Chat

Pojištění chat a chalup

Ing. Dana Míchalová

Záznam chatu ze čtvrtka 31. března 2016

ANNA: „Liší se nějak pojištění chaty a chalupy?“

Ing. Dana Míchalová: „Dobrý den, chaty a chalupy se liší pouze zda jsou trvale obydlené či neobydlené a to je dáno u každé pojišťovny jinak. Každá pojišťovna řeší počet obývaných dní v kalendářním roce. Některá vyžaduje min 9 měsíců, jiná 186 dní a dle toho odlišuje, zda je objekt trvale obývaný nebo neobývaný. Ve většině případů patří chaty i chalupy do trvale neobývaných objektů.“

ANTI: „Lze se pojistit proti vandalismu - sprejeři apod. - na chatě a chalupě?“

Ing. Dana Míchalová: „Ano, ale jsou zde většinou omezené maximální limity plnění.“

InnerS: „Lze se pojistit proti blesku na chatě, chalupě?“

Ing. Dana Míchalová: „Ano, úder blesku je ve většině pojišťoven řazen mezi základní živelné události.“

GF: „Existuje pojištění proti tomu když chata či chalupa bude zbourána kvůli veřejnému zájmu - dálnice apod.?“

Ing. Dana Míchalová: „Takové pojištění neznám, zde se nejedená o nahodilý jev.“

SK: „Lze pojistit pozemek kde je chalupa či chata před lesní zvěří - pokud tam něco zničí?“

Ing. Dana Míchalová: „Ano, jsou pojišťovny, které takovéto pojištění nabízí. V praxi jsem řešila např. poškrabání skel od kočky a bylo plněno.“

marcela: „Pokud mám prosklenou zimní zahradu, jsou nějaké speciální požadavky na pojištění? Děkuji“

Ing. Dana Míchalová: „Dobrý den, Marcelo, záleží co Vámi zvolená pojišťovna nabízí. Některé pojišťovny mají možnost sjednání tzv. sklo all risk - pak by neměl být žádný problém s plněním. Pokud pojišťovna takovéto připojištění nenabízí, pak je zapotřebí se podívat do pojistných podmínek dané pojišťovny, zda bude i Vaše zimní zahrada řádně zahrnuta do plnění nebo by se na ni vztahovaly nějaké výluky.“

Zdeněk Pálka: „Jak se prosím bránit proti prorůstajícím kořenů stromů pod rekreačním objektem, které mi trhají základy? Chatu pojištěnou mám proti všem rizikům, ale toto v podmínkách není uvedeno. Stojí na obecním pozemku a objekt je na vypůjčeném pozemku. Obec se brání, že stromy jsou z dendrologického hlediska v dobrém stavu, pojišťovna se brání, že toto nemůže být předmětem poj. smlouvy. Jaké pojištění byste mi doporučila a u které spol.? Děkuji.“

Ing. Dana Míchalová: „Dobrý den, pane Zdeňku, z praxe nemám ani po 10 letech, co tuto práci dělám, zkušenost. Ale z hlediska zkušeností bych se také přikláněla k neplnění ze strany pojišťovny. Zde se totiž nejedná o nahodilý jev, ale dá se tomu předcházet - odstraněním stromů nebo části kořenů. Domnívám se, že takto se bohužel na to pojišťovna dívá :-(.“

Marie Žáková: „Prosím, když uzavřu pojistku přes internet - musí mi přijít písemná smlouva na podepsání,aby byla pojistka platná? Děkuji Žáková“

Ing. Dana Míchalová: „Dobrý den, paní Žáková, nemusí, záleží jak má pojišťovna nastaveny tyto záležitosti, ale v dnešní době je možné uzavřít pojištění i po telefonu a pojistná smlouva je plnohodnotně platná. Souhlas je vyjádřen ústně (telefonicky) a hovory jsou nahrávány). V tomto Vašem případně je pravděpodobně Souhlas potvrzen písemně přes internet.“

Jana: „Dobrý den,dá se uzavřít jen pojistka odpovědnosti za škodyu rodičů a dětí,tzv "na blbost",ale bez pojištění domácnosti na které je většinou vázána jako doplněk?A která pojišťovna toto nabízí? děkuji“

Ing. Dana Míchalová: „Ano. Takovéto pojištění nabízí téměř každá pojišťovny. Např. ČSOB, Allianz,...“

Zdeněk: „Jak se prosím bránit proti prorůstajícím kořenů stromů pod rekreačním objektem, které mi trhají základy? Chatu pojištěnou mám proti všem rizikům, ale toto v podmínkách není uvedeno. Stojí na obecním pozemku a objekt je na vypůjčeném pozemku. Obec se brání, že stromy jsou z dendrologického hlediska v dobrém stavu, pojišťovna se brání, že toto nemůže být předmětem poj. smlouvy. Jaké pojištění byste mi doporučila a u které spol.? Děkuji.“

Ing. Dana Míchalová: „Dobrý den, pane Zdeňku, pojišťovna zřejmě reaguje tak, že kořeny stromů nejsou nahodilou událostí, ale skutečností, které se dá předcházet, např. odstraněním části kořenů apod. - proto se pojišťovna brání plnění. Z mé téměř 10leté praxe neznám pojišťovnu, která by takovéto pojištění poskytovala :-(“

Marie Žáková: „Děkuji za odpověď, ale v mém případě jsem se jen tázala na cenu pojistné události, ale dala jsem své inicály a pojišťovna uzavžela smlouvu. Děkuji Žáková“

Ing. Dana Míchalová: „Dobrý den, paní Žáková, zřejmě úplně nerozumím Vašemu dotazu. Pojistná smlouva i přes sjednání po internetu měla být plnohodnotně platná, ale je dobré se podívat do Podmínek pojišťovny. Poté by neměl být problém s plněním při pojistné události.“