Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Panorama

Prokop: Udrželi jsme progres, se sezonou jsme spokojení

Praha – Martin Prokop celkově devátým místem zopakoval v rallyeovém mistrovství světa výsledek z loňského roku. "Stejně jako po loňské sezoně jsme spokojeni. Udrželi jsme nějaký progres, bylo tam zlepšení ze závodu na závod a jsme o velký kus dále," řekl Prokop. Pilot vozu Ford Fiesta RS WRC získal v šampionátu více bodů než loni, navíc konkurence byla letos větší.

Martin Prokop
zdroj: DPA autor: Thomas Frey

K úplné spokojenosti Prokopovi chybí jen body z Finské a Francouzské rallye, které po technických problémech nedokončil. "V obou případech jsme do auta dali nový díl, abychom předešli odstoupení, a on nás pak zradil. Nebýt toho, byli bychom o jeden dva stupínky výše a to by byl velký úspěch. To ale patří k motorsportu," uvedl už smířeně jednatřicetiletý závodník.

Prokop má za sebou druhý rok s vozem nejvyšší kategorie WRC a stále se prý má co učit. "Oproti loňské sezoně máme hodně zkušeností. Ale pořád se nám stává, že občas nevíme, co udělat s nastavením, a já to horko těžko lámu z ostatních jezdců. Občas mi něco řeknou, občas ne. Když se někdy změní podmínky (počasí), tak na to reagujeme pomaleji. Třeba nám trvá den, než to doladíme," přiznal Prokop.

Český pilot dokázal zopakovat loňské čtvrté místo, což je historické české maximum v rallyeovém MS. Těsně pod stupni vítězů zůstal v Německu. "Byli jsme nejblíže bedně. Byl to výsledek, který se slavil," řekl. Osobně ale za sportovně nejhodnotnější výsledek považuje sedmé místo ze Španělska. "Rychlost, jakou jsme tam předvedli na asfaltu i na šotolině, a i v noci, byla konstantní. Tam jsme byli i rychlostí těsně za továrními piloty. Kdybychom na takové rychlosti začínali, dala by se ztráta na nejlepší ještě stlačit," podotkl Prokop.

Hlavním znakem sezony jediného českého pravidelného účastníka MS byla spolehlivost. Prokop bodoval v deseti ze dvanácti rallye, v nichž se představil. "Je to úspěch a cesta, kterou jsme zvolili. Nemůžu říct, že bychom jeli bez rizika. Šli jsme přes střechu a auto jsme mnohokrát poškodili, ale dopadlo to vždy dobře," uvedl. S ohledem na fakt, že jede v soukromém týmu a musí hledět na náklady, si ale dobře uvědomuje, že velká havárie pro něj znamená i vysoké náklady. "A to se pak hůře zrychluje. Ale jde to," řekl.

Jihlavský závodník startuje v MS od roku 2005, příští rok jej tak čeká jubilejní desátá sezona mezi světovou elitou. "Už to není moc juniorské závodění. Občas se ohlídnu a říkám si, tuhle erzetu jsem jel v roce 2006. Strašná doba," pousmál se Prokop, který v šampionátu začínal v takzvané juniorské kategorii. "Účastnit (v MS) se můžeš pořád, ale jsem rád, že to má progres. Dokud to tak bude, tak to budeme dělat," dodal Prokop, kterého příští rok čeká i jubilejní stý start v mistrovství světa.

Zdroj
ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články