Kde jsem:

Poznejte nás

Poznejte nás

Archiv tiskových zpráv — Pro média — Vše o ČT — Česká televize

Tiskový servis pro novináře

Archiv tiskových zpráv

9. 11. 2015

Informace poskytnutá dne 9. 11. 2015

K dotazu č. 1

Jménem České televize se Vám omlouvám, že se Vám prostřednictvím sítě Facebook nedostalo odpovědi na Vámi položenou otázku. České televizi na odezvě diváků velmi záleží. Pokud budete mít příště ohledně sportovních pořadů nějaký dotaz, můžete, pokud to uznáte za vhodné, použít e-mailovou adresu některého z příslušných redaktorů redakce sportu České televize (jméno.příjmení@ceskatelevize.cz) místo Facebooku.

K dotazu č. 2

Při poskytnutí odpovědi na druhou otázku vycházíme z podkladů pana Roberta Záruby, vedoucího redaktora sportovních pořadů:

Výběr TV utkání podléhá souběhu několika kritérií. Prvním je zájem televizních diváků, tedy objektivní sledovanost jednotlivých klubů, a to jak dlouhodobá, tak krátkodobá. Dalšími body výběru jsou pak atraktivita utkání, pestrost výběru, časové možnosti programu a ochota klubů se přizpůsobit v kolizích s jinými sportovními událostmi. Je třeba též podotknout, že pro realizaci vysílacích práv z hokejové soutěže neexistuje žádný závazný dokument, podle kterého by ČT byla povinna vysílat i méně atraktivní duely jen proto, aby všechny kluby měly zhruba stejný počet TV utkání. Je totiž zřejmé, že takový postup by mohl snížit zájem o soutěž, poškodit ve výsledku celou extraligu a následně pak každý klub zvlášť.

Zároveň je žádoucí vyčkat se srovnáváním klubů až po skončení sezony. Například Hradec Králové a Chomutov mají už teď v plánu TV utkání stejně zápasů, nelze je tedy nyní označovat za klub protežovaný či na straně druhé klub přehlížený. Pro lepší orientaci v předmětné problematice přikládáme tabulku odvysílaných TV utkání:

Tabulka

V minulé sezoně byl tým Hradce Králové ve vysílanosti na děleném 6. místě, což zcela odpovídá jeho výkonnosti, a je to mírně nad postavením v tabulce zájmu diváků.  Samozřejmě jsou kluby, jejichž zápasy jsou do TV utkání zařazovány častěji, protože právě tyto týmy zajímají největší část neutrálního publika. Při výběru TV utkání nehrají roli regionální ani jiné emocionální důvody. Viz dominantní postavení Komety Brno, která je v Praze nasazována nejčastěji s ohledem na jednoznačně nejvyšší zájem diváků.