Daisy Millerová
Půvabná a mladá Američanka přijíždí se svým povedeným bratříčkem a matkou do Evropy. Ve švýcarských lázních potkává krajana Fredericka Winterbournea. Zatímco Daisy pohoršuje smetánku svým rozmarným chováním, gentleman Frederik je navzdory všeobecnému mínění okouzlen dívčinou bezelstností a bodrou povahou. Než se oba nadějí, musejí se rozloučit – slíbí si však, že se brzy setkají v Římě. Zde ji Frederick vyhledá snadno. Také v Itálii Daisy pověst předchází; v aristokratických kruzích se nemluví o ničem jiném než o nenáležitém chování nevyzrálé koketky a její excentrické rodinky. Čím více se ale Frederick chce s Daisy sblížit, tím více se jí vzdaluje…
Citlivého filmového přepracování stejnojmenné společenskokritické romance amerického spisovatele Henryho Jamese (vyd. 1878) se chopil osobitý režisér, herec a producent, Peter Bogdanovich (Terče, Poslední představení, Papírový měsíc). Dílo vzniklo za relativně svobodomyslných podmínek společnosti The Directors Company, mimo Bogdanoviche spoluvlastněné Francisem F. Coppolou a Williamem Friedkinem a zaštítěné silným hráčem Paramount Pictures. Snímek vyniká úspornou, leč věrnou výpravou, ať už se to týká kostýmů, rekvizit či líčení, které bez zbytečného přikrášlení vdechují život puritánské éře měšťanstva 2. poloviny 19. století. Největší výsadou vyprávění jsou výtečně napsané dialogy, jež přesně podanou kadencí slov vystihují jak rozverný charakter mladé zbohatlice, tak úzkoprsý svět buržoazie, v níž se živelná Daisy Millerová pohybuje. Samostatnou kapitolou je pak herecký výkon Cybill Shepherdové (Taxikář, Alice, seriál Měsíční svit), která dokázala do postavy Daisy vnést rozpor z knižní předlohy, postavený na premise zdánlivě zkažené dívky, jež je ve skutečnosti zcela nevinná, navzdory své rozpustilosti, vzpírající se falši, zásadám i pletichám života na vysoké noze.