Kde jsem:

Poznejte nás

Poznejte nás

Archiv tiskových zpráv — Pro média — Vše o ČT — Česká televize

Tiskový servis pro novináře

Archiv tiskových zpráv

31. 1. 2005

Trosečník zaujal většinu televizního publika

Dobrodružně laděným příběhem o nezdolné lidské vůli nevzdávat se a bojovat o svůj život i své sny, natočeným pod názvem Trosečník hollywoodským režisérem Robertem Zemeckisem, Česká televize kápla divákům do noty. V sobotu 29. ledna 2005 od 20 hodin tento 138minutový film sledovalo 2 046 000, tj. 24,0 % dospělých a 191 tisíc, tzn. 16,3 % dětí ve věku 4 až 14 let. V případě dospělých to představovalo 48 z každé stovky u televizorů a v případě dětí dokonce 64 z každé stovky ve společnosti televize.

Co se sledovanosti týče, rozdíl mezi muži (23,9 %) a ženami (24,0 %) byl pramalý. Zato odlišení ve velikosti podílu na publiku bylo zřetelné ženy 45 %, kdežto muži 52 %.

Z hlediska věku byla odezva notně rozkolísaná. Naznačuje to ohlas 15-24letých: při sledovanosti ve výši 16,6 % - největší podíl na publiku o hodnotě 64 %. Toma Hankse v roli trosečníka nejvíce sledovali 35-44letí bylo jich 30,4 % a znamenalo to 62procentní podíl na publiku. Podíl na publiku z pásma 60 a více procent zaznamenali ještě 25-34letí (stalo se tak při sledovanosti 26,3 %). Nejmenší podíl na publiku připadl seniorům od 65 let výše (26 % při druhé nejnižší sledovanosti ve výši 17,1 %).

Zájem o Trosečníka rostl přímočaře s vyšším vzděláním. Film sledovalo 20,0 % diváků se základním vzděláním (při podílu na publiku 43 %), 24,3 % vyučených bez maturity (při podílu na publiku 48 %), 25,5 % diváků s úplným středním vzděláním (při podílu na publiku 49 %) a 26,2 % vysokoškolsky vzdělaných (při podílu na publiku 56 %).

Z pohledu velikosti místa bydliště je třeba zmínit v první řadě to, že v sídlech do 100 tisíc obyvatel se sledovanost pohybovala od 24,0 % (v obcích do jednoho tisíce obyvatel) do 25,3 % (ve městech s 20 až 100 tisíci obyvateli), kdežto ve velkoměstech činila 20,7 %. Co se podílu na publiku týče, jeho maxima o hodnotě 54 % dosáhli diváci ze sídel s 1 až 5 tisíci obyvateli (stalo se tak při sledovanosti 25,0 %). Minimální hodnotu podílu 43 % - si vysloužili diváci z velkoměst (způsobila to nejnižší sledovanost o velikosti již zmíněných 20,7 %).

Martin Krafl
Tiskový mluvčí ČT