Diskuse

Tato diskuse je určena pouze k výměně názorů mezi diváky. Pokud chcete zaslat dotaz nebo připomínku tvůrcům pořadu, obraťte se, prosím, na Divácké centrum ČT nebo použijte tento formulář.
  • Cyril 15. 11. 2018 23:17 Reagovat 9 25

    Vyčurat a spát!

    Ti diváci kteří nejsou obeznámeni s církevní tematikou tomuto seriálu asi na chuť nepřijdou. Těch je většina a tak seriál raději běží po 10. hodině večer. Podobenství které se týká nereligiózních organizací, jako byly třeba vládnoucí komunistické strany, tady patrné jsou. Například ve své restrukturální snaze upravit zavedené dogma se v Sovětském svazu objevil jako "papež" relativně mladý Michail Gorbačev, jehož věk nasvědčoval tomu, že do ráje pracujících zatéká a je nutno opravit střechu. V seriálu je zajímavá scéna, která začíná tou papežovou knock-knock-we-are-not-home řečí, z jejíhož obsahu vyplývá, že mladý papež se rozhodl reformovat. Pak ale natáhne nožku, a kardinálové jeden za druhým přistoupí, aby papežovi polibili... Hehe. Kdepak. Políbili střevíc - jak středověký zvyk káže. Takže je předem jasné že ten perestrojkový papež je ve své podstatě stále ten stejný autokrat z vůle boží jako byli ti před ním. Reformovat církev je ošidná věc. Reformátoři většinou dopadnou tak jako farář Plojhar za komunismu nebo farář Halík za postkomunismu.

    • 16. 11. 2018 00:36

      Příspĕvek byl smazán kvůli porušení pravidel diskuse.

    • 16. 11. 2018 18:43

      Příspĕvek byl smazán kvůli porušení pravidel diskuse.

    • 17. 11. 2018 15:29

      Příspĕvek byl smazán kvůli porušení pravidel diskuse.

    • 21. 11. 2018 00:03

      Příspĕvek byl smazán kvůli porušení pravidel diskuse.

  • Andula 15. 11. 2018 17:47 Reagovat 32 37

    Máte-li v sobě hodně cynismu, tohle je slast. Druhý díl se to náležitě rozjíždí....

    • 15. 11. 2018 20:12

      Příspĕvek byl smazán kvůli porušení pravidel diskuse.

    • 16. 11. 2018 22:40

      Příspĕvek byl smazán kvůli porušení pravidel diskuse.

    • 17. 11. 2018 15:30

      Příspĕvek byl smazán kvůli porušení pravidel diskuse.

    • 21. 11. 2018 00:04

      Příspĕvek byl smazán kvůli porušení pravidel diskuse.

  • Martina 15. 11. 2018 09:44 Reagovat 14 37

    Jak zabít i ty nejlepší filmy?

    Dabingem. Mladý papež je fantastický počin. V roce 2016 jsem ho sledovala se zatajeným dechem a s neskutečným nadšením z po všech stránkách perfektně odvedené práce. Proto jsem se zaradovala, když se po dvou letech od premiéry rozhoupala i ČT a seriál se rozhodla uvést. Bohužel, dabingem ale seriál výrazně poškodila. Zásadní součástí filmu, nebo hraní obecně, je hlasová složka. Modulace, tón, způsob mluvy - přednes. A v tomto případě dabing tuto významnou složku zcela popírá. Chápu, že u mnohých filmů to asi může být jedno. Existuje ale kategorie, řekněme natolik umělecky a řemeslně vycizelovaných počinů, kde zásah do jedné z významných částí celku film jednoduše zmrzačí. V tomto případě z absolutně hvězdného “pokladu” ČT učinila něco mezi představením ochotnického souboru a parodií. Proč není možné nabídnout divákům volbu - dabing, nebo originální znění s titulky. A nebo, proč vůbec do filmu - tedy hotového, svébytného díla takto brutálně zasahovat? Je to, jako by galerie přemalovávaly obrazy starých mistrů jen proto, aby návštěvníci “lépe rozuměli”. Jednoduše nesmyslné. Škoda, těšila jsem se, ale raději se podívám znovu na originální verzi jinde. A nemohu se dočkat sequelu The new pope - tedy Nový papež. K Jude Lawovi tam přibude třeba John Malkovich.

    • Olosa 15. 11. 2018 14:30 Reagovat 31 1

      Upřímně, pokud chcete sledovat seriál v originále, tak vážně není nic jednoduššího, než se podívat jinde. Já jsem třeba za dabing rád, protože mi umožňuje víc se uvolnit a líp odlišovat, jaká replika patří konkrétní postavě, což u titulků občas nebývá samozřejmý. Taky je pro mě jednodušší vnímat vizuální stránku, když se můžu soustředit na obraz a ne na čtení textu. U anglicky mluvených seriálů pro mě nejsou titulky žádný problém, ale třeba italský, francouzský nebo jiný filmy bych si s titulkama vážně nevychutnal. Stejně jako je pro vás strašný vidět seriál s českým dabingem, když jste ho původně viděla v originále, pro mě je strašný sledovat třeba Belmonda, Funese, nebo Simpsonovi v originále, protože tomu prostě chybí něco, na co jsem byl odmala zvyklej ;)

      • Martina 15. 11. 2018 19:36 Reagovat 6 7

        Naprosto vás chápu, třeba se Simpsonovými nebo Funesem to mam stejně, už jsem na ty hlasy jednoduše zvyklá. Právě proto bych ale uvítala, kdyby ČT nabízela divákům třeba alespoň v “ivysílání” možnost, nastavit si variantu, na kterou s chtějí dívat. Je ale každopádně pravda, že v dnešní době není problém dívat se na cokoliv jinde. Mám třeba zaplacený Netflix a na všechny filmy či seriály tam se dívám v originále s anglickými titulky. Je to pro mě mimo jiné i skvělý trénink cizího jazyka. A u tohoto počinu je dabing vážně špatný. Tvůrci si vyloženě vymazlili nejen vizuální, ale také zvukovou a hereckou složku a bohužel dabing to nesmírně potlačuje a ubírá i přesvědčivosti.

        • 15. 11. 2018 20:23

          Příspĕvek byl smazán kvůli porušení pravidel diskuse.

    • mp 16. 11. 2018 20:02 Reagovat 20 0

      dabing - názor

      Nepopírám, že je originál ještě lepší... já vycházím pouze z dabované verze. Pro mne je dabing velmi povedený (včetně vyššího hlasu J. L.) a Voiello v podání P. Štěpánka mému uchu naprosto lahodí a dle mého názoru se k jeho postavě, jejímu vyznění naprosto hodí. Každopádně se po shlédnutí nadabingovaného partu hodlám podívat i na originál. Ze seriálu jsem každopádně nadšena tak i tak, množství pronesených ( a tak povedených) dialogů je nádhernou příležitostí prozkoumat své svědomí, odhodlání, (nechci říkat víru, protože nejsem křesťanem - ale to, s čím se potýkají jednotlivé postavy, je tak primárně lidské; pochybují, jsou nejednoznačné , hledají pravdu, dokonalost - to musí být blízké všem, kteří tomu dají šanci a nesetkávají se s černobílimi postavami).

    • Jarka 19. 11. 2018 19:34 Reagovat 2 18

      Souhlas s Martinou

      Naprosto souhlasím, že dabing to úplně zazdil. Znám to v originále, je to famózní seriál. Ale teď se na něj raději nekoukám.

    • Misa 21. 11. 2018 22:16 Reagovat 6 9

      Martino

      Mluvíte mi z duše! Stačila by varianta s titulky jako všude jinde ve světě.

      • 587 22. 11. 2018 23:22 Reagovat 16 1

        Stačila by varianta se zvukem? Jak komu! Víte, kolik lidí má problém se zrakem? Až vám bude kolem 60+, tak to poznáte...

  • MK 14. 11. 2018 14:44 Reagovat 29 35

    Může mi někdo vysvětlit o co v tom seriálu jde? Po třech dílech marně hledám děj a vůbec netuším kam by se seriál mohl ubírat. A co je horší (nebo ne?), vlastně mě to vůbec nezajímá. Jen absolutně nechápu to všeobecný nadšení a vysoká hodnocení. Jude Law hraje skvěle, ale jinak mi to přijde jako bezzápletková slátanina.

    • M. 14. 11. 2018 15:49 Reagovat 20 30

      Už se neví, kde brát. O všem a o všech už seriály byly, tak teď zkusíme mladého papeže, to tu ještě zaručeně nebylo. Co to asi udělá?....Mám podobné pocity, jako Vy. Zákulisí vatikánských paláců a výstřední chování mladého papeže. Co se tak od něj můžeme dozvědět, k našemu duchovnímu obohacení?

      • Málem králem 14. 11. 2018 22:25 Reagovat 7 8

        Možností je víc.

    • ivan 14. 11. 2018 18:45 Reagovat 13 30

      Je

      to naprostá nuda, výborná ukolébavka. Rovněž nechápu to nadšení a vysoká hodnocení. Asi nejsme žádní intelektuálové a snobové.

      • Jaroslav 16. 11. 2018 17:22 Reagovat 24 1

        Pište za sebe a přepněte kanál. Kdo je podle vás intelektuál a kdo snob? Nebo je tototéž?

        • Slavo 24. 11. 2018 10:24 Reagovat 3 8

          Pomazánka

          Přepněte, když se vám to nelíbí - to je dost laciné. Přece když to nevidím, nemohu napsat, že se mně to nelíbí. Je to jen jeden ze způsobů jak potlačit kritiku.

    • Lubor Vopat 21. 11. 2018 20:17 Reagovat 21 1

      MK ....může mi někdo vysvětlit ....

      Dobrý den pane MK, nebo snad paní MK ? Myslíte si, že je opravdu nutné, abychom všichni hned od začátku pochopili o čem jakýkoliv tvůrčí počin vlastně je ? Pravda, možná by to bylo jednodušší. Nemuseli bychom namáhat to, čemu jistý detektiv říká, šedá kůra mozková. Ale to je právě to zajímavé, někdo má rád Trošku a jiný zase Sorentina. Vy máte rád ( ráda ) filmy a seriály s jasnou pointou, a mě zase zajímají spíše ty, ve kterých není vše jasné od začátku do konce, ale každý si v nich najde něco jiného, co ho osloví, nebo co ho baví. A také ty, které obsahují tajemství. Copak je život samotný jednoduše vysvětlitelný ? Pokud vás to nezajímá, mám pro Vás jednoduchou radu.................klik .................buďte zdráv(va)

  • Jiří A. 14. 11. 2018 09:19 Reagovat 31 59

    Papež jako Kristus

    "Jste skoro stejně hezký a charismatický jako Kristus." " Něco ti řeknu, ale nech si to pro sebe. Jsem hezčí než Kristus." :-):-):-) Sorrentino se baví svoji fikci, stejně jako tvůrci House of cards, kteří vytvořili postavu Franka Underwooda. Frank je Alter egem Pia XIII.a Pius je Frankem. To spiklenecké pomrkavani na divaka, jako by obě postavy říkali "vy jste ztělesněním zla a hříchu, vy, lidé vytváříte monstra jako Pius nebo Underwooda" :-) Ale aby ta hra diváka a tvůrce mohla fungovat, musíme se odprostit od svých pocitů a subjektivních srovnání filmových postav s realnymi postavami prezidentů nebo papežů....

  • Marie 13. 11. 2018 23:48 Reagovat 51 9

    Na co jsme zapomněli

    Ač na mě první díl působil jako parodie, musím uznat, že mě překvapuje čímdál víc. A to v pozitivním smyslu. Ukázky působí šokující způsobem, ale sestřih skutečnému ději až tak neodpovídá a říkám si, kéž by se Lenny nenechal svést. Myslím, že Lenny chce, aby věřící víc přemýšleli, čemu a komu věří, aby jejich víra nebyla závislá na tom jak super nebo hrozný je papež. Dneska je moderní dělat velká nadšenecká setkání mládeže aj. , ale víra by neměla být závislá na pozitivních zážitcích. S papežem i bez, se zpěvem, tancem... i bez, Bůh zůstává Bohem bez ohledu na kulisy...

  • Gábina 13. 11. 2018 07:06 Reagovat 28 36

    Ač nevím jak seriál uchopit,

    tak si nemyslím, že je to kopání do katolické zejména té římskokatolické církve, spíše to na mne působí jako takové to co by kdyby a nastavení současné římskokatolické církvi zrcadla, protože mnozí její duchovní mají dnes pocit, že nejsou služebníci Boží, ale že sami jsou minimálně polobozi. A děkuji Benovi (nevím je-li to žena či muž) za jeho názor, je to více než pravdivé a trefné. A nakonec Jude Law je charismatický muž.

    • kopista 13. 11. 2018 15:56 Reagovat 6 6

      velmi se u tohoto seriálu

      bavím, i když jsem katolický křesťan a to praktikující a svou víru nezapírající. Fiktivní Pius XIII. /J.Law je excelentní/ je pravým OPAKEM současného našeho=katolického papeže+římského biskupa/metropolity/patriarchy papa Francesca, Argentince italského původu. Proto - a nejen proto - ho mnozí Italové zbožňují, jiní si ho přes své kritické výhrady váží a to dokonce i někteří ateisté a neomarxisté... . Proč jsem na začátku vypisoval jeho tituly? Protože máme papeže od března 2013 dva - papa Benedetto(Benedikt XVI.) je naším=římským emeritním pontifikem=papežem. A další tři(resp. 5 ?) : 3) pravoslavný papež a patriarcha Alexandrie a celé Afriky - jediný z původních 4 východních /od r.1054 pravoslavných/ patriarchů(Alex.+Antiochie+Konstantinopol=Cařihrad=turecky Istanbul+Jeruzalém,kteří spolu s 5.tehdejším patriarchou-Říma dostali papežský titul na IV.koncilu v Chalkedonu r.451),který si titul papeže ponechal, 4)koptský papež a patriarcha Alexandrie a celé Afriky:hlava Koptské ortodoxní církve=miafyzitní, patří k ní asi 95%všech křesťanů v Egyptě. Oba egypt.papežové sídlí v Káhiře. Křesťané tvoří v E. oficiálně skoro 10%, ve skutečnosti asi 12-13% obyv.(nejen v této většinově muslimské zemi je počet nemuslimů uměle snižován tamními úřady.....),>papež=pappas(řecky)=abba(hebrejsky+aramejsky)=abbas(arabsky), 5) Abuna(v ge´ezu=liturgické etiopštině a též v amharštině, Amharové-nejvýznamnější národ Etiopie,tvoří asi 25-28%obyv.) Etiopské ortodoxní církve(též miafyzitní) - do r. 1958/59 autonomní součást Koptské c. v Egyptě v čele s metropolitou,od r.1951 v čele s patriarchou. A další dva? 6) v čele Arménské apoštolské církve(též miafyzitní) stojí Katolikos všech Arménů - katolikos=všeobecná hlava,hlava všech, 7)hlavou Asyrské církve Východu(jediné nestoriánské křesťan.církve na světě) je Katolikos-patriarcha. Proto se jim neoficiálně říká "arménský papež" a "asyrský papež" .

  • Ben 12. 11. 2018 23:58 Reagovat 51 77

    křesťané x muslimové

    Někdo tu řešil, že je to kopání do katolické církve a že by si to vůči muslimům nedovolili. Proč dnes musí někteří za každou cenu vrážet mezi křesťany a muslimy klín? Znám jeden ani ne tak vtip, jde spíše o takové moudro: "Potkají se Křesťan, Žid, Muslim a atheista a normálně si rozumí a pokecají. Proč? Protože ani jeden z nich není idiot." V ničem jiném to není.

    • Rex 28. 11. 2018 12:17 Reagovat 57 2

      Bene, vy nejste ani křesťan ani muslim

      Cílem muslimů je islamizace světa - jakýmikoli prostředky. Muslimové pohrdají všemi nemuslimy a především pohrdají nevěřícími ateisty. Ve jménu islámu je normální zabíjet ty lidi, kteří se nechtějí obrátit na islám. Kdybyste byl křesťan, modlil byste se za to, aby se také muslimové stali křesťany. Bene, váš příspěvek neobsahuje žádné moudro, naopak je velice zkreslující a demagogický.

    • Objektivně 28. 11. 2018 12:39 Reagovat 62 0

      První prezident Turecka

      Mustafa Kemal Atatürk (19.5.1881 – 10.11.1938) řekl o islámu: „Islám, tato absurdní teologie nemorálního beduína, je mršinou, která otravuje naše životy.“

  • Lubor Vopat 11. 11. 2018 21:56 Reagovat 21 7

    Na co jsme zapoměli ?

    Doufám, že mi další díly seriálu poodkryjí tuto zásadní otázku mladého papeže v širších souvislostech. Ještě jsem nezaregistroval katolické rozhořčení. Pokud se ho nedočkám, budu přemýšlet proč.

    • Jana 13. 11. 2018 21:55 Reagovat 15 13

      Protože až uvidíte celý seriál, zjistíte, že není namířený proti církvi....

      • Lubor Vopat 14. 11. 2018 19:18 Reagovat 6 0

        Na co jsme zapoměli ?

        A Vy už jste Jano seriál viděla celý ?

        • Jana 15. 11. 2018 12:57 Reagovat 14 10

          Ano, viděla, v původním znění. Zpočátku jsem taky nechávala, jak je to myšleno, jestli ironie, výsměch, kritika církve...S každým dílem se to vyjasňovalo. A musím říct, ze seriál je perfektní-a to jsem věřící.

          • Lubor Vopat 19. 11. 2018 14:19 Reagovat 8 0

            Tak tedy,...já se také snažím být věřící. Někdy jsem o tomto životním postoji bytostně přesvědčen, někdy váhám. To váhání nezpůsobují ani tak pochybnosti o různých představitelích církve, která je složena z lidí a ne z andělů, ale pochybnosti o sobě samém, zda je můj praktický život dostatečně věrohodný.....

            • Jiří 30. 11. 2018 09:07 Reagovat 39 0

              Věřit, že Bůh existuje, nestačí

              Podstatné je myslet, mluvit, jednat - žít v souladu s Božími příkazy, které jsou jednak v Božím Desateru a jednak v Novém zákonu Bible. Z vlastních sil toho nejsme schopni. Každý den - nejlépe hned po probuzení - s důvěrou proste Boha o Boží podporu, vedení, inspiraci, moudrost atd. K Desateru: Neřiďte se desaterem katolíků, ti z Božího Desatera drze vypustili 2. přikázání (pro dodržení počtu deseti poslední rozdělili na dvě). Desatero Boží je v Bibli, ve 2.Mojžíšově (Exodus), 20.kapitola, verše 2-17.

    • Petr 15. 11. 2018 20:59 Reagovat 7 0

      Konečně se někdo odvážil ...

      a míč skončil ve středu hracího pole

  • Hanka 9. 11. 2018 21:46 Reagovat 35 44

    Chvála

    Vynikající seriál, herecky na vysoké úrovni, výborný scénář!

    « | | 1 2 3 4 5 | | » (5)

Pošlete svůj komentář

E-mailová adresa nebude v diskusi viditelná. E-mail vyplňte v případě, pokud chcete, aby Vás mohli ostatní čtenáři kontaktovat prostřednictvím našeho webu.

Položky označené * jsou povinné.

Sledujte diskusi e-mailem

Příspěvky zadané do diskuse vám budeme posílat na zadanou e-mailovou adresu. Na konci každé zprávy bude odkaz pro odhlášení.

Položky označené * jsou povinné.

Pošlete svou připomínku

Položky označené * jsou povinné.

» Pravidla diskuse na webu České televize

» Nahlásit nevhodnou diskusi