Rada

Náhradní díly

19. 4. 2017

Dotaz diváka: Před třemi lety jsem si koupil drahý televizor. Už není v záruce. Když jsem ho chtěl nechat opravit, řekli mi v servisu, že náhradní díly už nejsou. Do kdy musí výrobce, nebo prodejce zajistit náhradní díly?

Výrobce nebo prodejce nemá žádné jiné povinnosti, než to, aby v době záruky zajistil řádný servis. Občanský zákoník říká, že máme právo v době záruční nechat odstranit vadu na spotřebiči, vrátit ten spotřebič, dostat přiměřenou slevu atd. Jakmile nám skončí záruční doba, výrobce nemá povinnost ještě rok, dva, tři, pět ještě držet skladové díly. Prostě berme to tak, že se nám může stát, že výrobku skončila záruční doba, výrobek je neopravitelný a my máme smůlu.

Autor reportáže: Pavel Říčka

Přejít na obsah dílu

Vyhledávání v archivu reportáží