ADRENALIN

„Pojízdná laboratoř“ Porsche 918 RSR

5. 8. 2011

V roce 2010 značka Porsche přinesla do světa závodních automobilů hybridní technologii. Pro někoho to bylo nečekané, ale v každém případě šlo o velmi ambiciózní a odvážné řešení. Řeč je o závodním Porsche 911 GT3 R Hybrid

„Pojízdná laboratoř“ Porsche 918 RSR Hybridní 911 ale byla teprve začátkem zcela nového příběhu, který má vzrušující pokračování. Jeho druhá část se odehrála taktéž v roce 2010, kdy se představila koncepční studie Porsche 918 Spyder. Tento plug-in hybrid s osmiválcovým motorem uprostřed ukazuje, kam až může zajít snaha o spojení prvotřídní dynamiky a úspornosti. I tento vůz používá principy ze světa závodních automobilů, ale byl primárně navržen pro silniční provoz.

„Pojízdná laboratoř“ Porsche 918 RSR Od Porsche to nebylo plácnutí do vody, ale spíše navázání na tradice. Ohlédněme například za legendárním Porsche 917, které v roce 1971 drtivě vyhrálo slavný vytrvalostní závod 24 hodin Le Mans. Právě tohle auto přineslo do světa závodních vozů mnoho novinek. Současně ale dlouhých 39 let drželo rekord v ujeté vzdálenosti během tohoto respektovaného závodu.

„Pojízdná laboratoř“ Porsche 918 RSR Náš příběh se uzavírá právě spojením hybridního závoďáku s působivým konceptem. Vzniká tak Porsche 918 RSR. Mluví se o něm jako o pojízdné závodní laboratoři, která vyvíjí nejen chystaný sériový supersportovní vůz, ale také hnací soustavy pro budoucí závodní modely Porsche.

„Pojízdná laboratoř“ Porsche 918 RSR Jeho technologie se tímto způsobem veřejně testují v nejnáročnějších podmínkách motoristického sportu. A co se pod jeho karbonovou slupkou skrývá? Centrálně umístěný osmiválec s výkonem 563 koní, který točí více než 10 tisíc otáček za minutu. Ten pohání kola zadní nápravy. Každé z předních kol je však doplněno elektromotorem, takže celkový výkon tohoto závodního hybridu činí 767 k. Stejně jako ve speciálu GT3 R Hybrid, i zde slouží pro uchování rekuperované energie elektrický setrvačník.

Myslíte si, že s Porsche 918 RSR tento příběh končí? Tak to ani náhodou, tohle je spíš teprve začátek…

Autor: Petr Hanke