TV a odložená sledovanost

Co znamená podíl na publiku — Metodika elektronického měření — Sledovanost a data o vysílání — Vše o ČT — Česká televize

Sledovanost a spokojenost

Sledovanost a data o vysílání

  • S jakým ohlasem se u diváků setkávají pořady vysílané Českou televizí?
  • Metodika výzkumu sledovanosti, odložené sledovanosti, spokojenosti a statistiky o vysílaných pořadech ČT

V našich tabulkách Podíl na divácích nebo jen Podíl, anglicky pak Audience Share, případně Market Share v prostředí komerční televize a reklamních agentur, je veličinou odvozenou od sledovanosti a vyjadřuje rozdělení diváckého zájmu o jednotlivé televizní kanály. Udává se v procentech a vypovídá o tom, jak značné procento diváků z publika, které je v danou dobu u televizorů, sleduje konkrétní pořad (nebo časový úsek).

Pro lepší pochopení si uveďme příklad. To, že některý pořad (nebo časový úsek vysílání) dosáhl podílu na publiku ve výši třeba 25 % znamená, že ho sledovalo 25 lidí z každé stovky diváků trávících daný čas právě u televize.