AUTOMOBILY

VW Golf Variant dlouhodobě

27. 2. 2010
Dlouhodobý test Golfu Variant se přehoupl do druhé poloviny. Je tedy čas na bilancování té první.

VW Golf Variant dlouhodobě Na počítadle je nyní 7538 kilometrů a současně se ukazuje, že právě počítadlo kilometrů je téměř jediným prvkem, který prozrazuje absolvovanou vzdálenost. Slovo téměř je hodně důležité, protože na autě pozorujeme, že se postupně mění jeho motor. A nutno říct, že směrem k lepšímu. Od přibližně čtyř tisíc najetých kilometrů cítíme, že se uvolňuje. S větší ochotou jde do otáček, působí živějším dojmem a dokonce se nám zdá, že je i tišší.

VW Golf Variant dlouhodobě Zatímco první najeté tisícovky jsme absolvovali se spotřebou pohybující se kolem 6 l/100 km, teď dlouhodobý průměr klesl na 5,6 l/100 km. Při jízdách na delší vzdálenosti spotřeba dále klesá. Máme vyzkoušené, že při klidnější, avšak nijak pomalé jízdě lze mimo město jezdit i pod pět litrů na sto kilometrů.

Na každém ze zmiňovaných více než sedmi tisících kilometrech nás testovaný Golf Variant 1,6 TDI přesvědčuje, že je naladěn jako pohodlný bytelný vůz s konzervativním charakterem a klidnější náturou.

VW Golf Variant dlouhodobě Jeho jízdní vlastnosti jsou velmi jisté a na silnicích různého povrchu působí zcela suverénně. Možná i díky spíše usedlejšímu projevu úsporného motoru nám v praxi ani příliš nevadí pouze pětistupňová převodovka. Její rychlostní stupně totiž mají potřebný rozsah, takže při cestování po dálnici na pátý rychlostní stupeň točí Golf při rychlosti 130 km/h na pětku jen 2500 ot./min. Rychlostní stupně sice jsou od sebe dál, než u případné šestistupňové skříně, ale jak už jsme řekli, spíše než abychom to považovali za vadu, vychutnáváme si potřebu méně častého řazení.

VW Golf Variant dlouhodobě Auto používáme na cestování na dlouhé vzdálenosti i pro jízdy po městě. Postavy řidičů jsou značně rozlišné, nicméně přesto dosud všichni kvalitu předních sedadel testovaného Golfu svorně chválí. A musím dodat, že se jedná o sedadla dodávaná standardně.

VW Golf Variant dlouhodobě Testovaný Golf je v základní výbavě Trendline, a tak mu kromě některých dalších věcí chybí například otvor ve střední části zadního opěradla, který by umožnil převoz delších předmětů. Vzhledem k tomu, že se kombi kupuje většinou hlavně kvůli variabilitě, rozhodně doporučujeme nezapomenout jej objednat v rámci příplatkové výbavy. U základního modelu se prodává za 5300 Kč.

Až dlouhodobý test, při němž se za volantem střídají různí řidiči, ukáže specifické detaily každého vozu. U Golfu nás třeba potěšily kapsy ve dveřích, do kterých je možné pohodlně dát i 1,5litrovou PET láhev.

VW Golf Variant dlouhodobě Praktický je také zavazadlový prostor a zejména jeho podlaha, kterou je možné různě polohovat. Snadno například zabezpečíte nákup před pohybem v kufru.

Po sedmi a půl tisících kilometrech Golf Variant ukazuje, že je promyšleně navrženým vozem, který zatím takřka dokonale plní funkci racionálně zaměřeného praktického vozu.

Volkswagen Golf Variant 1,6 TDI
Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec
Zdvihový objem: 1598 cm³
Výkon: 77 kW/105 k při 4400 ot./min.
Točivý moment: 250 N.m při 1500-2500 ot./min.
Zavazadlový prostor: 505 l
Maximální rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,9 s
Kombinovaná spotřeba: 4,5 l/100 km
Cena: 521 400 Kč

Autor: Petr Hanke