K uctění vynikající české sopranistky Evy Děpoltové (1945–2017) v roli Milady při představení Národního divadla v Praze v roce 1985. Spoluúčinkují: L. M. Vodička v titulní roli, V. Zítek, K. Průša, D. Šounová-Brouková, M. Švejda a další. Sbor a orchestr Národního divadla řídí F. Vajnar. Divadelní režie V. Kašlík. Kamera I. Bojanovský. Režie televizního záznamu M. Macků

V neděli (16. 7.) zemřela v 71 letech operní sólistka Národního divadla v Praze, sopranistka Eva Děpoltová. Sólistkou naší první scény byla plné čtvrtstoletí. Zpívala zde

Mozartovu Donnu Annu z Dona Giovanniho a Hraběnku ve Figarově svatbě, Beethovenovu Leonoru z Fidelia, Pucciniho Manon Lescaut, Smetanovu Anežku a Krasavu. Vynikala v mozartovských postavách i ve verdiovských hudebních dramatech, velmi blízká jí byla hudebně dramatická tvorba Antonína Dvořáka. Na řadě koncertů v Česku i zahraničí vystupovala jako host České filharmonie.

Eva Děpoltová se narodila 5. srpna 1945 v Bratislavě. Absolvovala pražskou AMU u Z. Otavy, její pěveckou techniku dále ovlivnily profesorka Zdeňka Ziková a Jelena Obrazcovová. Již v době studia vystupovala na mimopražských scénách i v Národním divadle jako Mařenka z Prodané nevěsty a Milada z Dalibora. V posledně jmenované, vysoce náročné dramatické roli ji zachytily v roce 1958 kamery tehdejší Československé televize.

Eva Děpoltová spolupracovala s rozhlasem, televizí i gramofonovou firmou Supraphon, kde se podílela na mnoha kompletních operních nahrávkách: Šárka, Dalibor, Libuše, Hubička, Šelma Sedlák, Eva, Lucerna, Don Giovanni, Řecké pašije, Hry o Marii. Nahrávka opery Bohuslava Martinů Hry o Marii, v níž ztvárnila roli Pascaliny, získala Prix Caecilia. Televizní inscenaci této zpěvohry má ve svém zlatém fondu Česká televize.

Napište nám