Smrt nad Tchajwanským průlivem
Obsah dílu
25. května 2002 se Boeing 747 společnosti China Airlines vydal na rutinní let z Taipei do Hong Kongu. Dvacet minut po startu zmizel z obrazovek radarů, pád do moře nikdo z 225 osob na palubě nepřežil.
Přehled dílů
Letadlo mrtvých duší
III. řada
Boeing 737 kyperské společnosti Helios měl už za sebou mnoho drobných poruch a naposledy problémy s těsností přetlakové kabiny. 14. srpna 2005 letěl z Larnaky do Atén, když pár minut po vzletu spustil alarm. Pilotům radil technik z centrály, ale po chvíli se spojení ztratilo a s ním i naděje na záchranu všech na palubě.
Pád do Karibského moře
III. řada
6. února 1996 odstartoval z Dominikánské republiky Boeing 757 patřící turecké charterové společnosti. Po pěti minutách letu zmizel z obrazovek radarů a pátrání prokázalo tu nejhorší předpověď - stroj se zřítil do moře a všech 189 osob na palubě zahynulo. Byla příčinou technická závada, nebo selhání pilotů?
Smrtící nadváha
III. řada
8. ledna 2003 se na letišti v americkém městě Charlotte zřítilo krátce po startu malé dopravní letadlo přímo na jeden z hangárů. Exploze nádrží naplněných až po hrdlo nedala nikomu z 21 osob na palubě šanci.
Exploze nad Atlantikem
III. řada
Během pár vteřin zmizel kontrolorům 23. června 1985 z obrazovky Boeing 747 plný cestujících na lince z Kanady do Londýna. Záchranáři nalezli zbytky letounu roztroušené po velké ploše při britském pobřeží. Oběti měly jedno společné - stržené šaty, jak padaly volně z výšky 9500 m.
Neviditelný zabiják
III. řada
Na letiště v Dallasu zahájilo standardní přiblížení letadlo Lockheed L-1011 TriStar. Pak bylo náhle vše jinak, letoun se z nepochopitelných příčin propadl o desítky metrů a řítil se na frekventovanou dálnici. Neznámá síla srazila stroj na zem a 2. srpna 1985 zmařila 135 lidských životů.
Neštěstí v Dubrovníku
III. řada
3. dubna 1996 očekávali na dubrovnickém letišti vojenský speciál s americkou vládní delegací. Na letištní plochu však nikdy nedosedl a všech 35 osob na palubě zahynulo. Co bylo příčinou tragédie?
Panika nad Pacifikem
III. řada
Plně obsazený tchajwanský Boeing 747 se vymkl kontrole pilotů a řítí se k hladině Tichého oceánu. Selhala technika, nebo lidé?
Kluzák z Gimli
III. řada
V polovině cesty z Montrealu do Edmontonu v západní Kanadě došlo Boeingu 767 naprosto neočekávaně palivo. Z úplně nového stroje s čerstvě zacvičenou posádkou a šedesáti cestujícími se 23. července 1983 stal náhle kluzák.
Skryté nebezpečí
III. řada
Boeing 737 společnosti United Airlines při přistávání na letišti v Coloradu 3. března 1991 havaroval. Stanovit příčinu se dlouhou dobu nedařilo. Až nehoda stejného typu letadla v roce 1994 v Pittsburghu přivedla vyšetřovatele na stopu. Za oběma tragédiemi, které si vyžádaly 157 lidských životů, bylo selhání techniky.
Smrt nad Tchajwanským průlivem
III. řada
25. května 2002 se Boeing 747 společnosti China Airlines vydal na rutinní let z Taipei do Hong Kongu. Dvacet minut po startu zmizel z obrazovek radarů, pád do moře nikdo z 225 osob na palubě nepřežil.