  • 00:23:13 Toto je jízda
    těch nejrychlejších,
  • 00:23:17 kde se představili Petter Solberg,
    Sébastien Loeb, Mattias Ekström.
  • 00:23:24 Dalo se předpokládat, protože
    v Buxtehude nepršelo,
  • 00:23:27 kromě těchto tří zmiňovaných
  • 00:23:30 jeli ještě Kevin Hansen
    a Johan Kristoffersson,
  • 00:23:33 dalo se předpokládat,
    že trať neustále vysychá,
  • 00:23:36 takže časy budou lepší a lepší.
  • 00:23:39 A předpoklad, že celá tato pětice
    bude rychlejší
  • 00:23:43 než vítězové předchozí rozjížďky,
    byl docela reálný.
  • 00:23:47 V Buxtehude je dlouhá
    startovní rovinka.
  • 00:23:52 Dost často zde bývá problémem
    skutečnost,
  • 00:23:55 že ti, co jsou první
    v této pravotočivé zatáčce,
  • 00:23:59 tak jdou na brzdy,
    a ti, co jedou zezadu,
  • 00:24:03 tak své soupeře hodně často
    takzvaně docvaknou
  • 00:24:06 a pak dochází
    ke kolizním situacím.
  • 00:24:09 Z postartovní tlačenice
  • 00:24:12 se nejlépe dokázal vymotat
    Petter Solberg,
  • 00:24:16 který se svým Citroënem
    zaujal vedoucí příčku.
  • 00:24:21 Zde máme Sébastiena Loeba,
    který neměl úplně dobrý start,
  • 00:24:25 jel až čtvrtý.
  • 00:24:28 Druhý byl Kevin Hansen,
    třetí Mattias Ekström,
  • 00:24:31 čtvrtý Sébastien Loeb
    a pátý Johan Kristoffersson.
  • 00:24:34 Sébastien Loeb se rozhodl
    už v prvním kole pro joker lap.
  • 00:24:38 Bylo jasné, že se propadne
    až na 5. místo
  • 00:24:43 a zároveň že se nebude muset
    mačkat s ostatními,
  • 00:24:46 protože přece jen joker lapem
    trochu ztratil.
  • 00:24:50 Tady je ta dlouhatánská a velice
    rychlá rovinka po první zatáčce.
  • 00:24:56 Mattias Ekström se snažil najít
    jakýsi recept
  • 00:24:59 na překonání Kevina Hansena,
  • 00:25:02 do kterého jsou vkládány
    obrovské naděje do budoucna.
  • 00:25:06 Přece jen je mu teprve osmnáct
  • 00:25:09 a už má na kontě
    titul mistra Evropy.
  • 00:25:13 Sečteme-li tituly jeho otce
    Kennetha Hansena,
  • 00:25:16 tak v rodině Hansenů
    je těch titulů celkem 15.
  • 00:25:22 Kenneth Hansen,
    otec Timmyho a Kevina,
  • 00:25:25 je opravdovou legendou
    tohoto sportu.
  • 00:25:28 Jeho 14 titulů mistra Evropy
    hovoří za vše.
  • 00:25:31 Ale jeho synové
    jdou v jeho šlépějích.
  • 00:25:34 Timmy Hansen, ten starší,
  • 00:25:37 už patří mezi světovou elitu,
    vicemistr světa,
  • 00:25:42 a o mladém Kevinovi
    už jsem hovořil.
  • 00:25:45 Petter Solberg,
    nejrychlejší kolo dne.
  • 00:25:48 Trať v Buxtehude
    je opravdu hodně krátká,
  • 00:25:51 37 vteřin trvá jeden okruh,
  • 00:25:55 a to ještě za těchto podmínek
    nebyla úplně ideální,
  • 00:25:58 protože stále to hodně klouzalo.
  • 00:26:01 V první zatáčce se na šotolině
    vyjížděly hluboké koleje.
  • 00:26:05 Jsme v posledním kole
    a znovu taktika nejlepších,
  • 00:26:09 Petter Solberg, Kevin Hansen
    a Johan Kristoffersson
  • 00:26:12 ještě nebyli v joker lapu,
    a to byli v posledním kole.
  • 00:26:19 Samozřejmě si to nechávali
    na poslední chvíli,
  • 00:26:22 jako právě teď činí
    Petter Solberg.
  • 00:26:25 Petter Solberg a Mattias Ekström
    se tady v minulosti postarali
  • 00:26:30 o nejtěsnější finiš v historii
    celého rallykrosu,
  • 00:26:34 pouhé tisíciny dělily Pettera
    Solberga a Mattiase Ekströma
  • 00:26:38 ve finálové jízdě ve prospěch
    Pettera Solberga,
  • 00:26:41 který si tím tehdy zadělal
    na zisk titulu mistra světa.
  • 00:26:50 Šestý závod čtvrté kvalifikace
  • 00:26:54 byl podle očekávání hodně rychlý.
  • 00:26:58 Petter Solberg byl nejrychlejší,
    Kevin Hansen na 2. místě,
  • 00:27:02 Mattias Ekström opět čtvrtý,
  • 00:27:04 Johan Kristoffersson šestý
    a sedmý Sébastien Loeb.
  • 00:27:09 Všech pět jezdců se vešlo
    do prvních sedmi pozic.
  • 00:27:14 Tady je pořadí po všech čtyřech
    kvalifikacích.
  • 00:27:17 Nakonec vyhrál Petter Solberg
    o 2 body před Mattiasem Ekströmem
  • 00:27:22 a třetí byl Kevin Hansen, což bylo
    samozřejmě milé překvapení,
  • 00:27:27 stejně jako 4. místo
    Janise Baumanise.
  • 00:27:31 Dvanáctou, klíčovou pozici
    dokázal udržet Ken Block.
  • 00:27:44 Tím, že Ken Block postoupil
    do semifinále,
  • 00:27:48 měla Hoonigan Racing Division
    oba své vozy v této fázi závodu,
  • 00:27:52 což byl samozřejmě velký úspěch.
  • 00:27:55 Tady je pořadí po kvalifikaci,
    pořadí celého mistrovství světa,
  • 00:27:59 protože i kvalifikace
    jsou bodované.
  • 00:28:04 Mattias Ekström vedl o 31 bodů
    před Johanem Kristofferssonem.
  • 00:28:11 Jinými slovy bylo zaděláno
    na titul mistra světa
  • 00:28:14 už po kvalifikacích,
  • 00:28:17 ale i semifinále je bodované
    a samozřejmě i finále,
  • 00:28:20 takže rozhodnuto ještě nebylo.
  • 00:28:23 První řada prvního semifinále:
    Petter Solberg, starý mazák,
  • 00:28:27 proti němu mladíček
    Kevin Hansen.
  • 00:28:31 Sébastien Loeb v řadě druhé
    a vedle něj Nor Andreas Bakkerud.
  • 00:28:35 A ve třetí řadě Timmy Hansen
    a Toomas Heikkinen.
  • 00:28:39 To byla tedy první šestice,
  • 00:28:42 která se utkala o tři postupové
    příčky do finálové jízdy.
  • 00:28:51 Výborný start měl Kevin Hansen,
  • 00:28:54 který se snažil natlačit
    Pettera Solberga
  • 00:28:57 nechci říct mimo trať,
    ale drobný pokus to byl.
  • 00:29:01 Petter Solberg se ale nedal,
    byl hodně tvrdý.
  • 00:29:04 Oba borci vyjeli z první zatáčky
    v podstatě bok po boku.
  • 00:29:08 Nakonec větší rychlost měl
    Petter Solberg,
  • 00:29:11 který se ujal vedení.
    I když tady byl hodně široký,
  • 00:29:15 vedoucí příčku udržel
    před Kevinem Hansenem.
  • 00:29:18 Na 3. místě jel Sébastien Loeb,
  • 00:29:21 vítěz předchozího závodu
    v Lotyšsku,
  • 00:29:25 ale v tomto místě se před něj
    dostal Andreas Bakkerud,
  • 00:29:29 Sébastien Loeb otevřel
    malinká vrátka na vnitřku zatáčky
  • 00:29:33 a Bakkerud toho okamžitě využil.
  • 00:29:36 I přes svůj mladý věk je
    velice zkušeným rallykrosařem
  • 00:29:40 a je to ryzí rallykrosař na rozdíl
    od Loeba, Solberga
  • 00:29:43 či Mattiase Ekströma,
  • 00:29:46 0který je okruhový pilot
    špičkové série DTM.
  • 00:29:50 Že Loeb a Solberg jsou bývalí
    soutěžáci, není třeba připomínat,
  • 00:29:55 zatímco Andreas Bakkerud,
    pilot tohoto Fordu Focus,
  • 00:29:58 je v podstatě kovaným
    rallykrosařem.
  • 00:30:04 I tady v Buxtehude
    se semifinále jelo na šest kol.
  • 00:30:09 Na rozdíl od rozjížděk,
    které byly psány na čtyři kola.
  • 00:30:13 Stále vedl Petter Solberg
    před Kevinem Hansenem,
  • 00:30:17 který musel dorážet útoky
    ze strany Andrease Bakkeruda.
  • 00:30:21 Sébastien Loeb klesl na čtvrté,
    tedy nepostupové místo.
  • 00:30:27 V době, kdy už se jely
    semifinálové jízdy,
  • 00:30:31 se začínalo na německé trati,
    v nejvzdálenější rovince,
  • 00:30:34 na té nejrychlejší rovince,
    dost prášit.
  • 00:30:38 Toho využíval samozřejmě
    Petter Solberg,
  • 00:30:41 kterému nikdo neprášil,
  • 00:30:44 takže Petter Solberg kousek
    po kousku ujížděl soupeřům.
  • 00:30:48 Nakonec i Kevin Hansen dokázal
    odrazit útoky Andrease Bakkeruda.
  • 00:30:54 Na trati se to
    jakž takž uklidnilo,
  • 00:30:57 i když Sébastien Loeb
    se nechtěl vzdát,
  • 00:31:01 se svým Peugeotem
    se vehementně snažil
  • 00:31:04 alespoň o docvaknutí
    Andrease Bakkeruda,
  • 00:31:07 ale Bakkerud si svůj
    postupový post bezpečně hlídal.
  • 00:31:14 Petter Solberg věděl,
    že nic jiného než vítězství
  • 00:31:18 ho ve hře o třetí titul mistra
    světa
  • 00:31:21 v řadě za sebou neudrží,
    ale ani to mu stačit nemuselo.
  • 00:31:26 V této fázi zajel do joker lapu
    Sébastien Loeb,
  • 00:31:30 takže polovina startovního pole
    ho měla za sebou.
  • 00:31:33 Sébastien Loeb se vrátil
    před Timmym Hansenem.
  • 00:31:37 Tady byl souboj
    dvou týmových parťáků,
  • 00:31:40 byl to souboj nekompromisní,
    žádná týmová režie se zde nekoná.
  • 00:31:45 V tomto sportu je to
    samozřejmě velký sprint
  • 00:31:49 a Timmy Hansen byl nakonec
    v tomto souboji úspěšnější,
  • 00:31:52 protože byl na vnitřní straně.
  • 00:31:55 Po té dlouhé rovině následuje
    další pravá zatáčka
  • 00:31:58 a Timmy Hansen byl na vnitřku.
  • 00:32:01 Právě v tuto chvíli Petter Solberg
    vjel do posledního kola,
  • 00:32:05 následovaný Kevinem Hansenem
    a Andreasem Bakkerudem.
  • 00:32:08 Tato trojka odjela
    zbytku startovního pole,
  • 00:32:12 tedy Timmymu Hansenovi,
    Sébastienu Loebovi
  • 00:32:15 a Toomasi Heikkinenovi,
  • 00:32:17 který se ještě snažil o překonání
    Sébastiena Loeba,
  • 00:32:21 ale ten už se nedal.
  • 00:32:24 Nic zásadního se už neměnilo
    na skutečnosti,
  • 00:32:27 že Petter Solberg, který zajel
    opět nejrychlejší kolo dne,
  • 00:32:31 míří pro jasný postup
    do finálové jízdy
  • 00:32:34 a pro postup do první řady
    ve finále,
  • 00:32:38 protože ten, kdo vyhraje
    semifinále, míří do první řady,
  • 00:32:41 ten, kdo je druhý, do druhé řady
    a ten třetí do třetí.
  • 00:32:45 Je to velice jednoduché, protože
    pak je na řadě druhé semifinále
  • 00:32:48 a tam platí pochopitelně
    stejná pravidla.
  • 00:32:52 Petter Solberg, Kevin Hansen
    a Andreas Bakkerud kromě toho,
  • 00:32:55 že si rozdělili další
    mistrovské body, postoupili dál.
  • 00:32:59 Timmy Hansen, Sébastien Loeb
    a Toomas Heikkinen,
  • 00:33:02 ti vypadli ze hry.
  • 00:33:05 Jsme na startu
    druhého semifinále,
  • 00:33:08 kde se v první řadě představili
  • 00:33:11 Mattias Ekström a Janis Baumanis,
    který jel opravdu skvělý závod.
  • 00:33:15 Pole position měl
    Mattias Ekström,
  • 00:33:18 v Německu je na vnitřní části
    tratě, tedy napravo,
  • 00:33:21 Johan Kristoffersson
    a Kevin Eriksson v řadě druhé.
  • 00:33:25 V řadě třetí Davy Jeanney
    a Kevin Block.
  • 00:33:33 Dobrý start měl
    Mattias Ekström,
  • 00:33:37 který si pohlídal pole position
    a šel do čela.
  • 00:33:41 Zezadu se hodně tlačil
    Davy Jeanney.
  • 00:33:44 Ale na 2. místo se dokázal
    prosadit Kevin Eriksson
  • 00:33:48 a o 3. místo si to hodně tvrdě
    rozdávali
  • 00:33:52 Janis Baumanis a Davy Jeanney.
  • 00:34:04 Mattias Ekström i Kevin Eriksson
    začali ujíždět svým soupeřům.
  • 00:34:09 Janis Baumanis
    byl trošku frustrován,
  • 00:34:13 protože startoval z první řady
  • 00:34:16 a začal ztrácet hned
    v prvním kole důležité pozice
  • 00:34:20 a po prvním kole se musel zařadit
    až na poslední příčku.
  • 00:34:25 Tu nakonec vylepšil
    ještě o jeden post,
  • 00:34:28 posunul se na 5. místo,
  • 00:34:31 a to proto, že Ken Block
    skončil takto nešťastně
  • 00:34:34 s poškozeným Fordem Focus.
  • 00:34:37 Kevin Block toho moc
    v semifinálové jízdě neodjel.
  • 00:34:41 Tady ho máme.
  • 00:34:45 Opravdu dobrý závod jel
    Kevin Eriksson,
  • 00:34:49 syn Andrease Erikssona,
    bývalého kvalitního rallykrosaře,
  • 00:34:53 dnes předního konstruktéra
    vozů Ford Fiesta.
  • 00:34:58 A tady je souboj Kristoffersson
    versus Jeanney.
  • 00:35:02 Dopadl lépe pro Johana
    Kristofferssona.
  • 00:35:08 Davy Jeanney tedy hodně nerad
  • 00:35:12 musel opustit
    třetí postupové místo,
  • 00:35:15 zatímco Johan Kristoffersson,
  • 00:35:17 jeden ze tří hráčů o letošní
    titul mistra světa,
  • 00:35:20 si zachoval alespoň
    teoretickou naději,
  • 00:35:24 protože pokud by nepostoupil
    do finále,
  • 00:35:28 bylo by to s ohledem
    na boj o titul
  • 00:35:31 v jeho případě úplně jasné.
  • 00:35:34 Titul by nemohl získat
    za žádných okolností.
  • 00:35:38 Ono to všechno bylo
    trošku v rovině teorie,
  • 00:35:41 protože opravdu našlápnuto
    k zisku letošního mistra světa
  • 00:35:45 měl tento muž, Mattias Ekström,
  • 00:35:48 který v sezoně neměl
    žádný výraznější výpadek.
  • 00:35:53 Skvěle začal,
    pak sice trošku polevil,
  • 00:35:56 ale třetí třetina letošní sezony
    Ekströmovi opět vychází.
  • 00:36:02 Všechno se rozlousklo v minulém
    závodě v Rize v Lotyšsku,
  • 00:36:07 kde Mattias Ekström nahnal
    velký bodový náskok.
  • 00:36:14 Udělal si takový bodový polštář
  • 00:36:17 a o titul mistra světa
    už ho mohl připravit
  • 00:36:21 pouze jeden
    zcela nevydařený podnik,
  • 00:36:24 a to se tady v Německu
    rozhodně nekonalo.
  • 00:36:27 Jsme v pátém kole ze šesti,
    na čele stále Mattias Ekström,
  • 00:36:31 druhý Kevin Eriksson
    a třetí Johan Kristoffersson.
  • 00:36:35 Rozdíl mezi třetím
    Kristofferssonem
  • 00:36:39 a čtvrtým Baumanisem
    byl opravdu velký.
  • 00:36:42 Jednalo se o více než 3 vteřiny.
    Bylo tedy jasné,
  • 00:36:46 že první trojice Ekström, Eriksson
    a Kristoffersson půjde do finále,
  • 00:36:50 zatímco Baumanis, Jeanney
    a Block v tomto závodě končí.
  • 00:36:56 Jsme v posledním kole,
  • 00:36:59 poslední dlouhá rovinka
    pro Mattiase Ekströma.
  • 00:37:03 Tady je Davy Jeanney,
    který měl potíže technického rázu.
  • 00:37:07 Mattias Ekström co nevidět
    zamíří do joker lapu.
  • 00:37:15 Také se tak děje.
  • 00:37:19 Za ním Kevin Eriksson
    a Johan Kristoffersson.
  • 00:37:23 A máme tady cíl.
  • 00:37:26 Trojice postupujících je jasná.
  • 00:37:31 Tři švédští piloti si dokázali
    vybojovat postup do finále,
  • 00:37:36 a to v čele
    s Mattiasem Ekströmem.
  • 00:37:51 -Možná vyhrajete další šampionát
    v domově Audi.
  • 00:37:54 -Miluju tu trať
    a auto je taky dobré,
  • 00:37:57 tak uvidíme,
    co proti Petterovi vymyslím.
  • 00:38:08 -To byly tedy semifinálové jízdy.
  • 00:38:11 Nás už čeká poslední,
    finálová jízda.
  • 00:38:14 Petter Solberg a Mattias Ekström
    vedle sebe,
  • 00:38:17 Petter Solberg z pole position,
    samozřejmě výhodnější pozice,
  • 00:38:21 ale rallykros je
    hodně divoký sport.
  • 00:38:24 Kevin Hansen a Kevin Eriksson,
    dva mladí Kevinové vedle sebe.
  • 00:38:30 A Johan Kristoffersson
    a Andreas Bakkerud v řadě třetí.
  • 00:38:43 Mattiasi Ekströmovi
    šlo hlavně o to,
  • 00:38:46 dokončit závod
    bez zásadní kolize.
  • 00:38:49 Petter Solberg chtěl
    samozřejmě vyhrát
  • 00:38:52 a bylo to z jeho pohledu
    velice důležité.
  • 00:38:55 Petter Solberg na pole position
    sice neměl nejlepší start,
  • 00:38:59 ale šel do první zatáčky
    jako první,
  • 00:39:02 ale nevídaný kousek se povedl
    Kevinu Erikssonovi,
  • 00:39:05 který si z druhé řady najel
    na vnějšek,
  • 00:39:08 poslal auto výrazně bokem
    a šel do čela.
  • 00:39:12 To byl opravdu husarský kousek
    v podání tohoto mladíka,
  • 00:39:16 který se dostal
    před Pettera Solberga.
  • 00:39:19 Na 3. místě Andreas Bakkerud,
    čtvrtý Johan Kristoffersson.
  • 00:39:24 Hned v prvním kole se na 5. místo
    propadl Mattias Ekström,
  • 00:39:29 který bojoval
    s Timmym Hansenem.
  • 00:39:34 Start tedy Mattiasi Ekströmovi
    opravdu nevyšel.
  • 00:39:41 V této chvíli byl pátý, ale ono
    mu to zas tolik vadit nemuselo.
  • 00:39:47 Šlo o to, hlavně dokončit závod,
    získat nějaké bodíky.
  • 00:39:51 Petter Solberg byl první
    v první zatáčce,
  • 00:39:54 ale za pár desetin vteřiny
  • 00:39:57 se tam přihnal Kevin Eriksson
    s vozem Ford Fiesta,
  • 00:40:01 který neskutečně vyrazil
    do této finálové jízdy.
  • 00:40:06 Bylo to velikánské riziko.
  • 00:40:09 Možná to nebylo ani tolik
    chtěné, ale prostě to vyšlo.
  • 00:40:13 Kevin Eriksson, který ještě nikdy
    nevyhrál závod mistrovství světa,
  • 00:40:18 byl tedy na čele.
  • 00:40:22 Na 2. místě jel Petter Solberg,
    třetí byl Andreas Bakkerud,
  • 00:40:25 čtvrtý stále
    Johan Kristoffersson,
  • 00:40:31 který v tuto chvíli už nemá
    levou zadní pneumatiku,
  • 00:40:35 a to znamenalo,
    že daleko nedojede
  • 00:40:39 a že rozhodně nebude usilovat
    o post na stupních vítězů,
  • 00:40:44 protože takto handicapován je
    bez šance, v tomto sportu zvlášť.
  • 00:40:53 Jsme ve čtvrtém kole ze šesti,
  • 00:40:56 takže dvě třetiny této
    finálové jízdy máme za sebou.
  • 00:41:00 Kevin Hansen pod tlakem
    ze strany Mattiase Ekströma.
  • 00:41:06 Kevin Hansen jel čtvrtý,
    Ekström byl pátý
  • 00:41:09 a Kristoffersson se s defektem
    pneumatiky propadl na 6. místo.
  • 00:41:15 Nic se neměnilo ani na čele,
  • 00:41:18 protože Kevin Eriksson stále
    dokázal držet za svými zády
  • 00:41:22 Pettera Solberga,
    který to nevydržel
  • 00:41:25 a ve čtvrtém kole zamířil
    do joker lapu.
  • 00:41:28 V té chvíli se propadl na 3. místo
    za Andrease Bakkeruda.
  • 00:41:35 Okamžitě se snažil dostat se
    pod něj, ale to mu nevyšlo.
  • 00:41:39 Zde je znovu souboj Kevina
    Hansena a Mattiase Ekströma.
  • 00:41:43 Z Fordu Focus
    Andrease Bakkeruda
  • 00:41:47 už začaly odlétávat
    jednotlivé díly,
  • 00:41:50 ale jednalo se pouze
    o kosmetiku.
  • 00:41:54 Šlo o blatník, nárazník, kapotu,
  • 00:41:57 ale všechna čtyři kola
    byla stále rovně.
  • 00:42:01 Teď je Andreas Bakkeurd
    v joker lapu.
  • 00:42:05 Kevin Eriksson si ho nechával
    až na poslední chvíli.
  • 00:42:09 Petter Solberg se dokázal vrátit
    na 2. místo
  • 00:42:13 a o bronz si to ještě rozdali
    Andreas Bakkerud a Kevin Hansen.
  • 00:42:20 Do Fordu Focus
    Andrease Bakkeruda
  • 00:42:24 začal proudit nepříjemný kouř
    a zplodiny,
  • 00:42:28 takže nakonec tento borec
    s velkým sebezapřením
  • 00:42:32 jel tuto finálovou jízdu
    a poté musel podstoupit ošetření.
  • 00:42:36 Tady už pojďme do úplného cíle.
  • 00:42:40 Kevin Eriksson, ještě
    zaváhání v joker lapu,
  • 00:42:43 ale ano to ho nepřipravilo
  • 00:42:46 o historicky první vítězství
    ve světovém šampionátu.
  • 00:42:50 Kevin Eriksson udělal
    obrovskou radost tomuto muži,
  • 00:42:53 Andreasi Erikssonovi,
    což je samozřejmě jeho otec.
  • 00:42:57 Historicky první triumf
    pro tohoto mladého jezdce,
  • 00:43:01 pilota vozu Ford Fiesta.
  • 00:43:03 Tady sledujeme Audi
    Mattiase Ekströma,
  • 00:43:07 který sice nevyhrál,
    nebyl ani na bedně,
  • 00:43:10 ale získal potřebné body
    a získal náskok 30 bodů
  • 00:43:14 na svého nejbližšího
    pronásledovatele,
  • 00:43:17 a to znamenalo jediné,
    známe nového mistra světa,
  • 00:43:20 a tím je tento Švéd,
    Mattias Ekström.
  • 00:43:30 -Mattiasi, když jste v dětství
    sledoval vašeho otce v rallykrosu,
  • 00:43:33 napadlo vás někdy,
    že budete mistrem světa?
  • 00:43:37 -Ne, v rallykrosu nikdy.
    Ale snil jsem o tom.
  • 00:43:40 A jak se nám to během tří let
    povedlo s naším týmem,
  • 00:43:45 to je skvělé a jsme šťastni.
  • 00:43:55 Dali jsme do toho
    hodně nových věcí a úsilí.
  • 00:43:59 Nejen já.
  • 00:44:02 Hodně dalších lidí mi pomáhalo.
  • 00:44:05 Moje přítelkyně, rodina,
    děti, máma, táta
  • 00:44:11 a také celý tým. Je to banda,
    co pracuje s vášní.
  • 00:44:16 A je to opravdu speciální.
  • 00:44:21 -Pořádně to oslavte,
    gratulujeme!
  • 00:44:26 -To byl tedy dojatý
    Mattias Ekström,
  • 00:44:30 nový mistr světa v rallykrosu.
  • 00:44:33 Tady je obrovská radost
    Kevina Erikssona a jeho týmu.
  • 00:44:36 Aby také ne. V samotném
    závěru sezony přišlo to,
  • 00:44:41 o co všichni usilují, vítězství
    v tomto prestižním šampionátu.
  • 00:44:48 A byla z toho logicky
    veliká radost všech zúčastněných.
  • 00:44:52 Kevin Eriksson si připsal
    8 mistrovských bodů,
  • 00:44:55 Petter Solberg 5 bodů,
    Andreas Bakkerud 4 body.
  • 00:44:58 Tři Švédi, kteří postoupili
    ze semifinálové jízdy,
  • 00:45:04 nakonec obsadili
    4., 5., respektive 6. místo.
  • 00:45:18 Mattias Ekström si připsal
    pouhé 2 body,
  • 00:45:21 ale i ty mu stačily k zisku
    titulu mistra světa.
  • 00:45:27 V týmu EKS RX Sweden
    se velice oslavovalo
  • 00:45:34 a přišla i gratulace
    od Kevina Hansena.
  • 00:45:44 -Kevine, neuvěřitelný čas
  • 00:45:47 a místo na to, dostat se
    na pódium mistrovství světa.
  • 00:45:52 -Je to neuvěřitelné, nemám slov.
  • 00:45:57 Rozhodl jsem se jít do toho
    na plný plyn a prostě tlačit.
  • 00:46:02 Bylo to neskutečné.
  • 00:46:05 Když jsem projel cílem,
    byl jsem totálně vyčerpaný.
  • 00:46:12 -Mattias Ekström má náskok
    30 bodů na Pettera Solberga,
  • 00:46:15 Johan Kristoffersson
    klesl na 3. místo.
  • 00:46:18 Boj o vicemistra světa
    bude v Argentině,
  • 00:46:22 kde se jede poslední závod,
    hodně zajímavý,
  • 00:46:25 protože ve hře je ještě
    Andreas Bakkerud
  • 00:46:28 a svým způsobem také
    Sébastien Loeb,
  • 00:46:31 takže určitě se máme na co těšit
    ve zbytku sezony.
  • 00:46:35 Argentinský podnik se jede
    až v listopadu.
  • 00:46:38 Mezi týmy je to také
    ještě otevřené,
  • 00:46:41 i když tým Mattiase Ekströma
    udělal další důležitý krok
  • 00:46:45 k zisku titulu mistra světa
    i v rámci hodnocení týmů.
  • 00:46:48 Tým Peugeot-Hansen zůstal druhý,
    Volkswagen RX Sweden je třetí.
  • 00:46:58 Johan Kristofferson,
    Mattias Ekström,
  • 00:47:01 Petter Solberg a spousta dalších,
  • 00:47:04 to jsou hvězdy současného
    světového rallykrosu.
  • 00:47:08 V letošní sezoně se nám představí
    ještě jednou.
  • 00:47:12 Jak už jsem říkal, bude to
    v Argentině v listopadu.
  • 00:47:15 Děkuji vám za pozornost
  • 00:47:18 a těším se s rallykrosem
    zase na shledanou!
  • 00:47:23 Skryté titulky Blažena Stráníková
    Česká televize 2016

Související