Kde jsem:

Poznejte nás

Poznejte nás

Archiv tiskových zpráv — Pro média — Vše o ČT — Česká televize

Tiskový servis pro novináře

Archiv tiskových zpráv

21. 11. 2022

Česká televize nabízí společné vysílání Národní prezidentské debaty

Česká televize nabízí televizi Nova a televizi Prima uspořádání společné Národní prezidentské debaty, a to před prvním i druhým kolem voleb. Chce tak veřejnosti zajistit co nejrovnější přístup k informacím o kandidátech, kteří se v daném kole budou o hlasy voličů ucházet.

Česká televize dnes oslovila vedení televizí Nova i Prima s nabídkou na společný postup při vysílání závěrečných prezidentských debat. Oběma televizím nabízí společné vysílání, společnou dramaturgii i zastoupení moderátorů všech tří televizních společností.

ČT má v tuto chvíli potvrzenou účast ve vlastní Superdebatě dne 12.1. a 26. 1. od favorizovaných kandidátek a kandidátů s výjimkou Andreje Babiše, který účast ještě nepotvrdil. Společný postup velkých vysílatelů však vnímá jako funkční řešení především pro diváky, ke kterým se budou v období před volbami dostávat informace roztříštěně z desítek různých debat a platforem.

Společná Národní prezidentská debata se pro diváky může v tomto kontextu stát kvalitním informačním základem před rozhodnutím o tom, komu následující den dají svůj hlas. Stejně tak je společné řešení vstřícné i vůči kandidátkám a kandidátům, kteří budou před volbami vedeni k plnění řady povinností a mohli by se takto intenzivně soustředit na vrcholnou televizní debatu.

Již v minulosti realizovala ČT spolu s komerčními televizemi vysílání projevů nejvyšších ústavních činitelů, prezidenta republiky nebo předsedy Vlády ČR. V případě Národní prezidentské debaty Česká televize nabízí možnost, že výrobu pořadu zajistí. Rovněž by pro ni poskytla připravené reprezentativní prostory Národního muzea.

Společné televizní vysílání debat před významnými volbami je osvědčeným formátem, který funguje například v Německu nebo USA.

Předvolební zpravodajství České televize patří dlouhodobě k nejsledovanějším a nejdůvěryhodnějším v ČR. Prezidentský duel, který ČT vysílala před druhým kolem volby v lednu roku 2018, sledovalo 2,7 milionu diváků, tedy více než pětapadesát procent všech lidí, kteří měli v danou dobu zapnutou televizi. Debata se před čtyřmi lety stala nejsledovanějším pořadem roku na celém televizním trhu.

Karolína Blinková, tisková mluvčí České televize