Rada

Reklamace u zubaře

29. 5. 2012

Dotaz diváka: Zubní lékař mi už potřetí opravoval korunku. Stále nesedí a pořád musím něco doplácet. Můžu reklamovat i práci zubního lékaře?

Poskytování zdravotnické péče nelze přirovnávat k prodeji zboží a poskytování služeb v obchodě. Poskytování zdravotní péče se od 1. dubna řídí novým zákonem o zdravotních službách. Tento zákon ukládá lékařům postupovat s náležitou odbornou péčí. V případě, že pacient není spokojen s poskytnutou péčí, pak má právo podat stížnost poskytovateli zdravotní péče a v případě, že není s vyřízením této stížnosti spokojen, pak může podat tuto stížnost dále příslušnému orgánu, který vydal oprávnění k poskytování lékařských služeb tomu danému lékaři. Tento správní orgán může k prošetření případu ustanovit nezávislého odborníka, či nezávislou komisi, která daný případ prověří a výsledkem je konstatování, zda došlo k pochybení a pokud ano, pak navrhne nápravná opatření.

Autor reportáže: Markéta Pravdová

Přejít na obsah dílu

Vyhledávání v archivu reportáží