Rada

Pojistné plnění

5. 11. 2013

Dotaz diváka: Někdo mi na parkovišti naboural auto a odjel. Pojišťovna uznala vandalismus, na který mám vozidlo pojištěné. Po měsíci si vzpomněla, že vyplacení bylo neoprávněně a chce peníze zpět. Co mám dělat?

Může se stát a v praxi se to i stává, že pojišťovna přehodnotí už vyplacené pojistné plnění. Jsou to například záležitosti, kdy policie případ nějakým způsobem vyšetří a pak se dodatečným šetřením zjistí, že případ se stal jinak, nebo jiným způsobem. Pokud pojišťovna po vás požaduje vrácení pojistného plnění, je potřeba to nepodcenit, protože v případném sporu nebude záležet na tom, že už došlo k vyplacení, ale na tom, zda ten nárok byl nebo nebyl. Pokud by vznikl spor, tak jej rozhodne soud ať již v tom směru, že si peníze může osoba, která je dostala vyplaceny, ponechat, anebo je bude muset vrátit. Ale potom i třeba s nemalými náklady. V některých případech je také možno se obrátit na ČNB, která má dozor nad pojišťovnami a některé pojišťovny mají také ombudsmana.

Autor reportáže: Petr Konečný

Přejít na obsah dílu

Vyhledávání v archivu reportáží