Chat

ředitel ČOI

Vladimír Velčovský

Záznam chatu ze středy 29. května 2013

Hana: „Dobrý den, děkuji za toto téma. Právě dnes mi má dojít balíček, na internetovém obchodě nabízeli slevu, ale na faktuře není. Zboží tedy nepřijmu jakožto nedodržení obchodních podmínek. Na mail firma zatím nereagovala.“

Vladimír Velčovský: „Kontaktujte informační místo ČOI, viz web coi.cz“

David Lens: „Má ČOI podle Vás dnes dostatečné kompetence, dost financí, dost lidí?“

Vladimír Velčovský: „Má dostatek kompetencí, jen je efektivně využívat. Financí i inspektorů vzhledem k rozsahu púsebností nebude nikdy dostatek.“

Zdeněk H: „Dobrý den pane Ing. Velčovský, dovolte mi se zeptat, jestli hledáte pro Jihomoravský a Zlínský kraj nového kolegu. Zajímám se o váš obor. Děkuji za stručnou reakci. Ing. Zdeněk H.“

Vladimír Velčovský: „Ta možnost tu je, kontaktujte personální odbor ČOI.“

David Lens: „Kolik procent zaměstnanců ČOI je ročně vyšetřováno pro trestnou činnost - vaše černé ovce?“

Vladimír Velčovský: „Dle mých informací, tak nikdo.“

lucie: „Dobré ráno. Zdaleka ne všichni senioři jsou ovlivnitelní nátlakem. Pokud je problém dostat se na akce, proč nevyužíváte jako inspektory starší lidi?“

Vladimír Velčovský: „Využíváme prioritně své zaměstnance, připravujeme i změnu strategie v kontrolní činnosti předváděcích akcí.“

David Lens: „Jaké má pravomoci ČOI ohledně nálévání alkoholu nezletilcům a prodeje cigaret dětem?“

Vladimír Velčovský: „Věk hlídá městská či státní policie, s kterými kontroly probíhají.“

David Lens: „Co vztah ČOI a orgánů EU?“

Vladimír Velčovský: „Využíváme a aplikujeme evropskou legislativu do činnosti ČOI. Intenzivněji spolupracujeme s příhraničními státy (Polsko, Slovensko a Maďarsko)“

Jana: „Dobré ráno. Trochu mimo téma-je podle Vašeho názoru paní moderátorka Gábina v těch červených lodičkách naboso? Děkuji za odpověď.“

Vladimír Velčovský: „Prověřím a vyhodnotím :)“

Luboš Sm.: „Dobrý den, když má market v letáku zboží a 5 ze 7dní co jsem tam chodil ho nemá. Přitom v rozhlase na prodejně to stále prezentují. Nemají i prázdné místo v regále s cenovkou. Vůbec to tam není. Co může spotřebitel dělat? Pět dní jsem tam chodil a nic. DĚLAJÍ SI LEGRACI A VĚD, ŽE SE JIM NIC NESTANE? Děkuji“

Vladimír Velčovský: „Klamavá reklama, dejte neprodleně podnět. Děkuji.“

Jana: „Děkuji a budu čekat na odpověď :)“

Vladimír Velčovský: „Já děkuji velmi.“

Jana: „Dobrý den pane Velčovský, zdá se mi, že "čoika" je značně bezzubá :-(( Pokuty, které byly uděleny a informovaly o nich sdělovací prostředky, jsou tak nízké, že opětovnému porušování předpisů a zákonů nezabraňují. Retězce se oklepou a jedou dál ve vymýšlení lumpáren a obyvatel je dnes a denně opětovně nejen klamán, ale i ohrožován na zdraví. Jsem sice životní optimista, ale při průběžném mnohaletém sledování co se ZASE kde provalilo mě optimismus poněkud přechází :-( Myslíte si, že jsou kompetence vašeho úřadu dostatečné a DOSTATEČNĚ využívané? Nové a nové nálezy podvodů tomu, podle mého, nenasvědčují................. Přesto Vám přeji pěkný den! P.S. Vidím, že je nás tu několik stejného jména, asi my Jany snášíme nespravedlnost trošku hůř než jiní:-)“

Vladimír Velčovský: „Děkuji za dotaz. Kompetence jsou dostatečné, občas málo využívané.“

Petra: „Dobrý den, před 2 měsíci jsem dala auto na autorizovaného servisu na běžnou prohlídku. Doporučili mi výměnu výfuku. od této doby mám auto opakovaně v servisu ( 3x) pro neustále různé poruchy. Snažila jsem se první opravu reklamovat, ale bylo mi řečeno, že je porucha někde jinde. Chtěla jsem se zeptat, zda tyto služby spadají pod ČOI?“

Vladimír Velčovský: „To je Váš obchodní vztah, ČOI může zkontrolovat obchodní podmínky společnosti a reklamační řád.“

Eva: „Dobrý den, koupila jsem si boty a po měsíci se mi ochodil podpatek a celkově podrážka už byla ve velmi ochozeném stavu. Když jsem je chtěla reklamovat, tak mi v obchodě řekli, že jsem špatně chodila a že mi to nevyreklamujou. Jak bych měla v takové situaci reagovat? Nezdá se mi, že bych měla problém s chůzí, vždycky mi boty vydrží i víc než jen jednu sezónu. Děkuji, Eva“

Vladimír Velčovský: „Uplatnit písemně reklamaci, dát e-podnět ČOI.“

ales m.: „Dobry den pane Velcovsky, chtel bych vas poprosit o vas nazor, koupil jsem si tefenom spolu se sluchatky v jednom baleni, a sluchatka odesla, kontaktoval jsem servisni misto a ti po mechteji odeslat sluchatka i s telefonem na reklamaci, moje otazka zni jestli maji narok pozadovat i telefon na reklamaci, dekuji za vas nazor s pranim prijemneho dne ales m.“

Vladimír Velčovský: „Uplatnit písemnou reklamaci, v případě nespokojenosti dát e-podnět ČOI.“

veronika jezkova: „nemam dotaz jen musim konstatovat ze u kvalitnich prodejcu typu bata vse v ramci reklamace fuguje vporadku timto je chvalim.“

Vladimír Velčovský: „Souhlasím, ne všichni podnikají poctivě v souladu s platnou legislativou.“

Dotaz: „Dobrý den, měl bych dotaz,,,v internetovém shopu jsem zakoupil zboží které my dorazilo poškozené, když jsem informoval prodejce o poškození a zboží jsem nafotil, bylo my řečeno že zboží bylo odesláno v pořádku a viník je pošta a že si zboží mám vyreklamovat tam..Dál už se semnou nikdo nebavil..“

Vladimír Velčovský: „Špatně, zodpovídá dodavatel, ten to musí řešit s přepravcem. To je jeho smluvní partner, ne Váš.“

Eva: „No a právě u Baťi mi ty boty vyreklamovat nechtěli“

Vladimír Velčovský: „Tak uplatnit písemnou reklamaci. V případě problémů dejte e-podnět ČOI. Děkuji.“

Miroslava: „dobry den kdyz koupim zbozi se zarukou dva roky ktera je ze zakona proc si musim doplatit treba 1000 nebo i 2000 kdyz chci zaruku prodlouzit“

Vladimír Velčovský: „To je součástí individuelních obchodních podmínek. Nechte si je ověřit u ČOI.“

ivana: „Dobrý den. Kdo platí poštovné v případě reklamace? A druhá otázka - koupila jsem u našich vietnamců kufr a paní prodavačka mi řekla, že na ně není záruka. Doklad jsem ale dostala. Je možné, aby nebyla žádná záruka na zboží? Děkuji moc.“

Vladimír Velčovský: „To je součástí individuelních obchodních podmínek.“

ales m.: „Dobry den pane Velcovsky, psal jsem pred chvili dotaz nevim jestli jsme se vyjadril jasne psal jsem ze jsem si koupil telefon se sluchatky v jednom baleni to baleni jsem myslel ze telefon byl pohromade se sluchatky soucasti telefonu, plati tedy vase vyjadreni ze servisni stredisko nema narok pozadovat i telefon na reklamaci kdyz jsou jenom rozbita sluchatka? dekuji za odpoved a vasi praci“

Vladimír Velčovský: „Pokud je to součást jednoho balení, tak reklamujte vše.“

Ludmila: „U firmy Zepter jsme nakoupili zboží a jako darek jsme dostali rychlovarnou konvici a když jsme ji chtěli reklamovat,tak nam bylo napsano že na darek se reklamace nevztahuje“

Vladimír Velčovský: „Reklamace ne, ale klamavá reklama ano. Dejte e-podnět ČOI.“

Lucie: „Dobrý den,přihlásila jsem se do ministerstvem akreditovaného rekvalifikačního kurzu,zaplatila jsem za něj,protože na svých stránkách sliboval absolventům získání vysoké odbornosti,praktického nácviku a různých specifických předmětů a hlavně proto,že byl akreditovaný.Ve skutečnosti tento kurz nesplnil ani zpoloviny počet slíbených výukových hodin a ani zpoloviny jsme se při výuce nevěnovali slíbeným odborným předmětům.Jak toto prokázat?Jakto,že akreditace ministerstva není dobrou zárukou kvality ? Děkuji“

Vladimír Velčovský: „Stěžujte si u subjektu, který akreditaci vydal, může i odejmout.“

Renáta: „Dobrý den, spadá pod Vaše kompetence i řešení reklamací a stížností se slevovými internetovými portály? Máme zkušenost, že jsme si koupili zboží na portále Hyperslevy.cz. Zboží nedorazilo a internetový server nám na e-maily opožděně odpovídal pouze tou kartou, že chyba je na straně obchodníka, který zboží nabízel a máme se případně obrátit na právníka. Sám situaci neřešil... Cena za zboží nebyla moc vysoká, jednalo se asi jen cca o 400,-. Jednalo se nám spíše o princip, proč server, přes který nákup jde, nevrátil peníze a nechal to na nás... Jak se to může v opakovaném případě řešit?“

Vladimír Velčovský: „Vzhledem k času dejte e-podnět.“

Jiřina: „Dobrý den, chtěla bych se zeptat. Zakoupila jsem v internetovém obchodě Alza.cz mobilní telefon a při převzetí jsem si nevšimla věty napsané miniaturním písmem "mobil nelze vrátit". Po příchodu domů jsem zjistila, že mobil byl již používán. Chtěla bych vědět, jestli lze mobil vrátit i přes tito větu? Děkuji za odpověď.“

Vladimír Velčovský: „Lze vrátit, dejte e-podnět ČOI.“

Janca.Miroslav@seznam.cz: „Dobry den-přestaly mi těsnit venkovni dveře,vyrobce sice poslal servisniho technika,ale zavada se neodstranila.Za3 měsice mi zkonči možnost bezplatneho servisu a vyrobce firma Kolomaznik se k opětovne opravě nema......jak postupovat děkuji přeji hezky den“

Vladimír Velčovský: „Prosím dejte e-podnět ČOI, dáme návod.“

Lenka Chalupníková: „Dobrý den, mám dotaz za prodejce.Pracuji ve společnosti prodávající sportovní vybavení a právě řeším následující.zákazník chce reklamovat ale nemá prodejní doklad ani výpis z účtu.doložil pouze čestné prohlášení s podpisem svědka s přibližným datem prodeje.Po prohledání databáze 5dní před a stejně po uvedeném datu nebyl ten druh zboží na naší pobočce vůbec prodán.Zákazník přesto trvá na tom,že chyba je na naší straně a žádá vrácení peněz.mezitím došlo ke zlevnění zboží. Ptám se -jak postupovat , není ani prokázáno na které naší pobočce ani jestli je zboží ještě v záruce.Děkuji“

Vladimír Velčovský: „Dejte e-podnět ČOI, dáme návod.“

Zuzana: „Dobrý den, Je možné i hlásit soukromou školu, kde vím, že vše neprobíhá správně, tak jak by mělo a ta škola se snaží jen kamuflovat, studenti se tam v podstatě neučí, nic neumí, jen tam jsou, aby měla ředitelka peníze na hlavu? Děkuji Zuzka“

Vladimír Velčovský: „Zeptejte se u školní inspekce. Děkuji.“

petra: „Dobry den,reklamovala jsem boty a opravar mi boty znicil,prodejce mi vsak tvrdi ze boty jiz v takovem stavu byly. Co mam delat? Dekuji a krasny den preji“

Vladimír Velčovský: „Dejte e-podnět ČOI, poradíme.“

Petr Buček: „dobry den, delam v obchode a nedavno jsem se setkal se zakaznikem, ktery nam primo na obchode porusil vakuove zabalene maso a pote se rozhodl ze maso nechce. jek se k takovemu jednani stavet? ma pravo tento vyrobek odmitnout a nekoupit? Dekuji“

Vladimír Velčovský: „Nemá, on porušil - zničil výrobek.“