Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Sokolský zpravodaj

Rakušané se před ME pečlivě připravují na fanoušky z různých zemí

Vídeň - Při kontaktu s českými fanoušky nepoužívejte pro označení jejich země výraz "Tschechei", protože má pro Čechy stále ještě velmi negativní příchuť z doby nacistické okupace. To je jedna z konkrétních rad, jež obsahuje příručka pro rakouské podnikatele a zaměstnance z oblasti služeb, kteří se mohou při červnovém fotbalovém mistrovství Evropy dostat do styku s českými fandy. Příručka, která se podrobně věnuje všem účastnickým zemím Eura 2008, byla dnes představena ve Vídni.

Čeští fanoušci
zdroj: ČT24 autor: ČT24

Příručka dále radí naučit se aspoň pár českých slov a přináší zhruba desítku nejzákladnějších výrazů, protože "Češi jsou velmi rádi, když hostitelé umějí aspoň pár slov v jejich jazyce". Konstatuje dále, že česká a rakouská kuchyně jsou sice hodně podobné, ale rozhodně neškodí mít pro Čechy připravenou vepřovou s knedlíkem a zelím a samozřejmě pivo, nejlépe české.

Češi si také dávají pozor na ceny, a proto uvítají různé speciální nabídky, zvláště pro pobyty rodin s dětmi, kvůli kterým se rádi vracejí a které pak doporučí i svým známým, zní další z četných rad.

Autory příručky jsou ve spolupráci s řadou odborníků zástupci vládní agentury Rakousko u míče, která je pověřena propagací šampionátu, a Rakouské hospodářské komory (WKÖ). Příručka má přispět k tomu, že Rakousko bude dobrým hostitelem Eura a zajistí si tak přízeň návštěvníků i do budoucnosti.

Odpovídá tomu i název příručky a s ní související rozsáhlé kampaně, na niž bude vydáno 360.000 eur (asi 9,5 milionu korun): Vyslanci pohostinnosti. Těmito vyslanci se mají podle představ organizátorů stát právě všichni pracovníci v ubytovacích zařízeních, restauracích a obchodech, kteří mají přispívat k co nejlepší atmosféře mistrovství, ale samozřejmě i k co největšímu ekonomickému efektu Eura 2008.

Příručka dokládá fakt, že rakouští organizátoři neponechávají před šampionátem nic náhodě a důkladně se připravují na to, aby Euro bylo nejen sportovním, ale i společenským a ekonomickým úspěchem. Vycházejí z předpokladu, že díky červnovému turnaji navštíví Rakousko nejméně o 600.000 návštěvníků víc než v běžném roce a také že počet přenocování se zvýší ve srovnání s průměrem minimálně o milion noclehů.

Celkově by mělo mistrovství Evropy znamenat pro Rakousko hospodářský přínos ve výši asi 320 milionů eur (asi 8,5 miliardy korun), jen pro oblast služeb pak asi 200 milionů eur. Čeští fotbalisté odehrají zápasy základní skupiny ve Švýcarsku.

Hlavní zprávy

Nejčtenější články