Písničky Divadla na Provázku
Pojďme si připomenout fenomén Divadla na Provázku od doby, kdy se hnutí Husa na provázku poprvé představilo v Procházkově síni Domu umění veřejnosti. Záštitu nad vznikajícím souborem převzal Dům umění a především jeho ředitel A. Kroupa a prvním uměleckým vedoucím byl pedagog a dramaturg Bořivoj Srba. K autorskému týmu pak patřili přední osobnosti brněnského kulturního života L. Kundera, P. Oslzlý, P. Scherhaufer, E. Tálská, M. Štědroň a dramatik Milan Uhde. Teprve po sametové revoluci v roce 1989 mohl být Milan Uhde oficiálně uveden jako spoluautor nejen Balady pro banditu, ale všech dalších inscenacích Divadla Husa na Provázku. Do té doby totiž patřil na seznam zakázaných spisovatelů a jeho tvorba se nesměla publikovat. V počátcích soubor tvořili posluchači Janáčkovy akademie v Brně, v roce 1972 bylo divadlo profesionalizováno a Provázek, jak se lidově označuje, získává postupně na popularitě, účastní se i zahraničních festivalů a vstupuje do mezinárodního hnutí alternativních divadel. Tvůrci pořadu Písničky Divadla na Provázku vybírali většinou z představení, uváděných v 80. letech, a tak uvidíte ještě velmi mladé tváře M. Donutila, J. Pechy, I. Kelarové, M. Maděriče, M. Havelky, P. Zatloukala a dalších.