ZAJÍMAVOSTI

Zuřivá smečka fichtlů

18. 8. 2007
Tentokrát jsme nenavštívili burzu, bazar či snad dokonce v nějaký výkup sběrných surovin. S kamerou jsme se ale doslova prodrali přímo do středu přísně střeženého depa soutěžních speciálů.


Zuřivá smečka fichtlů Sehrané týmy mechaniků v něm připravovaly, pro už sedmý ročník zřejmě prvního motocyklového závodu letošního roku, a to nejen u nás, ale možné v celém širém světě, špičkové závodní stroje. Ano! Byli jsme svědky jedinečné podívané.

Dalšího ročníku Off-road fichtel day, který tradičně pořádá Automotoklub Soběslav 1. motocyklová. Nám se podařilo vytrhnout z obležení světové novinářské elity a dostat k mikrofonu samotného ředitele závodu pana Petera Sluku, abychom se dozvěděli jaké jsou vlastně podmínky pro účast v tomto náročném podniku.

Hlavní podmínkou je motocykl s motorem české výroby a o obsahu 50 ccm. Dále záleží na fantazii jezdce. Pouze technický komisař dělá přejímku, kdy například kontroluje ostré hrany, zákaz hřebů v pneumatikách, a podobně.

V čem byl letošní ročník jiný?

Hlavní změnou jsou dvě vložené rozjížďky, a to pro velký počet účastníků, který už na trati nešlo zvládnout. Finále pak jede zhruba 90 jezdců, kteří vzešli ze 180 přihlášených.

Loňského nekompromisního závodu se zúčastnilo na 156 elitních jezdců. Při takovém množství je určitě problémem počítání kol, jak jste si s tím poradili?

Už loni jsme zavedli elektronické počítání. Každý jezdec má transpondér, jehož prostřednictvím se mu kola počítají. Tím zmizely všechna dohadování. Problémy mohou vzniknout pouze v případě, že krabička přestane fungovat.

My jsme měli možnost jako jediná televize sledovat urputný boj závodníků hned ve dvou rozjížďkách. Kolik se jich vlastně dostane do samotného finále tohoto prestižního podniku?

Z každé rozjížďky postupuje 50 % jejích nejúspěšnějších účastníků. Znamená to, že 45 z každé rozjížďky postupuje. Ve finále se tak objeví opět 90 závodníků.

Jak jste měli možnost vidět světová závodnická elita sedlající fichtly si během závodu opravdu nic nedaruje. A jak jsme se sami přesvědčili starší generace profesionálů navíc neustále předává zkušenosti a radí těm mladším. A tak to má být. Za všechny hovoří slova jednoho z pardů: Hele mladej už se na to strkání…… konec odpovědi bohužel přehlušil jekot laděného výfuku…

Autor: Martin Smolík