
50 let TS Ostrava
PDF, 9 MB
Tiskové zprávy, archiv novinek — Televizní studio Ostrava — Česká televize

Televizní studio Ostrava
- je tu s vámi 69 let
- svou tvorbou pomáhá zajišťovat 20% podíl regionální produkce ve vysílání ČT
26. 3. 2007
Natáčíme Hypermarket
Od konce března do poloviny května potrvá natáčení televizního filmu Hypermarket. Jeho předlohou je stejnojmenná hra V.Klimáčka.
Na konci března 2007 padne první klapka připravovaného televizního filmu Hypermarket. Centrum dramatické tvorby TS Ostrava jej bude natáčet s přestávkami až do poloviny května a převážná většina lokací se nachází v Havířově a okolí. Příběh, který se vtipně i nemilosrdně inspiruje naší současností, je volnou adaptací stejnojmenné divadelní hry slovenského autora Viliama Klimáčka. Vysílání se chystá na konec roku 2007.
Bylo by zavádějící domnívat se, že se hra, stejně jako připravovaný televizní film ostravského studia České televize, přes svůj „obchodní“ název nějak zvlášť zajímá o prostředí samoobsluh. Hypermarket je ve vyprávění použit hlavně jako metafora pro životní styl, a jako místo, ve kterém se prolínají osudy postav. A o postavy jde především, o jejich vztahy a intimitu vzájemně prolnutých příběhů, ne o samotný prostor k nakupování.
Klimáčkův scénář, který byl pro televizní verzi ještě zvlášť upraven, je ambiciózní, rychlý, zábavný, a v dobrém slova smyslu módní text, v němž autor dokázal ve zkratce popsat některé klíčové bolesti naší doby: kulisový, umělý, naleštěný svět obrovské prodejny a svět našich hrdinů, tolik vzdálený tomu vysněnému "ideálnímu" z telenovel s dokonalými hrdiny s "důležitými" problémy. Strasti nás mnohých jsou ve vyprávění demonstrovány na životě pěti postav, jež se v prostředí hypermarketu potkávají - prodavačky, která se stala prostitutkou, manažera obchodu, jeho ženy - herečky, její matky a bývalého estébáka, kdysi nasazeného na Václava Havla. Všichni touží po naplnění svých snů.
.Anna – „recitátorka“ reklam v obchodním domě. Karin – neúspěšná herečka. Ian – manažer. Eva – prostitutka. Petr – bývalý estébák. Všichni se jednoho dne potkají v hypermarketu. Někteří tu pracují, někteří nakupují, někteří provokují… Některým možná dokonce hypermarket změnil život. Zatímco Karin dál dabuje nekonečné stupidní telenovely, z Evy se stává skutečná filmová hvězda a Petr řeší svůj hlad po fízlování vlastní videoslužbou. A všichni jsou tak trochu smutnými klauny, kteří se jen zběsile snaží naplnit svůj vlastní sen o štěstí. Karin v jednom ze svých výroků tuto situaci charakterizuje: „Je trapné ve třiceti zjistit, že zvítězili ti druzí“.
Hrají: David Švehlík (Ian), Barbora Vyskočilová (Eva), Miroslav Krobot (Petr), Jana Marková (Karin), Anna Cónová (Anna) a další
Hypermarket
Vyrábí: Centrum dramatické tvorby
Scénář: Viliam Klimáček
Dramaturg: Martin Novosad, Josef Michal Przebinda
Vedoucí výroby: Hana Přidalová
Kamera: Patrik Hoznauer
Režie: Janusz Klimsza
Šéfdramaturg: Aleš Jurda
Šéfproducent: Hana Bílá
Jolanda Pilařová
koordinace vysílání a komunikace
Televizního studia Ostrava
Bylo by zavádějící domnívat se, že se hra, stejně jako připravovaný televizní film ostravského studia České televize, přes svůj „obchodní“ název nějak zvlášť zajímá o prostředí samoobsluh. Hypermarket je ve vyprávění použit hlavně jako metafora pro životní styl, a jako místo, ve kterém se prolínají osudy postav. A o postavy jde především, o jejich vztahy a intimitu vzájemně prolnutých příběhů, ne o samotný prostor k nakupování.
Klimáčkův scénář, který byl pro televizní verzi ještě zvlášť upraven, je ambiciózní, rychlý, zábavný, a v dobrém slova smyslu módní text, v němž autor dokázal ve zkratce popsat některé klíčové bolesti naší doby: kulisový, umělý, naleštěný svět obrovské prodejny a svět našich hrdinů, tolik vzdálený tomu vysněnému "ideálnímu" z telenovel s dokonalými hrdiny s "důležitými" problémy. Strasti nás mnohých jsou ve vyprávění demonstrovány na životě pěti postav, jež se v prostředí hypermarketu potkávají - prodavačky, která se stala prostitutkou, manažera obchodu, jeho ženy - herečky, její matky a bývalého estébáka, kdysi nasazeného na Václava Havla. Všichni touží po naplnění svých snů.
.Anna – „recitátorka“ reklam v obchodním domě. Karin – neúspěšná herečka. Ian – manažer. Eva – prostitutka. Petr – bývalý estébák. Všichni se jednoho dne potkají v hypermarketu. Někteří tu pracují, někteří nakupují, někteří provokují… Některým možná dokonce hypermarket změnil život. Zatímco Karin dál dabuje nekonečné stupidní telenovely, z Evy se stává skutečná filmová hvězda a Petr řeší svůj hlad po fízlování vlastní videoslužbou. A všichni jsou tak trochu smutnými klauny, kteří se jen zběsile snaží naplnit svůj vlastní sen o štěstí. Karin v jednom ze svých výroků tuto situaci charakterizuje: „Je trapné ve třiceti zjistit, že zvítězili ti druzí“.
Hrají: David Švehlík (Ian), Barbora Vyskočilová (Eva), Miroslav Krobot (Petr), Jana Marková (Karin), Anna Cónová (Anna) a další
Hypermarket
Vyrábí: Centrum dramatické tvorby
Scénář: Viliam Klimáček
Dramaturg: Martin Novosad, Josef Michal Przebinda
Vedoucí výroby: Hana Přidalová
Kamera: Patrik Hoznauer
Režie: Janusz Klimsza
Šéfdramaturg: Aleš Jurda
Šéfproducent: Hana Bílá
Jolanda Pilařová
koordinace vysílání a komunikace
Televizního studia Ostrava
23. 4. 2007 | Ocenění pro Zločin jménem Katyň |
19. 4. 2007 | Pátrání po vrahovi zvýšilo sledovanost |
13. 4. 2007 | Ohlédnutí za Jiřím Šebánkem a Egonem Bondym |
3. 4. 2007 | Kuře v manéži |
3. 4. 2007 | Sabotáž pokračuje ! |
26. 3. 2007 | Natáčíme Hypermarket |
26. 3. 2007 | Vládneme, nerušit ! předlohou pro televizní dokument |
29. 1. 2007 | Trilobit pro Příběhy železné opony |
9. 1. 2007 | Sama doma poprvé z Ostravy |
28. 12. 2006 | Zločin jménem Katyň |