Rada

Reklamace pískající lednice

27. 2. 2008

Dotaz diváka: Může být hlučnost lednice považována jako důvod k reklamaci?

Prodávající obecně odpovídá kupujícímu za to, že je výrobek bez vady. To znamená, že má vlastnosti ve smlouvě vymíněné nebo obvyklé, že odpovídá předepsané či stanovené jakosti, technickým a hygienickým normám. To znamená, že sem patří, že musí splňovat i určitou míru hluku. Pokud tuto stanovenou míru přesáhne, lze toto považovat za vadu a lze zboží reklamovat. Zamítne-li prodávající spotřebiteli reklamaci spotřebitelům, doporučuji, aby se obrátili na soudního znalce nebo na autorizované zkušebny. Tyto jim vyhotoví znalecký posudek, se kterým se pak znovu mohou obrátit na prodávajícího. Znalecký posudek se pohybuje v řádech stokorun a v případě, že bude v jejich prospěch, bude jim tato částka uhrazena včetně všech nákladů na reklamaci.

Autor reportáže: Jana Teplá

Přejít na obsah dílu

Vyhledávání v archivu reportáží