Pod vedením legendárního dirigenta se v kostele sv. Augustina rozezní Anglický Bachův festivalový sbor společně s Trinity Boys.
Bernstein řídí skladby J. S. Bacha a I. Stravinského

Leonard Bernstein (1918–1990) byl americký dirigent, hudební skladatel, klavírista, pedagog, hudební popularizátor a televizní hvězda. Patřil mezi nejvýznamnější dirigenty své doby a byl také prvním americkým dirigentem, který získal velké mezinárodní uznání. Studoval hudbu na Harvardské universitě, kterou absolvoval v r. 1939. Poté navštěvoval Curtisův institut, kde ho dirigování vyučoval Fritz Reiner. Tento obor též studoval počátkem 40. let 20. století v Tanglewoodu u Sergeje Kusevického, který ho na základě mimořádného talentu učinil svým asistentem. Krátce na to byl Bernstein pozván za dirigentský pult Newyorské filharmonie, kde pohotově zaskočil za Bruna Waltera.

Od počátku velké hudební kariéry se Bernstein též věnoval komponování. Jmenujme za všechny: písňové cykly I hate Music, La bonne cuisine (zhudebněné čtyři kuchařské recepty), tři symfonie, Chichesterské žalmy, operetu Candide, balet Fancy Free, broadwayské muzikály On the Town, Wonderful Town, West Side Story, kde na půdorysu novodobého příběhu Romeo a Julie vytvořil brilantní směsici latinsko-amerických tanečních rytmů, jazzového big bandu, swingového tance jive a expresivních milostných písní.

Magnificat je novozákonní chvalozpěv obsažený v Evangeliu svatého Lukáše. Název „Magnificat“ je odvozen od prvního verše v latině Magnificat anima mea Dominum..., česky "Duše má velebí Pána a můj duch jásá v Bohu, mém spasiteli, že se sklonil ke své služebnici v jejím ponížení". Jedná se o veršovanou pasáž zpívanou Pannou Marií při návštěvě u svaté Alžběty před narozením Ježíše Krista. Text formálně navazuje na tradici žalmů. Je užíván v liturgii, v římskokatolické jako součást nešpor.

Igor Stravinskij komponoval svou Mši (Mass) mezi lety 1944–1948. Toto dvacetiminutové zhudebnění mešního ordinaria představuje strohou neoklasicistní estetiku, k níž se řadí skladatelova tvorba od poloviny dvacátých do počátku padesátých let 20. století. Dílo nevznikalo na objednávku a tvůrce v ní vyjádřil své náboženské cítění, které bylo úzce spjaté s vypjatou dobou poválečných let, kdy došlo ke štěpení světa na západní demokratickou a východní prokomunistickou civilizaci.

Napište nám