Kde jsem:

Tiskové zprávy — Média — Vše o ČT — Česká televize

Tiskový servis pro novináře

Tiskový servis pro novináře

  • Tiskové zprávy, programové plány, fotoservis, pozvánky
  • Zdroj dat sledovanosti:
    ATO – Nielsen Admosphere

15. 4. 2019

Česká televize chystá novou sérii debat na vysokých školách

Metodické listy pro žáky základních a středních škol, odborné workshopy a stáže pro studenty, akreditované programy pro učitele i přednášky na univerzitách. Česká televize rozvíjí vzdělávací aktivity napříč regiony i věkovými skupinami. Na podzim připravila novou sérii veřejných debat na vysokých školách na téma třicet let svobody slova, které navážou na loňský cyklus o Fake News.

Nové i stávající aktivity na poli vzdělávání představila Česká televize zástupcům Divácké rady, kteří se dnes účastnili svého, v pořadí již čtvrtého, zasedání.

„Závazek vzdělávat je jedním ze tří základních pilířů médií veřejné služby. Česká televize tuto roli plní, je dnes téměř jediným velkým producentem audiovizuálního vzdělávacího obsahu u nás. Jen v loňském roce jsme navýšili podíl pořadů vzdělávacího typu na třiatřicet procent z celkové vysílací plochy České televize,“ vysvětluje generální ředitel Petr Dvořák a dodává: „Naším úkolem je i rozvoj a podpora mediální gramotnosti, zcela zásadní je proto spolupráce se vzdělávacími institucemi. Vyvíjíme řadu aktivit nejen k vysokým, ale také směrem k mateřským, základním a středním školám a neopomíjíme ani vzdělávání neziskového sektoru.“

Česká televize spolupracuje s vysokými školami, na kterých organizuje veřejné debaty. Poslední cyklus na téma Fake News navštívilo přes dva tisíce studentů. Od října naváže nová série diskuzí, která se pojí s výročím listopadu 1989.

S olomouckou Univerzitou Palackého bude ČT připravovat nový modul mediální výchovy pro studenty pedagogických oborů a chystá také program pro univerzity třetího věku. V rámci tří programů dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků akreditovaných ministerstvem školství také ročně proškolí přes sto pedagogů.

Opomenout nelze ani další příležitosti ke vzdělávání, na patnáct tisíc hodin vzdělávacích pořadů ročně, speciální pořady na Déčku, práce se školními štáby nebo třeba možnost sledovat pořady v duálním vysílání - tedy v originálním znění. Jen v loňském roce byla tato možnost aktivní u více než pěti tisíc hodin vysílání.

Dnešní zasedání Divácké rady doplnili svými prezentacemi také vybraní členové, Karel Strachota z organizace Člověk v tísni, Klára Šplíchalová z Fóra dárců a Mikuláš Kroupa z Post Bellum.

Karolína Blinková, tisková mluvčí České televize