Rada

Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů

9. 1. 2009

Dotaz diváka: Kdo má vyřídit reklamaci, prodávající nebo výrobce?

Divák reklamoval fotoaparát a již 3 měsíce se dohaduje s prodávajícím o reklamaci. Prodávající se vymlouvá na svého dodavatele, že nemůže vyřídit reklamaci, protože on není schopen výrobek opravit. V takovémto případě se dá říci, že platí 30denní závazná lhůta, která je nepřekročitelná a kupujícího nezajímá právní vztah mezi prodávajícím a jeho subdodavatelem, výrobcem. Pokud prodávající odmítá dobrovolně vyřídit reklamaci ve 30denní lhůtě, má kupující právo odstoupit od smlouvy a nově od dubna 2008 existuje možnost tzv. mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, což je možnost, kterou zprostředkovávají kontaktní místa Hospodářské komory a spotřebitelských organizací. Zde může napomoci právní spor vyřešit mediátor, nebo případně rozhodce.

Autor reportáže: Karel Machotka

Přejít na obsah dílu

Vyhledávání v archivu reportáží