Kde jsem:

Tiskové zprávy — Média — Vše o ČT — Česká televize

Tiskový servis pro novináře

Tiskový servis pro novináře

  • Tiskové zprávy, programové plány, fotoservis, pozvánky
  • Zdroj dat sledovanosti:
    ATO – Nielsen Admosphere

5. 11. 2020

Americká volební noc přilákala k obrazovkám České televize téměř 1,4 miliony diváků

Třináctihodinový volební speciál České televize k devětapadesátým americkým prezidentským volbám si v průběhu úterní noci a středečního dopoledne pustilo 1,38 milionu diváků. Americká volební noc a následně, vzhledem k průběhu voleb, i další středeční zpravodajské vysílání České televize přilákalo na programech ČT1 a ČT24 k obrazovkám 3,38 milionu diváků. O téměř 250 tisíc více než u voleb v roce 2016.

Hodinu před půlnocí, v úterý 3. listopadu, odstartovala zpravodajská ČT24 svůj třináctihodinový volební speciál. Do šesti hodin ráno, tedy prvních sedm hodin vysílání, sledovalo ČT24 9,42 % diváků, kteří byli v danou dobu u obrazovek. Následně se k vysílání ČT24 přidala do devíti hodin i Jednička České televize, sledovalo ji v průměru 88 tisíc diváků při podílu na sledovanosti 14,08 %.

Volební speciál ČT24 pokračoval až do středečního poledne, v průměru jej zhlédlo 147 tisíc diváků při podílu na sledovanosti 16,93 %. Od deváté hodiny ranní do dvanácti hodin jej sledovalo 212 tisíc lidí starších patnácti let.

Vzhledem k napínavému průběhu a nejasnému výsledku voleb zůstala celá řada diváků u ČT24 i po celou středu. Od začátku Americké volební noci a v průběhu včerejšího dne si pustilo zpravodajství České televize na ČT24 a ČT1 dohromady 3,38 milionu diváků.

Zdroj dat: ATO – Nielsen Admosphere, živě +TS0, ke dni: 5.11.2020

Karolína Blinková, tisková mluvčí České televize