Polská krev
Režisér Karel Lamač měl významný podíl na tom, že se z mladičké ochotnice smíchovské divadelní společnosti Anny Ondrákové stala evropská filmová "star". Již v němém filmu uplatnila svůj komediální talent, s oblibou hrála rozpustilé a neposedné dívenky, ale i moderní emancipované ženy. Spolupráce s Lamačem vrcholila koncem dvacátých let, kdy v Berlíně založili společnou firmu. Ve hvězdné kariéře pokračovala i ve zvukové éře. V roce 1933 se provdala za německého boxerského šampióna Maxe Schmelinga a žila v Německu. Do českých ateliéru se ráda a často vracela. V roce 1934 hrála Anny Ondráková roli Heleny v Lamačově filmovém přepisu velmi oblíbené klasické operety skladatele Oskara Nedbala a libretisty Lea Steina Polská krev. V rozverné hudební komedii se v roli rozmařilého a zadluženého hraběte Bolka Baranského objevil populární slovenský operní a operetní zpěvák Štefan Hoza. Jeho světáckého přítele Popiela hrál Ludvík Veverka, Theodor Pištěk pak otce Heleny, bohatého velkostatkáře Zarembu. Sokyni v lásce Wandu představovala operetní pěvkyně Alena Frimlová a Wandinu matku Růžena Šlemrová. Anny Ondráková hrála tuto roli i v německé verzi, kterou Lamač natáčel souběžně s českou, ta měla při premiéře v Berlíně ohromný úspěch.