Kde jsem:
Poznejte nás
Aktuální tiskové zprávy, programové plány a fotoservis k pořadům
Archiv tiskových zpráv — Pro média — Vše o ČT — Česká televize
Archiv tiskových zpráv
23. 10. 2017
Volební vysílání v sobotu ovládl program ČT24
Volební vysílání České televize, které začalo na programu ČT24 v sobotu ve 13:30 a trvalo nepřetržitě 5,5 hodiny, sledovalo průměrně 816 tisíc diváků starších 15 let. Podíl na sledovanosti dosáhl 36,73 %. Nejsledovanějším úsekem volebního dne byla tzv. zpravodajská hodina. Mezi sedmou a osmou večer se na Jedničku a ČT24 dívalo přes 1,3 milionu diváků.
Debatu vítězů, do které Česká televize v sobotu od 20:30 pozvala lídry vítězných stran, sledovalo průměrně 463 tisíc diváků. Ve srovnání s pořadem Duel Jaromíra Soukupa byla průměrná sledovanost Debaty vítězů na ČT24 téměř dvojnásobná. Zpravodajská hodina na programech ČT1 a ČT24 dosáhla podílu na sledovanosti přesahující 38 %, což byl více než dvojnásobný podíl na sledovanosti, než měly v tomto čase konkurenční hlavní kanály. Nejsledovanější moment odpoledního volebního vysílání zaznamenal program ČT24 těsně po 18. hodině, kdy jej v jednu chvíli sledoval bezmála 1 milion a 200 tisíc diváků.
„Letošní mimořádný rozsah volebního vysílání České televize, stejně jako přesnost a rychlost našich výsledků, diváci ocenili. Tyto mimořádné společenské chvíle ukazují nesmírný potenciál a význam média veřejné služby,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák.
Diváky zajímaly volby nejen v sobotu, ale rovněž v neděli. Polední Otázky Václava Moravce (1. část) sledovalo na programech ČT1 a ČT24 697 tisíc diváků při share 30,22 %. Staly se tak nejsledovanějšími OVM od února 2014. Také druhá část pořadu, vysílaná na ČT24, zaznamenala rekordní sledovanost. Vidělo ji v průměru 441 tisíc diváků. Na večerní Události se díval každý třetí divák u televize a díky souhrnné sledovanosti v průměru 1 milion a 347 tisíc diváků se tak staly druhými nejsledovanějšími Událostmi tohoto roku. Rekord zaznamenal i pořad Newsroom. Včerejší vydání bylo nejsledovanějším v jeho téměř tříleté historii. V průměru jej zhlédlo 137 tisíc diváků.
Česká televize se věnovala Parlamentním volbám pravidelně již od poloviny září, kdy započala série čtrnácti předvolebních debat. Průměrný zásah každé z debat činil 427 tisíc diváků. Nejvyšší sledovanost měla předvolební debata na téma státní finance, kterou vidělo 223 tisíc diváků. Seriál předvolebních debat završila ve čtvrtek 19. října Superdebata celostátních lídrů, kterou sledovalo na programech ČT1 a ČT24 v průměru 893 tisíc diváků. Celou Superdebatu: Poslední slovo tak viděl téměř každý třetí divák přítomný u televize.
Karolína Blinková, tisková mluvčí České televize