iVysílání

stránky pořadu
Premiéra:
23. 9. 2016
01:20 na ČT sport

1 2 3 4 5

0 hlasů
1776
zhlédnutí

MS v rallycrossu 2016

Španělsko

Souhrn nejdůležitějších momentů šampionátu

48 min | další Sport »

upozorňovat

do playlistu

Přehrávač videa

Načítám přehrávač...

MS v rallycrossu 2016 Španělsko

  • 00:00:18 Krásný den a vítejte v Barceloně,
  • 00:00:21 dějišti devátého podniku
    mistrovství světa v rallykrosu.
  • 00:00:25 Tento šampionát se přehoupl
    do své závěrečné třetiny
  • 00:00:29 a právě na světoznámém okruhu
    v Barceloně
  • 00:00:32 pokračoval devátým podnikem.
  • 00:00:34 Opět to byla velice zajímavá
    podívaná,
  • 00:00:38 přestože trať v Barceloně
    nepatří
  • 00:00:41 mezi ty pravověrné
    rallykrosové okruhy.
  • 00:00:44 Je to umělý podnik podobně jako
    třeba na německém Hockenheimu,
  • 00:00:47 ale rallykros se přibližuje
    lidem a fanouškům
  • 00:00:50 a pochopitelně těží
    i z dokonalého zázemí,
  • 00:00:53 jaké například okruh
    v Barceloně má.
  • 00:01:02 Tady vidíte, kolik závodů zbývá
    do konce letošní sezony,
  • 00:01:06 a počítáme-li ten barcelonský,
    tak to byly celkem čtyři podniky.
  • 00:01:11 Rallykros jde do svého finále
  • 00:01:13 a zdaleka není jasné, kdo bude
    letošním mistrem světa.
  • 00:01:17 Zatím v tabulce vedl
    Petter Solberg
  • 00:01:20 o 5 bodů před Mattiasem
    Ekströmem.
  • 00:01:23 Sledujeme záznam
    z předchozího podniku
  • 00:01:26 v Lohéac ve Francii, kde se jel
    fantastický závod, skvělé finále,
  • 00:01:31 které nakonec nejlépe dopadlo
    pro Švéda Johana Kristofferssona,
  • 00:01:36 který poprvé v letošní sezoně
    dokázal zvítězit.
  • 00:01:41 Fanoušci, a bylo jich
    více než 70 000,
  • 00:01:45 nejvíc drželi palce domácímu
    Sébastienu Loebovi,
  • 00:01:48 který skončil na 3. místě,
    ale vyhrál Johan Kristoffersson.
  • 00:01:57 -Je to perfektní.
    Pracujeme tvrdě.
  • 00:02:01 Cílem je zase vyhrát,
  • 00:02:04 Chtěli bychom zopakovat to,
    co se povedlo minule
  • 00:02:07 na tak speciálním závodě,
    jakým byla Francie.
  • 00:02:09 Je to teď opravdu dobré,
  • 00:02:12 soustředíme se na šampionát
    a bereme to závod od závodu.
  • 00:02:15 Jsme o 23 bodů pozadu,
  • 00:02:18 ale na Pettera a Mathiase
    jsme jich získali 20,
  • 00:02:21 takže bojujeme.
  • 00:02:29 -To byl tedy
    Johan Kristoffersson,
  • 00:02:31 který se po vítězném závodě
    ve Francii posunul
  • 00:02:34 před Andrease Bakkeruda
    na 3. místo.
  • 00:02:37 V boji o celkové stupně vítězů
    ještě rozhodně není dobojováno.
  • 00:02:44 Mezi prvním a druhým
    je pouhých 5 bodů,
  • 00:02:47 a tak to bylo před startem
    devátého podniku sezony.
  • 00:02:53 Stále vedl Petter Solberg,
  • 00:02:56 který si dělal pochopitelně
    naděje i tady ve Španělsku.
  • 00:03:02 -Je to dobrá soutěž,
  • 00:03:06 ale už je třeba myslet
    na šampionát a celý rok.
  • 00:03:08 Pět bodů není moc,
    ale jsme za to rádi.
  • 00:03:11 Jde to dobře a snažíme se
    jezdit chytře.
  • 00:03:14 Další dva závody bude třeba
    zaútočit.
  • 00:03:16 V Německu to bude
    trochu loterie,
  • 00:03:19 tam se musí povést
    první dvě zatáčky,
  • 00:03:22 ale pro tento závod
    jsme připraveni.
  • 00:03:32 -Mezi rallykrosovými týmy vedl
    stále tým Mattiase Ekströma,
  • 00:03:37 a to před švédsko-francouzským
    týmem Peugeot-Hansen,
  • 00:03:41 třetí příčka patřila
    Volkswagenu.
  • 00:03:47 V poslední době
    se hodně dopředu tlačí
  • 00:03:50 také tým Hoonigan
    Racing Division,
  • 00:03:53 to znamená Američan Ken Block
    a Nor Andreas Bakkerud.
  • 00:03:58 Teď se pojďme podívat,
    jaká trať v Barceloně je.
  • 00:04:02 Jedná se o okruh,
    který měří 1137 metrů,
  • 00:04:08 ze 60 procent ho tvoří
    asfaltový povrch,
  • 00:04:12 zbylých necelých 40 %
    tvoří šotolina.
  • 00:04:17 Je to velice rychlý okruh,
    zvláště tato pasáž,
  • 00:04:23 jak nám předvádí Mattias Ekström,
    druhý muž průběžného pořadí.
  • 00:04:27 Zde se dostáváme
    do nejtechničtějšího místa,
  • 00:04:30 je to namotané,
  • 00:04:33 a především jezdci si hodně
    stěžují na bariéry z pneumatik,
  • 00:04:37 protože drobná chyba tady
    znamená poškozené auto.
  • 00:04:41 A není tady moc prostoru
    na předjíždění.
  • 00:04:44 což je samozřejmě škoda.
  • 00:04:46 Ti pravověrní rallykrosaři
    tuto trať zrovna nemilují.
  • 00:04:52 Tady je jediný skok na trati,
    těsně před cílem.
  • 00:04:55 Tady se najíždí ze šotoliny
    zpět na asfalt
  • 00:04:58 a jede se buď delším okruhem
    do joker lapu,
  • 00:05:01 nebo touto utaženou levou
    zatáčkou za roh přímo do cíle.
  • 00:05:06 I do Barcelony zavítalo
    velké množství fanoušků,
  • 00:05:10 ale nedalo se to srovnat
    s předchozím závodem ve Francii,
  • 00:05:16 kde jich bylo, jak už jsem říkal,
    na 70 000.
  • 00:05:20 I tentokrát měl závod
    světového šampionátu
  • 00:05:23 stejný průběh, tedy čtyři
    kvalifikace,
  • 00:05:27 dvě semifinálové jízdy
    a nakonec velké finále.
  • 00:05:35 Pojďme se podívat,
    jak závod probíhal.
  • 00:05:39 Začneme první kvalifikací.
  • 00:05:43 Dlouhá startovní rovinka
  • 00:05:46 a potom dlouhá táhlá
    levá zatáčka,
  • 00:05:48 to jsou aspekty této tratě
    v Barceloně,
  • 00:05:52 které zaručují velký boj
    právě v první zatáčce,
  • 00:05:55 kde je hodně často
    velká tlačenice.
  • 00:05:59 Viděli jsme
    Timura Tymerzyanova,
  • 00:06:01 který zajel třetí
    nejrychlejší čas.
  • 00:06:05 Byl rychlejší
    než mnoho jeho kolegů.
  • 00:06:10 V další jízdě se představili
    Janis Baumanis, Petter Solberg
  • 00:06:14 a také Mattias Ekström,
  • 00:06:17 který začal až šestým
    nejrychlejším časem.
  • 00:06:20 Petter Solberg
    byl nakonec čtvrtý.
  • 00:06:23 Mezi tyto dva borce se dokázal
    vtěsnat Johan Kristoffersson,
  • 00:06:26 což je týmový parťák jezdce,
  • 00:06:29 z jehož auta právě sledujeme
    záběry.
  • 00:06:32 Došlo tady na kolizi dokonce
    obou týmových parťáků.
  • 00:06:36 Anton Marklund
    nakonec dopadl mnohem hůř.
  • 00:06:39 Tady je Andreas Bakkerud,
    který v kvalifikaci číslo 1
  • 00:06:43 zajel druhý nejrychlejší čas,
    takže velice dobrý začátek.
  • 00:06:46 A další tlačenice, Ken Block
    a Sébastien Loeb a Guy Wilks,
  • 00:06:51 což je bývalý soutěžák,
    který momentálně komentuje
  • 00:06:54 světový rallykros
    pro britskou televizi,
  • 00:06:57 ale tady usedl
    za volant vozu Mini,
  • 00:07:01 ale jak jste viděli,
    moc se mu nedařilo.
  • 00:07:04 Timmy Hansen, nejrychlejší muž
    kvalifikace číslo 1
  • 00:07:07 a prvních 50 pomocných bodů
    pro tohoto mladého pilota,
  • 00:07:11 který šel do průběžného vedení.
  • 00:07:17 V druhé kvalifikaci byl Hansen
    také velice rychlý,
  • 00:07:23 i když nebyl nejrychlejší.
  • 00:07:26 Zde je Reinis Nitišs,
    lotyšský závodník,
  • 00:07:29 který přesedlal z vozu Seat
    do Fordu Fiesty,
  • 00:07:33 a ten mu okamžitě sedl,
  • 00:07:36 protože v druhé kvalifikaci Nitišs
    zajel šestý nejrychlejší čas.
  • 00:07:40 Zde máme Thomase
    alias Topiho Heikkinena,
  • 00:07:44 který jel ještě rychleji,
    byl celkově čtvrtý,
  • 00:07:47 a tato jízda byla
    nejrychlejší ze všech.
  • 00:07:52 Byla to jízda, ve které
    startoval Mattias Ekström,
  • 00:07:55 a ten zajel nejrychlejší čas
    z celého startovního pole.
  • 00:07:59 To je právě pilot této audiny.
  • 00:08:04 Mattias Ekström vedl průběžné
    pořadí mistrovství světa,
  • 00:08:08 ale pak o toto vedení přišel,
  • 00:08:11 protože ho o něj připravil
    úřadující mistr světa
  • 00:08:14 a obhájce titulu Nor
    Petter Solberg.
  • 00:08:17 Solbergovi se ve druhé
    kvalifikaci také hodně dařilo.
  • 00:08:20 Naopak na rozdíl
    od Johana Kristofferssona,
  • 00:08:26 který vinou toho zaváhání
    figuroval až ve druhé desítce
  • 00:08:30 celkového pořadí.
  • 00:08:32 Petter Solberg předvedl nádherný
    souboj s Timmym Hansenem
  • 00:08:35 a podívejte se,
    jak to Hansen ustál.
  • 00:08:40 -Snažil se mě natlačit,
    ale já se nehnul,
  • 00:08:43 zůstal jsem na vnitřku.
  • 00:08:47 Oba jsme brzdili pozdě,
    ale já vyjel první,
  • 00:08:50 a to je skvělé,
    když se takhle povede.
  • 00:08:53 -Timmy Hansen zajel
    druhý nejrychlejší čas,
  • 00:08:56 a právě proto po sobotě,
    po prvním dni,
  • 00:08:58 vedl průběžné pořadí
    před Mattiasem Ekströmem.
  • 00:09:01 První dvanáctku uzavíral
    Francouz Davy Jeanney.
  • 00:09:15 Teď už jsme se střihem přesunuli
    do nedělního podniku.
  • 00:09:18 Ještě jednou průběžné pořadí.
  • 00:09:22 Po prvním dni byl na 3. místě
    Andreas Bakkerud,
  • 00:09:25 který měl tento závod
    také dobře rozjetý,
  • 00:09:28 ale v rallykrosu se počítají
    všechny čtyři kvalifikace,
  • 00:09:31 žádná se neškrtá
    jako v jiných sportech,
  • 00:09:34 a každá jízda je veledůležitá.
  • 00:09:38 Teď se pojďme podívat,
  • 00:09:40 jak vypadala kvalifikace
    číslo 3.
  • 00:09:47 Znovu byl velice rychlý
    Johan Kristoffersson,
  • 00:09:50 který nakonec nebyl pokořen
    v této kvalifikaci
  • 00:09:53 a zajel nejrychlejší čas.
  • 00:09:56 Hodně tvrdě se bojovalo
    o další posty.
  • 00:10:00 To je souboj Niklase Grönholma
    a Francouze Davyho Jeanneye.
  • 00:10:07 Také Timur Timerzyanov
    jel velice dobře.
  • 00:10:10 Obsadil v celkovém součtu
    4. místo.
  • 00:10:14 Vůbec Timerzyanovovi vyšel
    tento závod hodně dobře.
  • 00:10:17 A tady je další mela,
  • 00:10:20 konkrétně Antona Marklunda
    a Reinise Nitišse,
  • 00:10:24 tedy pilotů Volkswagenu
    a Fordu Fiesty.
  • 00:10:32 Jsme na startu další jízdy,
    kde se představili
  • 00:10:35 Andreas Bakkerud,
    Toomas Heikkinen,
  • 00:10:38 Petter Solberg, Timmy Hansen
    a Mattias Ekström,
  • 00:10:42 takže čtvrtá jízda
    třetí kvalifikace
  • 00:10:45 byla opravdu nabitá.
  • 00:10:47 Ono je to tak, že ti nejrychlejší
    jedou
  • 00:10:50 až na závěr dané kvalifikace.
  • 00:10:52 A tohle byl tedy souboj
    pěti nejrychlejších
  • 00:10:55 ze sobotní kvalifikace.
  • 00:10:57 Nejlépe odstartoval
    Petter Solberg,
  • 00:11:00 ale dlouhý smyk
    ho trošku zpomalil,
  • 00:11:03 a tak se před něj dostal
    Timmy Hansen,
  • 00:11:06 ale také Andreas Bakkerud,
    který využil té tlačenice,
  • 00:11:09 souboje Hansena se Solbergem,
  • 00:11:11 a najednou to byl
    Andreas Bakkerud,
  • 00:11:14 který po ne tak dobrém startu
    zaujal vedoucí příčku.
  • 00:11:20 A tady se zdrželi čtyři piloti.
  • 00:11:22 Jediný, kdo dokázal ujet
    zbytku pole,
  • 00:11:25 byl právě Andreas Bakkerud.
  • 00:11:29 Proto nikdo z těchto pěti jezdců
    nedominoval v celkovém součtu.
  • 00:11:38 Andreas Bakkerud stále
    na vedoucí příčce,
  • 00:11:41 druhý Toomas Heikkinen
  • 00:11:44 a Timmy Hansen
    s Mattiasem Ekströmem
  • 00:11:46 se rozhodli už v druhém kole
    pro joker lap,
  • 00:11:50 který tady ve Španělsku
    je sice úsekem tratě navíc,
  • 00:11:54 ale výjezd v podání pilotů
    divize Supercars je velice rychlý.
  • 00:12:01 Už jsme si několikrát říkali,
  • 00:12:03 že tato auta mají
    necelých 600 koní,
  • 00:12:07 takže na hrubém abrazivním
    asfaltu, byť je to do kopce,
  • 00:12:10 velice rychle akcelerují.
  • 00:12:12 Piloti, kteří vyjíždějí
    ve Španělsku z joker lapu,
  • 00:12:15 mají mnohem větší rychlost
  • 00:12:18 než ti, kteří jedou
    standardní trať.
  • 00:12:21 Mattias Ekström
    nezvykle až na 5. místě.
  • 00:12:26 Tato kvalifikace opravdu
    Ekströmovi nevyšla.
  • 00:12:31 Důkazem je až desátý
    nejrychlejší čas,
  • 00:12:35 což tedy opravdu nebyl dobrý
    počin v podání tohoto borce.
  • 00:12:42 Ještě hůře na tom byl
    Petter Solberg,
  • 00:12:45 který zajel až dvanáctý
    nejrychlejší čas
  • 00:12:48 a bylo to dáno tím,
    jak v prvním kole
  • 00:12:51 spolu kolidovali
    čtyři z pěti jezdců,
  • 00:12:54 a velmi výrazně
    se právě v tomto místě zdrželi.
  • 00:12:58 Timmy Hansen, Mattias Ekström
    i Petter Solberg
  • 00:13:01 jeli v těsném kontaktu
    celou jízdu.
  • 00:13:05 Joker lap se postaral
    o roztrhání pouze této trojice
  • 00:13:10 a prvních dvou, což byli
    Heikkinen a Bakkerud.
  • 00:13:13 Teď právě Andreas Bakkerud
    v joker lapu,
  • 00:13:17 společně s ním Fin Heikkinen
  • 00:13:20 a tady je návrat, vlastně
    spojení celého startovního pole.
  • 00:13:24 Ta trojice ať se snaží sebevíc,
    tak finální rychlost
  • 00:13:28 na výjezdu do této dlouhatánské
    levé zatáčky jednoduše nemá.
  • 00:13:34 Jsme v posledním kole a na čele
    stále Andreas Bakkerud,
  • 00:13:37 pronásledovaný
    Toomasem Heikkinenem
  • 00:13:40 a na 3. místě Timmy Hansen.
  • 00:13:45 Mattias Ekström se snažil
    ze všech sil něco s tím udělat,
  • 00:13:48 ale jak už jsem říkal,
  • 00:13:51 tady v Barceloně se v podstatě
    nedá předjíždět.
  • 00:13:53 Podívejte se na tu vyjetou stopu
    na šotolinové části tratě.
  • 00:13:57 Mimochodem zdejší španělská
    šotolina je nesmírně uklouzaná.
  • 00:14:00 A přestože je sucho,
    tak to na ní velice klouže.
  • 00:14:04 A nedej bože, když pilot vyjede
    mimo vyjetou stopu.
  • 00:14:07 To opravdu ztrácí drahocenný čas
    a hlavně ztrácí trakci
  • 00:14:12 a má co dělat, aby své auto
    udržel na trati.
  • 00:14:22 To byla tedy
    velice rychlá pětice,
  • 00:14:25 která ale v této jízdě
    nezaznamenala nejrychlejší časy.
  • 00:14:29 To byl fanklub
    Andrease Bakkeruda,
  • 00:14:32 který má přezdívku Baby Blue.
  • 00:14:35 Andreas Bakkerud,
    Toomas Heikkinen, Timmy Hansen
  • 00:14:38 a podívejte se, kam až se zařadili
    ti nejrychlejší.
  • 00:14:41 V podstatě mnohem rychleji,
    o 3 vteřiny,
  • 00:14:45 zajel tuto třetí kvalifikaci
    Johan Kristoffersson,
  • 00:14:48 který nakonec tuto kvalifikaci
    vyhrál.
  • 00:14:51 Přesto po třech kvalifikacích
    vedl Timmy Hansen
  • 00:14:54 před Andreasem Bakkerudem
    a třetím Mattiasem Ekströmem,
  • 00:14:58 na 4. místě byl Sébastien Loeb.
  • 00:15:00 Johan Kristoffersson,
    vítěz kvalifikace číslo 3,
  • 00:15:04 byl průběžně pátý.
  • 00:15:11 Na přelom postupové dvanáctky
    se dostal Kevin Eriksson.
  • 00:15:16 A pojďme na závěrečnou,
    tedy čtvrtou kvalifikaci.
  • 00:15:20 Ta se také nejlépe povedla
    Johanu Kristofferssonovi.
  • 00:15:25 Tady máme Kena Blocka,
  • 00:15:28 kterému tento závod
    příliš nevyšel.
  • 00:15:31 V této kvalifikaci zajel
    až čtrnáctý nejrychlejší čas,
  • 00:15:35 to samozřejmě nevěstilo
    nic dobrého
  • 00:15:38 s ohledem na postup
    do semifinále.
  • 00:15:41 Velký souboj Reinise Nitišse
    s Davym Jeanneyem.
  • 00:15:46 Petter Solberg se dostal
    před Jeanneyho na 1. místo.
  • 00:15:54 Petter Solberg nakonec zajel
    až devátý nejrychlejší čas,
  • 00:15:58 byť tuto rozjížďku vyhrál.
  • 00:16:01 Dvě audiny se představily
    v následující jízdě.
  • 00:16:05 Byli to týmoví parťáci
    Toomas Heikkinen vevnitř
  • 00:16:08 a na vnějšku Mattias Ekström.
  • 00:16:11 Mezi nimi byli Timmy Hansen,
    Janis Baumanis a Kevin Eriksson.
  • 00:16:19 Do rozjížděk, do kvalifikací,
    startují jezdci z jedné řady,
  • 00:16:23 samozřejmě je to dáno tím,
    že jde o čas.
  • 00:16:29 Jinak je to v semifinálových
    jízdách a ve finále,
  • 00:16:33 kde se startuje z tradičního
    roštu po dvou.
  • 00:16:36 Nejlepší start do této jízdy
    měl Timmy Hansen,
  • 00:16:40 pilot Peugeotu 208, za něj
    se dostali oba piloti audin,
  • 00:16:44 tedy Mattias Ekström
    a Toomas Heikkinen.
  • 00:16:51 Na 4. místě jel Eriksson
    a pátý byl Baumanis.
  • 00:16:59 Sledujeme záběry z vozu
    Mattiase Ekströma,
  • 00:17:02 který pronásledoval
    Timmyho Hansena.
  • 00:17:06 Vymyslet tady předjetí,
    to je skoro nadlidský úkol,
  • 00:17:09 neobejde se to bez kontaku.
  • 00:17:16 Proto jezdci hodně často
    využívají joker lap,
  • 00:17:19 protože za pomalejším soupeřem
  • 00:17:22 nejsou schopni nahnat
    potřebný čas,
  • 00:17:24 takže raději zajedou
    do joker lapu, odbudou si ho
  • 00:17:28 a snaží se s čistým výhledem
    na trať
  • 00:17:31 dosáhnout co nejlepšího času.
  • 00:17:34 Timmy Hansen stále na čele,
  • 00:17:37 o 7 desetin před
    Mattiasem Ekströmem.
  • 00:17:40 Kevin Eriksson na 3. místě,
  • 00:17:42 Janis Baumanis si polepšil
    na 4. místo.
  • 00:17:45 Na 5. místo klesl
    Toomas Heikkinen,
  • 00:17:48 ale ten už za sebou měl
    joker lap.
  • 00:17:51 V polovině této jízdy,
  • 00:17:54 i v Barceloně se rozjížďky
    jezdily na čtyři kola,
  • 00:17:57 a vidíte v grafice, že jediný
    Heikkinen byl v joker lapu.
  • 00:18:00 Teď tam zamířil Eriksson.
  • 00:18:08 Na čele stále Timmy Hansen.
  • 00:18:11 Už teď je možné prozradit,
  • 00:18:14 že Timmy Hansen zajel nakonec
    druhý nejrychlejší čas
  • 00:18:18 napříč celým startovním polem,
  • 00:18:20 které tentokrát mělo 20 pilotů
    v divizi SUpercars.
  • 00:18:25 Dlužno říct, že zde závodili
    také piloti
  • 00:18:28 mistrovství Evropy
    v kategorii Supecars,
  • 00:18:31 a také šestnáctistovkaři.
  • 00:18:34 Česká republika tady měla
    čtyři želízka v ohni.
  • 00:18:39 Dva z našich pilotů se dostali
    do semifinálových bojů,
  • 00:18:42 ale ani jeden se neprobojoval
    do závěrečného f?nále.
  • 00:18:46 Jednalo se o Ondřeje Smetanu
    a také o Pavla Wimmera.
  • 00:18:51 Bohužel Václav Veverka mladší
    ani Josef Šusta,
  • 00:18:55 který byl v předchozím závodě
    ve Francii na krásném 3. místě,
  • 00:18:59 do semifinále nepronikli.
  • 00:19:03 Ale zpět k elitní kategorii,
    mistrovství světa Supercars.
  • 00:19:08 Sledujeme poslední kolo
    této jízdy.
  • 00:19:11 Timmy Hansen stále na čele.
  • 00:19:14 Nakonec Hansen dokázal
    tuto jízdu vyhrát,
  • 00:19:17 dokázal udržet za svými zády
    Mattiase Ekströma,
  • 00:19:21 a přesto mu to nestačilo
  • 00:19:23 na nejrychlejší čas
    této kvalifikace.
  • 00:19:27 Ten zajel už v předchozí
    rozjížďce Johan Kristoffersson,
  • 00:19:30 který svou rozjížďku
    zcela jasně ovládl.
  • 00:19:36 Díky tomu vítězství
    v dílčí rozjížďce
  • 00:19:40 se z dobrého času mohl radovat
    také Andreas Bakkerud,
  • 00:19:43 který skončil celkově čtvrtý.
  • 00:19:57 Tady je to potvrzené v grafice.
  • 00:19:59 Rozdíl mezi prvními třemi
    byl opravdu zanedbatelný.
  • 00:20:06 Teď se pojďme podívat,
  • 00:20:09 jak se borci seřadili
    v rámci celého pořadí.
  • 00:20:12 -Timmy, byl jste včera
    nejrychlejší, i dnes je to rychlé.
  • 00:20:15 -Myslíte, že to bylo dost?
    -To doufám.
  • 00:20:20 Když dáte opravdu čistou jízdu
    čtyři kola, maximální tlak
  • 00:20:23 a auto jede takhle, je to radost.
    Doufám, že čas bude stačit.
  • 00:20:27 Na skoku a v následné zatáčce
    můžete udělat chybu,
  • 00:20:30 ale myslím, že to schne,
  • 00:20:33 takže ti za mnou budou mít
    lepší podmínky.
  • 00:20:42 -A máme tady poslední rozjížďku
    všech kvalifikací.
  • 00:20:46 Když jsem předtím říkal, že byl
    rychlejší Johan Kristoffersson,
  • 00:20:50 tak jsem trošku předešel
    událostem,
  • 00:20:52 protože Johan Kristoffersson
    nastoupil
  • 00:20:55 až do této závěrečné rozjížďky,
  • 00:20:57 a to po boku Sébastiena Loeba
    a Robina Larssona,
  • 00:21:00 Timura Timerzyanova
    a Andrease Bakkeruda.
  • 00:21:05 Mačkanice mezi Larssonem,
    Loebem a Kristofferssonem,
  • 00:21:09 doplatil na to právě
    Robin Larsson
  • 00:21:12 s černožlutou audinou,
    a byl mimo hru o dobrý výsledek.
  • 00:21:20 Tady máme Sébastiena Loeba,
  • 00:21:22 jehož Peugeot 208 utrpěl
    kosmetickou újmu
  • 00:21:26 už v první zatáčce,
    ale zařadil se na 3. místo
  • 00:21:30 a tvrdě bojoval
    s Andreasem Bakkerudem,
  • 00:21:34 z čehož pochopitelně těžil
    švédský pilot
  • 00:21:37 a vítěz předchozího závodu
    v Lohéac Johan Kristoffersson.
  • 00:21:41 Technické problémy v důsledku
    mačkanice měl Robin Larsson,
  • 00:21:45 který se mohl rozloučit
    s dobrým časem
  • 00:21:49 v této poslední rozjížďce.
  • 00:21:55 Andreas Bakkerud se rozhodl
    hned v druhém kole pro joker lap.
  • 00:22:00 Startovní pole se roztrhalo.
  • 00:22:04 Také Timur Timerzyanov
    se dostal do potíží
  • 00:22:08 a tuto závěrečnou jízdu
    ani nedokončil.
  • 00:22:13 Přesto Timerzyanov postoupil
    do semifinále,
  • 00:22:16 a to díky předchozím třem
    dobře odjetým kvalifikacím.
  • 00:22:23 Johan Kristoffersson
    měl v této fázi
  • 00:22:27 přes 2 vteřiny náskoku
    na Sébastiena Loeba,
  • 00:22:32 který v předchozích osmi
    závodech nedokázal zvítězit.
  • 00:22:38 Je to jeho první sezona
    v rallykrosu
  • 00:22:42 a zatím Loeb ještě nenašel recept
    na ostatní konkurenci.
  • 00:22:46 Už ví, jaké to je, stanout
    na stupních vítězů,
  • 00:22:49 to se mu povedlo několikrát,
  • 00:22:52 a v průběžném pořadí mistrovství
    světa mu patří 5. místo,
  • 00:22:55 což je samozřejmě velice dobrý
    výsledek průběžný
  • 00:22:59 na "nezkušeného" rallykrosaře,
  • 00:23:01 ale u Loeba byl celý svět zvyklý
    na nekonečnou řadu triumfů.
  • 00:23:07 Letos se to ještě v rallykrosu
    francouzskému jezdci nepodařilo.
  • 00:23:15 Je to kontaktní sport, přece jen
    Sébastien Loeb byl zvyklý
  • 00:23:18 bojovat dlouhá léta proti času,
  • 00:23:22 ale tady jeho výkony a výsledky
    hodně ovlivňují soupeři na trati,
  • 00:23:27 protože rallykros je opravdu
    kontaktní sport.
  • 00:23:34 Tady vidíte Andrease Bakkeruda,
  • 00:23:37 jak se vrátil před Sébastiena
    Loeba díky tomu,
  • 00:23:42 že Loeb zajel do joker lapu,
  • 00:23:45 který si Bakkerud odbyl
    už kolo předtím.
  • 00:23:52 Johan Kristoffersson
    stále na čele.
  • 00:23:55 Andreas Bakkerud druhý
  • 00:23:59 a Sébastien Loeb
    na místě třetím.
  • 00:24:04 Vidíte mávání žlutou vlajkou,
    protože na trati stál,
  • 00:24:08 nebo ne přímo na trati,
  • 00:24:11 ale před žlutou vlajkou stál
    Robin Larsson.
  • 00:24:16 Bylo to jisté nebezpečí,
  • 00:24:18 což samozřejmě jezdci
    se musí dozvědět,
  • 00:24:21 a dozví se to
    od traťových komisařů.
  • 00:24:24 Johan Kristoffersson v cíli
  • 00:24:27 před Andreasem Bakkerudem
    a Sébastienem Loebem.
  • 00:24:30 Kristoffersson nejrychlejší pilot
    čtvrté kvalifikace.
  • 00:24:33 Andreas Bakkerud nakonec čtvrtý
    a Sébastien Loeb šestý.
  • 00:24:36 Zde je nešťastník
    Robin Larsson,
  • 00:24:39 ale také on se dokázal díky
    dobrým třem kvalifikacím
  • 00:24:43 podobně jako Timur Timerzyanov
    probít do semifinálových bojů.
  • 00:24:49 Dva z pěti pilotů nedokončili
    tuto jízdu.
  • 00:24:55 Tady je pořadí
    po čtyřech kvalifikacích.
  • 00:24:59 Vítěz Timmy Hansen před dalším
    Švédem Johanem Kristofferssonem
  • 00:25:03 a třetí Švéd Mattias Ekström
    na místě třetím.
  • 00:25:06 Sébastien Loeb nakonec uzavíral
    první pětku.
  • 00:25:14 Za kvalifikaci si borci rozdělili
    už mistrovské body,
  • 00:25:17 které se počítají do tabulky
    světového šampionátu,
  • 00:25:21 a těch bodů je hodně.
  • 00:25:32 Vítěz kvalifikace si připisuje
    16 mistrovských bodů,
  • 00:25:38 druhý v pořadí 15 bodů,
    třetí 14 bodů
  • 00:25:41 a takhle to jde
    až k šestnácté příčce.
  • 00:25:45 Poslední postupující,
    v tomto případě Jeanney z Francie,
  • 00:25:49 si připisuje 5 bodů do tabulky
    mistrovství světa.
  • 00:25:56 Za semifinálové jízdy
    je to pro vítěze 6 bodů
  • 00:25:59 a ve finálové jízdě bere vítěz
    8 bodů,
  • 00:26:02 takže bodové ohodnocení
    tam samozřejmě také je,
  • 00:26:05 ale kvalifikace je v systému
    mistrovství světa
  • 00:26:08 opravdu velice důležitá.
  • 00:26:11 Pojďme na první semifinále,
  • 00:26:16 ve kterém se představilo
    šest závodníků.
  • 00:26:19 V první řadě stáli Timmy Hansen
    a Mattias Ekström,
  • 00:26:23 tedy švédští rallykrosaři,
  • 00:26:27 v druhé řadě Petter Solberg
    a Sébastien Loeb,
  • 00:26:30 letos už poněkolikáté
  • 00:26:32 tito dva velcí rivalové,
    ale také kamarádi,
  • 00:26:35 a Robin Larsson a Kevin Eriksson
    v řadě třetí.
  • 00:26:42 Semifinále na šest kol
    bylo odstartováno.
  • 00:26:47 Start se nepovedl Kevinu
    Erikssonovi, který hodně ztratil.
  • 00:26:51 Do čela šel Mattias Ekström
    před Timmym Hansenem
  • 00:26:54 a na třetí příčku se zařadil
    Petter Solberg,
  • 00:27:00 na kterého zle dotíral
    Robin Larsson,
  • 00:27:04 a až pátý byl Sébastien Loeb,
    kterému se také nepovedl start,
  • 00:27:09 což byl začátek neúspěchu
    v této semifinálové jízdě.
  • 00:27:14 Tady se před Pettera Solberga
    dostal Robin Larsson,
  • 00:27:18 a to byl také jeden z klíčových
    momentů tohoto semifinále,
  • 00:27:21 protože když už Robin Larsson
    vybojuje nějaké to místo,
  • 00:27:25 tak se strašně těžce předjíždí,
  • 00:27:27 a v Barceloně to platilo
    snad dvojnásob,
  • 00:27:30 takže dva několikanásobní
    mistři světa,
  • 00:27:33 Petter Solberg a Sébastien Loeb,
  • 00:27:36 byli v tuto chvíli
    mimo postupové pozice.
  • 00:27:39 Petter Solberg se okamžitě
    rozhodl pro joker lap,
  • 00:27:42 nechtěl ztrácet drahocenné
    desetinky vteřiny
  • 00:27:45 za zády Robina Larssona.
  • 00:27:51 Stále na čele byl
    Mattias Ekström,
  • 00:27:54 následovaný Timmym Hansenem.
  • 00:27:56 Tato dvojka si své posty hlídala
    velice bedlivě.
  • 00:28:00 Podobné to bylo v případě
    Robina Larssona,
  • 00:28:03 který sice ztrácel, na tomto
    záběru je to dobře vidět,
  • 00:28:06 byly to nějaké metry k dobru
    pro Timmyho Hansena,
  • 00:28:10 ale za Robinem Larssonem
    byl Sébastien Loeb,
  • 00:28:15 a ten hledal skulinku,
  • 00:28:18 kudy by se před švédského
    rallykrosaře dostal.
  • 00:28:23 Už větší ztrátu měl
    Petter Solberg,
  • 00:28:26 ale ten měl za sebou joker lap.
  • 00:28:31 Nic se neměnilo na čele,
  • 00:28:34 Mattias Ekström jel opravdu
    skvělý závod.
  • 00:28:37 Zatímco prostřední třetina
    šampionátu
  • 00:28:40 Ekströmovi tolik nevycházela,
  • 00:28:43 vypadá to, že do závěrečné
    třetiny vstoupil velmi dobře.
  • 00:28:47 Tady je další z mnoha ataků
    Sébastiena Loeba
  • 00:28:50 na Robina Larssona,
  • 00:28:53 ale ani jednou to Loeb nedotáhl
    do úspěšného konce pro něj.
  • 00:28:59 Byl neustále v kontaktu
    s Robinem Larssonem,
  • 00:29:05 ale Loeb se neodvážil
    pro nějaký výraznější atak.
  • 00:29:12 V tomto případě Larsson šel
    do joker lapu,
  • 00:29:15 Loeb se před něj
    samozřejmě dostal,
  • 00:29:18 a tady Petter Solberg,
  • 00:29:20 který neudržel pozici
    před rozjetým Robinem Larssonem.
  • 00:29:24 Jak jsem říkal,
    výjezd z joker lapu
  • 00:29:27 je o několik desítek metrů delší,
  • 00:29:30 takže auta této divize
    tady nabírají vysokou rychlost.
  • 00:29:33 Robin Larsson se vrátil
    před Pettera Solberga.
  • 00:29:40 Nejlepší stejně jako v mnoha
    motorsportech je jet na 1. místě,
  • 00:29:44 máte čistý výhled,
    žádný soupeř před vámi,
  • 00:29:48 a pokud jste Mattias Ekström,
    samozřejmě máte velkou výhodu,
  • 00:29:51 protože umíte skvěle ovládat
    svůj vůz
  • 00:29:55 a využíváte výhod,
    o kterých jsem mluvil.
  • 00:29:58 A to Mattias Ekström umí
    opravdu velice dobře.
  • 00:30:02 Stále byl na čele, nezajížděl
    do joker lapu, nebylo to třeba.
  • 00:30:06 A tady je Robin Larsson
  • 00:30:08 a Sébastien Loeb se dostal
    před Pettera Solberga.
  • 00:30:11 Jsme v předposledním kole
    tohoto semifinále
  • 00:30:14 a znovu jeden z mnoha pokusů
    Sébastiena Loeba
  • 00:30:18 dostat se před Larssona,
    ale ten byl široký, dlouhý,
  • 00:30:21 nepouštěl Loeba před sebe,
    tady to hodně zabrzdil,
  • 00:30:25 a Sébastien Loeb
    znovu nenašel místo,
  • 00:30:29 kde by se dostal
    před švédského rivala.
  • 00:30:33 Snažil se toho využít
    Petter Solberg,
  • 00:30:37 ale ten měl situaci ještě těžší.
    Tato trojice se sjela dohromady,
  • 00:30:41 Robin Larsson, Sébastien Loeb
    a Petter Solberg
  • 00:30:44 v těsném kontaktu, zatímco
    dvojice Ekström a Hansen ujížděla.
  • 00:30:49 Momentálně oba zajíždějí
    do joker lapu
  • 00:30:52 a v pohodě stihnou vrátit se
    na svá místa.
  • 00:30:56 Šlo se do posledního kola
  • 00:30:59 a nervy jako ze železa
    ukázal Robin Larsson.
  • 00:31:02 Sébastien Loeb to zkoušel
    zprava, zleva,
  • 00:31:06 ale nedovážil se k žádnému
    tvrdšímu ataku.
  • 00:31:09 Nevyvedl Robina Larssona
    z míry.
  • 00:31:12 Loeb dostal ránu
    i od Pettera Solberga.
  • 00:31:16 Tady Loeb udělal drobnou chybu,
    najel do bariéry z pneumatik,
  • 00:31:21 a to byl konec všem nadějím,
  • 00:31:25 nakonec zůstal stát
    a nepostoupil do finále.
  • 00:31:28 S poškozeným autem zůstal
    v této části tratě stát.
  • 00:31:34 Naopak Mattias Ekström
    si jel pro jasný postup,
  • 00:31:37 stejně tak Timmy Hansen.
  • 00:31:39 A bylo otázkou,
  • 00:31:42 jestli se Robinu Larssonovi
    podaří udržet
  • 00:31:45 třetí postupovou příčku,
    a to se nakonec stalo.
  • 00:31:49 Petter Solberg po dlouhé době
    nepostoupil do finálové jízdy
  • 00:31:53 a právě v tuto chvíli přišel
    o průběžné vedení v šampionátu,
  • 00:31:58 protože se to povedlo
  • 00:32:01 jeho nejbližšímu rivalovi
    v tabulce, Mattiasi Ekströmovi.
  • 00:32:05 A to je on. Mohl být
    nadmíru spokojený.
  • 00:32:09 Naopak nespokojený byl
    Sébastien Loeb.
  • 00:32:14 Velké zklamání po 3. místě
    ve Francii pro Loeba,
  • 00:32:19 konec nadějím, poškozené
    pravé přední kolo,
  • 00:32:23 protože Loeb trefil
    umělou bariéru,
  • 00:32:26 na kterou si stěžovalo
    více rallykrosařů.
  • 00:32:31 Trať byla hodně utažená.
  • 00:32:35 Chtělo by to více prostoru,
  • 00:32:37 aby se rallykrosová auta
    dokázala rozjet,
  • 00:32:41 jak to umí na přírodních
    okruzích,
  • 00:32:43 jako je například Lohéac
    ve Francii a britský Lyden Hill.
  • 00:32:47 Mattias Ekström, Timmy Hansen
    a Robin Larsson,
  • 00:32:51 trojice Švédů postoupila
    do finále.
  • 00:32:54 Naopak Solberg, Eriksson a Loeb
    zůstali před branami finále.
  • 00:33:02 -Pettere, nebudete ve finále
  • 00:33:04 a padáte na 2. místo
    v šampionátu. Jak se cítíte?
  • 00:33:10 -No, Larsson mě tam trefil
    přímo ve vlásence.
  • 00:33:13 To je dobré pamatovat si
    pro další závod.
  • 00:33:19 Snad v tom dalším bude norská
    vlajka zase hodně vysoko.
  • 00:33:29 -To byl zklamaný Petter Solberg.
  • 00:33:32 I když to nechtěl nechat
    na sobě znát,
  • 00:33:35 tak samozřejmě zklamání tam bylo.
  • 00:33:38 Říkal, že doufá, že v příštím
    závodě bude norská vlajka vysoko,
  • 00:33:42 ale myslel také tento závod
    a dalšího Nora na startu,
  • 00:33:46 a tím byl Andreas Bakkerud,
  • 00:33:49 který stál vedle Johana
    Kristofferssona,
  • 00:33:52 v druhé řadě byli Janis Baumanis
    a Toomas Heikkinen
  • 00:33:55 a v třetí řadě Rus
    Timur Timerzyanov
  • 00:33:58 a Francouz Davy Jeanney.
  • 00:34:01 Pojďme závodit.
  • 00:34:03 Nejlepší výchozí pozici měli
    Bakkerud, Kristoffersson,
  • 00:34:06 ale skvělý start měl také
    Timur Timerzyanov.
  • 00:34:10 Z třetí řady se tento borec
  • 00:34:13 dokázal v druhé zatáčce
    prosadit na 2. místo,
  • 00:34:17 krásně využil zaváhání
    Toomase Heikkinena.
  • 00:34:23 Timur Timerzyanov po půlce
    prvního kola na postupové pozici.
  • 00:34:27 V tom je rallykros krásný,
    po startu se dějí věci.
  • 00:34:31 Johan Kristoffersson využil
    svého postavení na startu,
  • 00:34:35 ujal se vedení,
    za ním byl Timerzyanov,
  • 00:34:39 třetí byl Toomas Heikkinen,
    čtvrtý Janis Baumanis,
  • 00:34:43 pátý Davy Jeanney
    a šestý byl Andreas Bakkerud,
  • 00:34:47 kterému první kolo tohoto
    semifinále hrubě nevyšlo.
  • 00:34:51 On to také trošku nerozdýchal.
  • 00:34:55 Rozhodl se pro joker lap
    už při nájezdu do druhého kola.
  • 00:35:01 Ale špička se mu vzdalovala.
  • 00:35:05 Dobře rozjetý závod
    pro Bakkeruda
  • 00:35:08 tedy v tomto semifinále
    nevycházel podle jeho představ.
  • 00:35:15 Zcela opačně na tom byl
    Timur Timerzyanov.
  • 00:35:19 Ten začal pronásledovat
    Johana Kristofferssona
  • 00:35:22 a najednou bylo všechno jinak.
  • 00:35:25 Opravdu kolikrát postavení
    na startu o ničem nerozhoduje.
  • 00:35:32 Záleží především na dobrém
    či naopak nedobrém
  • 00:35:36 startovním momentu
    a startovní reakci.
  • 00:35:41 Ta tentokrát vyšla fantasticky
  • 00:35:44 ruskému rallykrosaři
    Timuru Timerzyanovi,
  • 00:35:47 závodícímu s Fordem Fiestou.
  • 00:35:50 První dvojice nevyužila možnosti
    zajet do joker lapu,
  • 00:35:53 využili to pouze Janis Baumanis
    a Andreas Bakkerud.
  • 00:35:59 Ale ono to tak bývá,
    že ti, co jedou vepředu,
  • 00:36:02 si nechávají joker lap
    až na poslední chvíli
  • 00:36:05 nebo až na další fázi závodu.
  • 00:36:08 Timur Timerzyanov měl velkou chuť
    v této semifinálové jízdě.
  • 00:36:14 Zkoušel vymyslet,
    kudy by se protáhl
  • 00:36:18 před Johana Kristofferssona,
  • 00:36:20 stále to zkoušel, je to velice
    zkušený rallykrosař,
  • 00:36:23 mimochodem také
    bývalý mistr Evropy,
  • 00:36:26 když ještě nebyl rallykros
    světovým, ale evropským,
  • 00:36:30 právě Timerzyanov je
    posledním evropským šampionem.
  • 00:36:35 To ještě závodil v týmu
    Kennetha Hansena s vozem Citroën.
  • 00:36:41 Doba už se ale změnila
  • 00:36:44 a Timur Timerzyanov pilotuje
    Ford Fiestu
  • 00:36:47 rakouského týmu,
    kterému šéfuje Max Pucher.
  • 00:36:56 A tomuto týmu se v Barceloně
    opravdu hodně dařilo,
  • 00:37:00 protože měl dvě želízka v ohni.
  • 00:37:03 V tomto semifinále to byl kromě
    Timerzyanova i Janis Baumanis.
  • 00:37:09 Ten ale v této fázi semifinále
    jel na 5. místě.
  • 00:37:13 Dobojováno ale ještě nebylo.
  • 00:37:17 Stále vidíte těsný souboj
    Johana Kristofferssona,
  • 00:37:21 který tak trošku brzdil
    Timura Timerzyanova.
  • 00:37:28 Třetí příčka, poslední postupová,
  • 00:37:33 ještě v pátém kole patřila
    Toomasi Heikkinenovi,
  • 00:37:37 to je finský pilot a týmový
    parťák Mattiase Ekströma
  • 00:37:41 a pilot vozu Audi S1 Supercar.
  • 00:37:48 Dvojice Kristoffersson
    a Timerzyanov
  • 00:37:51 byla na sobě nalepená
    od prvních metrů,
  • 00:37:54 od prvního kola
    až do posledního.
  • 00:38:01 Nakonec se Timur Timerzyanov
    rozhodl pro průjezd joker lapem,
  • 00:38:05 byl to tento moment,
  • 00:38:08 stejně tak učinili
    Toomas Heikkinen a Davy Jeanney.
  • 00:38:13 Jediným, kdo ještě nebyl
    v joker lapu,
  • 00:38:16 byl vedoucí
    Johan Kristoffersson.
  • 00:38:21 Tady se Janis Baumanis dokázal
    velice pěkně dostat
  • 00:38:25 před Toomase Heikkinena
  • 00:38:27 a odsunul ho tím
    na nepostupové čtvrté místo.
  • 00:38:33 A trošku opatrnější jízda
    v podání Johana Kristofferssona
  • 00:38:38 nakonec znamenala problém,
    ale k tomu se ještě dostaneme.
  • 00:38:43 Viděli jsme atak
    Andrease Bakkeruda,
  • 00:38:46 za což tento norský mladík
    nakonec viděl černou vlajku,
  • 00:38:50 což znamená, že byl vyloučen
    a do finále nepostoupil.
  • 00:38:54 Sledujte Johana Kristofferssona,
    jak se snaží vyhrát semifinále,
  • 00:38:58 ale to se mu nepovedlo,
    protože Timur Timerzynov,
  • 00:39:02 byl opravdu rychlejší,
    a to po celé semifinále.
  • 00:39:07 To se nakonec projevilo v závěru,
  • 00:39:11 protože Timerzyanov, který
    si odbyl joker lap kolo předtím,
  • 00:39:15 projel cílovou fotobuňkou o něco
    rychleji než Kristoffersson,
  • 00:39:19 čímž si Timerzyanov zajistil post
    v první řadě na startu finále.
  • 00:39:26 Ruský rallykrosař tedy vítězný,
  • 00:39:28 připsal si 6 bodů do tabulky
    mistrovství světa,
  • 00:39:31 Kristoffersson druhý
    a Janis Baumanis třetí.
  • 00:39:46 Můžeme jít na poslední jízdu
    závodu v Barceloně.
  • 00:39:50 V první řadě finálové jízdy Timur
    Timerzyanov a Mattias Ekström,
  • 00:39:55 v řadě druhé Timmy Hansen
    a Johan Kristoffersson,
  • 00:39:59 ve třetí řadě Janis Baumanis
    a Robin Larsson.
  • 00:40:09 Čekalo nás deváté finále
    letošní sezony
  • 00:40:13 dvanáctidílného seriálu
    mistrovství světa,
  • 00:40:15 do kterého velmi dobře
    odstartoval Timur Timerzyanov,
  • 00:40:19 ale nebyl ve vnitřní stopě,
    čehož využil Mattias Ekström.
  • 00:40:23 Mattias Ekström zaujal vedoucí
    příčku před Timerzyanovem.
  • 00:40:27 Na 3. místo se zařadil
    Johan Kristoffersson,
  • 00:40:30 čtvrtý byl Timmy Hansen,
    pátý Janis Baumanis
  • 00:40:34 a až 6. místo patřilo
    Robinu Larssonovi,
  • 00:40:37 který v semifinále dokázal
    udržet za svými zády
  • 00:40:41 dva bývalé mistry světa,
  • 00:40:44 tedy Pettera Solberga
    a Sébastiena Loeba.
  • 00:40:52 Už teď bylo jasné, že Mattias
    Ekström, který vedl toto finále,
  • 00:40:57 vede zároveň průběžné pořadí
    mistrovství světa.
  • 00:41:00 Šlo jen o to,
    o kolik bodů to bude,
  • 00:41:03 protože do tohoto závěrečného
    boje už nemohl zasáhnout Solberg,
  • 00:41:08 takže Mattias Ekström mohl,
    pokud by zvítězil,
  • 00:41:11 nahnat dalších 8 bodů navíc,
    a to se samozřejmě počítá,
  • 00:41:15 protože v rallykrosu
    se počítá každý bodík.
  • 00:41:22 Mattias Ekström, Timur
    Timerzyanov, Johan Kristoffersson
  • 00:41:26 a za nimi Timmy Hansen
    s Peugeotem 208.
  • 00:41:30 Dobojováno ještě zdaleka nebylo.
  • 00:41:34 Jsme v druhém kole
    z celkových šesti.
  • 00:41:39 Španělská, chcete-li katalánská
    šotolina hodně prášila,
  • 00:41:43 na druhou stranu to bylo lepší,
  • 00:41:46 než kdyby ji pořadatelé
    nakropili,
  • 00:41:49 protože to by byla
    ledová plocha.
  • 00:41:52 V tomto momentu se na 3. místo
    posunul Timmy Hansen,
  • 00:41:57 protože Johan Kristoffersson,
    pilot Volkswagenu Polo,
  • 00:42:00 se rozhodl pro joker lap.
  • 00:42:03 V této fázi finále zůstal na trati
    osamocen,
  • 00:42:07 protože borci před ním
    měli velký náskok,
  • 00:42:10 a ti za ním zase velkou ztrátu.
  • 00:42:13 Na čele byl Mattias Ekström,
  • 00:42:16 který byl první v první zatáčce
    prvního kola,
  • 00:42:20 za což si vysloužil
    tradiční cenu,
  • 00:42:23 ale o tu zase tolik
    rallykrosařům nejde.
  • 00:42:31 Jde především o bodované
    výsledky
  • 00:42:34 a je celkem logické,
    že za 1. místo je bodů nejvíc.
  • 00:42:37 Stále nezměněné pořadí.
  • 00:42:42 Ekström, Timerzyanov a Hansen.
  • 00:42:45 Ani jeden z této trojice
    ještě nebyl v joker lapu.
  • 00:42:49 Zatímco Kristoffersson,
    Larsson a Baumanis
  • 00:42:52 si joker lap odbyli
    už v předchozím kole.
  • 00:42:58 Ani Mattias Ekström nedokázal
  • 00:43:01 nijak výrazně poodjet
    Timuru Timerzyanovovi,
  • 00:43:04 ale kdo se hodně snažil,
    byl Timmy Hansen,
  • 00:43:07 který postupně začal
    hodně tlačit na Timerzynova.
  • 00:43:14 Timmy Hansen vyhrál kvalifikaci,
  • 00:43:18 takže příděl 16 bodů
    už měl na svém kontě.
  • 00:43:22 Také semifinále vyšlo
    Hansenovi dobře.
  • 00:43:26 A tady se dostal na 2. místo,
  • 00:43:29 protože Timerzyanov jel na konci
    čtvrtého kola do joker lapu.
  • 00:43:34 Takto se protáhl
    před Kristofferssona,
  • 00:43:40 využil té vysoké rychlosti,
  • 00:43:43 kterou nabral na výjezdu
    z joker lapu,
  • 00:43:47 a Kristoffersson začal tlačit
    na Timura Timerzyanova,
  • 00:43:51 který poměrně nenadále
    docela zpomalil.
  • 00:43:59 Na čele byla stále dvojice
    Mattias Ekström a Timmy Hansen.
  • 00:44:04 Bojovalo se především
    o bronzový stupínek,
  • 00:44:11 a to mezi Timerzyanovem
    a Kristofferssonem.
  • 00:44:15 V tuto chvíli zajeli do joker lapu
    Mattias Ekström i Timmy Hansen,
  • 00:44:20 který se takto šikovně vnitřkem
    protáhl před Timerzyanova,
  • 00:44:24 dostal se tedy na 2. místo.
  • 00:44:29 Jsme v posledním kole.
  • 00:44:33 Timur Timerzyanov
    se s tím nechtěl smířit,
  • 00:44:39 ale Timmy Hansen si hlídal stopu,
    hlídal si vnitřek této zatáčky,
  • 00:44:44 a právě v této chvíli Timerzyanov
    takzvaně prořadil,
  • 00:44:48 čímž ztratil rychlost, a dotáhl se
    na něj Johan Kristoffersson,
  • 00:44:52 který do něj takto praštil,
  • 00:44:55 a to se nakonec ukázalo
    jako klíčové,
  • 00:44:58 protože Johan Kristoffersson
    byl za tento manévr vyloučen.
  • 00:45:04 Nic to ale nezměnilo na tom,
  • 00:45:07 že vyhrál Mattias Ekström
    před Timmym Hansenem.
  • 00:45:11 Johan Kristoffersson
    byl sice v cíli třetí,
  • 00:45:14 ale nakonec bronz slavil
    Timur Timerzyanov,
  • 00:45:17 protože Johan Kristoffersson
  • 00:45:19 byl za manévr v posledním kole
    vyloučen,
  • 00:45:22 takže ruský jezdec přece jen
    stanul na stupních vítězů.
  • 00:45:26 Toto je Mattias Ekström
  • 00:45:29 jako vítěz devátého podniku
    letošní sezony,
  • 00:45:32 který si připsal dalších hodně
    cenných 8 mistrovských bodů.
  • 00:45:37 Na bedně byli pouze
    švédští rallykrosaři.
  • 00:45:48 -Mattiase, je to vaše čtvrtá
    letošní výhra,
  • 00:45:51 na bedně jsou teď jenom Švédi.
    Jak se to povedlo?
  • 00:45:57 -Prostě jsme měli o víkendu
    dobré tempo.
  • 00:46:00 Začalo to už v semifinále.
  • 00:46:02 Dobrá zatáčka číslo 1,
    kde jsme bojovali s Timmym,
  • 00:46:05 ale základem celého výkonu
    byl start.
  • 00:46:08 Je ovšem třeba být
    celkově rychlý.
  • 00:46:11 Mnoho lidí tu chce
    a hlavně může vyhrávat.
  • 00:46:14 Od kvalifikace jsme dávali
    těžké souboje
  • 00:46:17 a i přes defekty jsme se dostali
    nahoru až sem.
  • 00:46:21 Bylo to fakt hezké.
  • 00:46:25 -Mattias Ekström vystřídal
    Pettera Solberga
  • 00:46:29 na průběžném vedoucím místě
    mistrovství světa
  • 00:46:32 a nabral na něj
    hodně cenné body.
  • 00:46:36 Má jich momentálně o 10 víc,
  • 00:46:39 a to jich před tímto zápasem
    pět ztrácel,
  • 00:46:42 takže pro Pettera Solberga nejméně
    vydařený závod letošní sezony.
  • 00:46:49 Vidíte pořadí dalších
    osmi závodníků.
  • 00:46:55 Mezi týmy stále vede
    EKS RX Sweden,
  • 00:47:00 tedy tým Mattiase Ekströma,
    stále druhý je Peugeot-Hansen
  • 00:47:05 a nic se nezměnilo
    ani na 3. místě
  • 00:47:08 týmu Volkswagen RX Sweden.
  • 00:47:11 To je z Barcelony úplně všechno.
  • 00:47:14 Do konce sezony zbývají
    ještě tři závody
  • 00:47:17 a o titulu zdaleka
    není rozhodnuto.
  • 00:47:20 Pro tuto chvíli vám děkuji
    za pozornost
  • 00:47:22 a příště se těším na shledanou.
  • 00:47:29 Skryté titulky Blažena Stráníková
    Česká televize 2016

Související