Karel Dobrý: Belmondo je mou celoživotní profesní inspirací

V novém seriálu hrajete kriminalistu. V čem byl pro Vás specifický?

Asi tím, že podvádí své kolegy. Sleduje své cíle, a aby jich dosáhl, tak se chová příznivě ke svému okolí, ale opravdu nemohu více prozrazovat.

Vybavíte si nějakého herce, který Vás v roli policisty bavil?

Rozhodně Jean Paul Belmondo! Je pro mě celoživotní profesní inspirací.

Co Vás na tomto projektu nejvíce zaujalo?

Rád vzpomínám na natáčení se starými bardy – Petrem Nárožným a Oldřichem Vlachem. To, jak oni si svou scénku uměli dokonale vystavět, to byla herecká škola. Také obdivuhodný je jejich nadhled a pokora. Musím se opravdu přiznat, že setkání s nimi mi dalo naději, že ten herecký život má smysl. A skvělý je také mladý a velmi klidný herec Štěpán Kozub. Přijde mi jako úkaz svého druhu v té mladé generaci. A velmi inspirativní bylo setkání se skutečnými policisty na střelnici, při jejich práci, kdy nám trochu dohlíželi na to naše vyšetřování a snažili se ho nějakým způsobem zpravděpodobnit. Jejich příběhy a setkání s nimi bylo obohacující a i lidsky velmi poučné.

Co konkrétně Vás třeba učili?

Jak zacházet s důkazy, co brát do ruky, na co se nesmí sahat, jak zacházet se zbraní, jak se pohybovat v bytě, v prostoru, kdy jste reálně ohrožen na životě, včetně takových maličkostí, kdy má být prst na kohoutku, kdy ne, kdy se má zbraň odjistit a spoustu takových detailů, jako že starší policajti používají raději pistole čezety, mladší zase glocky. Už první setkání na střelnici mě hrozně nakoplo.

Seriál natáčeli tři režiséři. Jaké to je pro herce?

Se všemi třemi jsem se potkal již v minulosti, tak jsem věděl, s kým mám tu čest a se všemi jsem si sedl. Samozřejmě každý je trošku jiný. Ani jeden z nich není typ člověka, který by na place dělal dusno. Někdy je ta situace, že to točí víc režisérů spíš pozitivní, protože dlouhá práce může nabádat k rutině a když se tam obmění lidi, tak se do toho natáčení vdechne zase jiná energie, která to nakopne.