AUTOSERVIS

Pravidelný servis, nebo, chcete-li, garančku, potřebuje každé auto

16. 6. 2012

My jsme zkusili srovnat podmínky tzv. značkového a neznačkového servisu. Zjistili jsme zajímavý výsledek…

Pravidelný servis, nebo, chcete-li, garančku, potřebuje každé auto Nejprve jsme si nechali udělat předkalkulaci ve značkovém servisu. Zadali jsme paramentry: 2 roky staré auto, 40 tisíc najetých kilometrů… výsledek nějakých 12,5 tisíce korun. Pak jsme se vydali do servisu neznačkového, ve kterém, jak už z minulých dílů víme, o záruku rozhodně nepřijdete a začali jsme zjišťovat, kolik se dá ušetřit.

Co vlastně pravidelná prohlídka obnáší? „Pravidelná prohlídka vozidla obsahuje úkony předepsané výrobcem vozidla. Jednotlivé úkoly se liší podle typu a modelu vozidla. Výrobce předepisuje, které úkony jsou povinné provést při dané prohlídce. Tzn., že při každé prohlídce se mění olej a olejový filtr. Ostatní věci se kontrolují a v případě potřeby se mění, např. brzdové kotouče nebo destičky, pilový filtr.“ říká pan Tomáš Kabrhel odborník na servis ze sítě neznačkových autoservisů Partner Elit.

Je hotovo, razítko v servisní knížce vyznačeno, o záruku jsme nepřišli a účet? Ušetřili jsme skoro 4 tišíce korun. A to se hodí.

Autor: Redakce AMR