Mordochór
Jim Čert je kontroverzní postava undergroundu sedmdesátých a osmdesátých let.Jeho hudební produkce se vyznačovaly jakousi syrovostí a možná pro někoho i vulgárním projevem.Tahací harmonika a chraplavý zpěv s vlastními texty, jeho zjev, kterým dráždil hlavně tehdejší Stb a to, že se pohyboval vždy v blízkosti disentu ho jakoby předurčovalo k tomu, že bude jednoho dne zatlačen fízly ke spolupráci.Alkohol a možná i lehké drogy byly záminkou, jak se mu dostat na kobylku.Zřejmě nevydržel nátlak a spolupráci s Stb nakonec podepsal.Proto se objevil i na "Cibulkových seznamech" a po jejich zveřejněníse dostal do izolace, kterou vyřešil tím, že odjel do USA.Tam vlastně pokračoval ve svém stylu života.Spojil se s několika hudebníky a a s bubeníkem Jaroslavem E.Šedivým založil novou kapelu, se kterou koncertoval po USA.Teprve po několika letech se vrátil do Prahy a uspořádal koncerty po České republice.Ovšem v jiném prostředí a v jiných podmínkách.Zřejmě se natrvalo usadil v San Franciscu a jen občas , pokud mu to dovolí finanční prostředky, bude navštěvovat Prahu. Amerika mu,zcela pochopitelně, dává větší pocit svobody a Praha, kterou podle výpovědí stále miluje, bude jen místem, kde bude vzpomínat.
Dokumentární film režiséra Martina Řezníčka z roku 1997 je typickou ukázkou drsného dokumentu, který snímá v bezprostřední blízkosti nearanžované situace ze života Jima Čerta v San Franciscu, jeho nejbližší kamarády a spoluhráče v kapele, barevné a eruptivní scény v pohybu a s dialogy, které vypovídají o atmosféře a prostředí, ve kterém se Jim Čert pohybuje.Kontrastně k tomu jsou řazeny černobílé archivy a současnost v Praze, kdy se Jim Čert zamýšlí nad svým minulým životem i nad tím, jakým způsobem fungoval jako postava undergroundu a spolupracovník STB.
Pokud divák překoná určitou averzi k živočišné a živé postavě Jima Čerta a zaposlouchá se do výpovědí jeho kamaráda a spoluhráče Jaroslava Erno Šedivého, pochopí možná i rozdíl mezi světem svobody a světem, ve kterém jsme léta byli nuceni žít.