Kde jsem:

Novinky

Tiskové zprávy — Déčko pro rodiče — Česká televize

5. 2. 2014

Déčko je nejsledovanější dětskou televizí v Evropě

Nová dětská stanice České televize se stala po pěti měsících vysílání nejsledovanější dětskou veřejnoprávní televizí v Evropě. V lednu dosáhla u dětí ve věku 4–12 let rekordního podílu na sledovanosti 21,68 % a vyhoupla se před dosud nejsledovanější evropské veřejnoprávní televize pro děti, které sleduje přibližně 16 % z aktuálního dětského publika.

„Déčko získalo za pět měsíců vysílání větší podíl na dětském publiku než dosud nejsledovanější dětské veřejnoprávní televize v Dánsku, Německu nebo Španělsku, které mají za sebou roky vysílání,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák. „Evropské prvenství považuji za velký úspěch České televize a další milník na cestě její proměny v médium veřejné služby západního typu.“

Denně se na Déčko dívá alespoň na tři minuty kontinuálně přes 200 tisíc dětí. „Děti mají zájem o všechny pořady i programové typy Déčka. Sledují jak klasický Večerníček a Studio Kamarád, tak i nové zábavně-vzdělávací magazíny a hrané seriály,“ říká výkonný ředitel ČT :D Petr Koliha. „To je pro Déčko velmi dobrá zpráva, protože programová rozmanitost a důraz na pořady zábavného vzdělávání patří k základní filozofii stanice.“

Zábavné vzdělávání je jedním ze sedmi programových pilířů Déčka. Dalšími jsou hraná a animovaná tvorba, publicistické magazíny a zprávy, lifestylové magazíny a skládaná pásma, soutěžní a zábavní pořady a pořady sportovní. „Jednotlivé typy pořadů se v programu střídají po krátkých, nejčastěji dvaceti až třiceti minutových úsecích. Tím je vysílání svižné a pro děti zajímavé. Vznikají tak také přehledné ucelené bloky pro mladší a pro starší děti,“ vysvětluje Petr Koliha. „Nepřímo tak děti učíme, aby televizi sledovaly selektivně, podle programu, ne plošně celý den,“ dodává s odkazem na veřejnoprávní úlohu televize: „Déčko chce děti nejen bavit, ale i rozvíjet a motivovat k aktivitě.“

Pořadem s dlouhodobě nejvyšším podílem na sledovanosti Déčka je Večerníček. Sleduje ho v průměru víc než čtvrtina dětí (share 26,29 % v lednu 2014), která se v době jeho vysílání dívá na televizi. „Večerníček je tradiční značkou, kterou znají děti i rodiče. Úspěch slaví nejen osvědčené tituly, jako jsou Krkonošské pohádky, ale také zcela nové řady, například Králík Fiala nebo Nejmenší slon na světě,“ říká kreativní producentka dětské tvorby České televize Barbara Johnsonová.

Z lednových novinek zaujal děti seriál Mazalové, který vypráví o soužití rodiny strašidel s poněkud bizarní rodinou Mazalů. Dětský sitcom sleduje v průměru 27,01 % dětských diváků, kteří mají v době jeho vysílání v neděli v podvečer zapnutou televizi. V novém roce upevnily svou pozici v programu také Zprávičky, které jsou vůbec prvním zpravodajským servisem pro dětské diváky na českém trhu. Jejich každodenní vysílání sleduje v průměru téměř pětina dětí u televize (share 18,15 % v lednu 2014).

Nadprůměrné sledovanosti přes 20 % z aktuálního publika se těší také animované seriály, které patří k nejsledovanějším pořadům u nás i v zahraničí. Animované prvky jsou také osvědčenou součástí zábavně-vzdělávacích magazínů. „Postavičky dokážou děti vtáhnout do děje, vysvětlit souvislosti a přitom malí diváci nemají pocit, že je někdo dospělý poučuje,“ vysvětluje vedoucí skladby programu Silvie Šustrová. To je příklad pořadu o vaření a potravinách Draci v hrnci, který sleduje v průměru 21,73 % dětí u obrazovek nebo magazín Tamtam s průměrným podílem na sledovanosti 19,69 %. 

„To, že Déčko dosáhlo po několika měsících vysílání evropského prvenství, je výsledek zodpovědné roční přípravy konceptu Déčka a potvrzením, že Česká televize hraje v evropském kontextu důstojnou roli,“ hodnotí výsledky diváckého zájmu výkonný ředitel Déčka Petr Koliha.

Pozornost k pořadům Déčka přitahují i jeho webové stránky www.decko.cz. „Web je siamským dvojčetem televizního programu. Dětem nabízí rozšíření a doplnění televizního vysílání formou
on-line her, interaktivit a soutěží. Má bohatý video archiv pořadů a řadu tematických projektů, jako například oblíbený virtuální adventní či velikonoční kalendář,“
říká vedoucí dětského webu Déčka Štěpánka Sunková.

(Klipy, jak se probouzí dětská televize: http://www.youtube.com/watch?v=CGo9qoPWvGU, a jak usíná:  http://www.youtube.com/watch?v=T3Lqvq36xms)

Přílohy

CTD-zima (454 kB)

Mazalove (1350 kB)

Zpravicky (1253 kB)

Další zprávy

1. 10. 2014Děti stále více využívají vlastní televizní zpravodajství
18. 9. 2014Česká tvorba pro děti má velkou šanci uspět i ve světě
10. 9. 2014Děti Déčku
1. 9. 2014První rok Déčka oživil v Česku původní dětskou tvorbu
19. 8. 2014Česká televize dodá barvu všem příběhům o Křemílkovi a Vochomůrkovi
14. 8. 2014Tisíce dětí v České republice objevují památky a bojují proti černobílému Večerníčku
7. 8. 2014Déčko už sleduje téměř každé čtvrté dítě
30. 6. 2014Černobíl krade z Déčka barvy. O prázdninách tak uvede černobílé seriály i Večerníček.
26. 6. 2014Česká televize spouští unikátní soutěž. Propojí pirátské vysílání, web, přírodu, památky i skauty a skautky.
13. 6. 2014Ovečky z Déčka slaví světové zlato

« | | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | | » (11)