Kde jsem:

Poznejte nás

Poznejte nás

Archiv tiskových zpráv — Pro média — Vše o ČT — Česká televize

Tiskový servis pro novináře

Archiv tiskových zpráv

4. 2. 2009

ČT – v r. 2008 téměř 7000 spotů na podporu charitativních a kulturních projektů

Česká televize věnovala v roce 2008 ve svém vysílání 57 hodin podpoře charitativních a kulturních projektů.

Celkem odvysílala 70 kampaní, což znamená téměř 7000 spotů. Od začátku února 2009 byla spuštěna novinka na webu ČT – diváci mohou hodnotit charitativní i kulturní spoty.

V souladu se svým posláním televize veřejné služby podporuje tradičně Česká televize různými způsoby kulturní a veřejně prospěšné aktivity. V první řadě se na tato témata samozřejmě zaměřuje ve své programové nabídce, jak původní tvorbou, tak i vysíláním pořadů se závažnou kulturní, společenskou a sociální tematikou. Jednou ze základních forem systematické podpory neziskového sektoru je průběžné poskytování prostoru pro vysílání osvětových a sbírkových spotových kampaní v programovém schématu ČT. Časy pro uplatnění nekomerčních spotů uvolňuje ČT v rámci vysílacích časů tzv. self promotion České televize - časů určených na propagaci vlastních pořadů.

Celkem bylo v loňském roce podpořeno 51 projektů v celostátním vysílání (20 charitativních projektů a 31 projektů kulturních) a 19 kulturních projektů v regionálním vysílání TS Brno a TS Ostrava. Celkový počet uvedení na ČT1 a ČT2 byl 2450 spotů (1423 spotů pro charitu a 1027 spotů pro kulturu). Vysílání spotů probíhalo také na zpravodajské stanici ČT24 a za rok 2008 bylo odvysíláno celkem 4429 spotů. Na všech uvedených programech bylo pak celkem odvysíláno 6879 spotů za rok 2008, tj. cca 57 hodin vysílání za rok.

Objem vysílání charitativních projektů se podařilo také v roce 2008 udržet na deklarované prioritě. Celkový počet všech podpořených kampaní se od roku 2006 zvýšil až o 12 projektů a v celostátním vysílání se odvysílalo o 682 spotů více.

Na webových stránkách mediálního partnerství České televize je připravena zajímavá novinka. Jejich návštěvníci mají možnost ohodnotit, jak se jim jednotlivé spoty, které si mohou přehrát v ivysílání, líbí. Toto hodnocení bylo spuštěno od začátku února 2009.

www.ceskatelevize.cz/ct/partneri/
www.ceskatelevize.cz/ct/vysilani/index.php/

Ladislav Šticha
Tiskový mluvčí ČT

Přílohy

Grafy vysílání spotových kampaní na ČT1 a ČT2 (46 kB)