iVysílání

stránky pořadu
Premiéra:
3. 6. 2019
22:20 na ČT1

1 2 3 4 5

258 hlasů
456342
zhlédnutí

Infiltrace

Obchod se svědomím

Co vše se odehrává za zdmi našich nemocnic? Jak se k nám pacientům chovají lékaři? Jak se ze zdravého dítěte může stát ležící troska?

51 min | další Magazíny »

upozorňovat

do playlistu

Přehrávač videa

Načítám přehrávač...
odkaz na video zhasnout pomoc zvukový popis

Přidejte svůj příspěvek

E-mailová adresa nebude v diskusi viditelná. E-mail vyplňte v případě, pokud chcete, aby Vás mohli ostatní čtenáři kontaktovat prostřednictvím našeho webu.

Vložením komentáře vyjadřujete souhlas s pravidly diskuse. Pokud tato pravidla nedodržíte, váš příspěvek může být upraven či smazán.

Sledujte diskusi emailem

Nahlašte nevhodný příspěvek

6.6.2019 7:59 (!) reagovat 1 + - 2

Příspĕvek byl smazán kvůli porušení pravidel diskuse.

Kseo 6.6.2019 7:04 (!) reagovat 15 + - 5

Prohnilý stát

Níže uvádím odkaz na hovor náměstka ministra zdravotnictví navíc lékaře – toto je důkaz, že jsou ve státní byrokracii a ve vedení státu, mě nechutní, amorální, arogantní a prohnilí lidé do morku kostí beze špetky svědomí. Chce se mi zvracet!!! K tomuto lékaři bych nešel ani kdybych umíral --- hnus.
Odkaz:https://video.aktualne.cz/dvtv/doktorka-ignorovala-dite-v-kaluzi-krve-lehce-selhala-mini-na/r~852f63ba87b511e98a200cc47ab5f122/

Martina 6.6.2019 12:56 (!) reagovat 4 + - 0

Právě jsem sem chtěla vložit stejný odkaz, se stejnými pocity, po všem, co o něm vím, jen pohled na toho člověka mi působí skutečné žaludeční potíže, to se mi tak často nestává, sliz po něm zůstává na místě asi dlouho.

Hano 6.6.2019 14:47 (!) reagovat 5 + - 0

Souhlasím

Souhlasím, tohle opravdu nemá obdoby – fakt se mi chce zvracet. Ještě horší je, že tuto morální žumpu jsem nucen platit ze svých daní. „Doktorka prý jen lehce selhala“ a vše hází na sestru – něco neskutečného, nehorázného. Kde je zodpovědnost, kdo je koho nadřízený? Ten pán říká to, co dělají na ministerstvu ztratí se miliarda. A kdo za to může? No přece uklízečka. Opravdu něco neskutečně odporného.

Gabriela 11.6.2019 8:44 (!) reagovat 1 + - 0

neprijatelne

Ano. Naprosto neprijatelne a neodpustitelne. Prosim, kdokoliv muzete, kontaktujte ministerstvo zdravotnictvi, Pardubicky kraj a mesto Pardubice s dotazem, jak tuto situaci budou resit. Udelala jsem to. Cim vic nas bude, tim lip.

Petr Janny 6.6.2019 4:45 (!) reagovat 17 + - 2

Realita českého zdravotnictví

Vážení, toto nejsou ojedinělé případy. Například Karlovarská krajská, zaměstnává amatéry, kteří při odstraňování zbytků placenty, pacientce propíchnou dělohu, čemuž následovala laparoskopie dělohy. Na nějaké " omlouváme se " se tam nehraje.
Celkově stav péče ve zdravotní je odrazem naší společnosti. Tak jak se chováme k druhému, lhostejnost, nezájem, strach. ( viz frajer, který v pohodě projde kolem ženy sražené vlakem aniž by poskytl pomoc.)
Ministr zdravotnictví, nemá být v šoku, ale konat. Potrestat viníky, sjednat nápravu!!!

Lucifer 6.6.2019 14:48 (!) reagovat 7 + - 0

ministr

Na to že koukal jak na chodbě umírá dítě byl docela vysmátý, nemyslíte?

Mota 6.6.2019 17:17 (!) reagovat 3 + - 0

Taky se mi to tak zdálo.... Měl co dělat, aby se tam u toho nechechtal...

Klára 7.6.2019 12:52 (!) reagovat 0 + - 0

Ano

Přesně ta, také jsme nechápala nad čím se usmívá. Co mu tam jako přišlo vtipné? Většina lidí tady sama říká jak nad tím brečela a on se usmívá a říká jak je v šoku, jako by byl nějaký masový vrah na výslechu, kterému to dělá dobře.

Jitka 5.6.2019 22:18 (!) reagovat 5 + - 4

Je to realita. A vymlouvat se na nedostatek personálu je směšné, to už známe skoro ze všech oborů. Lidem se jen nechce makat. Akorát někde ty následky jsou kritické. Vlastní zkušenost s doléčením mého otce na LDN v nemocnici Brandýs n/l. A že jich tam bylo jak much.

Mirka 6.6.2019 10:33 (!) reagovat 4 + - 0

Svatá pravda

Máte svatou pravdu,zdravotnictví v našem státě je pouze běhání od jednoho k druhému,dlouhé hodiny čekání a diagnóza nikde.Bohužel realita 21.století.Hlavně když kvete obchod s léčivy a doplńky stravy.

Pavel 9.6.2019 1:05 (!) reagovat 0 + - 0

Brandýs a LDN

Tam už raději nikdy a ještě jednou nikdy. Měli jsme tam babičku a stačilo. Byla tam "jen" nějaký čas, ale představa, že je tam někdo reálně pardon "na dožití", to mě chytá totální bezmoc. Ta stejná, jako při vstupu na oddělení.
Za mě příště např. Mělník, když nebude zbytí. Ten byl k pláči donedávna (nikdo tam nechtěl investovat ani Kč), teď nedávno prý prošel solidní rekonstrukcí, byl dovybaven apod.

Jakub Vanecek 5.6.2019 21:23 (!) reagovat 15 + - 4

Děsivější než dívat se na horor. Protože je to reálná situace, do které se může dostat úplně každý z nás. Doktorům jsem vždy věřil a vážím si jich, ale tohle je opravdu malér. Přeji "obětem", aby se dočkali alespoň odškodnění.

honza 5.6.2019 20:48 (!) reagovat 3 + - 25

Empatie

Upřímně, já být na místě těch zdravotních sester taky bych to nedával. Člověk při takovém zděšení se automaticky přepne do režimu paniky u toho prostě nedokážete rozumně přemýšlet. Jde o to že se ocitnete v takové situaci, kde musíte rychle jednat a přemýšlet. (Nevím jak to probíhá na vysokých školách) ale podle mě tam není nějaké školení pro takové případy jako se stalo u Adámka.

honza 5.6.2019 20:53 (!) reagovat 3 + - 7

Ještě bych chtěl dodat, že ano sestry to zbytečně natahovaly a mohli ušetřit vteřiny až minuty. A problém neproškoleného personálu je že nám v České Republice chybí lékaři,doktoři a sestry bereme téměř každého. S tím my nic neuděláme buďme rádi za každého lékaře a doktora který dělá práci za ty lidi který tady potřebujem.

Aneta 5.6.2019 21:38 (!) reagovat 12 + - 3

Dával, nedával, Adámek tam neměl vůbec co dělat. Měl ležet na posteli a dostávat akutní péči při krvácení. Je to nejčastější komplikace a často prý právě během 4.dne. Takže za mě hlavní viník dětské oddělení a jeho vedení. Snad aspoň tento dokument opravdu povede k oprášení nácviku krizových situací ve všech nemocnicích, protože toto je jen jedna namátková, která bohužel toutu smutnou souhrou náhod vyšla na povrch. Že asi nebude ojedinělá, je teď jasné všem z nás..

Petr 5.6.2019 22:15 (!) reagovat 15 + - 4

To je jako kdybyste obhajoval hasiče, který utekl od požáru, nebo třeba policistu, který utekl před zločincem. Zdravotní sestry přece musí být na podobné situace školené, a jsou tam právě od toho, aby zachovaly chladnou hlavu. To by bylo absurdní, kdyby taková školení neměly

Blpec 6.6.2019 10:50 (!) reagovat 1 + - 1

O takovém školení nic nevím,na akutní stavy jsou školení záchranáři a lékaři.
Běžné sestřičky ho určitě nemají.

Gabriela 6.6.2019 8:52 (!) reagovat 9 + - 0

Gabriela

Dobry, takze pokud na Vas pojede kamion, ve kterem sedi profesionalni ridic, a rozmasiruje Vam rodinu a pak rekne, ze z paniky nedokazal zabrzdit, bude to v poradku? Presne toto jste prave rekl. Lekar a zdravotni sestra jsou prave ti lide, kteri maji byt vycviceni k tomu, aby paniku a strach dokazali odbourat. Duraz se na to klade v obycejnych kurzech prvni pomoci. A absolutne me nezajima, ze to sestra nezvladla, zvladnout to proste mela, to je jeji povinnost. Nejsem zdravotnik a dokazu pri dopravni nehode nebo pomoci pri ztrate vedomi ci epileptickem zachvatu co nejvic potlacit emoce, i kdyz mi srdce busi o sto sest a jednam pudy, to jest pro zachranu zivota. Pokud to sestra nedokaze, nema ve zdravotnictvi co delat.

Kateřina Šlégrová 6.6.2019 9:59 (!) reagovat 3 + - 0

Urcite

Podle me problem v primarovi orl.mel by vsem zamestnancum oddeleni nechat skolit kuzy jak jednat v krizove situaci..viz sestra a doktorka ladne se prochazejici neexistuje! Jako mali skolici akce zachranari a policiste melo by se toto delat v nemocnicich..myslim,ze vetsina fn to dela ,ale tu Pardubice urcite ne..je to dva roky od adamka za tu dobu tam nastala stejna situace uz nekolikrat u dalsich,protoze tepene krvaceni po operaci mandli je casta komplikace...pranyrovala bych jak jedince tak primare..jde to na jeho hlavu! Vzdyt i v autoskole se delaji znovu kondicni jizdy pokud nekdo nevi ..nechapu..

Analia 5.6.2019 17:04 (!) reagovat 11 + - 10

Kam jsme došli

To jsem si myslela že se něco tak hrozného může stát jen v Litoměřické nemocnici. Bohužel se to už stává i v těch velkých a "lepších" nemocnicích!!! Hrůza jak můžou vůbec léčit lidi,a jak mohli vůbec dostudovat?! Hnus a hrůza, člověk aby se bál jít i na banální zákrok!! I když Litoměřická LDN by také mohla vyprávět. Tam si paní doktorka nevěděla rady co dělat se špatně zacévkovaným pacientem, který díky jejímu zásahu začal krvácet a její odpověď?! Že prý odpoledne žádného urologa už nesežene a tchán tak bude muset počkat do rána, až nějaký bude sloužit.Nakonec ho tedy přecévkovala s pomocí sester. A jak tchán dopadl,díky jejich "skvělé" rádoby péči, po třech měsících pobytu umřel. Byl vyhublý na kost a tělo samé proleženiny, prý nepředpokládali že se mu nějaké objeví. Tak ať žije naše suprové zdravotnictví!!!

M. 5.6.2019 18:33 (!) reagovat 4 + - 9

Léčení "banálních" případů, chování k pacientům, zájem na zlepšování organizace práce, to je skutečný stav našeho zdravotnictví. Mne už totiž senzační reportáže, co nového zase vymysleli a jak nově operují páni profesoři Na Homolce a v IKEMu, nějak nedojmou.

Gabriela 6.6.2019 8:55 (!) reagovat 5 + - 0

Gabriela

Napodobne. Ze mame perfektni IKEM a jina top svetova zarizeni je sice pekne, ale jaky stav je ve stovkach, neli tisicu nizsich zarizeni, to by nenapravilo ani deset IKEMu. Jake procento lidi potrebuje sluzbu IKEMu naproti klasicke peci napric republikou v ramci nizsi pece? Pche!

pepa z depa 5.6.2019 11:07 (!) reagovat 38 + - 64

Objektivní reportáž?

Je smutné k čemu se ČT propůjčila. Naprostá neobjektivita a tendenčnost ... (u Adámka, kde mám info i z druhé strany)
Reportáž vedená takovým způsobem u tak závažných témat je NEPŘIJATELNÁ. Ničemu neprospěje, spíš naopak, …
Vyjádření protistrany NENÍ -s odůvodněním, že by se jen vymlouvali a mlžili. Tj. každé jiné vysvětlení a informace o tom, jak se co seběhlo je výmluva a mlžení ...
Všem dotčeným každopádně přeji hodně sil, jak "pacientům", tak i poctivým doktorům, kteří se snaží často také z posledního plnit jim svěřené poslání v rámci možného.
Vím o čem mluvím a vím, že sám bych to často nedal.

Pavel 5.6.2019 12:06 (!) reagovat 27 + - 3

Tak nám povězte to info z druhé strany, ať si uděláme představu.

chorche 5.6.2019 12:19 (!) reagovat 34 + - 4

Z kluka cáká krev, je po operaci, ví se, že může krvácet, je v nemocnici, chodí kolem něj "lékařka". Jaká může být jiná verze než mu okamžitě pomoct??? Dej si pěstí pepiku...

Iva 5.6.2019 12:25 (!) reagovat 39 + - 4

Děláte si legraci?

Jak můžete omluvit a profesionálně obhájit už jen to, že krvácejícího klučiny nechají PROFESIONÁLOVÉ, viz přinejmenším lékařka, pobíhat na chodbě, nechá ho bez dozoru a profesionální pomoci. Pokud jste odborník, měl by jste vědět, že tomu klukovi každý krok, každý otřes-pohyb zvyšoval krvácivost, natož běh, kdy běžel mamince pro pomoc- však se pak taky krvácení spustilo jak “hasičská stříkačka”. Naprosto bez emocí- po profesionální stránce selhání od samého začátku! To, že krvácejícímu klukovi dovolili PROFESIONÁLOVÉ pobíhat na uzamčené oddělení- je pochopitelně noc-nemají klíče, neumí dát do kupy odsávačku atd...a vůbec mu dovolili takto nesmyslně a nebezpečně upustit lůžko-aby byl především v klidu- to je neomluvitelné!!! Primář by si měl šáhnout do svědomí, ti všichni sypat popel na hlavu, jaké PROFESIONÁLY má-měl na oddělení, jak tragicky se zachovali už do počátku, nedokázali to profesionálně vzít do rukou, zmatky, neposkytnutí pomoci, ledabylost té lékařky, absolutně byli mimo milý pane!

tadeusz 5.6.2019 12:44 (!) reagovat 32 + - 4

Přesně, to je to zásadní selhání. Námaha zvyšuje tlak a tep. Pokud už byl chlapec transportován, měl jet minimálně v křesle, nebo na lůžku. Ihned měl dostat hemostatikum, zklidnit medikamentózně a začít ho připravovat na sál. Za půl hodiny mohl být na sále i s příjezdem operatéra. Krevní ztráty by nebyly až zásadní, navíc se na lůžku dají nahradit. Ostatně, i tak si myslím, že krevní ztráty nebyly až rozhodující, jako neskutečný šok, kterému byl chlapec vystaven a zmatek dospělých kolem něj.

Míša 5.6.2019 13:46 (!) reagovat 27 + - 3

Možná máte obecně pravdu,ale ne v tomto jasném případě,kde opravdu těžce pochybila nemocnice takovým způsobem,že vytáčky a výmluvy lékařů by tu stejně byly zbytečné. (mimo jiné vyjádřit se k celé kauze mohla nemocnice sama, prostor a čas na to určitě měla).Ale jedné jediné osoby bych se ráda zeptala, a to té námi z kamery neznámé sestry, která nepřivolala ARO a namísto toho poslala v nočních hodinách maminku s Adámkem nemocnicí mrknout se, jestli je náhodou na ORL otevřeno..Tak její vysvětlení bych opravdu chtěla znát. Proč to udělala? Má to nařízeno od vedení? Je to v nemocnici běžná praxe? A hlavně kdyby JÍ takto krvácelo JEJÍ vlastní dítě, také by jí připadalo normální vydat se dobrovolně v noci s krvácejícím dítětem na špacír nemocnicí? Opravdu?.. Škoda přeškoda, že dokument tohoto nevyužil, stačil by jediný rozhovor u té osoby, u které dle mého názoru tato obrovská tragédie začala...

pepa z depa 5.6.2019 15:49 (!) reagovat 7 + - 18

ano máte pravu Ivo a Míšo, ...

Nevím, co přesně a jak se tam seběhlo (jen vím, že ne všemu se může v reportáži věřit). Ostatně je to vše předmětem zatím neuzavřeného šetření. Proto je zakázáno OBĚMA stranám se k věci vyjadřovat.
To, že se nejednalo o standardní postupy a jednání jedno z jaké strany, potvrzuje jen vzniklý zmatek na záběrech.

Je to tragédie pro všechny zúčastněné, nechtěl bych být v roli soudce, který bude rozhodovat. A přijde mi nanejvýš cynické říkat, že doktoři nemají svědomí …
Proto nesuďme prosím na základě jedné takové reportáže ... jen na jejim základě bych to také viděl podobně jako vy.
Můžeme se jen dále modlit za ty, které to postihlo a aby to nepotkalo nás ať už v roli pacienta, rodičů nebo doktorů tahaných po soudech.

Gabriela 6.6.2019 8:44 (!) reagovat 11 + - 0

Gabriela

Ne vsemu se da verit? Lekarka mela podle prava zustat u chlapce a sestra mela jit pro pomoc. Tento fakt je neoddiskutovatelny a situace naprosto neprijatelna. Nasledky fatalni. Nezajima me, ze lekarka ted z toho nespi, protoze to, co zpusobila, je neskutecne. A ani me nezajima, jestli predtim zachranila tisic zivotu. Zajima me tento jeden pripad a u tohoto pochybila naprosto fatalne.

pepa z depa 5.6.2019 15:49 (!) reagovat 10 + - 8

ano máte pravu Ivo a Míšo, ...

Díky za věcnou a logickou diskusi Ivo, Míšo - uhodily jste hřebíček na hlavičku. O to víc mě mrzí, že jeden málo objektivní pořad způsobí takové rozhořčení rozumně uvažujících „normálních“ lidí … pokud to tedy nebylo záměrem autorů, ale to bych očekával spíše na jiných TV stanicích.
Dovolím si položit otázku.
Opravdu máme důvod si myslet nebo věřit tomu, že personál, který podobné pooperační stavy řeší „denně“ posílá v noci pacienty s náhlým pooperačním krvácením „po svých“ nazdařbůh na ORL ambulanci na ošetření? A navíc bez předchozího zavolání?
Nebo je uvěřitelnější, že se to řeší standardně tak, že zůstane pacient v klidu na lůžku dětského odd. a čeká se na specialistu nebo na převoz na připravené specializované pracoviště? Přece prostředí, které poskytuje podmínky pro alespoň základní ošetření je daleko lepší, než chodba před uzamčenou ORL ambulancí, na které sebelepší doktor bez prostředků nezmůže nic.
Nedělejme si ale ani iluze, že Dr. na dětském odd. může udělat revizi ORL zákroku. Může pečovat o pacienta a čekat na specialistu nebo organizovat převoz k němu.
A to že Dr. není přímo u pacienta neznamená, že si šel v klidu zakouřit. Vždyť jsme viděli pouze záběry z jedné chodby … nevím co přesně dělal mimo záběr, ale nedovolím si ho proto soudit a nazývat sv**í nebo podobně.

Iva 5.6.2019 16:19 (!) reagovat 24 + - 4

Víte, poslouchala jsem rozhovor s režisérkou dokumentu. Poskytnuté kamerové záznamy z bezpečnostních kamer jim poskytli už sestříhané, záznam z opačné strany, kde by se vidělo co se dělo dál a mezi tím- byl ZNIČEN. V poskytnutých záběrech jsou ZÁMĚRNĚ PROSTŘIHNUTÉ události, nenavazují na sebe. Takto jim to bylo už upravené předáno, záběry z druhé kamery ZNIČENY- nejsou.:-( Dokumentace předoperačního vyšetření atd. rodině nebyla dosud poskytnuta. Už tímto si podkopává totálně sama nemocnice důvěru. Proč a čí záměr byl, aby se nějaké záběry z konkrétních kamer neměly dostat na světlo světa a ty poskytnuté záběry byly sestříhané??? Ke krvácejícímu chlapci měl být zavolán ARO tým, když si sama lékařka, sestry nevěděly rady (měly si to ZAVČAS SAMY PŘIZNAT, HLAVNĚ TA DOKTORKA a nechodit kolem Adámka volným krokem s rukou v kapse!!, ale pýcha a arogance, netečnost a neprofesionalita bohužel vyhrála) nebo aspoň NA LUŽKU NEBO NA KŘESLE měl být hoch převezen urychleně tam, kde mu okamžitě pomohou- pomoc tam k němu přiběhne. Hoch neměl vůbec sám chodit, natož dvě patra po schodech, pak chudák i chvilku běžel, když zkolabovala maminka!!! Nebyla u nich ani jedna sestra, která by kluka hlídala-usměrňovala, aby se už zbytečně nehýbal! O doktorce už ani nemluvím! Problém byl ten, že ten dotyčný personál nebyl absolutně připraven co v tu noc s tímto případem dělat, snad “nebyl proškolen”? nebo v tom hrálo roli to, že sestra začala volat na všechny strany ve chvíli, kdy už nebrala zřetel na doktorku, “které tímto krokem dala najevo, že to profesně nezvládá”- udělala to až ve chvíli, kdy už byl Adámek mezi životem a smrtí a drahocenné minuty nenávratně v tahu. Toto bylo selhání toho oddělení na plné čáře!

pepa 5.6.2019 18:00 (!) reagovat 10 + - 9

Ano, jak píšu a souhlasím v tom s Vámi -jednou z hlavních komplikací bylo nejspíš nezachování pacienta v klidu.
Nepřímo jsem narážel právě na ten zásadní okamžik před tím. tj. kdy, proč a za jakých okolností došlo k přesunu před ORL -přesun byl asi dost živelný (neplánovaný) - takhle se to přeci (bez vozíku, bez lůžka) nedělá.
Pak na té chodbě už není co řešit - to je zmatek na zmatek, kdy není k dispozici nic pro pomoc pacientovi, kolabuje matka, sestra neví o koho se starat dříve ... Ten zmatek mě jen utvrzuje v tom, že takhle se to standardně opravdu neděje, že je něco špatně -jinak než obvykle a nikdo neví co a jak, je zamknuto a hochovi se přitěžuje, přitom by měl být v klidu.
Jak psala Míša "Škoda přeškoda, že dokument tohoto nevyužil, stačil by jediný rozhovor u té osoby, u které dle mého názoru tato obrovská tragédie začala..." a to je na dětském odd.
Tím okamžikem se nikdo v dokumentu nezabýval. Proč?
Nikdo neřešil kdo rozhodl o přesunu k ambulaci, ... jak to probíhalo, ..., zda tam někdo volal nebo nevolal, ... zkrátka v mých očích nedobrý dokument, který budí velké emoce, ale nedá odpověď.
Přítomnost ARO hned zpočátku bych ponechal na odbornících, dle mých info se k takovým situacím ARO tým nevolá - řeší se to na ORL (je tam sál ...), k resuscitaci samozřejmě už ano.
Proč se nemocnice chová jak se chová nevím, jestli musí, resp. jinak nemůže nebo jen chce ...
To my tady nevyřešíme, zprávy a oper. protokoly, ... to vše byl měl mít k dispozici odborník a možná je jen dobře, že to nekoluje po NETu.
Nechci se tu za někoho nebo za nemocnici bít, jen se snažím poukázat, že vše není tak černobílé, jak bylo presentováno a někoho odsoudit je velmi snadné.
Mějte se.

tadeusz 5.6.2019 19:14 (!) reagovat 9 + - 1

Jak vás tady čtu, vzpomněl jsem si, že v té reportáži otec Adámka říká, že za dveřmi hned vedle ambulance jsou operační sály. Pak by transport z dětského lůžkového oddělení směrem k operačnímu sálu smysl měl. Samozřejmě měl být udělán profesionálně. To by pak ovšem nepřímo ukazovalo spíš na sestru, jako ta, která přesun iniciovala, než maminka Adama, k ambulanci + sálu. Možná to mají i jako vnitřní předpis při krizové situaci, transport k ambulanci, protože tam jsou taky dostupné operační sály. Otázka je pak ta organizace, sestra třeba běží pro kolečkové křeslo, vystresovaná máma to nevydrží a běží se synem v náručí k ambulanci (to předpokládám není ORL pohotovost) sama, čímž tomu vůbec nepomůže, pak doběhne dětská lékařka, která nemá ORL specializaci, tak zase řeší ORL specialistu. Pak bych viděl spíše selhání toho ORL lékaře, že nebyl dostupný 13 minut od ohlášení problému u toho hocha.
Bohužel, sešlo se zde mnoho nepříznivých okolností a jejich kumulace pak vyústila v trvalé poškození zdraví.
Je třeba se z toho poučit. Základní poučení je to, že ač je tonsilektomie považována za banální zákrok, následné krvácení z rány je velmi závažná komplikace a podle toho by se k tomu mělo přistupovat. ORL lékař trvale na dětském oddělení i během noci, pokud tam mají pacienta po zákroku mi přijde jako absolutní nutnost.

tadeusz 5.6.2019 18:46 (!) reagovat 1 + - 8

To je nesmyslné obvinění, že záznamy byly zničeny. To evokuje úmysl. Záznamy se ukládají na médium a běžně je to tak, že se starý záznam přemazává novým, například po jednom dnu. Takže pokud takový záznam chcete mít, musíte ho aktivně zazálohovat, jinak by se přemazal. To se evidentně stalo, jinak by neexistovalo toto video. Ale zřejmě nikoho nenapadlo, řešit záznam z propojovacích chodeb. V ambulanci si troufnu tvrdit, že žádná kamera být nemůže kvůli zachování soukromí, takže těžko můžete poskytovat záznamy. I kdyby ovšem byly třeba z jiné kamery na chodbě, etika prostě neumožní probíhající resuscitaci sdílet veřejnosti. Takže pokud byly, dobře že to nemocnice televizi nedala.
Další omyl zřejmě bude spočívat v tom, že prý nebyla poskytnuta zdravotní dokumentace. Dnes byl na Seznamu rozhovor s advokátem rodiny a z rozhovoru vyšlo, že za obrazovou zdravotní dokumentaci považuje i záznam z chodeb! Osobně dost pochybuji, že by nemocnice nevydávala souhrnný dokument, podrobnou propouštěcí zprávu, kde jsou všechny informace uvedeny. Takže i tady předpokládám velké zkreslení informace.

Iva 5.6.2019 20:28 (!) reagovat 10 + - 2

Záznam jim byl skutečně předán již upravený, sestřihaný, v dokumentu je to též vidět, že tam není sekunda po sekundě návaznost. Druhý pohled kamery směřoval právě na místo, kde by se dalo v poklidu shlédnout, co ta lékařka s personálem dělala dál- jak i třeba byla aktivní-neaktivní. Tento úhel kamery na další chodbu-místo již ale nebyl poskytnut. POCHYBUJI A NEVĚŘÍM, že byl automaticky přemazán, to by byl přeci i záznam z kamery druhé. Myslím, že si záběry někdo určitě důkladně prohlížel a pak i z té jedné kamery vystříhal...každopádně tato tragédie byla naprosto zbytečná, postup neprofesionální. Může být nešťastná souhra okolností- ale procházející doktorka, která se na chlapce ani “nepodívá”, nezastaví, ruku v kapse a plouží se kolem, jak kdyby se nechumelilo “to fakt zabila”, viz to, že nechali kluka pobíhat, místo, aby okamžitě zajistili, aby se co nejmíň pohyboval. A to, že z konce z konce zůstává maminka v koutě chodby bezmocná SAMA se synkem na klíně je katastrofa!!! Kde byla ta doktorka v růžovém??? Shánět se měly sestry po doktorech, další pomoci, ne doktorka, ta měla zůstat u pacienta. Otázka taky je- kde celou dobu ta doktorka byla a jestli se vůbec intenzivně tak sháněla...těžko říct, ale profesně to prostě zle projeli.:-(

Steve 6.6.2019 14:57 (!) reagovat 5 + - 2

Záznam

Sekunda po sekundě tam není kvůli úspoře místa a je to tak běžné. Naopak mně přišlo, že záznam uměle sestřihávali autoři reportáže - viz rozdílné záznamy prvního příchodu k ambulanci. Navíc tím, že záběr z chodby nepustili v celku, ale rozkouskovali (s emotivním hudebním podkresem a komentářem otce) vzbudili dojem, že před ambulancí čekali déle než ve skutečnosti. Ambulance byla odemčena 2 minuty po příchodu (minutu po kolapsu matky). Minutu po odemčení ambulance přichází i ORL doktor.

Asi jsem jediný, ale dle mého doktorka rozhodně laxně neprochází okolo s rukama v kapse. Předpokládám, že jako doktorka na dětském oddělení o stavu Adama věděla a proto ho ani nekontrolovala. Když zjistila, že je ambulance zavřena, tak mi z kamery přijde, že něco naštvaně říká (když se otáčela doprava) a až poté sáhla do kapsy - buď pro klíče nebo pro mobil.

Iva 6.6.2019 16:58 (!) reagovat 4 + - 0

Můžete mi tedy prosím vysvětlit, když doktorka už dle Vás o stavu Adámka dobře věděla, proč se jakkoli ve svých silách nepokoušela zastavit tedy jeho tepenné krvácení hned od začátku, odcházela od pacienta a místo toho hledala v kapsi klíče nebo mobil a šla zas pryč?!? I z právního hlediska, neměla od pacienta vůbec odcházet a utíkali tam fakt jen záchranáři a některé sestry. Pokud by jste takto krvácel Vy nebo Vaše dítě přišlo by Vám to úplně v pohodě chování té doktorky??? Jestliže ano, gratuluji, jaký jste salámista a dobrodruh. Viz to, že krvácejícímu hochovi nebylo zabráněno, aby se s takovým krvácením zbytečně nehýbal? To taky nebylo v silách ani jednoho z “profesionálů” na videu toto zajistit?? To oni nevědí jako profíci, že s každým krokem, otřesem, rychlejším pulzem takový pacient víc a víc krvácí??? Jsou tam doslova tragicky promrhány drahocenné minuty, tak tu nepište hlouposti a absurdnosti. K čemu pak taková lékařka slouží na oddělení nebo personál, když si neví hned v počátku s takovou komplikací rady a nebyly schopni dotáhnout včas aspoň ARO tým a kluka nechali chodit po areálu s tepenným krvácením včetně doktorky v růžovém!

Steve 6.6.2019 17:56 (!) reagovat 6 + - 1

Spekulace

Nemám žádné interní informace, takže budu pouze spekulovat.
Krvácení nemohla zastavit, pravděpodobně šla tedy shánět léky na zastavení krvácení (klíče potřebuje, protože jsou prý chodby v noci zamčené). Během přesunu pravděpodobně volala doktora z ORL, který asi byl u jiného případu. Mimochodem na videu je okolo 1:08:00 (čas kamer) vidět, že jakmile tato doktorka věděla o zhoršení a vážnosti situace, tak taktéž utíkala po chodbě. To vám přijde jako to laxní chování?
Dle infa z jiného článku pracovala matka Adama v této nemocnici jako zdravotní sestra na plicním oddělení (tedy dle vašich slov "profesionálka"). Pravděpodobně z tohoto důvodu ji personál svěřil Adama do péče, jakožto opatrovníkovi, který podepsal souhlas. A nechal ji Adama přemístit. Asi to je v rozporu s vnitřním řádem nemocnice a pochybení na jejich straně. Ale jak víte, že doktor má zůstat u pacienta spíše než shánět léky, které mu můžou zachránit život?
Předpokládám, že doktor z ORL neutíkal, aby se mu nezvedl tep a mohl okamžitě operovat. Proto asi ani lidé z ARO neutíkali. Ale jsem laik, opět pouhý odhad.
Ten příběh je samozřejmě tragický a jak sama píšete, tak hlavní chybou byl samotný přesun, místo stabilizace a převozu na sál. Ale nevíme kdo dal pokyn, pouze to, že Adama nesla matka.
Zaujal mě rozhovor dispečerky s ARO, kdy říká, že ví, že mají dnes zavřeno. Je tedy možné, že tam byly i problémy technického rázu v areálu nemocnice.
Doktorku ani sestru neznám. Je možné, že jsou nekompetentní. Jen mi přišlo, že je tu řada lidí neprávem odsuzuje a několik dokonce vyhrožuje fyzickým násilím. Asi nejsem normální, že je můj mozek schopen analyzovat ten kamerový záznam bez emocí.

Iva 6.6.2019 18:23 (!) reagovat 1 + - 0

Nemusíme spekulovat, z právního hlediska neměla od dítěte lékařka odcházet. Pro pomoc, léky atd. měla utíkat sestra, nikoli doktorka- ta však rozhodně neutíkala. Situace byla vážná hned od počátku. Takže znovu opakuji, bez všech emocí- z právního hlediska neměla doktorka od tohoto pacienta odcházet. TEČKA. Samozřejmě bych osobně nikoho mordovat a mstít se a fyzicky napadat nešla, ale profesní selhání a neposkytnutí včasné pomoci tam bylo na plné čáře. To byla budova nemocnice milý pane, nestalo se to někde na nádraží... Navíc je i mazec, že po tom, kdy už byl u Adámka ORL lékař a ta doktorka v růžovém, tak vybíhá odtud vyděšená sestra a volá si o záchranku do nemocnice?!?! Proč už tam za ty celé dlouhé minuty nebyl zavolán ARO tým??? Sama maminka říká, že ARO tým už chtěla volat na pokoji, ale doktorka se sestrou ji vedly na zamčenou ambulanci...:-( nemíchám sem emoce, to tu není vůbec třeba, aby bylo zřejmé tragické pochybení personálu.

Steve 6.6.2019 19:52 (!) reagovat 2 + - 2

Nejsem právník; udivuje mě vaše jistota, jaký má nemocnice nastavený vnitřní postup v krizových situacích a že sestra ví, jaký lék/roztok má hledat lépe než doktorka. Druhá strana tvrdí, že situace nebyla z počátku tak vážná, aby se volalo ARO. Pochybuju, že by matka (zdravotní sestra) Adama přenášela při masivním krvácení. Druhá strana (ředitelka) taktéž tvrdí, že přesun na ORL nenařídila doktorka ani sestra z dětského oddělení. Je to tedy klasické tvrzení proti tvrzení.
Dle vyjádření druhé strany volala sestra záchranku, protože se nepodařilo znovu dovolat na ARO a přesun ARO týmu na ORL trval pravděpodobně déle, než lékař ORL odhadoval. Proto nařídil sestře volat záchranku - postup stanovený nemocnicí v případu, že se nedovolají na ARO.
Z toho, jak byla reportáž vedena, mám podezření, že existují i jiné záznamy telefonátů na ARO, ale schválně nebyly v reportáži uvedeny a použily se pouze záznamy přitěžující nemocnici (telefonát sestry a primáře).
Lidé při komplikacích umírají na nádraží i v nemocnici. Předpokládám, že zástupce pacienta byl informován o možných komplikacích.
Přečetl jsem si odborný článek doktora Komínka a spol. z roku 2014 a dle něho není v českých nemocnicích sjednocený postup při krvácení po tonzilektomii. V Ostravě se tito pacienti vozili na urgentní příjem. V Motole na ORL ambulanci. Dává vám tam za pravdu, že i při menším krvácení je potřeba místního ošetření a rozhodně se nesmí podcenit. Zároveň ale uvádí, že i při okamžité a kvalifikované lékařské pomoci může být krvácení po tonzilektomii smrtelné. V jednotlivých studiích z Rakouska, Německa, Francie a Anglie jsou smutné statistiky těchto úmrtí, i když studie se zaměřovaly hlavně na % četnost pooperačního krvácení.

Iva 6.6.2019 20:03 (!) reagovat 2 + - 0

V nemocnici jsem pracovala, jde vidět, že nejste z oboru. Na ARO se dovoláte vždycky, je tam několik linek. Není možné, aby se dlouhé minuty někdo z nemocnice NEDOVOLAL na ARO tým!! I kdyby tam jedna ze sester měla výtahem doběhnout osobně! Problém byl, že oni prostě ARO tým dlouhé drahocenné minuty prostě nejdřív vůbec nevolaly, to je celé. To je lež a vytáčky, že nemohly sehnat ARO tým... Selhala lékařka, selhal personál. Nést odpovědnost by měl i primář- bylo to naprosto nezvládnutá situace jeho zaměstnanců hned od počátku. Dál už nemíním s Vámi ve vší úctě diskutovat.;-)

Steve 6.6.2019 20:46 (!) reagovat 3 + - 2

To je v pořádku, já jsem pouze upozorňoval na možné vysvětlení chování personálu, vy vidíte jen jednu možnost a vše ostatní jsou výmluvy. Snad se nad tím některý diskutující zamyslí než vyřkne ortel nad aktéry z Pardubic na základě velmi jednostranné reportáže. Opravdu nejsem z oboru. Vy souhlasíte s rodinou pacienta, že se mělo ARO volat hned na pokoj při počínajícím krvácení. Abyste pak ale nebyla překvapená, pokud soud uvede něco jiného na základě právního výkladu. TEČKA.

Jana 6.6.2019 18:14 (!) reagovat 2 + - 0

jak víte, že ambulance byla odemčena 2 minuty po příchodu?

Steve 6.6.2019 19:02 (!) reagovat 3 + - 0

Z kamerového záznamu. Je možné, že byl upraven, netuším. Dle něho byl příchod sestry v 1:04:25 (první záznam s pozdějším údajem je asi vadný) a sestra otvírá ambulanci v 1:06:48 (čas 16:15 v reportáži). V 1:07:55 přichází pohotovostní doktor.

Jana 6.6.2019 21:39 (!) reagovat 4 + - 0

právě, že záznam je sestříhaný, není možné přesně posoudit časovou návaznost. Dle Vašich příspěvků se mně zdáte více méně obeznámen se situaci v Pardubicích (telefonáty,postupy). Jenom se divím, že není záznam celý, bez sestříhání. Kdo ho sestříhal a proč?

Steve 6.6.2019 22:49 (!) reagovat 3 + - 1

Ano, je pravda, že divný střih je i v onom druhém záznamu, kdy přichází zdravotní sestra k ambulanci v 1:04:25 a matka s dítětem se "teleportuje" k lavici v čase 1:04:31.
Ale je možné, že toto vzniklo častým kopírováním a přehráváním jednoho záznamu. Snad se dochoval originál.
Obeznámen se situací opravdu nejsem, pouze vycházím z informací z médií a z této reportáže. Je možné, že tu hájím personál nemocnice a pravda je na straně rodiny Adama, že nemocnice cosi tají a kryje.

tadeusz 6.6.2019 23:25 (!) reagovat 6 + - 2

Podívejte, já se to tady snažím probrat více racionálně a souhlasím skoro se vším, co tu píše Steve. Nevěřím na nějaké spiknutí v nemocnici, kde se mažou záznamy a lidi se navzájem kryji a že nemocnice nespolupracuje. Bylo to zřetězení událostí, které mělo bohužel tragické vyústění. Mimochodem mi tato situace ukazuje, že daleko lepší je takovou specializovanou péči jako ORL operace koncentrovat do 5 pracovišť v republice, kam se bude dojíždět, kde se to zajistí přístrojově (včetně pooperačních JIP) a především personálně. Kdyby to tak bylo a nebyla by snaha operovat v každé okresní nemocnici, pak si jsem skoro 100% jistý, že bychom tady tuto smutnou debatu nevedli.

Iva 7.6.2019 8:10 (!) reagovat 3 + - 0

Tu přeci nejde o žádné spiknutí, ale že za profesní selhání nechce nést nikdo odpovědnost, neomluví se, “ruka ruku myje.” Je to tak i v případě Matýska z Brna před cca 10lety na ORL, rodiče se dlouhá léta soudili-soudí... poněvadž i tam došlo k selhání, neposkytnutí včasné profesionální pomoci při krvácení. Oddělení má být na takové pooperační případy připraven, vyškolen. Neexistuje, aby někde nešel zvonek na sestru-případ Matýska, nemohli najít potřebné nástroje k zajištění dýchacích cest, zamčené skříňky, zmatené hledání klíčů. Není přece možné, aby se hroutil profesionál a propadal hysterii, byl nepoužitelný, NEVĚDĚL, že někde bylo zavřeno apod.! Jak je vůbec možné, že takoví zaměstnanci slouží, když “NEVĚDÍ”?! Musí přeci počítat s možnými komplikacemi. To je ale i odpovědnost primáře- chodu tohoto oddělení. Musí být na tyto případy vyškoleny a věcně jednat a profesionálně. Není možné aby se lékařka vzdálila s rukou v kapse od krvácejícího chlapce, který už v tu dobu krvácel nadmíru-viz záběry-jeho pyžamko apod. Pokud má sama nemocnice tak čisté svědomí a za svými zaměstnanci si pevně stojí- ti všichni aktéři co předvedli tu noc od první reakce, pokyn, po poslední telefon, proč dodnes neposkytla rodičům zdravotní dokumentaci a neposkytla jim VŠECHNY kamerové záběry? Je to celé dva roky, tak mi povězte kde je problém? Za dva celé dlouhé roky stále nemají došetřeno?? Co tu celou dobu dělají??Na co čekají?? Proč nevydají zdravotní dokumentaci?? Z čeho tedy mají sami nahnáno, že takto jednají? Tady jde hlavně o to, včetně x dalších případů, že zodpovědnost nikdo nechce nést, nechce se postavit čelem k věcem, které udělal zle...

13.6.2019 11:33 (!) reagovat 0 + - 0

Příspĕvek byl smazán kvůli porušení pravidel diskuse.

5.6.2019 21:41 (!) reagovat 0 + - 1

Příspĕvek byl smazán kvůli porušení pravidel diskuse.

Jana 5.6.2019 10:40 (!) reagovat 35 + - 17

Co na to říci..

Nejvíce pochybilo oddělení,kde Adámek ležel.Tam bych tresala.Každý laik ví,že i po banální operaci mandlí může nastat nejčastější komplikace krváce, tak snad jsem na tuto možnost 100 procentně připravena!!V době,kdy mají všichni u sebe telefon,to nešlo zorganizovat bez nesmyslného běhu matky s dítětem přes celou nemocnici??? Tak snad jako sestra,když si už sama nevím rady, stojím a telefonuju na všechna čísla,která mám!!Trvala bych na vysvětlení primářem tohoto oddělení,protože tam leží ta největší vina, přesně tak,jak se zminuje v dokumentu!A lékařka,která prošla kolem Adámka bez povšimnutí? Jak se někdo může takto podle zachovat?? Zdraví to Adámkovi nevrátí,ale zadostiučinění by se dosáhlo, KDYBY..kdybychom žili v právním státě..což bohužel není náš případ. Člověk se nedovolá ani špetky spravedlnosti, a to je možná také jedna z nejděsivějších poslání tohoto dokumentu..Jdu poslat příspěvek Adámkovi, to je jediné,co pro něj mohu udělat. Jana T.

Gabriela 5.6.2019 8:19 (!) reagovat 9 + - 12

To známe

Babička, ročník 1937, kardiag a astmatik s bolestmi levé ruky, vystrelujícími do zad. Interní ambulance městské nemocnice. Lékař nepřišel na ambulanci k vyšetření pacienta, diagnózu stanovil se sestrou přes interkom. Odesláni na chirurgii k rentgenu ramene. Vratili jsme se zpět na internu a dožadovali se EKG vyšetření u babičky, která letos oslaví 82let. S bolestí levé ruky! Přišel. Povšimněte si slova 'dožadovali jsme se vyšetření'.
Tolik asi k tomu...

Související