Auto-rallye-cross
- 00:00:00 Ke sledování pořadu vás zvou:
-
00:00:02
Učíme auta česky,
www.autacesky.cz. -
00:00:06
WTec, výrobce přileb
a oblečení pro motorkáře. -
00:00:10
Mediasport.cz,
motoristický videoserver. -
00:00:14
Buggy-ride.com,
autocross na vlastní kůži. -
00:00:49
Hezký den, vítejte u sledování
říjnového vydání Auto-rally-crossu, - 00:00:52 který bude tentokrát celý věnován
-
00:00:55
závěrečným dvěma závodům
autokrosového mistrovství Evropy. -
00:00:58
O poslední body se závodilo
ve Francii a také v Itálii, - 00:01:01 tak se hezky bavte!
-
00:01:09
Letošní evropský šampionát
měl od začátku obrovský náboj -
00:01:13
a s blížícím se koncem sezony
atmosféra pochopitelně zhoustla. -
00:01:17
Předposlední klání roku se konalo
ve francouzském Saint Igny de Vers -
00:01:21
a už zde se rozhodovalo
o titulech. -
00:01:24
Nakonec se rozhodlo
ve dvou divizích z celkových čtyř. -
00:01:27
Jednou z nich byla divize
Junior buggy, - 00:01:30 jejíž finále právě sledujeme.
-
00:01:34
Do nemalých problémů se krátce
po startu dostal Tadeáš Zeman, -
00:01:38
který závod ve Francii dokončil
až jako osmý. -
00:01:44
V čele byl Jiří Formánek,
ale dotíral na něho Jakub Kubíček. -
00:01:47
Vidíte, že jeho snaha
nebyla marná, -
00:01:51
a obhájce titulu
se dostal do čela. - 00:01:53 Jenže Jakub Kubíček chyboval
-
00:01:56
a Jiří Formánek se mu už
nedokázal vyhnout. -
00:01:59
Pořadí ve finále
se tedy výrazně změnilo. -
00:02:02
Vyhrál Radek Franc
před Petrem Nikodémem. -
00:02:04
Mistrem se přesto stal
Jakub Kubíček. -
00:02:15
Na start finále
jsem si vybral vnitřek. -
00:02:18
Ukázalo se, že to nebyla
nejlepší volba, ale budiž. -
00:02:21
Jirka se tam dostal,
tak jsme začali závodit. -
00:02:23
Pak jsem ho předjel čistě,
bez kontaktu, takže dobrý. -
00:02:28
Potom přišla moje chyba,
motor mi zhasnul, -
00:02:32
takže nemohl jsem s tím
nic udělat. -
00:02:35
Mrzí mě, že jsem tím
Jirku zdržel, -
00:02:38
ale i to šesté místo
nebo kolikátý jsem byl, -
00:02:42
mi vlastně zajistilo titul,
takže jsem rád, že mi to vyšlo. - 00:02:46 To s Jirkou mě moc mrzí.
-
00:02:49
Asi to nepochopí
nebo nepochopil, -
00:02:52
ale moc se mu za to omlouvám
a mrzí mě to. -
00:02:55
Jakuba Kubíčka to opravdu mrzelo,
ale my pojďme dál. -
00:02:58
Náš Václav Fejfar,
nebo Maďar Tamás Kárai? - 00:03:01 Mezi těmito dvěma závodníky
-
00:03:04
se i letos rozhodovalo o titulu
v divizi Touring autocross -
00:03:07
a opět to byla bitva
na ostří nože. -
00:03:10
Do finále sice Václav Fejfar
dobře odstartoval, -
00:03:13
ale z první zatáčky se svou Fabií
odjížděl téměř jako poslední. -
00:03:19
Pro Fejfara to tedy vypadalo
velmi špatně, -
00:03:23
protože jeho hlavní rival
Maďar Kárai -
00:03:26
se ze druhé řady doslova
probil až na druhé místo. -
00:03:30
Václav Fejfar se však dokázal
posunovat pořadím vzhůru -
00:03:34
a během jednoho manévru
se dostal před dva soupeře. -
00:03:41
To už našemu reprezentantovi
patřila skvělá druhá příčka, -
00:03:45
a to proto, že Maďar Kárai
přišel o kolo u své Fabie - 00:03:49 a musel odstoupit.
-
00:03:51
Václav Fejfar svou famózní
stíhací jízdu - 00:03:54 dotáhl téměř do vítězného cíle,
-
00:03:57
ale fotobuňku protnul
jen těsně druhý. -
00:04:01
Už pošesté v sezoně jako čtvrtý
dojel Ladislav Brožek. -
00:04:04
Páté místo obsadil další z našich,
Jan Bartoš. -
00:04:08
Největší radost měl
Václav Fejfar. -
00:04:14
Já jsem dostal ránu,
dostal jsem ji proti svodidlu, -
00:04:17
odjížděl jsem jako sedmý
a na videozáznamu jsem viděl, -
00:04:21
že kolega se dostal
někam dopředu. -
00:04:26
Pak jsem asi ve 3. kole viděl,
že stojí u kraje, - 00:04:29 asi jsem mu urazil kolo,
-
00:04:31
ale zaplaťpánbůh,
že to dopadlo, jak to dopadlo, -
00:04:34
že jsem dojel druhý.
A uvidíme v Maggioře. -
00:04:38
Nejpočetněji zastoupenou divizí
evropského autokrosu - 00:04:40 je ta s označením Buggy 1600.
-
00:04:44
Tato kategorie je zároveň
nesmírně vyrovnaná -
00:04:47
a špičku zde tvoří minimálně
12 autokrosařů. -
00:04:50
Tipovat, kdo vyhraje závody,
to je téměř sázka do loterie, -
00:04:53
a v této nabité konkurenci
se bijí i naši borci. -
00:04:57
Už třetí rok po sobě se to nejlépe
daří Ondřeji Musilovi, - 00:05:00 který v roce 2010 vybojoval
-
00:05:03
svůj první a dosud jediný
titul mistra Evropy. -
00:05:06
Mezi špičku se stále víc tlačí
mladý Tomáš Pospíšilík. - 00:05:18 Dostat se do reprezentace,
-
00:05:21
to znamená skončit v Evropě
nejhůř osmý, -
00:05:24
o to už několik sezon usiluje
Marek Sekanina. -
00:05:26
Pilotu tradičně žlutočervené
buginy se to ne a ne podařit. -
00:05:30
Mezi úplné nováčky evropského
mistrovství patří Radek Jordák. -
00:05:33
Letos především poznával
evropské tratě, -
00:05:37
nicméně s nabitou konkurencí
si vrásky nedělal. -
00:05:40
Jordák nakonec v tabulce obsadil
konečnou 12. příčku, -
00:05:44
a to je na debut v mistrovství
Evropy docela slušné. -
00:05:47
Mnohem zkušenějším jezdcem
už je Matyáš Zeman, -
00:05:51
který však letos skončil
čtrnáctý. -
00:05:54
Z reprezentační osmičky
bohužel vypadl Vít Nosálek, - 00:05:57 mistr Evropy z roku 2009.
- 00:06:00 To je jen další z mnoha důkazů,
-
00:06:03
že evropské šestnáctistovky
jsou opravdu nabitou třídou. -
00:06:06
Teď už ale sledujete
B finále této divize, -
00:06:09
ve kterém jeli Radek Jordák
a Marek Sekanina. -
00:06:13
A tito dva na sebe přímo
a doslova narazili. -
00:06:16
Radek Jordák jel na třetí příčce
a Marek Sekanina byl hned za ním. -
00:06:22
Radek Jordák se s Markem Sekaninou
dostal do kolize ještě jednou. -
00:06:26
Bohužel byla mnohem větší
než ta první. -
00:06:32
Oba naše jezdce a zejména
Marka Sekaninu to zbrzdilo, -
00:06:35
a ani jednomu se do A finále
nepodařilo postoupit. -
00:06:41
Jordák byl celkově dvanáctý
a Sekanina až šestnáctý. -
00:06:52
V A finále měla Česká republika
také dva jezdce. -
00:06:56
Byli to Tomáš Pospíšilík
a Ondřej Musil. -
00:07:00
Musil však po startu nešťastně
kolidoval s Johnem Lagodnym -
00:07:04
a oba dva kandidáti na titul
se propadli pořadím až na konec. -
00:07:13
Do čela se dostal domácí borec
Maxim Rigaudierre, -
00:07:16
který v evropských
šestnáctistovkách -
00:07:19
letos zažívá svůj debut,
a o to cennější jeho výkon byl. -
00:07:23
Závod na domácí půdě naopak
nevyšel Thomasi Anacletovi, -
00:07:27
který ani nepostoupil
do A finále, -
00:07:30
což se od jednoho z kandidátů
na titul rozhodně nečekalo. -
00:07:33
Čest rodiny Anacletových
tak ve finále hájil starší David, -
00:07:37
který se zde snažil dostat před
svého krajana Laurenta Macouina. -
00:07:40
Nejlepším z našich byl v tomto
finále Tomáš Pospíšilík, - 00:07:44 kterému patřilo páté místo.
- 00:07:47 Až jako osmý jel Ondřej Musil.
-
00:07:50
Ještě hůř na tom byl
John Lagodny, -
00:07:54
který francouzské finále dokončil
až na posledním, 10. místě. -
00:07:58
Nic se nezměnilo
na vedoucí příčce, -
00:08:01
kde jezdil letošní debutant
v Evropě, Maxim Rigaudiere. -
00:08:05
A stále pátý jel
Tomáš Pospíšilík. -
00:08:11
Jméno Rigaudiere už v našem
magazínu v minulosti zaznělo, -
00:08:15
a to v souvislosti s divizí
Junior buggy, -
00:08:18
kde se tento talentovaný Francouz
bil s našimi autokrosaři. -
00:08:22
Teď, po dvou letech, pilotoval
Rigaudiere šestnáctistovku -
00:08:25
a zcela jasně ovládl finále
evropského podniku. -
00:08:29
Na druhém místě dojel
David Anacleto - 00:08:32 a třetí byl Florent Taffani,
-
00:08:35
takže Francouzi
už podruhé za sebou -
00:08:38
obsadili kompletní
stupně vítězů. -
00:08:41
Nejšťastnější byl vítěz závodu,
Maxim Rigaudiere. -
00:08:47
Jen těžko se mi hledají slova,
jsem opravdu velice šťastný. - 00:08:53 Je to vážně fantastické,
-
00:08:55
byl to zatím můj nejlepší závod
v životě. -
00:08:58
Chtěl bych poděkovat
celému mému týmu, -
00:09:01
bez kterého bych to nikdy
nezvládl. -
00:09:07
Na to, jak se vyvíjel závod,
to je určitě maximum, - 00:09:10 co jsme mohli vytěžit.
-
00:09:13
Takže páté místo beru
všemi deseti. -
00:09:17
Doufám, že v Itálii podáme výkon,
na jaký jsme zvyklí. -
00:09:20
Je to správné, bude se rozhodovat
v posledním závodě. -
00:09:22
Tam půjde o všechno
a já jsem nakonec za to rád. - 00:09:25 A pojďme na divizi Superbuggy.
-
00:09:28
Té v posledních letech
vládnou němečtí autokrosaři -
00:09:31
a moc rady si s tím nevědí
naši reprezentanti. -
00:09:34
Už i v královské třídě však růžky
vystrkují Francouzi - 00:09:37 a konkurence je zde velká.
-
00:09:40
Neomezeným vládcem divize
Superbuggy je Němec Bernd Stubbe, -
00:09:44
který letos ve většině závodů
jednoznačně dominoval. -
00:09:47
Už zde ve Francii
se po zásluze stal -
00:09:50
potřetí v kariéře
mistrem Evropy. -
00:10:08
Ač se to nemusí zdát
podle výsledků, -
00:10:11
letošní sezona pro mě byla
velice těžká. -
00:10:13
Konkurence v naší divizi
je velice silná a vyrovnaná. -
00:10:16
To, že jsem zde uspěl,
mě velice těší. -
00:10:19
Neměl jsem to jednoduché,
ale zvládl jsem to, -
00:10:22
a jsem potřetí mistrem Evropy.
To je dobré. -
00:10:25
Velkou smůlu má letos matador
evropského autokrosu, - 00:10:29 náš Jaroslav Hošek.
-
00:10:31
Neopustila ho bohužel
ani ve Francii. -
00:10:34
Nedařilo se však
ani Petru Bartošovi, -
00:10:38
do jehož buginy v rozjížďce
tvrdě narazil Švýcar Josef Marty. -
00:10:41
Naopak další kvalitní výkon
předváděl Roman Keřka, -
00:10:44
který se na této trati
přímo probojoval do finále. -
00:10:50
To se bohužel nepovedlo
Jaroslavu Hoškovi, - 00:10:53 ale ani Vladislavu Štětinovi
-
00:10:56
a oba tito autokrosaři
museli do B finále. - 00:10:59 Ani zde to neměli jednoduché,
-
00:11:02
protože Francouzi mají také
několik rychlých dravců, - 00:11:05 které není snadné překonat.
-
00:11:08
Jaroslav Hošek se pohyboval
v polovině startovního pole, -
00:11:11
což na postup do A finále
v žádném případě nestačilo. -
00:11:15
C finále vyhrál Vladislav Štětina,
B finále už bohužel nepostoupil. -
00:11:18
Do A finále si nakonec postup
vyjel Ital Alessandro Gallota - 00:11:22 a domácí Johny Feuilade.
-
00:11:25
Vladislav Štětina skončil dvanáctý
a Jaroslav Hošek třináctý. -
00:11:33
Do A finále nejlépe odstartoval
domácí pilot Teddy Baudet, - 00:11:37 exmistr Evropy z roku 2010,
-
00:11:40
který se však současného
mistrovství Evropy neúčastní. -
00:11:50
Za něj se zařadil Němec
Andre Hinnenkamp -
00:11:53
a třetí příčku zaujal z druhé řady
startující Němec Bernd Stubbe. - 00:11:57 Baudet, Hinnenkamp a Stubbe,
-
00:12:01
na tomto pořadí se zpočátku
nic neměnilo. -
00:12:04
Čtvrté místo patřilo
Janisi Boksovi z Lotyšska -
00:12:07
a o pátou příčku bojovali dva naši,
Roman Keřka a Petr Turek. -
00:12:11
Především Roman Keřka zajel
už v rozjížďkách výborně. -
00:12:14
Důkazem byla jeho pozice
v první řadě na roštu. -
00:12:17
Finále už mu sice
tak výborně nevyšlo, -
00:12:21
i když i páté místo je v současné
Evropě kvalitním výsledkem. -
00:12:25
Do boje však ve finále vyrazil
už jistý mistr, Bernd Stubbe. -
00:12:30
Nejprve se takto dostal
před krajana Hinnenkampa, -
00:12:33
aby si krátce na to vyšlápl
i na vedoucího Baudeta. -
00:12:44
Bernd Stubbe není náhodou
jasným mistrem Evropy, - 00:12:47 což ve Francii znovu ukázal.
-
00:12:50
I když nevyrážel do závodu
na vedoucí příčce, - 00:12:52 dokázal se na ni probojovat
-
00:12:55
a vyhrál svůj už šestý závod
v sezoně. -
00:12:58
Druhý dojel Teddy Baudet
a třetí Andre Hinnenkamp. -
00:13:02
Od této chvíle se v divizi
Superbuggy bojovalo o druhé místo. -
00:13:06
O tom prvním už bylo totiž
definitivně jasno. -
00:13:10
Už dlouhé roky je tradicí,
že autokrosové mistrovství Evropy -
00:13:13
uzavírá závod v Maggioře,
a stejně tomu bylo i letos. -
00:13:18
Celý devítidílný seriál,
jehož úroveň rok od roku stoupá, -
00:13:22
letos přinesl parádní podívanou,
ale v Itálii to platilo dvojnásob. -
00:13:28
A zatímco někteří sem přijeli
už jen oslavit své tituly, - 00:13:32 jiní o ně přijeli bojovat.
-
00:13:35
Závody v Maggioře
jsou podobným svátkem, -
00:13:38
jaký představuje u nás
závod v Nové Pace. -
00:13:41
Ve zdejším depu panovala kromě
jisté nervozity i velká pohoda. -
00:13:45
Dalším pozitivem
italského závodu -
00:13:48
je bezesporu početná účast
závodníků - 00:13:51 ve všech mistrovských divizích.
- 00:13:54 Maggioru podobně jako Novou Paku
-
00:13:57
si jen málokterý autokrosař
nechá ujít. -
00:14:00
Letos bylo na startu přes
150 závodníků z celé Evropy. -
00:14:12
Teď už ale sledujete start divize
Junior Buggy, -
00:14:15
v níž se o titulu rozhodlo již
v předchozím závodě ve Francii. -
00:14:20
Staronovým mistrem
je Jakub Kubíček, -
00:14:23
který v tomto italském finále
zaujal druhou příčku. -
00:14:26
Do čela se totiž po startu
dostal Jiří Formánek. -
00:14:29
Trať byla před finále juniorů
hodně nakropená, -
00:14:33
takže druhý Jakub Kubíček
ani ostatní to neměli snadné. -
00:14:38
Za dvojicí Formánek - Kubíček
jel stále třetí Adam Roučka, -
00:14:42
ale ten nakonec
na tomto postu nevydržel. -
00:14:45
Připravil ho o něj totiž
Radek Franc. -
00:14:48
Jiří Formánek si připsal
letošní druhé vítězství, -
00:14:51
a udržel si tak konečnou druhou
příčku v mistrovství Evropy. -
00:14:55
A jaké bylo vítězné finále
z jeho pohledu? -
00:15:03
Finále bylo velice těžké,
pořadatelé nám ho nakropili -
00:15:06
a bylo velice těžké
držet se na trati, -
00:15:09
obzvlášť držet za sebou
letošního mistra Evropy. -
00:15:12
Jsem velice rád, že jsem ho udržel
a mám aspoň zlatou tečku na závěr. -
00:15:21
Takové je konečné pořadí letošního
mistrovství Evropy juniorů. -
00:15:25
Titul před svým odchodem do jiné
divize obhájil Jakub Kubíček. -
00:15:29
Teď už se přesujeme
do divize Touring autocross, -
00:15:33
kde se až do posledního závodu
bojovalo o titul. -
00:15:36
Tuto situaci ale psychicky příliš
nezvládal jeden ze dvou kandidátů, -
00:15:40
Maďar Tamáa Kárai.
Obhájce loňského zlata -
00:15:43
si nepočínal sportovně
a byl za to potrestán. -
00:15:46
Navíc u jeho Fabie následně
zkolaboval motor. - 00:15:49 Naopak Václav Fejfar,
-
00:15:52
za kterým přijelo do Itálie
velké množství fanoušků, -
00:15:55
procházel závodem
bez jediného zaváhání. -
00:15:59
Ladislav Brožek se přímo
do A finále neprobojoval, - 00:16:02 musel se o to pokusit z béčka.
-
00:16:05
Do čela se dostal domácí borec
Marco Noris s Mitsubishi - 00:16:09 a Brožek zaujal příčku třetí.
-
00:16:11
Jak známo, dál postupují
jen první dva, -
00:16:14
Brožek by tedy musel dohnat
a předjet -
00:16:18
minimálně Simona Peetoma.
Tento Nizozemec jel totiž -
00:16:21
na druhém, zároveň posledním
postupovém místě. -
00:16:25
Ladislavu Brožkovi
se to nakonec nepodařilo, -
00:16:29
a tak byl v posledním závodě
sezony - 00:16:32 klasifikován jako jedenáctý.
-
00:16:35
Celkově skončil pilot Fordu Focus
na čtvrté příčce v tabulce. -
00:16:39
To už je ale Václav Fejfar,
v rozjížďkách bezchybný, -
00:16:42
ve finále měl pole position.
Z první řady startovali také -
00:16:45
Nizozemec Jos Kuipers
a Rus Valentin Koršunov, -
00:16:49
ale nejlepší reakci měl
Václav Fejfar, -
00:16:52
který do první zatáčky vjížděl
jako vedoucí jezdec. -
00:16:58
Za obrovské podpory českých
fanoušků Fejfar ovládl - 00:17:01 i poslední finále sezony,
-
00:17:04
a to už věděl,
že se mu splnil velký sen. -
00:17:07
Po zisku dvou titulů mistra Evropy
v šestnáctistovkách -
00:17:10
přišel titul číslo tři,
a to v cestovních vozech. -
00:17:13
Italské finále naopak nevyšlo
Josi Kuypersovi, -
00:17:16
kterého otočil jeden
z místních borců. -
00:17:20
To však vůbec nemuselo
zajímat Václava Fejfara, -
00:17:23
který mířil již pro třetí
vítězství v letošní sezoně. -
00:17:27
Během uplynulých čtyř let
Václav Fejfar -
00:17:30
ani jednou nesestoupil z celkových
stupňů vítězů v mistrovství Evropy -
00:17:34
a získal dvě druhá
a dvě třetí místa. -
00:17:38
Na pátý pokus to tedy našemu
reprezentantu vyšlo -
00:17:41
a konečně může slavit
vysněný titul. - 00:17:44 Václav Fejfar tím zároveň napsal
-
00:17:48
novou kapitolu
autokrosové historie, -
00:17:51
protože dosud se žádnému jezdci
nepodařilo získat titul - 00:17:54 s buginou i s cestovním vozem.
-
00:17:58
Kromě toho jako jediný zvítězil
v závodě mistrovství Evropy -
00:18:01
ve všech třech
mistrovských divizích. -
00:18:15
Fejfar je už zkušeným
a ostříleným borcem, -
00:18:18
který však stále sbírá vavříny
a letos vybojoval ten nejcennější. -
00:18:21
Na stupních vítězů novopečeného
mistra Evropy doplnili -
00:18:25
druhý Marco Noris,
překvapení závodu, -
00:18:28
který postoupil z B finále,
a Rus Valentin Koršunov. -
00:18:31
Tomu i 15 bodů za bronz stačilo
na konečné druhé místo v tabulce. -
00:18:43
Zaplaťpánbůh cítím se krásně,
povedlo se to. -
00:18:46
Hlavně bych chtěl poděkovat
rodině, sponzorům -
00:18:49
a vůbec lidem,
co nám pomáhali, -
00:18:51
protože letošní sezona
byla opravdu těžká a náročná. -
00:18:54
Zaplaťpánbůh,
že to takhle dopadlo. -
00:18:58
A zde je konečné pořadí
v divizi Touring autocross. -
00:19:00
Václav Fejfar vybojoval titul
s velikou bodovou převahou. -
00:19:05
Lucemburčan John Lagodny,
náš Ondřej Musil -
00:19:08
a Francouzi Florent Taffani
a Thomas Anacleto, -
00:19:12
všichni tito autokrosaři mohli
získat titul v divizi Buggy 1600. -
00:19:16
A jak vidíte, byl to boj
opravdu na ostří nože. -
00:19:20
Každý zažíval své vlastní bitvy
už v rozjížďkách. -
00:19:26
Ondřej Musil měl co do činění
nejprve s Tomášem Pospíšilíkem -
00:19:30
a pak i s jedním
z bratří Anacletů, -
00:19:33
a proto se přímo neprobojoval
do A finále. -
00:19:38
To se naopak podařilo
vedoucímu jezdci tabulky, - 00:19:42 Johnu Lagodnému z Lucemburska,
- 00:19:45 který měl k titulu nejblíže.
-
00:19:50
Do první řady se z rozjížděk
probojoval Maďar Krisztián Szabó -
00:19:54
a v A finále nechyběli ani
Florent Taffani a Thomas Anacleto. -
00:20:02
Závody v Maggioře příliš nevyšly
Radku Jordákovi, -
00:20:06
který musel nastoupit
až do C finále -
00:20:08
a z něj se mu postoupit
nepodařilo. -
00:20:11
Jak už bylo řečeno
v reportáži z Francie, -
00:20:14
Radek Jordák skončil ve své
první sezoně v Evropě dvanáctý. -
00:20:21
Jediným ze čtveřice kandidátů
na titul, -
00:20:24
kdo musel do B finále,
byl Ondřej Musil. -
00:20:29
Ten si však takto sjednal pořádek
už po startu a ujal se vedení. -
00:20:34
Na druhé místo se zařadil
Němec Michael Buddelmayer, -
00:20:37
ale Ondřej Musil
začal ujíždět všem. -
00:20:42
Postup do A finále byl totiž
jedinou možností, -
00:20:45
jak si ještě zachovat naději
na titul. -
00:20:50
Tím, komu se do A finále
nepodařilo postoupit, - 00:20:53 byl Tomáš Pospíšilík,
-
00:20:56
který se tak propadl
z pátého až na sedmé místo -
00:21:00
v konečném pořadí
mistrovství Evropy. -
00:21:03
B finále vyhrál Ondřej Musil,
a postavil se tak plný odhodlání -
00:21:06
až do čtvrté řady
na roštu A finále. -
00:21:09
Jeho největší rivalové
však byli daleko před ním, - 00:21:13 na mnohem výhodnějších místech.
-
00:21:16
Nejlepší výchozí pozici měl
se žlutobílou buginou - 00:21:19 Lucemburčan John Lagodny,
-
00:21:23
ale do čela se dostal z vnějšku
startující Maďar Krisztián Szabó. -
00:21:33
O pět pozic si po startu polepšil
Ondřej Musil, který jel pátý, -
00:21:37
jenže pak se po něm projel
jeden z francouzských soupeřů - 00:21:41 a dopadlo to takto nešťastně.
-
00:21:45
Dvojice Čechů, kterou kromě Musila
tvořil ještě Vít Nosálek, -
00:21:49
zůstala na dlouho dobu zaseknuta
v jedné ze zatáček - 00:21:52 a šance na úspěch byla tatam.
-
00:21:56
Jiskřilo to
i na čelních pozicích, -
00:21:59
kde se takto před Johna Lagodného
dostal Florent Taffani z Francie. -
00:22:02
Lagodny měl brzy práci
s dalším ze soupeřů. -
00:22:05
O to se postaral pro změnu
Francouz Thomas Anacleto. -
00:22:09
Na čele byl stále Krisztián Szabó
z Maďarska, -
00:22:12
ale na něj dotíral Florent Taffani,
jeden z kandidátů na titul. -
00:22:17
Vidíte, jak těžko hájil
čtvrtou příčku John Lagodny, -
00:22:21
lídr tabulky, jehož speciál však
už v této chvíli hodně protestoval. - 00:22:24 Konkrétně šlo o to,
-
00:22:27
že motor Lagodného buginy
šel jen na tři válce. -
00:22:30
Nejblíže k vítězství, mimochodem
vůbec prvnímu v této divizi, -
00:22:34
měl Krisztián Szabó,
jenže v této jízdě šlo o titul, -
00:22:37
a pokud by se před Szabóa
dostal Florent Taffani, -
00:22:41
stal by se právě on
novým mistrem. -
00:22:44
Zvláště když se John Lagodny
neustále propadal pořadím. -
00:22:47
Až vzadu se bohužel pohybovala
dvojice našich autokrosařů, - 00:22:51 Vít Nosálek a Ondřej Musil,
-
00:22:53
který už věděl,
že letos se mistrem nestane. -
00:22:57
Přesto exmistr Evropy z roku 2010
zaslouží pochvalu, -
00:23:01
protože bojoval
do poslední chvilky, -
00:23:04
stejně jako Vít Nosálek,
mistr Evropy z roku 2009. -
00:23:09
Otěže nad šestnáctistovkami
už loni převzali -
00:23:12
francouzští autokrosaři
Olivier Dufour -
00:23:15
a letos bratři Anacletovi
a Florent Taffani. -
00:23:18
A právě on se v tuto chvíli
propadl za Thomase Anacleta. - 00:23:23 Vedl však Krisztián Szabó,
-
00:23:26
a kdyby finále skončilo
v tomto pořadí, -
00:23:29
stal by se mistrem Evropy
John Lagodny, -
00:23:32
přestože v tuto chvíli
byl až na šestém místě. -
00:23:35
Finále divize Buggy 1600
mělo obrovský náboj -
00:23:38
a jednalo se o opravdovou
detektivní zápletku. -
00:23:41
Teď sledujete záběry
z posledního kola. -
00:23:44
K titulu měl nejblíže
John Lagodny, -
00:23:47
byť nebyl v této trojici,
ale to platilo jen do této chvíle. -
00:23:51
Jen několik desítek metrů
před cílem totiž Thomas Anacleto -
00:23:54
takto zaútočil na Krisztiána Szabóa
a dostal se do čela. -
00:23:57
A v tu chvíli ještě ani netušil,
čeho tím dosáhl. -
00:24:00
Vzhledem k tomu, že John Lagodny
dojel až šestý, -
00:24:04
stal se novým mistrem Evropy
Thomas Anacleto. - 00:24:07 A v cíli tomu nemohl uvěřit.
-
00:24:10
Thomas Anacleto i ostatní účastníci
této jízdy se postarali -
00:24:13
o jedno z nejdramatičtějších
finále v historii, -
00:24:16
ve kterém se rozhodovalo
až doslova v poslední zatáčce. -
00:24:23
Novým mistrem je tedy
Thomas Anacleto. -
00:24:26
Z druhého místa byl velice
zklamán John Lagodny. - 00:24:30 A co Ondřej Musil?
-
00:24:35
Na poslední závody jsme tady byli
čtyři, kdo mohli získat titul, -
00:24:38
bohužel okolnosti
nám asi nepřály, -
00:24:41
nakonec je z toho
čtvrté místo o 1 bod. -
00:24:44
Bohužel na nás letos
zbyla brambora. -
00:24:47
To byly tedy nesmírně dramatické
šestnáctistovky, -
00:24:50
ale zajímavé věci se děly
také ve čtyřlitrech. -
00:24:54
I vinou tohoto dvojitého defektu
byl závod v Maggioře -
00:24:56
tím nejméně vydařeným
pro našeho Romana Keřku, -
00:25:00
který se tentokrát neprobojoval
do A finále a skončil sedmnáctý. -
00:25:03
Pole position na startu B finále
měl další z našich, Petr Bartoš. -
00:25:07
Z první řady do béčka startoval
také Jaroslav Hošek. -
00:25:11
Do čela se dostal
Nizozemec Werberk -
00:25:14
a zezadu se snažil před Bartoše
probít jeho krajan Albers. - 00:25:18 To se mu ale nepovedlo
-
00:25:21
a Petr Bartoš zaujal příčku
druhou, tedy postupový post. -
00:25:25
S tím se však nesmířil a před
Werberka se krátce nato dostal. -
00:25:28
Nizozemec měl
technické problémy -
00:25:31
a posunul se před něj
i Jaroslav Hošek. -
00:25:34
V tuto chvíli to pro naše barvy
vypadalo velice dobře, -
00:25:38
protože oba naši reprezentanti
byli na postupových pozicích. -
00:25:47
Petr Bartoš na čele s přehledem
svou pozici kontroloval, -
00:25:50
ale těžké to měl
Jaroslav Hošek. -
00:25:54
Na pilota modré buginy
se totiž začal tlačit - 00:25:57 domácí Duilio Lonardi.
- 00:25:59 V nájezdu do dalšího kola
-
00:26:02
se Lonardimu podařilo dostat se
před Hoška. - 00:26:07 Hošek tedy skončil jedenáctý.
-
00:26:10
Třináctý byl David Horák
a patnáctý Jaromír Štětina. -
00:26:20
Bernd Stubbe, Ladislav Hanák
a Andre Hinnenkamp -
00:26:24
stáli v první řadě na startu
A finále - 00:26:27 královské třídy Superbuggy.
-
00:26:32
Nejlépe vyrazil už jistý mistr
Bernd Stubbe, - 00:26:35 ale za ním to vřelo.
-
00:26:37
Hanák, Hinnenkamp
a také Petr Turek - 00:26:40 se rvali o každý centimetr.
-
00:26:47
Andre Hinnekamp
si nebral servítky -
00:26:51
a dost nešetrně se dostal
před Hanáka na druhé místo. -
00:26:54
Předjet našeho jezdce se vzápětí
pokoušel Janis Boks z Lotyšska - 00:26:58 a pátý jel Petr Turek.
-
00:27:01
Boks ale chyboval, čímž doslova
zašpuntoval trať, -
00:27:05
a na to nejvíc bohužel doplatil
Petr Turek. -
00:27:09
Naopak nejvíc na tom vydělal
Petr Bartoš, -
00:27:12
který stihl celou skupinu objet
a dostat se tím na čtvrté místo. -
00:27:18
Nic z toho nezajímalo
vedoucího Bernda Stubbeho - 00:27:21 ani druhého Andreho Hinnenkampa.
- 00:27:24 Třetí jel Ladislav Hanák
-
00:27:27
a čtvrtý Petr Bartoš,
vítěz B finále. -
00:27:30
Pátý jel domácí Lonardi,
šestý Nizozemec Calaghan - 00:27:33 a sedmý Francouz Dufour.
-
00:27:49
Až osmý jel Petr Turek,
a to znamenalo, -
00:27:52
že za tohoto pořadí
prohraje boj -
00:27:55
o druhé místo
v mistrovství Evropy. -
00:27:58
Druhou příčku totiž okupoval
Němec Hinnenkamp, -
00:28:01
což mu k obhajobě titulu
vicemistra stačilo. -
00:28:04
Nic s tím nemohl dělat
ani třetí Ladislav Hanák, -
00:28:07
protože tomu se Hinnenkamp
každým kolem vzdaloval. -
00:28:10
Chuť na závěr sezony
si tak spravil aspoň Petr Bartoš, -
00:28:14
který se do A finále probojoval
z B finále, -
00:28:17
a čtvrté místo v cíli je s ohledem
na vývoj závodu hodně slušné. -
00:28:21
Před Itala Lonardiho se v závěru
probil Francouz Olivier Dufour. -
00:28:25
Bohužel to se nepovedlo
našemu Petrovi Turkovi. -
00:28:28
Ten dokončil nevydařené finále
až jako osmý, -
00:28:32
a v důsledku toho se propadl
na konečné třetí místo v tabulce. -
00:28:43
Hlavní kategorie autokrosu
má však svého krále, -
00:28:47
a tím je už trojnásobný
mistr Evropy Bernd Stubbe. - 00:28:52 Vyhrál sedm závodů z devíti
-
00:28:55
a o staronovém mistru
nebylo žádných pochyb. -
00:29:02
Nejlepším z našich byl
v Maggioře třetí Ladislav Hanák. -
00:29:06
Obrovskou radost v cíli měl
Němec Andre Hinnenkamp. -
00:29:10
Titul vicemistra získal
na poslední chvíli, - 00:29:13 a tak první dvě příčky v tabulce
-
00:29:16
i letos patří
německým autokrosařům. -
00:29:22
A touto zprávou byl potěšen
i Bernd Stubbe. -
00:29:28
Němečtí fandové
mohli začít oslavovat, - 00:29:31 protože stejně jako loni i letos
-
00:29:34
patří tituly mistra i vicemistra
jejich autokrosařům. -
00:29:37
Nejlepším z našich byl
v Itálii Ladislav Hanák. - 00:29:42 Já jsem spokojený.
-
00:29:46
Je potřeba být nohama na zemi,
každá bedna je super a počítá se. -
00:29:49
Samozřejmě člověk
vždycky myslí co nejvýš -
00:29:52
a to finále mohlo
dopadnout líp. -
00:29:55
Ale dopadlo to, jak to dopadlo,
a je potřeba s tím být spokojený. -
00:29:59
Nedá se s tím nic dělat,
je to autokros. -
00:30:02
Bohužel tohle finále
se moc nepovedlo. -
00:30:05
Nic špatného jsem neudělal,
akorát jsem se dostal do mely -
00:30:08
a chyběl bodík,
ale tak to prostě někdy je. -
00:30:11
Autokrosové mistrovství Evropy
roku 2012 je za námi -
00:30:14
a můžeme říct, že to byl parádní
rok plný napínavých závodů. -
00:30:20
Na našem území se však pojede
ještě jeden autokros, - 00:30:23 a to už tento víkend.
-
00:30:26
Na trati v Humpolci se bude
konat tradiční setkání mistrů, - 00:30:29 tak to berte i jako pozvánku.
-
00:30:32
Díky za pozornost
za čtyři týdny na shledanou! -
00:30:37
Skryté titulky Blažena Stráníková
Česká televize 2012