Vyučování nikdy nebylo zábavnější. Nizozemský seriál (2020). Hrají: S. W. de Vriesová, R. de Kuyperová, L. de Ridder a další
00:00:02 Česká televize uvádí nizozemský seriál
00:00:37 SUPERTŘÍDA "Zatoulaný učitel"
00:00:42 -Tak.
-Byla nakřivo?
00:00:45 -První den v práci musíš bejt fešák.
00:00:48 Nejsi nervózní?
-Trošičku.
00:00:52 Je to jak první den ve škole. Člověk má taky trošičku strach. Co?
00:00:56 -Bude to v pohodě.
00:01:01 -Oh. Počkej! Na.
-Oh.
00:01:03 -Na výuku o vyvážené stravě.
00:01:08 -Díky, tati.
00:01:11 -Hezký den, zlato.
-I tobě.
00:01:43 -Ahoj, Rašído!
00:01:47 Odkud jsi to přijela?
-Cože? Z domova.
00:01:50 -Vypadalo to jako z daleka. Vždyť bydlíte kousek od školy.
00:01:54 -Jezdím kolem bývalého domu. Jinak netrefím, víte?
00:01:57 -Aha. Ale to musí být štreka.
00:02:00 -Mně to nevadí. Přijde mi to tak snazší.
00:02:03 -Hm, tak jo. Jedem.
00:02:08 -Dobré ránko.
-Pane Hanku!
00:02:12 Taky se nemůžete dočkat?
-Vlajky.
00:02:15 Dejte mi chvilku.
00:02:19 Bude nějaká oslava, co?
-Pane Hanku!
00:02:22 -Párty? Nemáte zase narozeniny? Dovolte mi, abych vám...
00:02:25 -Ne, prosím vás! Ne! To jsou přece praporky na kola!
00:02:31 -Ono je to už zase rok?
-Už je to rok, přesně tak.
00:02:35 -Grrr!
00:02:37 -Já půjdu dovnitř a vy vemte ty praporky.-Jo. Jo.
00:02:49 -Co kdybychom dneska začali zeměpisem?
00:02:53 -(děti společně) Ne!
00:02:55 -Tak se radši s chutí vrhneme na nějaký diktátek?
00:02:58 -(děti společně) Ne!
00:03:00 -Rapovací?
-(děti společně) Ne!-Hm.
00:03:04 -Já to zkusím, pančeli!
00:03:06 Tohle diktát je. Vem tužku a nebo i dvě.
00:03:09 Všechna slova hezky napišme.
00:03:12 Jedem teď!
-Jó!
00:03:15 ZAKLEPÁNÍ
-Neruším?
00:03:18 -Eh. Vy nikdy, paní ředitelko.
00:03:22 Právě se připravujeme, že budeme psát diktát.
00:03:27 S trochou malé rytmizace.
-Dobře. Ale vyruším vás.
00:03:31 Přišla jsem si někoho vypůjčit na důležitý úkol.
00:03:36 Tím vyvoleným je tento muž.
-Mmm?
00:03:39 -Bude mojí pravou rukou
00:03:41 v rámci našeho projektu s názvem "Praxe na kolech".
00:03:44 Bude to zábava.
00:03:46 Vypilujeme vaši jízdu, abyste na kole zůstali pevně oběma nohama.
00:03:51 Respektive na pedálech.
00:03:57 Pojďte, pane učiteli.
-Jistě.
00:04:01 Zatím si tu kreslete. Hned jsem zpátky.
00:04:12 -Pane Hanku, pane Keesi. Naše škola se zúčastní
00:04:15 pokročilé praxe na kolech v silničním provozu.
00:04:18 -Fajn, paní ředitelko!
-Těší mě vaše nadšení, pane Hanku.
00:04:21 -Tak to jsem rád!
-Ano.
00:04:25 Tento projekt zaštiťuje národní cyklistický spolek,
00:04:28 coby součást dopravní výchovy.
00:04:31 Pouhé zkoušky totiž pochopitelně nestačí.-Hm.
00:04:34 -Chápete, o co tu jde, pane Keesi?
-Chm.
00:04:39 -Pane Hanku, prosím.
-Jde tu o vítězství!-Pane Hanku!
00:04:43 Tento projekt vyzdvihuje trojici hodnot.
00:04:46 Za prvé praktické znalosti, za druhé týmového ducha,
00:04:49 za třetí poznávání světa.
00:04:52 V první řadě ale na ulici musíme dbát na co?
00:04:56 Aby se nám žádné dítě nezatoulalo. A právě to bude úkol pro vás.
00:05:02 Oba si nastudujte celou trasu a pojedete vepředu.
00:05:06 -Dohlédneme na to, aby byl úkol splněn v limitu, paní ředitelko!
00:05:08 -Pane Hanku!
00:05:11 -A taky, aby se nám nikdo nezatoulal.
00:05:13 To taky.
00:05:21 -Tak bude to teda závod?
-Ach, prosím vás.
00:05:24 Pro pana Hanka je i snídaně závod.
00:05:27 No.
00:05:31 -Plánovali jsme jízdu na kolech. Budeme spolu objevovat naše okolí.
00:05:35 Musím to připravit s panem Hankem, který je dost horlivý.
00:05:41 Tak. Žádný strach, těšme se na spoustu krásných objevů.
00:05:45 A když už jsme u těch objevů.
00:05:53 -Tý jo!
-Páni! -Hele!
00:05:57 -Navrhuju, abychom dnes začali dějepisem.
00:06:00 Povíme si tu něco o zámořských objevech,
00:06:03 například Kolumba a Marca Pola.
00:06:06 -Víte, že Marco Polo přivezl z Číny do Itálie špagety, pančeli?
00:06:10 -Páni! Rašído!
00:06:13 Momentíček.
00:06:15 Někde bych tu měl mít...
00:06:18 Jo!
00:06:21 Marco Polo byl italský cestovatel, který žil v Benátkách.
00:06:25 A tohle je benátská čapka.
00:06:28 Takže Rašída bude Marco Polo.
00:06:32 A bez čeho se opravdový cestovatel neobejde?
00:06:43 Jé, Winstone, ty máš něco v nose.
00:06:46 -To teda ne, ne!-Vem si na objevitelské cesty kapesník.
00:06:50 -Vy jste tady objevitel!
00:06:52 -Za dveřmi téhle třídy čeká ještě taková spousta úžasných věcí.
00:06:58 Tudíž se vydáme za dobrodružstvím. No a vy teď vymyslíte kam! Pojďte!
00:07:04 Pojďte!
00:07:07 Tady, Rašído. Ten je pro Marca Pola.
00:07:11 Tady je velbloud.
-Jé.
00:07:15 -Jé, kompas!
00:07:20 Pozor! Spatřil jsem divokou zvěř!
-Ááá!
00:07:23 -Kdepak to jsme?-Já už je vidím! Objevili jsme Afriku!
00:07:30 -Koukej! Pyramidy! To musí být Egypt!
00:07:33 Támhle stojí velbloud!
00:07:36 Ahoj! Haló!
00:07:40 -Asi jsem objevila Čínu, pančeli.
-Kde?
00:07:44 A jó! Ní hao!
00:07:48 Hele!
00:07:50 Řekl bych, že jsou to horolezci stoupající po úbočí Himálaje.
00:07:53 Jé, už jsou na vrcholu! Skvěle, pánové!
00:07:57 -Paráda.
-Jo.
00:08:00 -Hurá! Gratuluju vám!
00:08:04 -Jo!
-Jo!
00:08:10 -Nashle!
00:08:12 -Ahoj, Marco Polo! Šťastnou cestu!
00:08:17 -Hej!
00:08:19 Keesi! Tady jsem!
00:08:22 Hej, Keesi! Tady!
00:08:25 Hele, pomohl bys mi? Popadni ten trám. Jo, to dřevo.
00:08:30 A teďka ho postav.
-Tohle?-Jo, to je ono.
00:08:33 A teď ho hezky přivaž k tomu přístřešku na kola. Děkuju.
00:08:38 Jo!
00:08:42 No, hni sebou, přivaž ho tam!
00:08:49 A pořádnej uzel tam udělej!
00:09:00 Keesi! Tady jsem!
00:09:04 Pojď dopředu. Uveleb se tu.
00:09:15 Hele, procházel jsem si tu trasu.
00:09:18 Takže když budeš dělat všechno, co řeknu...
00:09:22 -Dojedeme do cíle?
-Přesně!
00:09:24 Musíme vyrazit severozápadním směrem.
00:09:27 -Severozápadním směrem?
-To je přece tamtudy.
00:09:32 To nic. Šest set metrů a zahnout.
-Teď šest set metrů.
00:09:35 -Jo. Jeď.
00:09:38 Do toho.
00:09:40 -Jo.
00:09:42 Jedem. Raz, dva, tři, čtyři.
00:09:44 -Ne, už jsme aspoň na sedmi. Počítáš moc pomalu!-Ne, ne, ne!
00:09:52 -Je mi líto, tady se teď pracuje. Budeš to muset objet.
00:10:24 -Ah? Ne, tady tudy to není.
00:10:32 Kde já to jsem?
00:10:40 -Rašído!
-Á, Winstone!
00:10:43 -Jsi v poho?-Nevíš náhodou, kde je taková ta velká zeměkoule?
00:10:47 -Jo, támhle přece.
-No jo! Díky.
00:10:54 -Osmnáct tisíc tři, osmnáct tisíc čtyři...
00:10:57 -Keesi, už můžeš přestat počítat.
-Eh?
00:11:00 -Páč až budeme tak třicet metrů od supermarketu, musíme vpravo.
00:11:04 To neminem.
00:11:06 -Supermarket?
-Co děláš, proč stavíš?
00:11:10 -Tady není supermarket.
-Jasně že je tady supermarket.
00:11:17 Není tu supermarket.
-Navrhuju si dát pauzu, Hanku.
00:11:22 -Pauzu? Musíme se tu trasu naučit nazpaměť, Keesi.
00:11:26 Prostě začneme znovu.
-Znovu?-Jo. Zpátky do školy.
00:11:30 -Do školy?!
-Jo. A počítej pořádně.
00:11:32 -Takovou dálku zpátky?
-No a? Musíš líp počítat.
00:11:35 Prostě špatně počítáš. Na tuhle stranu, na tuhle.
00:11:39 Na dvojkole se točíš vždycky doleva. Vždycky!
00:11:45 Ale kam se poděl ten supermarket?
00:11:49 Keesi! Keesi!
00:11:56 -Ještě něco.
00:11:59 -Tati, mohl bys jít se mnou, prosím tě?
00:12:03 Co když je ta cesta ještě pořád rozkopaná?
00:12:06 -Neboj. Už to jistě spravili. To přece zvládneš.
00:12:12 No tak.
00:12:15 Moje malá průzkumnice to dá.
00:12:31 -Ale! Copak je to tady? Vždyť už dávno zvonilo!
00:12:34 -Promiňte, paní ředitelko.
00:12:36 -"Promiňte" nás nezajímá. Radši mi pověz, proč jdeš pozdě.
00:12:39 -Cesta byla rozkopaná.
-To tak! Půjdeš se mnou.
00:12:46 Poslyšte, že tu a tam někdo ze žáků přijde pozdě,
00:12:49 to se může stát.
00:12:51 Ale snažit se z toho vylhávat tím, že je rozoraná cesta? Hm?
00:12:56 -Ne, já říkala rozkopaná.
00:13:00 -To je neomluvitelné!
00:13:05 -To...
-Já nelhala. Oni tu cestu uzavřeli.
00:13:09 A já nevěděla, kudy dál, kudy mám jet.
00:13:13 Já si prostě nevzpomenu.
00:13:17 Byla by ze mě dost mizerná průzkumnice.
00:13:21 -Já tě chápu. Taky často bloudím. To není nic hrozného.
00:13:27 -Jenže co ta jízda na kolech? Tam přece musíme vědět kudy jet.
00:13:32 -Jo, to je fakt.
00:13:34 Lieke?-Ale kdysi přece měli všichni objevitelé
00:13:38 svoje navigační přístroje, aby nezabloudili.
00:13:42 Třeba kompas, nebo hvězdnou mapu.
00:13:46 -Jo. Ty my nemáme.
00:13:51 Možná bychom si nějaké mohli vyrobit.
00:13:55 Takže věci na výtvarku!
00:14:01 Abys už příště věděla, kudy se vydat.
00:14:13 Chm. Dobrá práce.
00:14:26 -Kdyby tu bylo vidět oblohu a byla noc a Jupiter byl támhle,
00:14:32 tak bych přesně věděla, kde jsme.
00:14:38 -Možná. Ale teď jsme na záchodě.
00:14:42 SPLACHOVÁNÍ
-No jo.
00:14:44 -Víme, že střelka ukazuje vždycky na sever,
00:14:48 takže támhle je severovýchod.
00:14:57 -Manon!
00:15:05 -Ach!
00:15:14 -Zatím teda nic moc, co?
00:15:16 -Mohlo by to být i lepší.
00:15:19 -Vážně trefím domů s přístrojem od Manon nebo kompasem od Winstona?
00:15:23 -Spíš ne.
00:15:25 Ale vím ještě o někom, kdo by nám mohl pomoct.
00:15:30 Tvůj táta.
00:15:32 Kdyby všechno ostatní selhalo, zavoláš mu.
00:15:46 -Hej, Keesi! Domů ještě nejdem!
00:15:51 Ještě neumíme tu trasu.
-Ách.
00:15:54 Mám nápad.
00:15:56 Co takhle kdybychom si s sebou vzali kompas?
00:16:02 -Hehe. Kompas, Keesi?
00:16:04 -Hm. Kdybychom se někde ztratili jako včera.
00:16:09 -Ztratili?
-Hm.
00:16:12 -Takže ty mi nevěříš?
-Ale jo. Jen...
00:16:16 -Víš, jak jsi mi teď ublížil?
00:16:19 -Já jsem jen myslel...
-To je fuk.
00:16:23 Pojedu to teda prozkoumat sám.
00:16:40 -Jo! Jsem ti v patách! Co to zas děláš?-Ách.-Teď.
00:16:44 Och.
-Auto na kusy. Game over.-No jo.
00:16:50 Tak dobrá. Povídej.
00:16:54 -Hank a já pojedeme v čele cyklistického výletu,
00:16:57 ale nezvládáme to.
00:17:01 Jak mám poznat, kudy to je severozápadním směrem?
00:17:05 Nebo za jak dlouho ujedu 600 metrů?
00:17:08 -"Na tohle se musí jít úplně jinak, Keesíku,"
00:17:11 jak by řekl tvůj otec.
00:17:13 Ten taky nikdy nevěděl kudy kam.
00:17:17 Ale pak si začal dělat záchytné body.
00:17:20 To jsou prostě takové úplně obyčejné věci,
00:17:23 díky kterým tu cestu už nezapomeneš.
00:17:26 Tak třeba...
00:17:31 Potřebuješ k poštovní schránce.
-Hm.
00:17:36 -Takže půjdeš podél té staré almary.
00:17:42 -No?
00:17:44 -Projdeš chodbou okolo toho obrazu.
00:17:49 -Au.
00:17:51 -Poté, co jsi prošel kolem obrazu, dojdeš k támhleté popelnici,
00:17:55 která má oranžové víko.
00:17:58 A další záchytný bod zkus vymyslet ty. Povídej.
00:18:02 -Eh... Co třeba to auto?
00:18:05 -Ach. To není nejlepší nápad. Auto ti někam odjede.
00:18:08 -Aha, no jo.
00:18:10 A co ten barevný sloup?
-Jo, to už je lepší!
00:18:14 -Okay!
00:18:16 Tak! Vzhůru k barevnému sloupu!
00:18:20 -Tadá!
00:18:22 -Vždyť my vlastně děláme to, co kdysi slavní cestovatelé.
00:18:27 Ti měli jako záchytné body hvězdy. A máš vůbec ten dopis?
00:18:31 -Áh! Nemám!
00:18:37 -Neboj, ty to dokážeš.
00:18:41 Nejdřív půjdeš tudy, po dvou kilometrech bude přechod, a potom?
00:18:47 -Fakt nemůžeš se mnou?
00:18:49 -Broučku, hned bych s tebou šel, ale mám teď přece novou práci.
00:18:53 Nemůžu tam přijít pozdě. Promiň mi to.
00:18:56 -To nic. Chápu to, tati.
00:19:00 Dobře, tak nejdřív musím jít rovně,
00:19:03 no a po dvou kilometrech přejít přes přechod a pak...
00:19:07 -Pak pojedeme ve dvou!
00:19:11 Já už jsem totiž přišel na to, jak se tu cestu naučíš.
00:19:16 Jedem!
00:19:21 Když si chceš pamatovat cestu,
00:19:23 po cestě hledej věci, které ti prostě utkví v hlavě,
00:19:26 takzvané záchytné body.
00:19:28 -Záchytné?
-Hm.
00:19:30 Určitě jsi to někdy zkoušela, jenom si vzpomeň.
00:19:33 Třeba, jak jsi jezdila k vašemu starému domu,
00:19:36 abys trefila do školy.
00:19:38 No a my, my ti teď najdeme nové záchytné body.
00:19:42 Pak už do školy hravě trefíš.
00:19:45 A první bod by mohl být například...
00:19:48 Támhle! Koukni, ty domečky! Vidíš?
-Hm.
00:19:52 -No a potom... Jo! Ty palmy!
-A jo!-A máme druhý bod.
00:19:57 A už hledáme další bod.
00:20:00 Jo! Co takhle ta zastávka? To by taky mohlo jít. Co?
00:20:11 A támhle to, třeba?
00:20:13 -Může to být taky tunel?
-Jasně. Proč by nemohl?
00:20:16 Sehni hlavu.
00:20:18 -Podívejte se, ten delfín. Toho si pamatuju.
00:20:22 Jo, takže musíme doprava.
-Super! Vidíš?
00:20:26 -Pančeli, a ta zeměkoule, to byl taky můj záchytný bod.
00:20:30 -Skvělý záchytný bod. Tu nemůžeš minout.
00:20:39 Vidíš to co já?
-Naše škola!
00:20:46 -No. A zítra už to zvládneš sama?
00:20:51 -Asi jo.
00:20:53 -Paráda.
00:20:56 Jejda, a co ten cyklovýlet?
00:21:04 Já tu trasu nenatrénoval.
00:21:06 A pan Hank už se mnou jezdit nechce.
00:21:10 -Co kdybych vám pomohla já?
00:21:14 -Chtěla bys?
00:21:16 Ty jsi teď přebornice. I díky záchytným bodům.
00:21:21 Takže v půl čtvrté?
-Hm.
00:21:25 -Tohle jistě zvládneme.
00:21:27 -Takže moment. Éh, jihozápadním směrem.
00:21:32 To ne.
00:21:34 Severovýchod?
00:21:37 Jihozápad?
00:21:39 Ahoj, Keesi.
00:21:42 Taky jdeš trénovat tu trasu sólo? Haha.
00:21:46 -No, já vlastně...
-Haha! To je sranda! He!
00:21:51 Jen abys ještě dneska dojel domů! Hahaha!
00:21:57 -Dobré jitro, žáci! Všichni hezky do řady.
00:22:00 Všichni do řady! Dvojřad, prosím, no tak!
00:22:03 Tak kde mám ty tahouny? Pane Keesi, pane Hanku!-Zde!
00:22:07 -Pane Keesi, kde vězí pan Hank? Už jste měli dávno vyrazit!
00:22:10 -Já to zvládnu, paní ředitelko. Tady Rašída mi pomůže.
00:22:17 Tak jo, děti! Všichni za Rašídou!
00:22:22 Jedem!
00:22:33 ZVONÍ MOBIL
00:22:45 -Haló, tady Hank.
-No, pane Hanku!
00:22:49 -Paní ředitelko?
-Máte vše pod kontrolou?
00:22:52 -Jo. Jistě. Všechno mám pod kontrolou, nebojte.
00:22:55 -No a kde jste?
-Eh, kde teď jsem? Pfff.
00:23:00 Jo, hned vám, hned vám to...
00:23:02 Nemám páru, abych pravdu řekl. Ale za to nemůžu.
00:23:05 Já jsem to jel včera prozkoumat a nedostal jsem se...
00:23:08 -Pane Hanku! Pan učitel Kees před chvilkou vyjel.
00:23:11 -Opravdu?-Ano!
-Jako fakt?-Ano! Ano!
00:23:13 -Jak to půjde, vyrazím je hledat. Slibuju.-Hned! Hned!
00:23:17 -(zpěv) Krásný je svět.
00:23:20 Tak jenom pojďte, pojďte, pojďte, pojďte dál.
00:23:24 -Hej!
-Tu naši písničku pět. -Ááá!
00:23:27 -Tak jenom pojďte, pojďte, pojďte, pojďte dál.
00:23:31 Tu naši písničku pět.
00:23:35 -Nazdárek!
00:23:39 -Pane Hanku, vy jste tu dneska spal?
00:23:44 -Ne. Samozřejmě, že tady pan Hank nespal.
00:23:47 Ale nějak cítím, že odtud pozoroval,
00:23:50 zda jedeme správným směrem.
00:23:52 Že, pane Hanku?
-Jo. Přesně tak. Jo. Jo.
00:23:56 Já jsem tady vylezl na tu hromadu slámy,
00:23:59 abych viděl, jestli už se blížíte,
00:24:02 protože to už trvalo strašně dlouho.
00:24:04 Ale teda výborně, děcka!
00:24:08 Frede? -Pane učiteli, to není žádná sláma, to je hnůj.
00:24:17 -Och!
-No co.
00:24:19 Pokud bude vítr vát severozápadním směrem, tak to ani neucítíte.
00:24:27 -Jo!
00:24:30 Skryté titulky: Zuzka Kmentová Česká televize, 2020