iVysílání

stránky pořadu
Premiéra:
11. 10. 2012
20:05 na ČT sport

1 2 3 4 5

1 hlas
2420
zhlédnutí

Auto-rallye-cross

Auto-rallye-cross

Magazín z domácího i evropského autokrosu a rallyekrosu

30 min | další Sport »

upozorňovat

do playlistu

Přehrávač videa

Načítám přehrávač...

Auto-rallye-cross

  • 00:00:00 Ke sledování pořadu vás zvou:
  • 00:00:02 Učíme auta česky,
    www.autacesky.cz.
  • 00:00:06 WTec, výrobce přileb
    a oblečení pro motorkáře.
  • 00:00:10 Mediasport.cz,
    motoristický videoserver.
  • 00:00:14 Buggy-ride.com,
    autocross na vlastní kůži.
  • 00:00:49 Hezký den, vítejte u sledování
    říjnového vydání Auto-rally-crossu,
  • 00:00:52 který bude tentokrát celý věnován
  • 00:00:55 závěrečným dvěma závodům
    autokrosového mistrovství Evropy.
  • 00:00:58 O poslední body se závodilo
    ve Francii a také v Itálii,
  • 00:01:01 tak se hezky bavte!
  • 00:01:09 Letošní evropský šampionát
    měl od začátku obrovský náboj
  • 00:01:13 a s blížícím se koncem sezony
    atmosféra pochopitelně zhoustla.
  • 00:01:17 Předposlední klání roku se konalo
    ve francouzském Saint Igny de Vers
  • 00:01:21 a už zde se rozhodovalo
    o titulech.
  • 00:01:24 Nakonec se rozhodlo
    ve dvou divizích z celkových čtyř.
  • 00:01:27 Jednou z nich byla divize
    Junior buggy,
  • 00:01:30 jejíž finále právě sledujeme.
  • 00:01:34 Do nemalých problémů se krátce
    po startu dostal Tadeáš Zeman,
  • 00:01:38 který závod ve Francii dokončil
    až jako osmý.
  • 00:01:44 V čele byl Jiří Formánek,
    ale dotíral na něho Jakub Kubíček.
  • 00:01:47 Vidíte, že jeho snaha
    nebyla marná,
  • 00:01:51 a obhájce titulu
    se dostal do čela.
  • 00:01:53 Jenže Jakub Kubíček chyboval
  • 00:01:56 a Jiří Formánek se mu už
    nedokázal vyhnout.
  • 00:01:59 Pořadí ve finále
    se tedy výrazně změnilo.
  • 00:02:02 Vyhrál Radek Franc
    před Petrem Nikodémem.
  • 00:02:04 Mistrem se přesto stal
    Jakub Kubíček.
  • 00:02:15 Na start finále
    jsem si vybral vnitřek.
  • 00:02:18 Ukázalo se, že to nebyla
    nejlepší volba, ale budiž.
  • 00:02:21 Jirka se tam dostal,
    tak jsme začali závodit.
  • 00:02:23 Pak jsem ho předjel čistě,
    bez kontaktu, takže dobrý.
  • 00:02:28 Potom přišla moje chyba,
    motor mi zhasnul,
  • 00:02:32 takže nemohl jsem s tím
    nic udělat.
  • 00:02:35 Mrzí mě, že jsem tím
    Jirku zdržel,
  • 00:02:38 ale i to šesté místo
    nebo kolikátý jsem byl,
  • 00:02:42 mi vlastně zajistilo titul,
    takže jsem rád, že mi to vyšlo.
  • 00:02:46 To s Jirkou mě moc mrzí.
  • 00:02:49 Asi to nepochopí
    nebo nepochopil,
  • 00:02:52 ale moc se mu za to omlouvám
    a mrzí mě to.
  • 00:02:55 Jakuba Kubíčka to opravdu mrzelo,
    ale my pojďme dál.
  • 00:02:58 Náš Václav Fejfar,
    nebo Maďar Tamás Kárai?
  • 00:03:01 Mezi těmito dvěma závodníky
  • 00:03:04 se i letos rozhodovalo o titulu
    v divizi Touring autocross
  • 00:03:07 a opět to byla bitva
    na ostří nože.
  • 00:03:10 Do finále sice Václav Fejfar
    dobře odstartoval,
  • 00:03:13 ale z první zatáčky se svou Fabií
    odjížděl téměř jako poslední.
  • 00:03:19 Pro Fejfara to tedy vypadalo
    velmi špatně,
  • 00:03:23 protože jeho hlavní rival
    Maďar Kárai
  • 00:03:26 se ze druhé řady doslova
    probil až na druhé místo.
  • 00:03:30 Václav Fejfar se však dokázal
    posunovat pořadím vzhůru
  • 00:03:34 a během jednoho manévru
    se dostal před dva soupeře.
  • 00:03:41 To už našemu reprezentantovi
    patřila skvělá druhá příčka,
  • 00:03:45 a to proto, že Maďar Kárai
    přišel o kolo u své Fabie
  • 00:03:49 a musel odstoupit.
  • 00:03:51 Václav Fejfar svou famózní
    stíhací jízdu
  • 00:03:54 dotáhl téměř do vítězného cíle,
  • 00:03:57 ale fotobuňku protnul
    jen těsně druhý.
  • 00:04:01 Už pošesté v sezoně jako čtvrtý
    dojel Ladislav Brožek.
  • 00:04:04 Páté místo obsadil další z našich,
    Jan Bartoš.
  • 00:04:08 Největší radost měl
    Václav Fejfar.
  • 00:04:14 Já jsem dostal ránu,
    dostal jsem ji proti svodidlu,
  • 00:04:17 odjížděl jsem jako sedmý
    a na videozáznamu jsem viděl,
  • 00:04:21 že kolega se dostal
    někam dopředu.
  • 00:04:26 Pak jsem asi ve 3. kole viděl,
    že stojí u kraje,
  • 00:04:29 asi jsem mu urazil kolo,
  • 00:04:31 ale zaplaťpánbůh,
    že to dopadlo, jak to dopadlo,
  • 00:04:34 že jsem dojel druhý.
    A uvidíme v Maggioře.
  • 00:04:38 Nejpočetněji zastoupenou divizí
    evropského autokrosu
  • 00:04:40 je ta s označením Buggy 1600.
  • 00:04:44 Tato kategorie je zároveň
    nesmírně vyrovnaná
  • 00:04:47 a špičku zde tvoří minimálně
    12 autokrosařů.
  • 00:04:50 Tipovat, kdo vyhraje závody,
    to je téměř sázka do loterie,
  • 00:04:53 a v této nabité konkurenci
    se bijí i naši borci.
  • 00:04:57 Už třetí rok po sobě se to nejlépe
    daří Ondřeji Musilovi,
  • 00:05:00 který v roce 2010 vybojoval
  • 00:05:03 svůj první a dosud jediný
    titul mistra Evropy.
  • 00:05:06 Mezi špičku se stále víc tlačí
    mladý Tomáš Pospíšilík.
  • 00:05:18 Dostat se do reprezentace,
  • 00:05:21 to znamená skončit v Evropě
    nejhůř osmý,
  • 00:05:24 o to už několik sezon usiluje
    Marek Sekanina.
  • 00:05:26 Pilotu tradičně žlutočervené
    buginy se to ne a ne podařit.
  • 00:05:30 Mezi úplné nováčky evropského
    mistrovství patří Radek Jordák.
  • 00:05:33 Letos především poznával
    evropské tratě,
  • 00:05:37 nicméně s nabitou konkurencí
    si vrásky nedělal.
  • 00:05:40 Jordák nakonec v tabulce obsadil
    konečnou 12. příčku,
  • 00:05:44 a to je na debut v mistrovství
    Evropy docela slušné.
  • 00:05:47 Mnohem zkušenějším jezdcem
    už je Matyáš Zeman,
  • 00:05:51 který však letos skončil
    čtrnáctý.
  • 00:05:54 Z reprezentační osmičky
    bohužel vypadl Vít Nosálek,
  • 00:05:57 mistr Evropy z roku 2009.
  • 00:06:00 To je jen další z mnoha důkazů,
  • 00:06:03 že evropské šestnáctistovky
    jsou opravdu nabitou třídou.
  • 00:06:06 Teď už ale sledujete
    B finále této divize,
  • 00:06:09 ve kterém jeli Radek Jordák
    a Marek Sekanina.
  • 00:06:13 A tito dva na sebe přímo
    a doslova narazili.
  • 00:06:16 Radek Jordák jel na třetí příčce
    a Marek Sekanina byl hned za ním.
  • 00:06:22 Radek Jordák se s Markem Sekaninou
    dostal do kolize ještě jednou.
  • 00:06:26 Bohužel byla mnohem větší
    než ta první.
  • 00:06:32 Oba naše jezdce a zejména
    Marka Sekaninu to zbrzdilo,
  • 00:06:35 a ani jednomu se do A finále
    nepodařilo postoupit.
  • 00:06:41 Jordák byl celkově dvanáctý
    a Sekanina až šestnáctý.
  • 00:06:52 V A finále měla Česká republika
    také dva jezdce.
  • 00:06:56 Byli to Tomáš Pospíšilík
    a Ondřej Musil.
  • 00:07:00 Musil však po startu nešťastně
    kolidoval s Johnem Lagodnym
  • 00:07:04 a oba dva kandidáti na titul
    se propadli pořadím až na konec.
  • 00:07:13 Do čela se dostal domácí borec
    Maxim Rigaudierre,
  • 00:07:16 který v evropských
    šestnáctistovkách
  • 00:07:19 letos zažívá svůj debut,
    a o to cennější jeho výkon byl.
  • 00:07:23 Závod na domácí půdě naopak
    nevyšel Thomasi Anacletovi,
  • 00:07:27 který ani nepostoupil
    do A finále,
  • 00:07:30 což se od jednoho z kandidátů
    na titul rozhodně nečekalo.
  • 00:07:33 Čest rodiny Anacletových
    tak ve finále hájil starší David,
  • 00:07:37 který se zde snažil dostat před
    svého krajana Laurenta Macouina.
  • 00:07:40 Nejlepším z našich byl v tomto
    finále Tomáš Pospíšilík,
  • 00:07:44 kterému patřilo páté místo.
  • 00:07:47 Až jako osmý jel Ondřej Musil.
  • 00:07:50 Ještě hůř na tom byl
    John Lagodny,
  • 00:07:54 který francouzské finále dokončil
    až na posledním, 10. místě.
  • 00:07:58 Nic se nezměnilo
    na vedoucí příčce,
  • 00:08:01 kde jezdil letošní debutant
    v Evropě, Maxim Rigaudiere.
  • 00:08:05 A stále pátý jel
    Tomáš Pospíšilík.
  • 00:08:11 Jméno Rigaudiere už v našem
    magazínu v minulosti zaznělo,
  • 00:08:15 a to v souvislosti s divizí
    Junior buggy,
  • 00:08:18 kde se tento talentovaný Francouz
    bil s našimi autokrosaři.
  • 00:08:22 Teď, po dvou letech, pilotoval
    Rigaudiere šestnáctistovku
  • 00:08:25 a zcela jasně ovládl finále
    evropského podniku.
  • 00:08:29 Na druhém místě dojel
    David Anacleto
  • 00:08:32 a třetí byl Florent Taffani,
  • 00:08:35 takže Francouzi
    už podruhé za sebou
  • 00:08:38 obsadili kompletní
    stupně vítězů.
  • 00:08:41 Nejšťastnější byl vítěz závodu,
    Maxim Rigaudiere.
  • 00:08:47 Jen těžko se mi hledají slova,
    jsem opravdu velice šťastný.
  • 00:08:53 Je to vážně fantastické,
  • 00:08:55 byl to zatím můj nejlepší závod
    v životě.
  • 00:08:58 Chtěl bych poděkovat
    celému mému týmu,
  • 00:09:01 bez kterého bych to nikdy
    nezvládl.
  • 00:09:07 Na to, jak se vyvíjel závod,
    to je určitě maximum,
  • 00:09:10 co jsme mohli vytěžit.
  • 00:09:13 Takže páté místo beru
    všemi deseti.
  • 00:09:17 Doufám, že v Itálii podáme výkon,
    na jaký jsme zvyklí.
  • 00:09:20 Je to správné, bude se rozhodovat
    v posledním závodě.
  • 00:09:22 Tam půjde o všechno
    a já jsem nakonec za to rád.
  • 00:09:25 A pojďme na divizi Superbuggy.
  • 00:09:28 Té v posledních letech
    vládnou němečtí autokrosaři
  • 00:09:31 a moc rady si s tím nevědí
    naši reprezentanti.
  • 00:09:34 Už i v královské třídě však růžky
    vystrkují Francouzi
  • 00:09:37 a konkurence je zde velká.
  • 00:09:40 Neomezeným vládcem divize
    Superbuggy je Němec Bernd Stubbe,
  • 00:09:44 který letos ve většině závodů
    jednoznačně dominoval.
  • 00:09:47 Už zde ve Francii
    se po zásluze stal
  • 00:09:50 potřetí v kariéře
    mistrem Evropy.
  • 00:10:08 Ač se to nemusí zdát
    podle výsledků,
  • 00:10:11 letošní sezona pro mě byla
    velice těžká.
  • 00:10:13 Konkurence v naší divizi
    je velice silná a vyrovnaná.
  • 00:10:16 To, že jsem zde uspěl,
    mě velice těší.
  • 00:10:19 Neměl jsem to jednoduché,
    ale zvládl jsem to,
  • 00:10:22 a jsem potřetí mistrem Evropy.
    To je dobré.
  • 00:10:25 Velkou smůlu má letos matador
    evropského autokrosu,
  • 00:10:29 náš Jaroslav Hošek.
  • 00:10:31 Neopustila ho bohužel
    ani ve Francii.
  • 00:10:34 Nedařilo se však
    ani Petru Bartošovi,
  • 00:10:38 do jehož buginy v rozjížďce
    tvrdě narazil Švýcar Josef Marty.
  • 00:10:41 Naopak další kvalitní výkon
    předváděl Roman Keřka,
  • 00:10:44 který se na této trati
    přímo probojoval do finále.
  • 00:10:50 To se bohužel nepovedlo
    Jaroslavu Hoškovi,
  • 00:10:53 ale ani Vladislavu Štětinovi
  • 00:10:56 a oba tito autokrosaři
    museli do B finále.
  • 00:10:59 Ani zde to neměli jednoduché,
  • 00:11:02 protože Francouzi mají také
    několik rychlých dravců,
  • 00:11:05 které není snadné překonat.
  • 00:11:08 Jaroslav Hošek se pohyboval
    v polovině startovního pole,
  • 00:11:11 což na postup do A finále
    v žádném případě nestačilo.
  • 00:11:15 C finále vyhrál Vladislav Štětina,
    B finále už bohužel nepostoupil.
  • 00:11:18 Do A finále si nakonec postup
    vyjel Ital Alessandro Gallota
  • 00:11:22 a domácí Johny Feuilade.
  • 00:11:25 Vladislav Štětina skončil dvanáctý
    a Jaroslav Hošek třináctý.
  • 00:11:33 Do A finále nejlépe odstartoval
    domácí pilot Teddy Baudet,
  • 00:11:37 exmistr Evropy z roku 2010,
  • 00:11:40 který se však současného
    mistrovství Evropy neúčastní.
  • 00:11:50 Za něj se zařadil Němec
    Andre Hinnenkamp
  • 00:11:53 a třetí příčku zaujal z druhé řady
    startující Němec Bernd Stubbe.
  • 00:11:57 Baudet, Hinnenkamp a Stubbe,
  • 00:12:01 na tomto pořadí se zpočátku
    nic neměnilo.
  • 00:12:04 Čtvrté místo patřilo
    Janisi Boksovi z Lotyšska
  • 00:12:07 a o pátou příčku bojovali dva naši,
    Roman Keřka a Petr Turek.
  • 00:12:11 Především Roman Keřka zajel
    už v rozjížďkách výborně.
  • 00:12:14 Důkazem byla jeho pozice
    v první řadě na roštu.
  • 00:12:17 Finále už mu sice
    tak výborně nevyšlo,
  • 00:12:21 i když i páté místo je v současné
    Evropě kvalitním výsledkem.
  • 00:12:25 Do boje však ve finále vyrazil
    už jistý mistr, Bernd Stubbe.
  • 00:12:30 Nejprve se takto dostal
    před krajana Hinnenkampa,
  • 00:12:33 aby si krátce na to vyšlápl
    i na vedoucího Baudeta.
  • 00:12:44 Bernd Stubbe není náhodou
    jasným mistrem Evropy,
  • 00:12:47 což ve Francii znovu ukázal.
  • 00:12:50 I když nevyrážel do závodu
    na vedoucí příčce,
  • 00:12:52 dokázal se na ni probojovat
  • 00:12:55 a vyhrál svůj už šestý závod
    v sezoně.
  • 00:12:58 Druhý dojel Teddy Baudet
    a třetí Andre Hinnenkamp.
  • 00:13:02 Od této chvíle se v divizi
    Superbuggy bojovalo o druhé místo.
  • 00:13:06 O tom prvním už bylo totiž
    definitivně jasno.
  • 00:13:10 Už dlouhé roky je tradicí,
    že autokrosové mistrovství Evropy
  • 00:13:13 uzavírá závod v Maggioře,
    a stejně tomu bylo i letos.
  • 00:13:18 Celý devítidílný seriál,
    jehož úroveň rok od roku stoupá,
  • 00:13:22 letos přinesl parádní podívanou,
    ale v Itálii to platilo dvojnásob.
  • 00:13:28 A zatímco někteří sem přijeli
    už jen oslavit své tituly,
  • 00:13:32 jiní o ně přijeli bojovat.
  • 00:13:35 Závody v Maggioře
    jsou podobným svátkem,
  • 00:13:38 jaký představuje u nás
    závod v Nové Pace.
  • 00:13:41 Ve zdejším depu panovala kromě
    jisté nervozity i velká pohoda.
  • 00:13:45 Dalším pozitivem
    italského závodu
  • 00:13:48 je bezesporu početná účast
    závodníků
  • 00:13:51 ve všech mistrovských divizích.
  • 00:13:54 Maggioru podobně jako Novou Paku
  • 00:13:57 si jen málokterý autokrosař
    nechá ujít.
  • 00:14:00 Letos bylo na startu přes
    150 závodníků z celé Evropy.
  • 00:14:12 Teď už ale sledujete start divize
    Junior Buggy,
  • 00:14:15 v níž se o titulu rozhodlo již
    v předchozím závodě ve Francii.
  • 00:14:20 Staronovým mistrem
    je Jakub Kubíček,
  • 00:14:23 který v tomto italském finále
    zaujal druhou příčku.
  • 00:14:26 Do čela se totiž po startu
    dostal Jiří Formánek.
  • 00:14:29 Trať byla před finále juniorů
    hodně nakropená,
  • 00:14:33 takže druhý Jakub Kubíček
    ani ostatní to neměli snadné.
  • 00:14:38 Za dvojicí Formánek - Kubíček
    jel stále třetí Adam Roučka,
  • 00:14:42 ale ten nakonec
    na tomto postu nevydržel.
  • 00:14:45 Připravil ho o něj totiž
    Radek Franc.
  • 00:14:48 Jiří Formánek si připsal
    letošní druhé vítězství,
  • 00:14:51 a udržel si tak konečnou druhou
    příčku v mistrovství Evropy.
  • 00:14:55 A jaké bylo vítězné finále
    z jeho pohledu?
  • 00:15:03 Finále bylo velice těžké,
    pořadatelé nám ho nakropili
  • 00:15:06 a bylo velice těžké
    držet se na trati,
  • 00:15:09 obzvlášť držet za sebou
    letošního mistra Evropy.
  • 00:15:12 Jsem velice rád, že jsem ho udržel
    a mám aspoň zlatou tečku na závěr.
  • 00:15:21 Takové je konečné pořadí letošního
    mistrovství Evropy juniorů.
  • 00:15:25 Titul před svým odchodem do jiné
    divize obhájil Jakub Kubíček.
  • 00:15:29 Teď už se přesujeme
    do divize Touring autocross,
  • 00:15:33 kde se až do posledního závodu
    bojovalo o titul.
  • 00:15:36 Tuto situaci ale psychicky příliš
    nezvládal jeden ze dvou kandidátů,
  • 00:15:40 Maďar Tamáa Kárai.
    Obhájce loňského zlata
  • 00:15:43 si nepočínal sportovně
    a byl za to potrestán.
  • 00:15:46 Navíc u jeho Fabie následně
    zkolaboval motor.
  • 00:15:49 Naopak Václav Fejfar,
  • 00:15:52 za kterým přijelo do Itálie
    velké množství fanoušků,
  • 00:15:55 procházel závodem
    bez jediného zaváhání.
  • 00:15:59 Ladislav Brožek se přímo
    do A finále neprobojoval,
  • 00:16:02 musel se o to pokusit z béčka.
  • 00:16:05 Do čela se dostal domácí borec
    Marco Noris s Mitsubishi
  • 00:16:09 a Brožek zaujal příčku třetí.
  • 00:16:11 Jak známo, dál postupují
    jen první dva,
  • 00:16:14 Brožek by tedy musel dohnat
    a předjet
  • 00:16:18 minimálně Simona Peetoma.
    Tento Nizozemec jel totiž
  • 00:16:21 na druhém, zároveň posledním
    postupovém místě.
  • 00:16:25 Ladislavu Brožkovi
    se to nakonec nepodařilo,
  • 00:16:29 a tak byl v posledním závodě
    sezony
  • 00:16:32 klasifikován jako jedenáctý.
  • 00:16:35 Celkově skončil pilot Fordu Focus
    na čtvrté příčce v tabulce.
  • 00:16:39 To už je ale Václav Fejfar,
    v rozjížďkách bezchybný,
  • 00:16:42 ve finále měl pole position.
    Z první řady startovali také
  • 00:16:45 Nizozemec Jos Kuipers
    a Rus Valentin Koršunov,
  • 00:16:49 ale nejlepší reakci měl
    Václav Fejfar,
  • 00:16:52 který do první zatáčky vjížděl
    jako vedoucí jezdec.
  • 00:16:58 Za obrovské podpory českých
    fanoušků Fejfar ovládl
  • 00:17:01 i poslední finále sezony,
  • 00:17:04 a to už věděl,
    že se mu splnil velký sen.
  • 00:17:07 Po zisku dvou titulů mistra Evropy
    v šestnáctistovkách
  • 00:17:10 přišel titul číslo tři,
    a to v cestovních vozech.
  • 00:17:13 Italské finále naopak nevyšlo
    Josi Kuypersovi,
  • 00:17:16 kterého otočil jeden
    z místních borců.
  • 00:17:20 To však vůbec nemuselo
    zajímat Václava Fejfara,
  • 00:17:23 který mířil již pro třetí
    vítězství v letošní sezoně.
  • 00:17:27 Během uplynulých čtyř let
    Václav Fejfar
  • 00:17:30 ani jednou nesestoupil z celkových
    stupňů vítězů v mistrovství Evropy
  • 00:17:34 a získal dvě druhá
    a dvě třetí místa.
  • 00:17:38 Na pátý pokus to tedy našemu
    reprezentantu vyšlo
  • 00:17:41 a konečně může slavit
    vysněný titul.
  • 00:17:44 Václav Fejfar tím zároveň napsal
  • 00:17:48 novou kapitolu
    autokrosové historie,
  • 00:17:51 protože dosud se žádnému jezdci
    nepodařilo získat titul
  • 00:17:54 s buginou i s cestovním vozem.
  • 00:17:58 Kromě toho jako jediný zvítězil
    v závodě mistrovství Evropy
  • 00:18:01 ve všech třech
    mistrovských divizích.
  • 00:18:15 Fejfar je už zkušeným
    a ostříleným borcem,
  • 00:18:18 který však stále sbírá vavříny
    a letos vybojoval ten nejcennější.
  • 00:18:21 Na stupních vítězů novopečeného
    mistra Evropy doplnili
  • 00:18:25 druhý Marco Noris,
    překvapení závodu,
  • 00:18:28 který postoupil z B finále,
    a Rus Valentin Koršunov.
  • 00:18:31 Tomu i 15 bodů za bronz stačilo
    na konečné druhé místo v tabulce.
  • 00:18:43 Zaplaťpánbůh cítím se krásně,
    povedlo se to.
  • 00:18:46 Hlavně bych chtěl poděkovat
    rodině, sponzorům
  • 00:18:49 a vůbec lidem,
    co nám pomáhali,
  • 00:18:51 protože letošní sezona
    byla opravdu těžká a náročná.
  • 00:18:54 Zaplaťpánbůh,
    že to takhle dopadlo.
  • 00:18:58 A zde je konečné pořadí
    v divizi Touring autocross.
  • 00:19:00 Václav Fejfar vybojoval titul
    s velikou bodovou převahou.
  • 00:19:05 Lucemburčan John Lagodny,
    náš Ondřej Musil
  • 00:19:08 a Francouzi Florent Taffani
    a Thomas Anacleto,
  • 00:19:12 všichni tito autokrosaři mohli
    získat titul v divizi Buggy 1600.
  • 00:19:16 A jak vidíte, byl to boj
    opravdu na ostří nože.
  • 00:19:20 Každý zažíval své vlastní bitvy
    už v rozjížďkách.
  • 00:19:26 Ondřej Musil měl co do činění
    nejprve s Tomášem Pospíšilíkem
  • 00:19:30 a pak i s jedním
    z bratří Anacletů,
  • 00:19:33 a proto se přímo neprobojoval
    do A finále.
  • 00:19:38 To se naopak podařilo
    vedoucímu jezdci tabulky,
  • 00:19:42 Johnu Lagodnému z Lucemburska,
  • 00:19:45 který měl k titulu nejblíže.
  • 00:19:50 Do první řady se z rozjížděk
    probojoval Maďar Krisztián Szabó
  • 00:19:54 a v A finále nechyběli ani
    Florent Taffani a Thomas Anacleto.
  • 00:20:02 Závody v Maggioře příliš nevyšly
    Radku Jordákovi,
  • 00:20:06 který musel nastoupit
    až do C finále
  • 00:20:08 a z něj se mu postoupit
    nepodařilo.
  • 00:20:11 Jak už bylo řečeno
    v reportáži z Francie,
  • 00:20:14 Radek Jordák skončil ve své
    první sezoně v Evropě dvanáctý.
  • 00:20:21 Jediným ze čtveřice kandidátů
    na titul,
  • 00:20:24 kdo musel do B finále,
    byl Ondřej Musil.
  • 00:20:29 Ten si však takto sjednal pořádek
    už po startu a ujal se vedení.
  • 00:20:34 Na druhé místo se zařadil
    Němec Michael Buddelmayer,
  • 00:20:37 ale Ondřej Musil
    začal ujíždět všem.
  • 00:20:42 Postup do A finále byl totiž
    jedinou možností,
  • 00:20:45 jak si ještě zachovat naději
    na titul.
  • 00:20:50 Tím, komu se do A finále
    nepodařilo postoupit,
  • 00:20:53 byl Tomáš Pospíšilík,
  • 00:20:56 který se tak propadl
    z pátého až na sedmé místo
  • 00:21:00 v konečném pořadí
    mistrovství Evropy.
  • 00:21:03 B finále vyhrál Ondřej Musil,
    a postavil se tak plný odhodlání
  • 00:21:06 až do čtvrté řady
    na roštu A finále.
  • 00:21:09 Jeho největší rivalové
    však byli daleko před ním,
  • 00:21:13 na mnohem výhodnějších místech.
  • 00:21:16 Nejlepší výchozí pozici měl
    se žlutobílou buginou
  • 00:21:19 Lucemburčan John Lagodny,
  • 00:21:23 ale do čela se dostal z vnějšku
    startující Maďar Krisztián Szabó.
  • 00:21:33 O pět pozic si po startu polepšil
    Ondřej Musil, který jel pátý,
  • 00:21:37 jenže pak se po něm projel
    jeden z francouzských soupeřů
  • 00:21:41 a dopadlo to takto nešťastně.
  • 00:21:45 Dvojice Čechů, kterou kromě Musila
    tvořil ještě Vít Nosálek,
  • 00:21:49 zůstala na dlouho dobu zaseknuta
    v jedné ze zatáček
  • 00:21:52 a šance na úspěch byla tatam.
  • 00:21:56 Jiskřilo to
    i na čelních pozicích,
  • 00:21:59 kde se takto před Johna Lagodného
    dostal Florent Taffani z Francie.
  • 00:22:02 Lagodny měl brzy práci
    s dalším ze soupeřů.
  • 00:22:05 O to se postaral pro změnu
    Francouz Thomas Anacleto.
  • 00:22:09 Na čele byl stále Krisztián Szabó
    z Maďarska,
  • 00:22:12 ale na něj dotíral Florent Taffani,
    jeden z kandidátů na titul.
  • 00:22:17 Vidíte, jak těžko hájil
    čtvrtou příčku John Lagodny,
  • 00:22:21 lídr tabulky, jehož speciál však
    už v této chvíli hodně protestoval.
  • 00:22:24 Konkrétně šlo o to,
  • 00:22:27 že motor Lagodného buginy
    šel jen na tři válce.
  • 00:22:30 Nejblíže k vítězství, mimochodem
    vůbec prvnímu v této divizi,
  • 00:22:34 měl Krisztián Szabó,
    jenže v této jízdě šlo o titul,
  • 00:22:37 a pokud by se před Szabóa
    dostal Florent Taffani,
  • 00:22:41 stal by se právě on
    novým mistrem.
  • 00:22:44 Zvláště když se John Lagodny
    neustále propadal pořadím.
  • 00:22:47 Až vzadu se bohužel pohybovala
    dvojice našich autokrosařů,
  • 00:22:51 Vít Nosálek a Ondřej Musil,
  • 00:22:53 který už věděl,
    že letos se mistrem nestane.
  • 00:22:57 Přesto exmistr Evropy z roku 2010
    zaslouží pochvalu,
  • 00:23:01 protože bojoval
    do poslední chvilky,
  • 00:23:04 stejně jako Vít Nosálek,
    mistr Evropy z roku 2009.
  • 00:23:09 Otěže nad šestnáctistovkami
    už loni převzali
  • 00:23:12 francouzští autokrosaři
    Olivier Dufour
  • 00:23:15 a letos bratři Anacletovi
    a Florent Taffani.
  • 00:23:18 A právě on se v tuto chvíli
    propadl za Thomase Anacleta.
  • 00:23:23 Vedl však Krisztián Szabó,
  • 00:23:26 a kdyby finále skončilo
    v tomto pořadí,
  • 00:23:29 stal by se mistrem Evropy
    John Lagodny,
  • 00:23:32 přestože v tuto chvíli
    byl až na šestém místě.
  • 00:23:35 Finále divize Buggy 1600
    mělo obrovský náboj
  • 00:23:38 a jednalo se o opravdovou
    detektivní zápletku.
  • 00:23:41 Teď sledujete záběry
    z posledního kola.
  • 00:23:44 K titulu měl nejblíže
    John Lagodny,
  • 00:23:47 byť nebyl v této trojici,
    ale to platilo jen do této chvíle.
  • 00:23:51 Jen několik desítek metrů
    před cílem totiž Thomas Anacleto
  • 00:23:54 takto zaútočil na Krisztiána Szabóa
    a dostal se do čela.
  • 00:23:57 A v tu chvíli ještě ani netušil,
    čeho tím dosáhl.
  • 00:24:00 Vzhledem k tomu, že John Lagodny
    dojel až šestý,
  • 00:24:04 stal se novým mistrem Evropy
    Thomas Anacleto.
  • 00:24:07 A v cíli tomu nemohl uvěřit.
  • 00:24:10 Thomas Anacleto i ostatní účastníci
    této jízdy se postarali
  • 00:24:13 o jedno z nejdramatičtějších
    finále v historii,
  • 00:24:16 ve kterém se rozhodovalo
    až doslova v poslední zatáčce.
  • 00:24:23 Novým mistrem je tedy
    Thomas Anacleto.
  • 00:24:26 Z druhého místa byl velice
    zklamán John Lagodny.
  • 00:24:30 A co Ondřej Musil?
  • 00:24:35 Na poslední závody jsme tady byli
    čtyři, kdo mohli získat titul,
  • 00:24:38 bohužel okolnosti
    nám asi nepřály,
  • 00:24:41 nakonec je z toho
    čtvrté místo o 1 bod.
  • 00:24:44 Bohužel na nás letos
    zbyla brambora.
  • 00:24:47 To byly tedy nesmírně dramatické
    šestnáctistovky,
  • 00:24:50 ale zajímavé věci se děly
    také ve čtyřlitrech.
  • 00:24:54 I vinou tohoto dvojitého defektu
    byl závod v Maggioře
  • 00:24:56 tím nejméně vydařeným
    pro našeho Romana Keřku,
  • 00:25:00 který se tentokrát neprobojoval
    do A finále a skončil sedmnáctý.
  • 00:25:03 Pole position na startu B finále
    měl další z našich, Petr Bartoš.
  • 00:25:07 Z první řady do béčka startoval
    také Jaroslav Hošek.
  • 00:25:11 Do čela se dostal
    Nizozemec Werberk
  • 00:25:14 a zezadu se snažil před Bartoše
    probít jeho krajan Albers.
  • 00:25:18 To se mu ale nepovedlo
  • 00:25:21 a Petr Bartoš zaujal příčku
    druhou, tedy postupový post.
  • 00:25:25 S tím se však nesmířil a před
    Werberka se krátce nato dostal.
  • 00:25:28 Nizozemec měl
    technické problémy
  • 00:25:31 a posunul se před něj
    i Jaroslav Hošek.
  • 00:25:34 V tuto chvíli to pro naše barvy
    vypadalo velice dobře,
  • 00:25:38 protože oba naši reprezentanti
    byli na postupových pozicích.
  • 00:25:47 Petr Bartoš na čele s přehledem
    svou pozici kontroloval,
  • 00:25:50 ale těžké to měl
    Jaroslav Hošek.
  • 00:25:54 Na pilota modré buginy
    se totiž začal tlačit
  • 00:25:57 domácí Duilio Lonardi.
  • 00:25:59 V nájezdu do dalšího kola
  • 00:26:02 se Lonardimu podařilo dostat se
    před Hoška.
  • 00:26:07 Hošek tedy skončil jedenáctý.
  • 00:26:10 Třináctý byl David Horák
    a patnáctý Jaromír Štětina.
  • 00:26:20 Bernd Stubbe, Ladislav Hanák
    a Andre Hinnenkamp
  • 00:26:24 stáli v první řadě na startu
    A finále
  • 00:26:27 královské třídy Superbuggy.
  • 00:26:32 Nejlépe vyrazil už jistý mistr
    Bernd Stubbe,
  • 00:26:35 ale za ním to vřelo.
  • 00:26:37 Hanák, Hinnenkamp
    a také Petr Turek
  • 00:26:40 se rvali o každý centimetr.
  • 00:26:47 Andre Hinnekamp
    si nebral servítky
  • 00:26:51 a dost nešetrně se dostal
    před Hanáka na druhé místo.
  • 00:26:54 Předjet našeho jezdce se vzápětí
    pokoušel Janis Boks z Lotyšska
  • 00:26:58 a pátý jel Petr Turek.
  • 00:27:01 Boks ale chyboval, čímž doslova
    zašpuntoval trať,
  • 00:27:05 a na to nejvíc bohužel doplatil
    Petr Turek.
  • 00:27:09 Naopak nejvíc na tom vydělal
    Petr Bartoš,
  • 00:27:12 který stihl celou skupinu objet
    a dostat se tím na čtvrté místo.
  • 00:27:18 Nic z toho nezajímalo
    vedoucího Bernda Stubbeho
  • 00:27:21 ani druhého Andreho Hinnenkampa.
  • 00:27:24 Třetí jel Ladislav Hanák
  • 00:27:27 a čtvrtý Petr Bartoš,
    vítěz B finále.
  • 00:27:30 Pátý jel domácí Lonardi,
    šestý Nizozemec Calaghan
  • 00:27:33 a sedmý Francouz Dufour.
  • 00:27:49 Až osmý jel Petr Turek,
    a to znamenalo,
  • 00:27:52 že za tohoto pořadí
    prohraje boj
  • 00:27:55 o druhé místo
    v mistrovství Evropy.
  • 00:27:58 Druhou příčku totiž okupoval
    Němec Hinnenkamp,
  • 00:28:01 což mu k obhajobě titulu
    vicemistra stačilo.
  • 00:28:04 Nic s tím nemohl dělat
    ani třetí Ladislav Hanák,
  • 00:28:07 protože tomu se Hinnenkamp
    každým kolem vzdaloval.
  • 00:28:10 Chuť na závěr sezony
    si tak spravil aspoň Petr Bartoš,
  • 00:28:14 který se do A finále probojoval
    z B finále,
  • 00:28:17 a čtvrté místo v cíli je s ohledem
    na vývoj závodu hodně slušné.
  • 00:28:21 Před Itala Lonardiho se v závěru
    probil Francouz Olivier Dufour.
  • 00:28:25 Bohužel to se nepovedlo
    našemu Petrovi Turkovi.
  • 00:28:28 Ten dokončil nevydařené finále
    až jako osmý,
  • 00:28:32 a v důsledku toho se propadl
    na konečné třetí místo v tabulce.
  • 00:28:43 Hlavní kategorie autokrosu
    má však svého krále,
  • 00:28:47 a tím je už trojnásobný
    mistr Evropy Bernd Stubbe.
  • 00:28:52 Vyhrál sedm závodů z devíti
  • 00:28:55 a o staronovém mistru
    nebylo žádných pochyb.
  • 00:29:02 Nejlepším z našich byl
    v Maggioře třetí Ladislav Hanák.
  • 00:29:06 Obrovskou radost v cíli měl
    Němec Andre Hinnenkamp.
  • 00:29:10 Titul vicemistra získal
    na poslední chvíli,
  • 00:29:13 a tak první dvě příčky v tabulce
  • 00:29:16 i letos patří
    německým autokrosařům.
  • 00:29:22 A touto zprávou byl potěšen
    i Bernd Stubbe.
  • 00:29:28 Němečtí fandové
    mohli začít oslavovat,
  • 00:29:31 protože stejně jako loni i letos
  • 00:29:34 patří tituly mistra i vicemistra
    jejich autokrosařům.
  • 00:29:37 Nejlepším z našich byl
    v Itálii Ladislav Hanák.
  • 00:29:42 Já jsem spokojený.
  • 00:29:46 Je potřeba být nohama na zemi,
    každá bedna je super a počítá se.
  • 00:29:49 Samozřejmě člověk
    vždycky myslí co nejvýš
  • 00:29:52 a to finále mohlo
    dopadnout líp.
  • 00:29:55 Ale dopadlo to, jak to dopadlo,
    a je potřeba s tím být spokojený.
  • 00:29:59 Nedá se s tím nic dělat,
    je to autokros.
  • 00:30:02 Bohužel tohle finále
    se moc nepovedlo.
  • 00:30:05 Nic špatného jsem neudělal,
    akorát jsem se dostal do mely
  • 00:30:08 a chyběl bodík,
    ale tak to prostě někdy je.
  • 00:30:11 Autokrosové mistrovství Evropy
    roku 2012 je za námi
  • 00:30:14 a můžeme říct, že to byl parádní
    rok plný napínavých závodů.
  • 00:30:20 Na našem území se však pojede
    ještě jeden autokros,
  • 00:30:23 a to už tento víkend.
  • 00:30:26 Na trati v Humpolci se bude
    konat tradiční setkání mistrů,
  • 00:30:29 tak to berte i jako pozvánku.
  • 00:30:32 Díky za pozornost
    za čtyři týdny na shledanou!
  • 00:30:37 Skryté titulky Blažena Stráníková
    Česká televize 2012