Chat

předsedkyně SOS Moravy a Slezska

Marcela Reichelová

Záznam chatu z pondělí 4. prosince 2017

GF: „Jaký jste řešili nejzávažnější případ ohledně ochrany spotřebitele?“

Marcela Reichelová: „případy jsou různorodé,každý spotřebitel, který přijde s případem do poradny, považuje svůj případ za závažný. Já však považuji za nejzávážnější případy, kdy se jedná o seniory a podvody na nich.“

Dotaz: „Co česká legislativa ohledně ochrany spotřebitele - je dobrá?“

Marcela Reichelová: „myslím, že díry v legislativě bychom určitě ještě našli, stále je co vylepšovat.Ale je pravda, že novinky se stále připravují, byť zavedení do prace je zlouhavé a složité.“

DAYD: „Co se SOS MS povedlo všechno ohledně ochrany spotřebitelů?“

Marcela Reichelová: „myslím, že máme spoustu spotřebitelů, kterým jsme dobře poradili. V letošním roce máme za sebou také přes šedesát besed a seminářů, na kterých varujeme spotřebitele, převážně seniory a handicapované, před nekalými obchodními praktikami tkzv. šmejdů, podomním prodejem, před smlouvami uzavřenými přes telefon atd.“

Dana: „Objednala jsem si set kabelek, který mě nadchl i dodací lhůta do 3 dnů. Bohužel trvalo to skoro měsíc než dorazilo zboží. Po rozbalení zklamání zboží vyrobeno v Číně a syntetika. Jenže vnučka utrhla visačku můžu to vrátit i bez visačky průvodní listinu mám.děkuji“

Marcela Reichelová: „samozřejmě, že se můžete pokusit zboží vrátit, ale, jak sama píšete, jedná se o zboží s Číny, tudíž mimo EU a může se stát, že nebudete mít ani zboží ani peníze. Tady i pomoc ESC bude omezená.“

marek: „mate děti ,co mate ráda jídlo“

Marcela Reichelová: „mám tři syny, dnes již dospělé“

Dana: „Upřesním objednáno s glami u nás četla jsem opakovaně nabídku - výrobce není uveden. (visačku nemám vnučka se o ni postarala)ještě jednou.děkuji“

Marcela Reichelová: „nepíšete, zda jste zboží použila, při nákupu přes internet si zboží můžete prohlédnou a vyzkoušet stejně, jak vám to umožní v kamenném obchodě, pokud chcete využít svého práva a odstoupit do 14 dnů, měla byste zboží vrátit v původním obalu a neporušené.“

Karla Kytková: „Dobrý den, mám dotaz, jak je to s povinností odebrat zboží sice v kamenném obchodě, ale podle katalogu - např. nábytek, který není přímo na obchodě a musí se objednat. Děkuji Karla Kytková“

Marcela Reichelová: „záleží na obchodních podmínkách, které jste podepsala, pokud jste si zboží objednala, zaplatila třeba i zálohu, měla byste zboží odebrat“

Irena: „Dobrý den, prosím přeslechla jsem dotaz ohledně vrácení poštovného. Kdy můžu poštovné zadat zpět? Děkuji“

Marcela Reichelová: „pokud odstupujete od smlouvy do 14 dnů-nákup přes internet- a platila jste poštovné, měl by vám prodávající vrátit i toto poštovné“